Jump to content
IGNORERAD

skicka pengar


kristian

Recommended Posts

dum fråga kanske men om man skickar pengar till Thailand, ska man skicka i svenska kronor eller thaibath då? om man skickar i svenska kronor, gör dom överföringen till THB automatiskt i Thailand då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skicka i Svenska kronor för det ger mer i slutändan på kontot i Thailand än om du skickar det i Baht från början

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

När du skickar pengarna så bestämmer du SEK eller THB i din internetbank (gäller dom flesta banker. Dock i Skandiabanken kan man bara skicka THB till urursel kurs) .

Om du väljer SEK så sker växlingen i Thaibanken när pengarna kommer dit. Oftast 2 dagar efter du skickade. Detta kan ju vara en för eller nackdel beroende hur marknaden hanterat svenska kronan under dessa dager.

Om du väljer THB så växlar den Svenska banken. Och där är det enligt min erfarenhet bara Handelsbanken som har en bra växelkurs. Dom andra bankerna har mycket dålig kurs. Fördelen med detta är att växlingen sker direkt så du vet resultatet.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

När du skickar pengarna så bestämmer du SEK eller THB i din internetbank (gäller dom flesta banker. Dock i Skandiabanken kan man bara skicka THB till urursel kurs) .

Om du väljer SEK så sker växlingen i Thaibanken när pengarna kommer dit. Oftast 2 dagar efter du skickade. Detta kan ju vara en för eller nackdel beroende hur marknaden hanterat svenska kronan under dessa dager.

Om du väljer THB så växlar den Svenska banken. Och där är det enligt min erfarenhet bara Handelsbanken som har en bra växelkurs. Dom andra bankerna har mycket dålig kurs. Fördelen med detta är att växlingen sker direkt så du vet resultatet.

hf

Jamen är det någon som vet att thaibankerna växlar bäst?Detta med tanke på dom blåsningar som vissa thaibanker försöker få oss att acceptera

i sina atm er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen är det någon som vet att thaibankerna växlar bäst?Detta med tanke på dom blåsningar som vissa thaibanker försöker få oss att acceptera

i sina atm er.

Thai bank växlar alltid till bättre kurs. Flera års erfarenhet. Så skicka svenskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har oxå använt SHB. Tyckte det blev bra kurs när jag skickade SEK.

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickar alltid i sek med swedbank och får alltid bra kurs och snabbt går det

låter thai banken ta mottagandes banks avgifter

skickat 5-6ggr i sommar då det blivit många sjukdomsfall bland bufflarna i byn

bob11

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai bank växlar alltid till bättre kurs. Flera års erfarenhet. Så skicka svenskt.

Detta inlägg är menat att verkligen kolla varför thai bankomater försöker blåsa sina kunder om dom nu växlar så mycket bättre än svenska banker.

Förstå mig rätt jag sitter i samma båt men vill ha reda på sanningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta inlägg är menat att verkligen kolla varför thai bankomater försöker blåsa sina kunder om dom nu växlar så mycket bättre än svenska banker.

Förstå mig rätt jag sitter i samma båt men vill ha reda på sanningen.

Thailänska turist ministeriet TOT beräknar att under 2011 kommer tio millioner besökande komma till Thailand, ponera att de använder atm vars tre gånger det blir trettio millioner uttag a 150 bhat alltså etthundra femtio multiplicerat med trettio mille= 4500 mille en j,,,la bra inkomst utan att göra något annat än stoppa in sedlar i apparaten, kan meddela att i Laos tar man 20000 kip ( 75 baht )för samma tjänst. De som verkligen försöker att blåsa användare av atm är scb som försöker lura på kunden en skitkurs direkt i maskinen med en förfrågan som lyder ungefär, accepterar du inte denna kurs så tryck på fortsätt, accepterar du denna kurs så tryck på yes

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta inlägg är menat att verkligen kolla varför thai bankomater försöker blåsa sina kunder om dom nu växlar så mycket bättre än svenska banker.

Förstå mig rätt jag sitter i samma båt men vill ha reda på sanningen.

Bara att inse att Svenska banker är ännu större gamar än dom Thailändska

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Där har vi lite vad jag menar.För mig så är det billigast att ta ut 100000 genom att ta ut 20000 B

5 gånger.Om jag gör det hos aeon.Det kanske är småpengar vi pratar om men jag vill inte ge

bort pengar i onödan.Jag har Krung thai bank i Thailand men dom har discvaliserat sig själv

när det blir billigare att ta ut via Swedbanks visa.Jag är nöjd men min mening var ifrågasättande

av dom flestas totala förtroende för thaibanker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att inse att Svenska banker är ännu större gamar än dom Thailändska

Nu är väl man väl inte tvungen att utnyttja banker till att överföra pengar från Sverige till Thailand.

Vad är alternativet tycker du, skicka mig med min unikabox ? Jag ställer upp good.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där har vi lite vad jag menar.För mig så är det billigast att ta ut 100000 genom att ta ut 20000 B

5 gånger.Om jag gör det hos aeon.Det kanske är småpengar vi pratar om men jag vill inte ge

bort pengar i onödan.Jag har Krung thai bank i Thailand men dom har discvaliserat sig själv

när det blir billigare att ta ut via Swedbanks visa.Jag är nöjd men min mening var ifrågasättande

av dom flestas totala förtroende för thaibanker.

när du skickar med "swedbank" så kommer pengarna FORST till bangkokbank sedan krungthai och det är en avgift på den overforingen mellan bankerna

så jag oppnade ett konto på bangkokbank istället

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är väl man väl inte tvungen att utnyttja banker till att överföra pengar från Sverige till Thailand.

Vad är alternativet tycker du, skicka mig med min unikabox ? Jag ställer upp good.gif

Fritz..

Det är nog bara att bita i det sura äpplet, men försöka komma så lindrigt undan som möjligt.

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Jamen är det någon som vet att thaibankerna växlar bäst?Detta med tanke på dom blåsningar som vissa thaibanker försöker få oss att acceptera

i sina atm er.

Thaibankerna brukar visa sin växelkurs för denna typ av överföring på sin hemsida.

Ex Bangkok bank. http://www.bangkokbank.com/Bangkok%20Bank/Web%20Services/Rates/Pages/FX_Rates.aspx

Man läser TT kolumnen.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...