Jump to content
IGNORERAD

Är det konstigt att man gillar Pattaya?


Nonki

Recommended Posts

Vem f-n vill inte va full? ???? ??? Finns inget som är jobbigt när man är full, bara efteråt, en gång på hundra kan det vara jobbigt

Visst vill man fyllna till ibland, men inte varje dag och hela tiden. Det är så jag känner när jag befinner mig där, vet inte varför men sånn har jag blivit?!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nonki

    7

  • svampen

    6

  • Nineteen68

    5

  • dandic

    5

Mest aktiva i denna tråd

Vem f-n vill inte va full? ???? ??? Finns inget som är jobbigt när man är full, bara efteråt, en gång på hundra kan det vara jobbigt

Kanske inte alltid så "bara" !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Skulle man bli dålig är det inget att erkänna, bara att sträcka på huvudet å ta en stor god grogg (Läkare)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är som här i Enari, Det roligaste vi har det är kast med kärringa på lördagar huvä poika54fb9ca5-6bac-e486.jpg54fb9ca5-6bcd-2f44.jpg

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Fan vad mysigt, pärrrrrrrrkele! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen va fan... det är väl Svenska regeringen som bestämmer över alkoholpoltiken i Sverige.eller har jag missat nåt?Kan komunerna stifta egna regler...?

Ja det finns inga Landskapslagar i Sverige, men att det skulle vara Svenska regeringen som bestämmer över alkoholpoltiken i Sverige det är en sanning med modifikation ..

Då jag jobbar som företagsmäklare och säljer bland annat nattklubbar,rest, hotel mm. så kommer jag kontakt med olika kommuner i Sverige

Och ingen tolkar lagen lika, i ena kommunen får dom servera till 4 på natten medans andra bara får tillstånd till 1 på natten.

Och i vissa kommuner får dom servera ett helrör på bordet medans andra bara får servera en 6 cl åt gången.

Jag har sett det hur många gånger som helst, detsamma gäller hur kontrakt skall skrivas då det är ett ställe som har alkohol.

Listan kan göras hur lång som helst, då jag har vart med om det mesta vad dom olika kommunerna hittar på.

Så visst finns det kommunlagar fast ändå inte.

enligt svensk lag får man servera alkohol från kl 11 men Arjeplog kanske har specialregler, en stad jag aldrig kommer åka till isåfall. jag är myndig och vuxen

Det är ingen Svensk lag utan en Eu lag, fast Sverige har haft startid 11 00 sedan länge långt innan EU, men du/ni kan få dricka före kl 11 00 på en pub i Sverige.

Men då måste du befinna dig på en flygplats som flyger utanför EU, för då gäller internationell rätt dvs. du är på internationell mark fast du finns i Sverige.

Det tillämpar dom på dom flesta flygplatser i Sverige som flyger utanför EU, Arlanda är det lite annorlunda på för många flyger till ex Thailand fast dom byter inom EU.

Så deras exakta tider vet jag ej, men Örebros flyplats gäller det som jag har beskrivet då dom flyger utanför EU så stängs den av avgångshallen som skall flyga inom EU av och där gäller ingen alkohol före 11 00 och den som flyger utanför EU kan du sälja 24 00 timmar om dygnet dvs du har tillstånd för avgående plan som skall flyga utanför EU.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

enligt svensk lag får man servera alkohol från kl 11 men Arjeplog kanske har specialregler, en stad jag aldrig kommer åka till isåfall. jag är myndig och vuxen

Arjeplogs kommun har drygt 3000 inv totalt varav mindre än 2000 bor i tätorten så någon stad är det definitivt inte.

Det kan bli lite omständigt i den kommunen när man ska besluta om serveringstillstånd.

http://norran.se/nyheter/akommuner/article27598.ece?from=20101021123801 :heat:

Jag har bott där i 4 år för massor med år sen och nu i Pattaya lika lång tid. Jag längtar inte tillbaka. :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

javisst är det en jävla skillnad på en bar i sverige och en bar i Pattaya...men jag tycker faktiskt att det är skillnad på en

bar i udon vs Pattaya åxå...på nått sätt lite mera nyanserat...fast på gamla farang alley kunde det gå rätt vilt till... :wai: ..

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det finns ju en anledning till varför det kallas för glädjeflickor :nyam:

Men visst är det roligar att dra en kall chang en trappa upp på pumpen, än att dricka en fesljummen spendrups på lokala pizzerian...

