Jump to content
IGNORERAD

Dessa ATM


godbit

Recommended Posts

Har nu lyckats för 14:e gången att knalla iväg från ATM på 1 års tid.Är det bara Thailand som har pengar först sedan kort.Kan inte påminna mig att det hänt någon annanstans.Mvh Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Lyckades med det senast jag var nere... Vet inte om man kan få tillbaka kortet om man kommer på blundern ganska snabbt? Själv var jag nere på Koh Chang när jag upptäckte det och kortet satt väl kvar i en ATM i pattis. Självklart hade jag ingen internetdosa med mig heller, så över 10 långsjalar av semesterkassan satt låsta på ICA-kontot. Som tur var hade jag med mig dosan till swedbank-kontot och fick flytta runt lite bland kontonen för att kunna fortsätta semestern drägligt.

Väl hemma i Sverige igen när jag skulle beställa nytt kort gick allt åt helvete. Ringde och fick prata med en tjej på kundtjänst. -Vi måste ha din tresiffriga kod för att kunna skicka ut ett nytt kort till dig.. Det stod helt stilla uppe i pallet. - Jag har ingen tresiffrigkod, vad menar du, sa jag. - Den du fick tillsammans med kortkoden, sade hon. -Nä, någon sådan har jag inte, sa jag. - Jaha, då måste vi skicka ut en sådan kod till dig, när du får den så loggar du in på ICA-banken och ringer tillbaka hit, sa hon.

Märkbart irriterad lade jag på luren och gick på högvarv ett tag över hur idi*tiskt svårt det skulle va att beställa ett nytt kort. 5 dagar senare kom den nya koden som bestod av 4 siffror och inte 3.. Jaha, bara att logga in och ringa kundtjänst igen då. Knappar in min 4 siffriga kod för förenklad inloggning, som sitter i ryggraden. Du har uppgivit FEL KOD, va fan, trök jag fel. Försökte igen, samma resultat.. Rotade fram pappret med koden på, tog väl 10 minuter att hitta, skrev in koden igen. Koden spärrad, ta kontakt med kundtjänst stod det på skärmjäveln nu..

Först då gick det upp ett ljus att det var koden för förenklad inloggning jag skulle uppgett för att kunna beställa nytt kort. Min gamla kod blev förbrukad iom att jag "beställde" en ny och den nya koden blev förbrukad när jag försökte logga in med den gamla 3 gånger. Faaaan, bara ringa och beställa en ny kodjävel, vänta 4 dagar på den, logga in beställa nytt kort som tog ytterligare 5 dagar innan det kom. Allt för att den lilla trevliga damen på kundtjänst började yra om någon jävla tresiffrig kod. Hade hon kläckt ur sig direkt att det var koden för förenklad inloggning jag skulle uppgett så hade jag ju haft kortet inom 5 dagar :angry2::rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckades med det senast jag var nere... Vet inte om man kan få tillbaka kortet om man kommer på blundern ganska snabbt? Själv var jag nere på Koh Chang när jag upptäckte det och kortet satt väl kvar i en ATM i pattis. Självklart hade jag ingen internetdosa med mig heller, så över 10 långsjalar av semesterkassan satt låsta på ICA-kontot. Som tur var hade jag med mig dosan till swedbank-kontot och fick flytta runt lite bland kontonen för att kunna fortsätta semestern drägligt.

Väl hemma i Sverige igen när jag skulle beställa nytt kort gick allt åt helvete. Ringde och fick prata med en tjej på kundtjänst. -Vi måste ha din tresiffriga kod för att kunna skicka ut ett nytt kort till dig.. Det stod helt stilla uppe i pallet. - Jag har ingen tresiffrigkod, vad menar du, sa jag. - Den du fick tillsammans med kortkoden, sade hon. -Nä, någon sådan har jag inte, sa jag. - Jaha, då måste vi skicka ut en sådan kod till dig, när du får den så loggar du in på ICA-banken och ringer tillbaka hit, sa hon.

