Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Rödskjortor protesterar mot tv-kanal


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Jag håller med dig i denna fråga eftersom jag själv inte heller kan se någon skillnad på hur dessa grupper har agerat när det gäller att respektera varandras rätt till yttandefrihet, och just ur den synvinkeln såg jag den fredliga protesten utanför och överlämnandet av ett brev till ledningen som ett framsteg, det "normala" för både PAD och UDD har ju tidigare varit att attackera med våld.

Sedan tycker jag ng att både PT och Demokraterna gemensamt skulle försöka få både PAD och UDD att sluta med dom värsta avarterna av politisk smutskastning och häckel i sina TV, radio kanaler och web sidor, det är något som båda sidor sysslar med i stor omfattning och det förvärrar bara läget och trappar upp motsättningarna politiskt i landet.

Men man ska absolut inte göra som demokraterna gjorde när dom hade makten och bara stängde ned och trakaserade röda stationer och sidor, man måste behandla båda sidors osmakliga och osakliga medier likadant, och få dom att bli lite mer rumsrena och fria ifrån hat och lögner på något sätt, kanske genom att ställa ansvariga utgivare till svars för förtal o.s.v, och om lagändringar behövs så vore det bra om både opposition och regering kunde enas om ett gemensamt förslag för landets bästa.

Mvh Isan Lover

Problemet är i Thailand vet man bara om sina rättigheter när det gäller yttrandefrihet-men skiter fullständigt i sina skyldigheter när det gäller yttrandefrihet.

Under upploppen 2009 så satt jag själv i en taxi och hörde på hur man från de rödas scen uppmanade anhängarna att döda Newin, ja de utfäste även en kontant belöning för det. Samma sak under förra året när det gällde Abhisit och hans familj. Du har ju själv sett Nattahwut och Arisamuns uppmaningar att bränna ner Bangkok i diverse youtubeklipp tagna från de rödas TV kanaler. Den typen av uppmaningarna såg eller hörde man aldrig på ASTV, det var mer än massa akademiskt dravlande som de flesta somnar till..

Ett aktuellt exempel på desinformation som snabbt blir till "sanning" ute i byarna är ju de likdelar som man hittat vid templet i Rayong, Thida från UDD säger att de är de saknade rödskjortorna sedan förra året, Trots att ingen saknar någon, hon har inga namn på dem och förruttnelsen stämmer inte så är det ju nu "sant" ute i byarna på grund av att röd media inte skulle få för sig att ifrågasätta informationen från Thida eller någon annan UDD ledare för den delen.

Thailand behöver en mediereform men vad vi sett hittills så kommer det inte att ske under denna regeringen, tyvärr.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • andersbangkok

    18

  • Surin P3

    6

  • noBuzz

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Men du anser ändå att deras demonstration för att få polisanmälan om olaga hot mot journalisten återtagen som "ett steg i demokratiskt riktning" ??

Hej

Ja med tanke på hur både PAD och UDD har agerat tidigare så ser jag detta med brevet och en liten fredlig protest utaför som ett stort framsteg i demokratiskt och lagligt hänseende.

Dom senaste åren hade ett sånt här fall kunnat sluta i vandalisering och våldsamheter där både människor och egendom hade kommit till skada, så ur den synpunkten känns detta som en klar förbättring.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

För mig är det naturligtvis självklart fel att hota folk och det gäller givetvis även journalister oavsett vem dom frågar och skriver om.

Mvh Isan Lover

Vilka journalister är det som har hotat någon??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Problemet är i Thailand vet man bara om sina rättigheter när det gäller yttrandefrihet-men skiter fullständigt i sina skyldigheter när det gäller yttrandefrihet.

Under upploppen 2009 så satt jag själv i en taxi och hörde på hur man från de rödas scen uppmanade anhängarna att döda Newin, ja de utfäste även en kontant belöning för det. Samma sak under förra året när det gällde Abhisit och hans familj. Du har ju själv sett Nattahwut och Arisamuns uppmaningar att bränna ner Bangkok i diverse youtubeklipp tagna från de rödas TV kanaler. Den typen av uppmaningarna såg eller hörde man aldrig på ASTV, det var mer än massa akademiskt dravlande som de flesta somnar till..