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag och Jennifer var på Tatung i Lund och åt i kväll. Det var trevligt som tusan, bland annat så hade det börjat en ny kille där som var från Udon Thani och han hade sin flickvän där också som kom dit och åt, med ett vakande öga på honom :wink: , hon var för övrigt från Korat.

När vi var nöjda, mätta och belåtna med restaurangbesöket så hade vi 40 minuter tills tåget till Stångby skulle gå. Då fick jag iden att under tiden gå in på det relativt nyöppnade Olearys, dvs en pup i engelsk stil.

Jag beställde en Guiness till mig och en påse chips till Jennifer.

Atmosfären var mysig och fin och det var egentligen ingenting att klaga på. Men nu till saken.

Det satt två engelsk talande gäster en bit från mig vid bardisken. De försökte sig på att få igång ett samtal med servitrisen och detta genom lite halvfräcka kommentarer och uttalanden. Absolut ingenting anstötligt utan helt och hållet rumsrent, t.o.m efter svenska mått mätt. Men de kammade noll!! Servitrisen upprepade säkert tre till fyra gånger: "Be nice.be nice...Dock blev hon aldrig ovänlig mot gästerna och jag förstår henne på ett sätt, hon jobbar ju i Sverige och under svenska förhållanden. Troligen var hela situationen oklanderlig.

Men en annan Pattayaräv som jag kan ju inte låta bli att reflektera över, samt jämföra med, om jag suttit i en bar i Pattaya. Och då, som så många gånger tidigare, då jag suttit på ett svenskt ettablisemang, kommer jag fram till hur förbannat tråkigt det är på en bar i Sverige, jämfört med en bar i Pattaya. Det är ju en skillnad som natt och dag och tjejerna i Thailand bjuder ju på sig själva på ett sätt som vore helt otänkbart här i Sverige. Och nu talar jag bara om tjejerna som serverar i baren under arbetstid, jag syftar inte på när tjejerna blivit lediga från baren och vad de sedan gör på sin fritid.

Jag kan bara, återigen konstatera att det inte är så konstigt att Pattaya är så populärt och att folk återvänder dit igen och igen och igen.

MVH Nonki

Kan det vara så att dessa tjejer också vill bli utköpta och försöker sharma Farangerna?

Har varit på många restuaranger/barer där man blivit bemött som i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag och Jennifer var på Tatung i Lund och åt i kväll. Det var trevligt som tusan, bland annat så hade det börjat en ny kille där som var från Udon Thani och han hade sin flickvän där också som kom dit och åt, med ett vakande öga på honom :wink: , hon var för övrigt från Korat.

När vi var nöjda, mätta och belåtna med restaurangbesöket så hade vi 40 minuter tills tåget till Stångby skulle gå. Då fick jag iden att under tiden gå in på det relativt nyöppnade Olearys, dvs en pup i engelsk stil.

Jag beställde en Guiness till mig och en påse chips till Jennifer.

Atmosfären var mysig och fin och det var egentligen ingenting att klaga på. Men nu till saken.

Det satt två engelsk talande gäster en bit från mig vid bardisken. De försökte sig på att få igång ett samtal med servitrisen och detta genom lite halvfräcka kommentarer och uttalanden. Absolut ingenting anstötligt utan helt och hållet rumsrent, t.o.m efter svenska mått mätt. Men de kammade noll!! Servitrisen upprepade säkert tre till fyra gånger: "Be nice.be nice...Dock blev hon aldrig ovänlig mot gästerna och jag förstår henne på ett sätt, hon jobbar ju i Sverige och under svenska förhållanden. Troligen var hela situationen oklanderlig.

Men en annan Pattayaräv som jag kan ju inte låta bli att reflektera över, samt jämföra med, om jag suttit i en bar i Pattaya. Och då, som så många gånger tidigare, då jag suttit på ett svenskt ettablisemang, kommer jag fram till hur förbannat tråkigt det är på en bar i Sverige, jämfört med en bar i Pattaya. Det är ju en skillnad som natt och dag och tjejerna i Thailand bjuder ju på sig själva på ett sätt som vore helt otänkbart här i Sverige. Och nu talar jag bara om tjejerna som serverar i baren under arbetstid, jag syftar inte på när tjejerna blivit lediga från baren och vad de sedan gör på sin fritid.