Märkbart irriterad lade jag på luren och gick på högvarv ett tag över hur idi*tiskt svårt det skulle va att beställa ett nytt kort. 5 dagar senare kom den nya koden som bestod av 4 siffror och inte 3.. Jaha, bara att logga in och ringa kundtjänst igen då. Knappar in min 4 siffriga kod för förenklad inloggning, som sitter i ryggraden. Du har uppgivit FEL KOD, va fan, trök jag fel. Försökte igen, samma resultat.. Rotade fram pappret med koden på, tog väl 10 minuter att hitta, skrev in koden igen. Koden spärrad, ta kontakt med kundtjänst stod det på skärmjäveln nu..

Först då gick det upp ett ljus att det var koden för förenklad inloggning jag skulle uppgett för att kunna beställa nytt kort. Min gamla kod blev förbrukad iom att jag "beställde" en ny och den nya koden blev förbrukad när jag försökte logga in med den gamla 3 gånger. Faaaan, bara ringa och beställa en ny kodjävel, vänta 4 dagar på den, logga in beställa nytt kort som tog ytterligare 5 dagar innan det kom. Allt för att den lilla trevliga damen på kundtjänst började yra om någon jävla tresiffrig kod. Hade hon kläckt ur sig direkt att det var koden för förenklad inloggning jag skulle uppgett så hade jag ju haft kortet inom 5 dagar angry2.gifrotfl.gif

Internett dosan hade väl ändå inte hjälpt då du inte hade något kort eller?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jo, hade ju kunnat fört över dom pengarna till mitt konto på swedbank då och använt visakortet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, hade ju kunnat fört över dom pengarna till mitt konto på swedbank då och använt visakortet..

Du måste väl stoppa i ICA-kortet i dosan för att du skall kunna logga in och föra över pengar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du måste väl stoppa i ICA-kortet i dosan för att du skall kunna logga in och föra över pengar.

:rotfl: Det har du rätt i.. Fick den där dosan för ca ett år sen och aldrig använt den, för ju bara över pengar till ica-kontot.. Jaja, då behöver jag ju inte gräma mig över det något mer.. :good:

Edit: Som jag svor över att jag inte tagit med dosan...

Link to comment
Dela på andra sajter

rotfl.gif Det har du rätt i.. Fick den där dosan för ca ett år sen och aldrig använt den, för ju bara över pengar till ica-kontot.. Jaja, då behöver jag ju inte gräma mig över det något mer.. good.gif

Ja jag har själv funderat i hur jag skulle göra om jag tappade det ena eller det andra kortet. Sedan de började med de där dosorna man skall stoppa i korten går det ju inte att göra något om man tappat kortet. En dosa hade man ju annars kunnat låna men det är man ju inte hjälpt av om man inte har något kort. Man får helt enkelt ha lagomt med kosing på båda konton.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ja jag har själv funderat i hur jag skulle göra om jag tappade det ena eller det andra kortet. Sedan de började med de där dosorna man skall stoppa i korten går det ju inte att göra något om man tappat kortet. En dosa hade man ju annars kunnat låna men det är man ju inte hjälpt av om man inte har något kort. Man får helt enkelt ha lagomt med kosing på båda konton.

Jo, som jag hade från början.. Dagen innan jag åkte till Koh Chang, förde jag över 10.000 till ICA-kontot, men då hade jag ju redan ovetandes förlorat kortet i den där satans ATM:en..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett konto i thaibank, kan väl lösa sånt här strul.

Fler valmöjligheter m.a.o.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Skulle handla med Swedbank kort ( Färg till Laser sk. ) Uppgav allt som firman frågade om Men kortet var spärrat av säkerhetsskäl !!

Enrinrade mig att jag hade fått ett med. från Scandiabanken om "Man måste öppna kortet genom banken för att kuna handla på internet och i utlandet " Har flera banker det här skiten för sig?

Kom i så fall ihåg att öppna kortet innan ni åker

mvh Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...