Ett aktuellt exempel på desinformation som snabbt blir till "sanning" ute i byarna är ju de likdelar som man hittat vid templet i Rayong, Thida från UDD säger att de är de saknade rödskjortorna sedan förra året, Trots att ingen saknar någon, hon har inga namn på dem och förruttnelsen stämmer inte så är det ju nu "sant" ute i byarna på grund av att röd media inte skulle få för sig att ifrågasätta informationen från Thida eller någon annan UDD ledare för den delen.

Thailand behöver en mediereform men vad vi sett hittills så kommer det inte att ske under denna regeringen, tyvärr.

Hej

Visst behöver landet både mediereformer och LM reformer och jag hoppas att vi får se sådana under mandatperioden.

Och jag håller inte med dig om din beskrivning av gula medier, enligt mig spydde man hat och lögner över alla dom såg som fiender, och i vilket annat land som helst skulle detta ha lett till mängder av böter och fängelsedommar och förmodligen hade man på laglig väg stängt ned deras verksamhet, så illa var det enligt mig under många år.

Vad det gäller liken i templen så är det mig veterligen ingen som har sagt att det är dom saknade ifrån massakrerna i Bangkok, men att man måste utreda att det inte är dom, och utreda var mängder av oidentifierade lik kommer ifrån i ett land med Thailands våldsamma historia där tusentals människor har försvunnit genom åren i modern tid vid olika konflikter känns helt logisk.

Att inte utreda hade bara skapat ändå mer misstankar och rykten.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Visst behöver landet både mediereformer och LM reformer och jag hoppas att vi får se sådana under mandatperioden.

Och jag håller inte med dig om din beskrivning av gula medier, enligt mig spydde man hat och lögner över alla dom såg som fiender, och i vilket annat land som helst skulle detta ha lett till mängder av böter och fängelsedommar och förmodligen hade man på laglig väg stängt ned deras verksamhet, så illa var det enligt mig under många år.

Vad det gäller liken i templen så är det mig veterligen ingen som har sagt att det är dom saknade ifrån massakrerna i Bangkok, men att man måste utreda att det inte är dom, och utreda var mängder av oidentifierade lik kommer ifrån i ett land med Thailands våldsamma historia där tusentals människor har försvunnit genom åren i modern tid vid olika konflikter känns helt logisk.

Att inte utreda hade bara skapat ändå mer misstankar och rykten.

Mvh Isan Lover

WOD månne?

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Visst behöver landet både mediereformer och LM reformer och jag hoppas att vi får se sådana under mandatperioden.

Och jag håller inte med dig om din beskrivning av gula medier, enligt mig spydde man hat och lögner över alla dom såg som fiender, och i vilket annat land som helst skulle detta ha lett till mängder av böter och fängelsedommar och förmodligen hade man på laglig väg stängt ned deras verksamhet, så illa var det enligt mig under många år.

Jag kan inte påminna mig att jag har läst eller hört någon gul som uttalat mordhot mot andra sidans politiker, som öppet hotat med terror mot en hel stad.

Skulle du kunna ge något exempel där gula "spydde hat och lögner" (dina egna ord).

Gärna ett par exempel men ett är väl det minsta man kan begära?

Vad det gäller liken i templen så är det mig veterligen ingen som har sagt att det är dom saknade ifrån massakrerna i Bangkok, men att man måste utreda att det inte är dom, och utreda var mängder av oidentifierade lik kommer ifrån i ett land med Thailands våldsamma historia där tusentals människor har försvunnit genom åren i modern tid vid olika konflikter känns helt logisk.

Att inte utreda hade bara skapat ändå mer misstankar och rykten.

Mvh Isan Lover

Jag håller med dig fullt om utredningar. Detta skall inte göras av Thidas kumpaner (en blind som leder en blind) utan av professionella forensiker. Nu är detta redan gjort och man har konstaterat att förruttnelseprocessen gått så långt att det inte kan vara från de rödas terrorhandlingar i Bangkok mfl. platser.

Är du inte nöjd med detta? Vad mer vill du/de röda ha? Skall FN skicka dit personal?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag kan inte påminna mig att jag har läst eller hört någon gul som uttalat mordhot mot andra sidans politiker, som öppet hotat med terror mot en hel stad.

1. Skulle du kunna ge något exempel där gula "spydde hat och lögner" (dina egna ord).

Gärna ett par exempel men ett är väl det minsta man kan begära?

