Jump to content
IGNORERAD

Är det konstigt att man gillar Pattaya?


Nonki

Recommended Posts

Hejsan

Jag och Jennifer var på Tatung i Lund och åt i kväll. Det var trevligt som tusan, bland annat så hade det börjat en ny kille där som var från Udon Thani och han hade sin flickvän där också som kom dit och åt, med ett vakande öga på honom :wink: , hon var för övrigt från Korat.

När vi var nöjda, mätta och belåtna med restaurangbesöket så hade vi 40 minuter tills tåget till Stångby skulle gå. Då fick jag iden att under tiden gå in på det relativt nyöppnade Olearys, dvs en pup i engelsk stil.

Jag beställde en Guiness till mig och en påse chips till Jennifer.

Atmosfären var mysig och fin och det var egentligen ingenting att klaga på. Men nu till saken.

Det satt två engelsk talande gäster en bit från mig vid bardisken. De försökte sig på att få igång ett samtal med servitrisen och detta genom lite halvfräcka kommentarer och uttalanden. Absolut ingenting anstötligt utan helt och hållet rumsrent, t.o.m efter svenska mått mätt. Men de kammade noll!! Servitrisen upprepade säkert tre till fyra gånger: "Be nice.be nice...Dock blev hon aldrig ovänlig mot gästerna och jag förstår henne på ett sätt, hon jobbar ju i Sverige och under svenska förhållanden. Troligen var hela situationen oklanderlig.

Men en annan Pattayaräv som jag kan ju inte låta bli att reflektera över, samt jämföra med, om jag suttit i en bar i Pattaya. Och då, som så många gånger tidigare, då jag suttit på ett svenskt ettablisemang, kommer jag fram till hur förbannat tråkigt det är på en bar i Sverige, jämfört med en bar i Pattaya. Det är ju en skillnad som natt och dag och tjejerna i Thailand bjuder ju på sig själva på ett sätt som vore helt otänkbart här i Sverige. Och nu talar jag bara om tjejerna som serverar i baren under arbetstid, jag syftar inte på när tjejerna blivit lediga från baren och vad de sedan gör på sin fritid.

Jag kan bara, återigen konstatera att det inte är så konstigt att Pattaya är så populärt och att folk återvänder dit igen och igen och igen.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nonki

    7

  • svampen

    6

  • Nineteen68

    5

  • dandic

    5

Mest aktiva i denna tråd

Borgmästarens Son

Mycket bra skrivit Nonki :thumbsup:

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Kommer alltid besöka pattis när jag åker till Thailand!

Finns inget ställe i Thailand som går att jämföra med pattis!

De finns hur mycket som helst att göra där!

Vill man ta de lungt så går de

Vill man köra all in så går de

Ändrades av Borgmästarens Son

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena ¨Nonki¨! Jo tack,det är en j-a skillnad på Pattis/Thailan när du går på etablissemang. Jag hjälpte min svenska exflickvän med flytten i Lördags. Innan vi skulle göra flyttstädningen så tog vi en pizza. Till den ville jag ha en bira. Klockan var 17.30 en Lördagseftermiddag. .-Tyvärr så får vi inte servera öl förrän 19.00, blev svaret!!! Helt otroligt! Hur skulle det funka i Thailand?

Du vet ju var jag bor och det är tydligen denna kommuns ¨snillen¨som bestämt något så idi*tiskt. Nä,helt klart så är det som du Pattisräv säger..-Jämför inte präktiga Sverige med Pattis/Thailand. Sverige är fantastiskt på många sätt. Dock långtifrån alla.

Ha det bra. Vi syns kanske i Pattis i vinter?

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

-Tyvärr så får vi inte servera öl förrän 19.00, blev svaret!!!

Det där lät t om för dumt för att komma från Sverige. Aldrig hört något liknande faktiskt :ahh:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Där jag bor i ett rätt tätbebyggt område även kallat "Stockholm" får man ta en pilsner lördag Em...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Där jag bor i ett rätt tätbebyggt område även kallat "Stockholm" får man ta en pilsner lördag Em...

Det var ju inte dåligt..rent av förbannat kul!!!!!!!!! :14:

Vad skall man med Pattaya till??? :wink:

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju inte dåligt..rent av förbannat kul!!!!!!!!! :14:

Vad skall man med Pattaya till??? :wink:

MVH Nonki

Troligtvis en 25 öresfråga eller numera 50...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ens 50 öre längre 1 spänn... hehe

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där lät t om för dumt för att komma från Sverige. Aldrig hört något liknande faktiskt :ahh:

Javisst! Men dessvärre så är det helt sant! Skönt att det ¨bara¨är en månad kvar innan jag får äntra ¨friheten¨!

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst! Men dessvärre så är det helt sant! Skönt att det ¨bara¨är en månad kvar innan jag får äntra ¨friheten¨!

Ähhh ge oss namn på haket så vi kan kolla.. verkar ju helt nojjigt...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte ¨hakets¨fel. Hakets namn är ¨Harrys¨. Det är den kommunen som ¨Harrys¨ligger i som är problemet,det är dom som bestämt något så infernaliskt idi*tiskt.

Jag,en 55-årig skattebetalande medborgare i Sverige som vill ta en öl till pizzan 17.30 en Lördagseftermiddag,får inte det.Varför i hela fridens namn? Klart att man längtar ¨hem¨ till Thailand efter en sådan rysare! Kommunen är Arjeplogs kommun. Fin på många sätt, dock inte alla!

