Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Rödskjortor protesterar mot tv-kanal


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Jag har raderat lite inlägg med onödiga påhopp på IL och som jag skrivit tidigare, man ska inte behöva belägga alla sina påståenden med länkar så länge man inte påstår att det är fakta. I det här fallet, då du flera gånger påstått att gula varit minst lika hatiska som röda under hela 2000-talet, så vore det ju ändå intressant, och förmodligen viktigt för dig själv ifall du bryr dig om din trovärdighet, att du kunde nämna åtminstonde en TV- eller radiokanal eller en tidning där gula öppet uppmanat sina anhängare att mörda röda politiker och bränna ned städer. Om du inte kan det så tvingas vi nog slå fast att det fanns betydligt fler avarter inom den röda median än det fanns inom den gula för bevis på att röd media uppmanat till just detta har ju faktiskt postats rätt många gånger.

Sedan kan det ju vara så att media stödjer den ena eller andra sidan på ett mer sublimt sätt och då är det ju mycket möjligt att Demokraterna har stötts mer än PT de senaste 2 åren men samma form av mob-hat och ursinniga våldsuppmaningar som UDD, å PTs vägnar, ägande sig åt är det nog helt omöjligt att du hittar om du så googlar fram till valet 2015.

Hej

Hat och lögner innebär inte med automatik att man uppmanar någon att bränna ned Bangkok, och just dessa uttalanden ifrån några röda bör man ta hänsyn till att dom uttalades när personen och en stor grupp människor befann sig under belägring och beskjutning, och att många människor hade dött och skadats framför deras ögon, det är ingen ursäkt men kanske en förklaring till dom.

Det jag pratade om var inte uttalanden ifrån denna scen under belägring, utan den gällde röda och gula mediers hatiska och lögnaktiga program under 2000 talet som bara gick ut på att håna och förlöjliga sin motpart och här såg jag ingen skillnad på dessa, och jag har svårt att tro att någon vettig människa som har hört och sett dessa kan ha någon annan uppfattning om dom, åtminstone om man försöker vara det minsta opartisk men man har ju blivit förvånad förr så vem vet.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • andersbangkok

    18

  • Surin P3

    6

  • noBuzz

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Hej

Hat och lögner innebär inte med automatik att man uppmanar någon att bränna ned Bangkok, och just dessa uttalanden ifrån några röda bör man ta hänsyn till att dom uttalades när personen och en stor grupp människor befann sig under belägring och beskjutning, och att många människor hade dött och skadats framför deras ögon, det är ingen ursäkt men kanske en förklaring till dom.

Det jag pratade om var inte uttalanden ifrån denna scen under belägring, utan den gällde röda och gula mediers hatiska och lögnaktiga program under 2000 talet som bara gick ut på att håna och förlöjliga sin motpart och här såg jag ingen skillnad på dessa, och jag har svårt att tro att någon vettig människa som har hört och sett dessa kan ha någon annan uppfattning om dom, åtminstone om man försöker vara det minsta opartisk men man har ju blivit förvånad förr så vem vet.

Mvh Isan lover

Fel igen!

Uttalandena om att bränna Bangkok och mörda regeringsföreträdare skedde långt innan striderna startade. Om du ägnade lite tid åt att följa vad som hände så skulle du inse att där blev det fel igen.

Det var helt enkelt en mobb som uppviglade till grova brott. Sådana är ledarna för de röda.

Men det är klart att med de intäkter dom utlovats (se mina kopior av Wikileaks) så är det klart att dom jobbade hårt för att uppvigla.

Om du skriver dessa felaktigheter medvetet eller omedvetet, det skulle vara intressant att veta.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hat och lögner innebär inte med automatik att man uppmanar någon att bränna ned Bangkok, och just dessa uttalanden ifrån några röda bör man ta hänsyn till att dom uttalades när personen och en stor grupp människor befann sig under belägring och beskjutning, och att många människor hade dött och skadats framför deras ögon, det är ingen ursäkt men kanske en förklaring till dom.

Det jag pratade om var inte uttalanden ifrån denna scen under belägring, utan den gällde röda och gula mediers hatiska och lögnaktiga program under 2000 talet som bara gick ut på att håna och förlöjliga sin motpart och här såg jag ingen skillnad på dessa, och jag har svårt att tro att någon vettig människa som har hört och sett dessa kan ha någon annan uppfattning om dom, åtminstone om man försöker vara det minsta opartisk men man har ju blivit förvånad förr så vem vet.