2. Jag håller med dig fullt om utredningar. Detta skall inte göras av Thidas kumpaner (en blind som leder en blind) utan av professionella forensiker. Nu är detta redan gjort och man har konstaterat att förruttnelseprocessen gått så långt att det inte kan vara från de rödas terrorhandlingar i Bangkok mfl. platser.

Är du inte nöjd med detta? Vad mer vill du/de röda ha? Skall FN skicka dit personal?

Hej

1. Vad det gäller hat och lögner som spreds i gula medier så tror jag att det är omöjligt att ha missat dom under 2000 talet om man har vistats i Thailand och förstår åtminstone lite av vad dom säger, men jag har ju inte bandat några av dom, men själv var jag mycket förvånad att man fick uttrycka sig så nedlåtande, lögnaktigt och hatiskt mot dom som man ogillar i dessa media, och jag ser det som en omöjlighet att något liknande skulle få förekomma i t.ex i Europa eller USA, och jag ser det som en brist och ett problem i Thailand att det är möjligt att sända sånt här oavsett om det är gula eller röda som gör det, jag ser absolut ingen skillnad på deras program förutom färgen gul och röd och att hatobjekten är olika, mycket beklagligt att detta har tillåtits och det har säkert bidragit till dom stora motsättningarna i landet.

2. Jag är inte alls nöjd med att man konstaterar att förruttnelse processen utesluter att det är röda demonstranter ifrån Bangkok, man bör få konstaterat vika dom döda är och var dom kommer ifrån, hur dom dog och varför dom ligger just där, och att Thailand ska ha med t,ex FN personal eller annan opartisk expertis tycker jag nästan är självklart i det polariserade läge landet befinner sig, just för att undvika spekulationer.

Enligt mig är det lika illa om dom döda är Burmeser, muslimer, offer för WOD, röda demonstranter, offer ifrån en naturkatastrof, sudenter, tortyr offer eller något annat, och man ska utreda hur dom dog, vilka dom är, varför dom ligger just där oidentifierade, och fortsättningsvis bör man nog skaffa bättre rutiner för sånt här, man kan ju inte ha döda i sånt antal som ingen kan förklara på ett trovärdigt sätt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

1. Vad det gäller hat och lögner som spreds i gula medier så tror jag att det är omöjligt att ha missat dom under 2000 talet om man har vistats i Thailand och förstår åtminstone lite av vad dom säger, men jag har ju inte bandat några av dom, men själv var jag mycket förvånad att man fick uttrycka sig så nedlåtande, lögnaktigt och hatiskt mot dom som man ogillar i dessa media, och jag ser det som en omöjlighet att något liknande skulle få förekomma i t.ex i Europa eller USA, och jag ser det som en brist och ett problem i Thailand att det är möjligt att sända sånt här oavsett om det är gula eller röda som gör det, jag ser absolut ingen skillnad på deras program förutom färgen gul och röd och att hatobjekten är olika, mycket beklagligt att detta har tillåtits och det har säkert bidragit till dom stora motsättningarna i landet.

2. Jag är inte alls nöjd med att man konstaterar att förruttnelse processen utesluter att det är röda demonstranter ifrån Bangkok, man bör få konstaterat vika dom döda är och var dom kommer ifrån, hur dom dog och varför dom ligger just där, och att Thailand ska ha med t,ex FN personal eller annan opartisk expertis tycker jag nästan är självklart i det polariserade läge landet befinner sig, just för att undvika spekulationer.

Enligt mig är det lika illa om dom döda är Burmeser, muslimer, offer för WOD, röda demonstranter, offer ifrån en naturkatastrof, sudenter, tortyr offer eller något annat, och man ska utreda hur dom dog, vilka dom är, varför dom ligger just där oidentifierade, och fortsättningsvis bör man nog skaffa bättre rutiner för sånt här, man kan ju inte ha döda i sånt antal som ingen kan förklara på ett trovärdigt sätt.

Mvh Isan Lover

Men dom är inte saknade röda från demonstrationerna i Bangkok våren 2010 i alla fall då?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men dom är inte saknade röda från demonstrationerna i Bangkok våren 2010 i alla fall då?

