Jump to content
IGNORERAD

Korruption i Phuket.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Läste i Phuket Wan att 10 skräddare har tvingats betala miljoner baht i mutor och detta verkar bara vara toppen på ett isberg, enligt artikeln är det 14 olika myndigheter i Phuket som begär mutor, och Phuket kallas Thailands mest korrupta provins.

http://phuketwan.com/tourism/ten-phuket-tailors-lift-lid-billions-baht-phuket-graft-14652/

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så konstigt, där det snurrar mest kulor snurrar även hjulen på de icke rumsreana sysslorna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för inte som Phuket är dyraste stället i Thailand

Och ändå flockas västerlänningarna där i stora horder för "det är ju så billigt i Thailand" :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Starkt av dem att "komma ut" Hoppas poliserna (och de politiker, oavsett färg eller parti, som sannolikt är inblandade) får fängelse och avsked. Ska bli spännande att följa

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Starkt av dem att "komma ut" Hoppas poliserna (och de politiker, oavsett färg eller parti, som sannolikt är inblandade) får fängelse och avsked. Ska bli spännande att följa

Tveksam om nagot hander.

Folj bara rapporteringen i Thai TV. Pa tre ar har jag aldrig sett nagon bojad politiker/myndighetsperson uppvisad tillsammans med stolta polischerfer. De vill hellre visa upp veckans knarkliga. Man skall tydligen passa sig for att kritisera myndighets personer

Symptomatiskt att sadana har uppgifter dyker upp i engelssprakiga media. (Nu laser jag inte Thai tidningar, sa vet inte vad de skriver, de kanske har korruptions bilagor.) Ser forresten aldrig nagan lasa en dagstidning. Verkar mest anvandas till att paketera varor och putsa fonster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tveksam om nagot hander.

Folj bara rapporteringen i Thai TV. Pa tre ar har jag aldrig sett nagon bojad politiker/myndighetsperson uppvisad tillsammans med stolta polischerfer. De vill hellre visa upp veckans knarkliga. Man skall tydligen passa sig for att kritisera myndighets personer

Symptomatiskt att sadana har uppgifter dyker upp i engelssprakiga media. (Nu laser jag inte Thai tidningar, sa vet inte vad de skriver, de kanske har korruptions bilagor.) Ser forresten aldrig nagan lasa en dagstidning. Verkar mest anvandas till att paketera varor och putsa fonster.

Två ggr per månad säljs det jätteupplagor!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Tveksam om nagot hander.

Folj bara rapporteringen i Thai TV. Pa tre ar har jag aldrig sett nagon bojad politiker/myndighetsperson uppvisad tillsammans med stolta polischerfer. De vill hellre visa upp veckans knarkliga. Man skall tydligen passa sig for att kritisera myndighets personer

Symptomatiskt att sadana har uppgifter dyker upp i engelssprakiga media. (Nu laser jag inte Thai tidningar, sa vet inte vad de skriver, de kanske har korruptions bilagor.) Ser forresten aldrig nagan lasa en dagstidning. Verkar mest anvandas till att paketera varor och putsa fonster.

Jag har inga större förhoppningar. Se bara på Pantip Plaza i Bangkok. Det är förunderligt att detta shoppingställe kunnat vara i drift så länge utan stöd från lokala politiker och poliser.

Man kan ju hoppas att Chuwits utspel ger lite ringar på vattnet så att något faktiskt händer. Korruptionen i Thailand är en stor hemsko om affärsverksamheten. Kunde man bara få lite ordning där så skulle Thailand blomma upp mycket mer än nu.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gar inte. Jag har lite inblick via min fru...Korruption rotad till 100%

.Bossarna inom stalig forvaltning har laga loner...

men.

...Bossarna inom stalig forvaltning har ofta egna foretag vid sidan om.

...Bossarnas fruar ar ofta ocksa bossar

Tjanster soks inte utan "tillsatts"..

,,,via slaktskap eller vanskap.

.eller kops... min frus hogsta boss i BBK erlade innevarande ar den facila summan 30.000.000 B for topp tjansten

Skalet att de kan gora sa har ar att de har ansvar for det de kallar "projects" . Projects som de kan hantera bast de vill. Ju hogre boss desto vardefullare projects.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Gar inte. Jag har lite inblick via min fru...Korruption rotad till 100%

.Bossarna inom stalig forvaltning har laga loner...

men.

...Bossarna inom stalig forvaltning har ofta egna foretag vid sidan om.

...Bossarnas fruar ar ofta ocksa bossar

Tjanster soks inte utan "tillsatts"..

,,,via slaktskap eller vanskap.

.eller kops... min frus hogsta boss i BBK erlade innevarande ar den facila summan 30.000.000 B for topp tjansten

Skalet att de kan gora sa har ar att de har ansvar for det de kallar "projects" . Projects som de kan hantera bast de vill. Ju hogre boss desto vardefullare projects.

Jag har själv varit mycket nära sådan verksamhet så jag kan bara hålla med.

Någonstans har jag förhoppningen att någon skall bryta dessa dåliga cirklar men det tar nog väldigt lång tid.

Det positiva är att varje gång det kommer fram så kanske Thailändarna blir mer och mer trötta på dessa orättvisor.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sagt till min fru att istallet for att kopa JAS , kan de kopa svensk forvaltning. Pa hennes jobb skulle en tidsstudie gubbe klippa 70 % omgaende.. For att fordela 100 B har de skaert kostnader pa 60 B

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte precis Tysk effektivitet i Thailand.Titta bara hur många som jobbar på en buss.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte att önska heller.Tänk bara om bensinstationerna skulle klara sig med svensk bemanning.Då skulle

10 personer bli arbetslösa på varje mack.Hur många blir det i hela Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand har varldens lagsta arbetsloshet :1.4 %..

Plockar vi bort Esso gubbarna och tvattmaskins- forsaljarna pa Home Pro, fordarvar vi den positiva statistiken..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte att önska heller.Tänk bara om bensinstationerna skulle klara sig med svensk bemanning.Då skulle

10 personer bli arbetslösa på varje mack.Hur många blir det i hela Thailand?

Du menar att sverige borde göra samma sak för att dämpa arbetslösheten?snacka om att det skulle bli ramaskri!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Sverige ar val redan super slimmat .Forsok att fa tag in en el- gubbe... kommer om tva veckor ...kl 0700.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det sjukligt slimmat i sverige,men gör vi som i Thailand fick vi inte samma lön som idag.Hur många går med på lönesänkning i sverige.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...