Mvh Isan lover

Hittils är det bara du själv som sett och hört detta

Ingen annan här på forumet verkar ha sett eller hört detta, ännu mindre kunnat länka in minsta länk till artiklar, youtubes etc

Däremot finns det massor om de rödas uppviglingar och brotts-uppmaningar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hittils är det bara du själv som sett och hört detta

Ingen annan här på forumet verkar ha sett eller hört detta, ännu mindre kunnat länka in minsta länk till artiklar, youtubes etc

Däremot finns det massor om de rödas uppviglingar och brotts-uppmaningar

Hej

Enligt mig kan det finnas några förklaringar till detta.

Man ville inte höra dom.

Man förstod inte vad som sas.

Man sände olika program i TV och Radio på skilda platser (lokala utsändningar).

Någon annan förklaring till att folk inte har sett eller hört talas om dessa program finner inte jag, och jag är mycket förvånad över detta fenomen eftersom vi själva överöstes med gul osaklig propaganda med förtal och lögner som vapen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt mig kan det finnas några förklaringar till detta.

Man ville inte höra dom.

Man förstod inte vad som sas.

Man sände olika program i TV och Radio på skilda platser (lokala utsändningar).

Någon annan förklaring till att folk inte har sett eller hört talas om dessa program finner inte jag, och jag är mycket förvånad över detta fenomen eftersom vi själva överöstes med gul osaklig propaganda med förtal och lögner som vapen.

Mvh Isan Lover

Vilka kanaler uppe i Isaan var det du hörde all denna gula propaganda från ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilka kanaler uppe i Isaan var det du hörde all denna gula propaganda från ?

Hej

Föruom dom rikstäckande TV kanalerna finns det ju lokala, och antalet radio kanaler är stort, hur många det är totalt vågar jag inte ens gissa, men antalet gula uppskattar jag till ett tiotal både på radio och TV, men jag måste medge att det inte är något som jag har funderat på.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Enligt mig kan det finnas några förklaringar till detta.

Man ville inte höra dom.

Man förstod inte vad som sas.

Man sände olika program i TV och Radio på skilda platser (lokala utsändningar).

Någon annan förklaring till att folk inte har sett eller hört talas om dessa program finner inte jag, och jag är mycket förvånad över detta fenomen eftersom vi själva överöstes med gul osaklig propaganda med förtal och lögner som vapen.

Mvh Isan Lover

Njaaa.. det finns fler förklaringar. Det är bara i dina fantasier (eller medvetet uppdiktat som det sker.

Du menar på fullt allvar att i lokala sändningar i Isaan skulle de gula sända hatisk propaganda medan i andra delar av landet skulle det vara helt annan information? Hur kan du bara få ihop en sådan idé? Om du tänker ett steg till; syftet med information från partierna är att vinna väljare. Att då i radio- och tv-tal, lokalt i Isaan, agitera hatiskt (medveten om att Thaksin har en stark väljargrupp där) det tror jag inte dom tänkt ut.

Intill dess du kan presentera något så anser jag att, igen, kommit med helt obekräftade uppgifter, sannolikt finns dessa endast i dina fantasier.

Urusel diskussion! det medför bara att nivån på diskussionen sjunker och det är faktiskt du som är orsaken. Om vi skall lyfta diskussionen så kräver jag mer av dig. Klarar du inte det så kommer det fortsätta på denna nivå.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hat och lögner innebär inte med automatik att man uppmanar någon att bränna ned Bangkok, och just dessa uttalanden ifrån några röda bör man ta hänsyn till att dom uttalades när personen och en stor grupp människor befann sig under belägring och beskjutning, och att många människor hade dött och skadats framför deras ögon, det är ingen ursäkt men kanske en förklaring till dom.

Det jag pratade om var inte uttalanden ifrån denna scen under belägring, utan den gällde röda och gula mediers hatiska och lögnaktiga program under 2000 talet som bara gick ut på att håna och förlöjliga sin motpart och här såg jag ingen skillnad på dessa, och jag har svårt att tro att någon vettig människa som har hört och sett dessa kan ha någon annan uppfattning om dom, åtminstone om man försöker vara det minsta opartisk men man har ju blivit förvånad förr så vem vet.

Mvh Isan lover

Dessa saker sades INNAN UDD ens kom till Bangkok. De upprepades ett flertal gånger på PTV men det har du väl ingen aning om eftersom du troligen inte följde PTV.

Vad du tror har otroligt lite bäring i historien och man undrar varför du upprepande skriver saker som är helt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Vilka av dessa gula TV- och radiokanaler stängdes ner pga otrevliga sändningar?