Jag kan bara, återigen konstatera att det inte är så konstigt att Pattaya är så populärt och att folk återvänder dit igen och igen och igen.

MVH Nonki

Tillåt mig förklara i Pattaya är många som står och serverar i baren även dom prostituerade alltså inte enbart dom som spelar fyra i rad med dig...Systemet med ladydrinks gäller även för servitriser/bartender kan dom charma till sig en drink så betyder det högre lön.

I Sverige saknas detta system därav behöver inte en bartender/servitris fjäska för dig berätta hur snygg du är hur äldre herrar är bättre att ha än unga..Hon i baren i Sverige kommer fortfarande få sin lön..

Thailand har sina för och nackdelar är du ute för att ta det lungt och dricka någon öl så är det ganska jobbigt när dom är på en hela tiden med sitt fjäsk..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det finns inga Landskapslagar i Sverige, men att det skulle vara Svenska regeringen som bestämmer över alkoholpoltiken i Sverige det är en sanning med modifikation ..

Då jag jobbar som företagsmäklare och säljer bland annat nattklubbar,rest, hotel mm. så kommer jag kontakt med olika kommuner i Sverige

Och ingen tolkar lagen lika, i ena kommunen får dom servera till 4 på natten medans andra bara får tillstånd till 1 på natten.

Och i vissa kommuner får dom servera ett helrör på bordet medans andra bara får servera en 6 cl åt gången.

Jag har sett det hur många gånger som helst, detsamma gäller hur kontrakt skall skrivas då det är ett ställe som har alkohol.

Listan kan göras hur lång som helst, då jag har vart med om det mesta vad dom olika kommunerna hittar på.

Så visst finns det kommunlagar fast ändå inte.

Det är ingen Svensk lag utan en Eu lag, fast Sverige har haft startid 11 00 sedan länge långt innan EU, men du/ni kan få dricka före kl 11 00 på en pub i Sverige.

Men då måste du befinna dig på en flygplats som flyger utanför EU, för då gäller internationell rätt dvs. du är på internationell mark fast du finns i Sverige.

Det tillämpar dom på dom flesta flygplatser i Sverige som flyger utanför EU, Arlanda är det lite annorlunda på för många flyger till ex Thailand fast dom byter inom EU.

Så deras exakta tider vet jag ej, men Örebros flyplats gäller det som jag har beskrivet då dom flyger utanför EU så stängs den av avgångshallen som skall flyga inom EU av och där gäller ingen alkohol före 11 00 och den som flyger utanför EU kan du sälja 24 00 timmar om dygnet dvs du har tillstånd för avgående plan som skall flyga utanför EU.

Mvh

Nerike

På landvetter tog jag en öl 07:00 och skulle till Frankfurt alltså inom EU...

Link to comment
Dela på andra sajter

På landvetter tog jag en öl 07:00 och skulle till Frankfurt alltså inom EU...

Det beror på flygplats till flygplats, dom större kanske inte kan stänga av avgångshallen, då gäller internationell mark (tror det heter airside)

Dom mindre har i regel bara en eller två avgångar samtidigt inne på avgångshallen, då är det lättare att stänga den hall som skall inom EU

På Örebro flyplats har dom metallgaller som dom drar ner från taket.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det överlag bättre service i Thailand (inte bara Pattaya) än i Sverige.

Till exempel gillar jag att restauranger och barer ofta är överbemannade, så det går rätt kvickt att få in mer dryck. I Sverige är det i regel svårt att få omedelbar uppmärksamhet då man är underbemannade.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det överlag bättre service i Thailand (inte bara Pattaya) än i Sverige.

Till exempel gillar jag att restauranger och barer ofta är överbemannade, så det går rätt kvickt att få in mer dryck. I Sverige är det i regel svårt att få omedelbar uppmärksamhet då man är underbemannade.

Herr Chang har talat.

En annan skillnad är att i Sverige så händer det att man får det man beställer! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Visst är det överlag bättre service i Thailand (inte bara Pattaya) än i Sverige.

Till exempel gillar jag att restauranger och barer ofta är överbemannade, så det går rätt kvickt att få in mer dryck. I Sverige är det i regel svårt att få omedelbar uppmärksamhet då man är underbemannade.

Herr Chang har talat.