Hej

Nej det har jag heller aldrig läst att någon har påstått, bara misstankar om att det skulle kunna finna sådana bland dessa har framförts av dom röda, men själv har jag hela tiden varit skeptisk till detta, militären har nog bättre gömställen än offentliga tempel för sina offer, dom hundratals studenter som dödades av militären på nittiotalet är ju t.ex inte hittade än.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

1. Vad det gäller hat och lögner som spreds i gula medier så tror jag att det är omöjligt att ha missat dom under 2000 talet om man har vistats i Thailand och förstår åtminstone lite av vad dom säger, men jag har ju inte bandat några av dom, men själv var jag mycket förvånad att man fick uttrycka sig så nedlåtande, lögnaktigt och hatiskt mot dom som man ogillar i dessa media, och jag ser det som en omöjlighet att något liknande skulle få förekomma i t.ex i Europa eller USA, och jag ser det som en brist och ett problem i Thailand att det är möjligt att sända sånt här oavsett om det är gula eller röda som gör det, jag ser absolut ingen skillnad på deras program förutom färgen gul och röd och att hatobjekten är olika, mycket beklagligt att detta har tillåtits och det har säkert bidragit till dom stora motsättningarna i landet.

2. Jag är inte alls nöjd med att man konstaterar att förruttnelse processen utesluter att det är röda demonstranter ifrån Bangkok, man bör få konstaterat vika dom döda är och var dom kommer ifrån, hur dom dog och varför dom ligger just där, och att Thailand ska ha med t,ex FN personal eller annan opartisk expertis tycker jag nästan är självklart i det polariserade läge landet befinner sig, just för att undvika spekulationer.

Enligt mig är det lika illa om dom döda är Burmeser, muslimer, offer för WOD, röda demonstranter, offer ifrån en naturkatastrof, sudenter, tortyr offer eller något annat, och man ska utreda hur dom dog, vilka dom är, varför dom ligger just där oidentifierade, och fortsättningsvis bör man nog skaffa bättre rutiner för sånt här, man kan ju inte ha döda i sånt antal som ingen kan förklara på ett trovärdigt sätt.

Mvh Isan Lover

Nu var det, som vanligt inte svar på frågan men jag försöker igen.

1. Vilka medier avser du med "gula medier"? Kan du inte ange någon eller web sida där man spyr galla och hat över röda? Är det bara på tv och radio du hört detta?

2. Visst skall det klarläggas varifrån dessa döda människor kommer och varför dom ligger där. Vi kan tydligen vara överens om att dom i alla fall inte kommer från demonstrationerna i Bangkok som virrkärringen Thida påstod och vidhåller. Det är ju bra.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu var det, som vanligt inte svar på frågan men jag försöker igen.

1. Vilka medier avser du med "gula medier"? Kan du inte ange någon eller web sida där man spyr galla och hat över röda? Är det bara på tv och radio du hört detta?

2. Visst skall det klarläggas varifrån dessa döda människor kommer och varför dom ligger där. Vi kan tydligen vara överens om att dom i alla fall inte kommer från demonstrationerna i Bangkok som virrkärringen Thida påstod och vidhåller. Det är ju bra.

Hej

1. Jag har aldrig besökt någon gul web sida, det räckte gott med det som man hörde på TV och radio, och det hade varit omöjligt att sända i dom flesta demokratiska länder.

2. Att dom med största sannolikhet inte kommer ifrån Bangkok demonstrationerna kan vi vara helt överens om.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

1. Jag har aldrig besökt någon gul web sida, det räckte gott med det som man hörde på TV och radio, och det hade varit omöjligt att sända i dom flesta demokratiska länder.

2. Att dom med största sannolikhet inte kommer ifrån Bangkok demonstrationerna kan vi vara helt överens om.

Mvh Isan Lover

Konstigt att det på Youtube finns så många klipp från de röda:s uppviglingar till brott

jag har aldrig sett de gulas ev motsvarande brott länkas till på Youtube

kan inte du fixa fram sådant då för det måste ju finnas då eftersom det finns så många röda anhängare som bör göra allt för att hänga ut sådan gul uppvigling på nätet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Konstigt att det på Youtube finns så många klipp från de röda:s uppviglingar till brott

jag har aldrig sett de gulas ev motsvarande brott länkas till på Youtube

kan inte du fixa fram sådant då för det måste ju finnas då eftersom det finns så många röda anhängare som bör göra allt för att hänga ut sådan gul uppvigling på nätet

Hej

Om du är intreserad av gula hemsidor, TV eller radiokanaler så rekkomendera jag att du söker dessa själv, du hittar säkert det du vill.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om du är intreserad av gula hemsidor, TV eller radiokanaler så rekkomendera jag att du söker dessa själv, du hittar säkert det du vill.