Är det någon som vet?

Jag tror att det är s.k. ghost stations crazy.gif ...stationer som bara röda kan lyssna på, stationer syftande till att få så få röda som möjligt att rösta på demokraterna, det är vad jag tror. Sätter dit en Untitled-1.gif för säkerhets skull smiley.gif

Det är som så mycket som vissa anför här; det finns inte, ingen har hört talas om det men... det debatteras som en sanning.

Det finns inget namn...man kan bara höra dem lokalt i Isaan.

Låter det som en uppdiktad historia eller sanning?

Edit, dessutom: IL som inte någon gång ens besökt en demokratisk web sida, han har lyssnat på dessa hatiska radio- och tv-kanaler crazy.gif

Låter det troligt? Hänger argumentationen ihop? Inte för mig i alla fall.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Föruom dom rikstäckande TV kanalerna finns det ju lokala, och antalet radio kanaler är stort, hur många det är totalt vågar jag inte ens gissa, men antalet gula uppskattar jag till ett tiotal både på radio och TV, men jag måste medge att det inte är något som jag har funderat på.

Mvh Isan Lover

Så rikstäckande TV-kanaler sände gul hatpropaganda men det finns inte en enda länk eller youtube om detta bevarat ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt mig kan det finnas några förklaringar till detta.

Man ville inte höra dom.

Man förstod inte vad som sas.

Man sände olika program i TV och Radio på skilda platser (lokala utsändningar).

Någon annan förklaring till att folk inte har sett eller hört talas om dessa program finner inte jag, och jag är mycket förvånad över detta fenomen eftersom vi själva överöstes med gul osaklig propaganda med förtal och lögner som vapen.

Mvh Isan Lover

Ja det är ju fantastiskt att just DU som befann dig i det röda Isaan överöstes av gul propaganda lokalt?

Att du sen åkt land och rike runt just för att lyssna på gul propaganda som tycks undgått alla andra tycker jag låter ännu mer fantastiskt.

Eller är det ytterligare något som skulle vara allmänt känt som du hört i byn?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hat och lögner innebär inte med automatik att man uppmanar någon att bränna ned Bangkok, och just dessa uttalanden ifrån några röda bör man ta hänsyn till att dom uttalades när personen och en stor grupp människor befann sig under belägring och beskjutning, och att många människor hade dött och skadats framför deras ögon, det är ingen ursäkt men kanske en förklaring till dom.

Det jag pratade om var inte uttalanden ifrån denna scen under belägring, utan den gällde röda och gula mediers hatiska och lögnaktiga program under 2000 talet som bara gick ut på att håna och förlöjliga sin motpart och här såg jag ingen skillnad på dessa, och jag har svårt att tro att någon vettig människa som har hört och sett dessa kan ha någon annan uppfattning om dom, åtminstone om man försöker vara det minsta opartisk men man har ju blivit förvånad förr så vem vet.

Mvh Isan lover

Noter datumet noga, innan ens demonstrationerna har börjat i Bangkok

Så, var ditt inlägg ett misstag eller en medveten lögn?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Man ska inte sparka på någon som redan ligger ner. Jag tror IL; att du har virrat in dig i ditt resonemang som vi alla, inklusive du själv, vet är galet. Jag förväntar mig nu endera tystnad eller ett fortsatt förnekande på några outgrundliga grunder.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Man ska inte sparka på någon som redan ligger ner. Jag tror IL; att du har virrat in dig i ditt resonemang som vi alla, inklusive du själv, vet är galet. Jag förväntar mig nu endera tystnad eller ett fortsatt förnekande på några outgrundliga grunder.

Hej

Jag blir inte det minsta förvirrad av att ett antal ovanligt förvirrade människor sin vana trogen försöker förvirra även mig, jag är van med det numera och det bekommer mig inte det minsta, det är mest komiskt.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte sparka på någon som redan ligger ner. Jag tror IL; att du har virrat in dig i ditt resonemang som vi alla, inklusive du själv, vet är galet. Jag förväntar mig nu endera tystnad eller ett fortsatt förnekande på några outgrundliga grunder.

Det blev förnekelse...

IL;

Hur får du ihop datumen med klippen jag postade i inlägg 88 med din utsaga om att man måste ta med i beräkningar att dessa männsikor var under beskjutning och belägring? Klippen är från långt innan demonstrationerna startade?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det blev förnekelse...