Själv så hatar jag denna överbemanning. Finns inget värrre än att sitta och käka och bli uttittad av 5-6 uttråkade personer som inte har någonting att göra.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan skillnad är att i Sverige så händer det att man får det man beställer! :crazy:

Och är man flera kanske man till och med får det samtidigt !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig/otrevlig personal har jag stött på både i Thailand och i Sverige, inte så vanligt med otrevlig personal som tur är. Däremot blir jag så förbaskat less på tråkmånsarna i Sverige. Det är nästan så att man får be om ursäkt för att man finns till. Det är så jä..la typiskt svensk att hänga över en stor stark och inte öppna käften. Besöker man andra länder såsom Tyskland, Österike, England, Irland och Thailand etc så är det inga problem att få igång snacket och få det att flyta. Nu finns det väl undantag här också men inte är vi några stora konversatörer här hemma.

Ibland får man tom "blicken" när man försöker tilltala någon. Varför är det så många svenskar som inte kan vara lite trevlig istället och säga att jag är trött och har inte gått ut för att umgås utan vill bara dricka en öl i lugn och ro. Kan de inte vara trevliga så tycker man nästan att de ska stanna hemma eller på hotelrummet istället för att sura ner omgivningen.

Ofta ser man skillnader när en utlänning kommer in på en lokal i Sverige. Istället för att göra som svensken sätta sig så långt ifrån alla andra som möjligt, så spanar de in var det verkar vara störst chans att få igång snacket och sätter sig där. Redan innan de satt sig är snacket i full gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det överlag bättre service i Thailand (inte bara Pattaya) än i Sverige.

Till exempel gillar jag att restauranger och barer ofta är överbemannade, så det går rätt kvickt att få in mer dryck. I Sverige är det i regel svårt att få omedelbar uppmärksamhet då man är underbemannade.

Herr Chang har talat.

Håller med dig! I svedala hinner man fan nyktra till innan man får en ny öl! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig! I svedala hinner man fan nyktra till innan man får en ny öl!

Ja, i regel är man ju nyktrare på väg hem från krogen än när man kom dit ;-)

Kö för att komma in, kö i baren, kö till muggen.däremot ingen kö för att bli utkastad - då går det fort ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det är ju helt väderlöst att gå på krogen i piss sverige när man har upplevt Thailand och Pattaya...man förstör ju livet när man åker dit. allt är ju piss när man kommer hem igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Fick höra en skön kommentar av min farbrors fru när vi skulle ta oss en grogg

I de här huset dricker vi inte före klockan 18:00

Vad gjorde man då jo slog dövörat till

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, i regel är man ju nyktrare på väg hem från krogen än när man kom dit ;-)

Kö för att komma in, kö i baren, kö till muggen.däremot ingen kö för att bli utkastad - då går det fort ;-)

Varför blev du utkastad? Var kön till baren för kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara en liten invändning mot ditt inlägg, jag har exact samma uppfattning som Du, men jag har aldrig varit i Pattaya!

Hur kan jag då ha det?

Enkelt!

Man blir lika väl bemött i Sakhon somewhwere som i Pattaya!

Alltså tycker jag att du diskvalificerar landet Thailand genom att bara framhävda Pattaya! :police::party1:

PS Låt nu inte detta blitt upprapande av hur bra Pattaya är och att man ska inte uttala sig om det man inte vet, för om Ni läser vad som står så har jag inte skrivit en enda negativ bokstav om Pattaya DS

Hejsan

Jag har väl inte dissat resten av Thailand, eller hur?

Jag använde Pattaya som referens eftersom jag är mycket bekant med den staden. Jag har varit på många andra ställen i Thailand också och var som helst där är det roligare än i ¨Sverige, inget snack om den saken.

Men som sagt, i detta inlägget valde jag att jämföra med Pattaya. En annan gång handlar kanske mitt inlägg om en annan plats i Thailand.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag har väl inte dissat resten av Thailand, eller hur?

Jag använde Pattaya som referens eftersom jag är mycket bekant med den staden. Jag har varit på många andra ställen i Thailand också och var som helst där är det roligare än i ¨Sverige, inget snack om den saken.

Men som sagt, i detta inlägget valde jag att jämföra med Pattaya. En annan gång handlar kanske mitt inlägg om en annan plats i Thailand.

MVH Nonki

Var skrev jag att du "dissar" någonting överhuvudtaget? Om du inte så glimten i inlägget så.not_i.gif Sorry!

Men kanske du ska läsa mitt inlägg en gång till och se om det klarnar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...