Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Rödskjortor protesterar mot tv-kanal


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Bra där!

Vilka är dina favoriter då? Kanske det är några vi också kan gilla?

Hej

Jag ser inga politiska förebilder eller favoriter i Thailändsk politik, jag är mest intreserad av att folk själva ska få välja sina regeringar i fria val och att Generaler och kungliga rådgivare ska hålla fingrarna borta ifrån politiken, eftersom jag tror att det är det enda sättet som Thailand kan utvecklas demokratiskt på, kupper och fiffel bakom kulisserna som sägs vara för landets bästa förhindrar och försenar bara en demokratisk utveckling.

Och eftersom samma grupp om än med olika namn på sina partier av kända skäl vinner 5 raka val så är det inte mycket att diskutera, det är bara att ge dom chansen att regera mandatperioden ut och låta väljarna utvärdera deras insats i nästa fria val.

Mvh Isan Lover

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • andersbangkok

    18

  • Surin P3

    6

  • noBuzz

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Jag ser inga politiska förebilder eller favoriter i Thailändsk politik, jag är mest intreserad av att folk själva ska få välja sina regeringar i fria val och att Generaler och kungliga rådgivare ska hålla fingrarna borta ifrån politiken, eftersom jag tror att det är det enda sättet som Thailand kan utvecklas demokratiskt på, kupper och fiffel bakom kulisserna som sägs vara för landets bästa förhindrar och försenar bara en demokratisk utveckling.

Och eftersom samma grupp om än med olika namn på sina partier av kända skäl vinner 5 raka val så är det inte mycket att diskutera, det är bara att ge dom chansen att regera mandatperioden ut och låta väljarna utvärdera deras insats i nästa fria val.

Mvh Isan Lover

Mvh isan lover

Ja fiffel bakom kulisserna lär väl knappast hända nu när Phuea Thaksin har makten :-)

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fiffel bakom kulisserna lär väl knappast hända nu när Phuea Thaksin har makten smiley.gif

/SatanG

Även om det fifflas bakom kulisserna nu så är det i alla fall folkvalda som fifflar, inte såna som har tagit makten via militärkupp.

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om det fifflas bakom kulisserna nu så är det i alla fall folkvalda som fifflar, inte såna som har tagit makten via militärkupp.

// mrco

Jojo, så som folkvald får man fuska, sedär, finns många intressanta tankegångar på detta forum!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv så tycker jag det är värre med folkvalda som fuskar.

Jag menar om man nu tagit landet med våld, så är ju steget inte långt till att göra som man själv vill med det mesta.

Men som folkvald, så känns det som man har ett visst ansvar emot sina väljare, men som du säger, Vaxet, så är det tydligen inte så enligt vissa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om det fifflas bakom kulisserna nu så är det i alla fall folkvalda som fifflar, inte såna som har tagit makten via militärkupp.

// mrco

Jaså Thaksin är folkvald?

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jojo, så som folkvald får man fuska, sedär, finns många intressanta tankegångar på detta forum!

Det jag menar är att när folkvalda fifflar (vilket alla gör, även i Sverige) så kan man i varje fall avsätta dem vid nästa val, vilket inte är möjligt när militären har makten.

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin sitter väl inte i Thailands regering vad jag vet!

// mrco

Han är enbart rådgivare.

I valet gick PT ut med mottot "Thaksin tänker - PT utför".

Ändrades av Poffa
Link to comment
Dela på andra sajter

Om militären velat behålla makten, så hade militären knappast släppt den ifrån sig, för att bli en demokrati med val.

Blir fifflandet och fingrarna i syltburken för uppenbart, så tar nog militären tillbaka styret.

Om de folkvalda sköter sig så går det nog bra.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Själv så tycker jag det är värre med folkvalda som fuskar.

Jag menar om man nu tagit landet med våld, så är ju steget inte långt till att göra som man själv vill med det mesta.

Men som folkvald, så känns det som man har ett visst ansvar emot sina väljare, men som du säger, Vaxet, så är det tydligen inte så enligt vissa.

Hej

Håller med och jag har både större krav och förhoppningar på en regering som har fått makten av folket i ett fritt val.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om militären velat behålla makten, så hade militären knappast släppt den ifrån sig, för att bli en demokrati med val.

Blir fifflandet och fingrarna i syltburken för uppenbart, så tar nog militären tillbaka styret.

Om de folkvalda sköter sig så går det nog bra.

Leif

Hej

Det är nog många länder med militär diktatur just nu och som har upplevt det tidigare som inte håller med dig om deras goda syften och oskuldsfullhet när dom tar makten på demokratins och dom folkvaldas bekostnad.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är nog många länder med militär diktatur just nu och som har upplevt det tidigare som inte håller med dig om deras goda syften och oskuldsfullhet när dom tar makten på demokratins och dom folkvaldas bekostnad.

Mvh Isan Lover

Det blåmärkta har jag inte påstått, det hittar du på.

Jag syftade bara på att militären har haft makten tidigare i Thailand. Inga värderingr i det.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag ser inga politiska förebilder eller favoriter i Thailändsk politik, jag är mest intreserad av att folk själva ska få välja sina regeringar i fria val och att Generaler och kungliga rådgivare ska hålla fingrarna borta ifrån politiken, eftersom jag tror att det är det enda sättet som Thailand kan utvecklas demokratiskt på, kupper och fiffel bakom kulisserna som sägs vara för landets bästa förhindrar och försenar bara en demokratisk utveckling.

Och eftersom samma grupp om än med olika namn på sina partier av kända skäl vinner 5 raka val så är det inte mycket att diskutera, det är bara att ge dom chansen att regera mandatperioden ut och låta väljarna utvärdera deras insats i nästa fria val.

Mvh Isan Lover

Mvh isan lover

Eftersom du gillar att hänvisa till Wikileaks som en källa till sanning:

http://cables.mrkva.e.php?id=236917

A high-ranking NIA official attending an embassy Thanksgiving dinner also suggested to us that another large-scale red protest was inevitable, because Thaksin had already paid millions for it: an alleged 1.5 million baht to each Puea Thai MP to deliver 1500 protesters each, and 500,000 baht to each would-be candidate for 500 protesters. End Summary and Comment.

Detta är fria val och folkets frihet enligt dig och de röda.

Betala för att folk skall komma till demonstrationer, det kallar jag falskt och oärligt men...det är precis så de röda ledarna är.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...