IL;

Hur får du ihop datumen med klippen jag postade i inlägg 88 med din utsaga om att man måste ta med i beräkningar att dessa männsikor var under beskjutning och belägring? Klippen är från långt innan demonstrationerna startade?

Hej

Mitt uttalande är och var inte kopplat till något klipp i ditt inlägg som jag inte ens tittade på, dom uttalanden jag hade i minnet var ifrån scenen under belägringen och det var dessa jag refererade till.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Mitt uttalande är och var inte kopplat till något klipp i ditt inlägg som jag inte ens tittade på, dom uttalanden jag hade i minnet var ifrån scenen under belägringen och det var dessa jag refererade till.

Mvh Isan Lover

Kan du posta det klippet då?

De klippen där Natthawut och Arisamun uppmanar folk att ta med sig bensin i flaskor till Bangkok för att bränna ner staden är som sagt från rekryteringsmötena i Issan, men jag förstår att det är svårt för dig att förklara bort dina idolers brott och uppvigling. Men du borde kanske titta på dem så lär du dig kanske något nytt?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag blir inte det minsta förvirrad av att ett antal ovanligt förvirrade människor sin vana trogen försöker förvirra även mig, jag är van med det numera och det bekommer mig inte det minsta, det är mest komiskt.

Mvh Isan Lover

Varför får jag sådana här bilder i mitt huvud när jag läser detta och andra svar från denne person:

post-3404-0-00972400-1315215416.jpeg

post-3404-0-00972400-1315215416.jpeg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan du posta det klippet då?

De klippen där Natthawut och Arisamun uppmanar folk att ta med sig bensin i flaskor till Bangkok för att bränna ner staden är som sagt från rekryteringsmötena i Issan, men jag förstår att det är svårt för dig att förklara bort dina idolers brott och uppvigling. Men du borde kanske titta på dem så lär du dig kanske något nytt?

Hej

Ingen av dessa tillhör mina favoriter och sina uttalanden får dom allt stå för själva.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ingen av dessa tillhör mina favoriter och sina uttalanden får dom allt stå för själva.

Mvh Isan Lover

Schack matt

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Man ska inte sparka på någon som redan ligger ner. Jag tror IL; att du har virrat in dig i ditt resonemang som vi alla, inklusive du själv, vet är galet. Jag förväntar mig nu endera tystnad eller ett fortsatt förnekande på några outgrundliga grunder.

Tror inte IL är förvirrad. Han är klartänkt och snabb i tanken, helt enkelt en snäll och schysst kille. Problemet är att han är politiskt förvirrad.

Tror

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ingen av dessa tillhör mina favoriter och sina uttalanden får dom allt stå för själva.

Mvh Isan Lover

Bra där!

Vilka är dina favoriter då? Kanske det är några vi också kan gilla?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ingen av dessa tillhör mina favoriter och sina uttalanden får dom allt stå för själva.

Mvh Isan Lover

Men visst är båda två framstående ledare för den "Röda demokratirörelsen" som du hyllar i vart och vartannat inlägg här på MPR?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag blir inte det minsta förvirrad av att ett antal ovanligt förvirrade människor sin vana trogen försöker förvirra även mig, jag är van med det numera och det bekommer mig inte det minsta, det är mest komiskt.

Mvh Isan Lover

Utan att ha någon som helst förhoppning;

du kanske förstår att vi är flera som undrar över en del av din argumentation:

du har hört och sett gula ha hatiska argumentationer mot de röda. Detta ha antagligen skett lokalt i Isaan (eftersom ingen annan sett dom men det har du, trots att du aldrig tittat på en gul web sida. Du har däremot tvingats lyssna på dessa hatiska uttalanden från de gula).

Ingen har varken sett eller hört dessa hatiska uttalanden. De finns inte på Youtube, ej heller har du återfunnit dem på någon röd web site.

Vi som är för demokrati har påvisat ett antal exempel där röda företrädare verkligen uttalat hatiska saker mot både regering och Bangkok i allmänhet.

Det har påvisats, tvärt emot din argumentation, att dessa hatiska uttalande inte alls har något att göra med "folk under belägring" utan är ren uppvigling.

Detta försöker du i desperation vifta bort med "de är inte mina favoriter.."

Med din argumentation framstår du mer och mer som en person med allvarliga brister i din politiska medvetenhet.

Med detta finner jag att du inte har mer att tillföra (än din vanliga agitation) och därmed anser jag att för min del är denna diskussion slut.

Kanske kommer du upp med något intressant som kan föra den vidare men just nu har du kört av vägen totalt.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...