Mvh Isan Lover

Jag har sökt men inte hittat

Så var är alla dina påstådda gula agitationer, uppmaningar till våld etc som du påstår är lika illa som alla röda (det dräller klipp och reportage om) ?

Eller är det som vanligt att du aldrig kan härleda något av dina påståenden ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om du är intreserad av gula hemsidor, TV eller radiokanaler så rekkomendera jag att du söker dessa själv, du hittar säkert det du vill.

Mvh Isan Lover

Wanipok

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Om du är intreserad av gula hemsidor, TV eller radiokanaler så rekkomendera jag att du söker dessa själv, du hittar säkert det du vill.

Mvh Isan Lover

Det är just detta som är problemet. Jag har sökt och jag skulle verkligen vilja se detta men..jag har inte hittat något. Du som beskriver att det finns massor, kan du inte hjälpa genom att visa några exempel. Börja med ett.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är just detta som är problemet. Jag har sökt och jag skulle verkligen vilja se detta men..jag har inte hittat något. Du som beskriver att det finns massor, kan du inte hjälpa genom att visa några exempel. Börja med ett.

Hej

Har du läst vad jag skrev, som var att jag under en stor del av 2000 talet har hört och sett deras hatiska och lögnaktiga utsändningar i TV och radio och jag har inte bandat dessa, men enligt mig hade dessa varit omöjliga att sända i Europa och USA, och jag ser ingen skillnad på röda och gula kanaler i det avseendet, med denna min personliga uppfattning i frågan får du nöja dig, men forska gärna vidare på egen hand.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har du läst vad jag skrev, som var att jag under en stor del av 2000 talet har hört och sett deras hatiska och lögnaktiga utsändningar i TV och radio och jag har inte bandat dessa, men enligt mig hade dessa varit omöjliga att sända i Europa och USA, och jag ser ingen skillnad på röda och gula kanaler i det avseendet, med denna min personliga uppfattning i frågan får du nöja dig, men forska gärna vidare på egen hand.

Mvh Isan Lover

Kan du förklara hur det kommer sig att du kan se dessa gula kanaler i Isaan ?

Och varför har inte andra röda anhängare än du bandat eller youtubat något av "dessa mängder under dessa år" när det DRÄLLER av sådana fall från de rödas agitationer och våld-uppviglingar på nätet

De röda är ju en majoritet av det thailändska folket !

Eller är det bara du som tittat och lyssnat på dessa kanaler ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Har du läst vad jag skrev, som var att jag under en stor del av 2000 talet har hört och sett deras hatiska och lögnaktiga utsändningar i TV och radio och jag har inte bandat dessa, men enligt mig hade dessa varit omöjliga att sända i Europa och USA, och jag ser ingen skillnad på röda och gula kanaler i det avseendet, med denna min personliga uppfattning i frågan får du nöja dig, men forska gärna vidare på egen hand.

Mvh Isan Lover

Jag såg det och jag håller med dig om att det är lika illa varifrån hatiska och lögnaktiga utsändningar sker.

Skillnaden här är att det finns hur mycket information i text och video som helst där röda (jag vet att detta är att generalisera för det kanske bara är virriga individer vilka inte alltid skall kopplas till de röda) framför hatiska utfall som att uppmuntra till mord på regeringsföreträdare etc.

Mitt problem är att jag inte finner något liknande från de gula. Därför ville jag ha hjälp av dig att ge något/några exempel (och det var faktiskt en seriös fråga för jag skulle acceptera detta lika lite som när de röda gör det)

Om du nu bara kan hänvisa till radio och tv, då blir det lite svårare. Varför finns det ingenting på Youtube? Varför har inte de röda någon länk om dessa hemskheter på någon web site?

Det kan ju bero på att det faktiskt inte finns något att länka till?

Notera; jag vet inte men jag skulle vilja veta. Jag har inte tagit ställning till om det finns eller ej men något borde det väl finnas?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om du är intreserad av gula hemsidor, TV eller radiokanaler så rekkomendera jag att du söker dessa själv, du hittar säkert det du vill.

Mvh Isan Lover

Ränderna går aldrig ur en tiger. Så fort du är svarslös så hänvisar du till att den som påstår att info/länkar till det som du påstår vara sanning. Att personen ska söka själv.

Ännu en gång har du bevisat hur patetisk och illa underbyggd din debatteknik är.

Kan du inte för en gång skull antingen fösöka styrka det du skriver. Alternativt backa och erkänna att du gick lite fort fram på tangentbordet.

Min fru som är från Thailand kan bete sig mycket barnsligt när hon tappar ansiktet och blir påkommen med att hon har fel.

Till skillnad mot dig däremot kan hon i efterhand komma och be om ursäkt, vilket är en mycket bra egenskap som många(långtifrån alla) Thailändare besitter.

Du däremot har jag aldrig sett att du erkänt att du faktiskt har fel. Hur överbivisad du än är.

Om du fortsätter på det sättet lär väl snart inte ens dina gelikar ta dig på allvar?

Det måste vara toppen för dig att vara totalt felfri. När omgivningen är så idi*tiskt korkad.Untitled-1.gif

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jag såg det och jag håller med dig om att det är lika illa varifrån hatiska och lögnaktiga utsändningar sker.

Skillnaden här är att det finns hur mycket information i text och video som helst där röda (jag vet att detta är att generalisera för det kanske bara är virriga individer vilka inte alltid skall kopplas till de röda) framför hatiska utfall som att uppmuntra till mord på regeringsföreträdare etc.

Mitt problem är att jag inte finner något liknande från de gula. Därför ville jag ha hjälp av dig att ge något/några exempel (och det var faktiskt en seriös fråga för jag skulle acceptera detta lika lite som när de röda gör det)

Om du nu bara kan hänvisa till radio och tv, då blir det lite svårare. Varför finns det ingenting på Youtube? Varför har inte de röda någon länk om dessa hemskheter på någon web site?

Det kan ju bero på att det faktiskt inte finns något att länka till?

Notera; jag vet inte men jag skulle vilja veta. Jag har inte tagit ställning till om det finns eller ej men något borde det väl finnas?

Du får koppla upp dig mot IL:s hjärna om du ska få se dessa uttalande på film. crazy.gif Där finns ett stort arkiv med gula gubbar...

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Du får koppla upp dig mot IL:s hjärna om du ska få se dessa uttalande på film. crazy.gif Där finns ett stort arkiv med gula gubbar...

Kenthamon

Jag tror inte min och IL´s hjärna jobbar på samma frekvensband så tack för idén men "mission impossible" :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite väl mycket om IL och lite väl lite om ämnet. Det är fritt fram att kritisera vad andra skriver men ibland blir det liksom för mycket om personen.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Lite väl mycket om IL och lite väl lite om ämnet. Det är fritt fram att kritisera vad andra skriver men ibland blir det liksom för mycket om personen.

Jag håller med. Beklagar IL! Det får inte bli några mobbingfasoner här. Vi har helt olika åsikter men det får man ju ha

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har raderat lite inlägg med onödiga påhopp på IL och som jag skrivit tidigare, man ska inte behöva belägga alla sina påståenden med länkar så länge man inte påstår att det är fakta. I det här fallet, då du flera gånger påstått att gula varit minst lika hatiska som röda under hela 2000-talet, så vore det ju ändå intressant, och förmodligen viktigt för dig själv ifall du bryr dig om din trovärdighet, att du kunde nämna åtminstonde en TV- eller radiokanal eller en tidning där gula öppet uppmanat sina anhängare att mörda röda politiker och bränna ned städer. Om du inte kan det så tvingas vi nog slå fast att det fanns betydligt fler avarter inom den röda median än det fanns inom den gula för bevis på att röd media uppmanat till just detta har ju faktiskt postats rätt många gånger.

Sedan kan det ju vara så att media stödjer den ena eller andra sidan på ett mer sublimt sätt och då är det ju mycket möjligt att Demokraterna har stötts mer än PT de senaste 2 åren men samma form av mob-hat och ursinniga våldsuppmaningar som UDD, å PTs vägnar, ägande sig åt är det nog helt omöjligt att du hittar om du så googlar fram till valet 2015.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...