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen va fan... det är väl Svenska regeringen som bestämmer över alkoholpoltiken i Sverige.eller har jag missat nåt?Kan komunerna stifta egna regler...?

Ändrades av R_Thai68

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag och Jennifer var på Tatung i Lund och åt i kväll. Det var trevligt som tusan, bland annat så hade det börjat en ny kille där som var från Udon Thani och han hade sin flickvän där också som kom dit och åt, med ett vakande öga på honom :wink: , hon var för övrigt från Korat.

När vi var nöjda, mätta och belåtna med restaurangbesöket så hade vi 40 minuter tills tåget till Stångby skulle gå. Då fick jag iden att under tiden gå in på det relativt nyöppnade Olearys, dvs en pup i engelsk stil.

Jag beställde en Guiness till mig och en påse chips till Jennifer.

Atmosfären var mysig och fin och det var egentligen ingenting att klaga på. Men nu till saken.

Det satt två engelsk talande gäster en bit från mig vid bardisken. De försökte sig på att få igång ett samtal med servitrisen och detta genom lite halvfräcka kommentarer och uttalanden. Absolut ingenting anstötligt utan helt och hållet rumsrent, t.o.m efter svenska mått mätt. Men de kammade noll!! Servitrisen upprepade säkert tre till fyra gånger: "Be nice.be nice...Dock blev hon aldrig ovänlig mot gästerna och jag förstår henne på ett sätt, hon jobbar ju i Sverige och under svenska förhållanden. Troligen var hela situationen oklanderlig.

Men en annan Pattayaräv som jag kan ju inte låta bli att reflektera över, samt jämföra med, om jag suttit i en bar i Pattaya. Och då, som så många gånger tidigare, då jag suttit på ett svenskt ettablisemang, kommer jag fram till hur förbannat tråkigt det är på en bar i Sverige, jämfört med en bar i Pattaya. Det är ju en skillnad som natt och dag och tjejerna i Thailand bjuder ju på sig själva på ett sätt som vore helt otänkbart här i Sverige. Och nu talar jag bara om tjejerna som serverar i baren under arbetstid, jag syftar inte på när tjejerna blivit lediga från baren och vad de sedan gör på sin fritid.

Jag kan bara, återigen konstatera att det inte är så konstigt att Pattaya är så populärt och att folk återvänder dit igen och igen och igen.

MVH Nonki

Jag har bara en liten invändning mot ditt inlägg, jag har exact samma uppfattning som Du, men jag har aldrig varit i Pattaya!

Hur kan jag då ha det?

Enkelt!

Man blir lika väl bemött i Sakhon somewhwere som i Pattaya!

Alltså tycker jag att du diskvalificerar landet Thailand genom att bara framhävda Pattaya! :police::party1:

PS Låt nu inte detta blitt upprapande av hur bra Pattaya är och att man ska inte uttala sig om det man inte vet, för om Ni läser vad som står så har jag inte skrivit en enda negativ bokstav om Pattaya DS

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

enligt svensk lag får man servera alkohol från kl 11 men Arjeplog kanske har specialregler, en stad jag aldrig kommer åka till isåfall. jag är myndig och vuxen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja 17.30 hade Du kunnat fått en öl i Thailand. Men mellan 14 och 17 är det förbjudet i Thailand. Även på restauranger.

Det har man dock löst på ett fiffigt sätt. Man skiter i lagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Ja 17.30 hade Du kunnat fått en öl i Thailand. Men mellan 14 och 17 är det förbjudet i Thailand. Även på restauranger.

Det har man dock löst på ett fiffigt sätt. Man skiter i lagen.

gillar dina inlägg

dom e både kloka o får mej att skratta

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja 17.30 hade Du kunnat fått en öl i Thailand. Men mellan 14 och 17 är det förbjudet i Thailand. Även på restauranger.

Det har man dock löst på ett fiffigt sätt. Man skiter i lagen.

Risken finns dock att man kommer att tvingas respektera tramslagen lite mer nu, det var under den store landsfaderns tid som den kom till

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja 17.30 hade Du kunnat fått en öl i Thailand. Men mellan 14 och 17 är det förbjudet i Thailand. Även på restauranger.

Det har man dock löst på ett fiffigt sätt. Man skiter i lagen.

Nja, både rätt och fel.försök att köpa en öl på BTT favorit ställe, 7 eleven, mellan 14-17 helt kört! :nono:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, både rätt och fel.försök att köpa en öl på BTT favorit ställe, 7 eleven, mellan 14-17 helt kört! :nono:

Dock ganska sällsynt att man blir nekad öl på en restaurang mellan 14-17. Har hänt mig en gång på fem år.

Nu ska vi kanske inte sabba Nonkis lovsång till Pattaya med en diskussion om alkoholförbudet.

Instämmer med trådskaparen angående trevlig serveringspersonal i Pattaya och trevlig stämning i barerna . Men knappast något unik för Pattaya utan gäller i lika hög grad även andra orter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är som här i Enari, Det roligaste vi har det är kast med kärringa på lördagar huvä poika54fb9ca5-6bac-e486.jpg54fb9ca5-6bcd-2f44.jpg

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja 17.30 hade Du kunnat fått en öl i Thailand. Men mellan 14 och 17 är det förbjudet i Thailand. Även på restauranger.

Det har man dock löst på ett fiffigt sätt. Man skiter i lagen.

Förutsätter oftast att vi betalar avgifter (sk muta) till rätt personer. Tror inte vi vill ha det systemet i Sverige. Men visst är Sverige tråkigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, både rätt och fel.försök att köpa en öl på BTT favorit ställe, 7 eleven, mellan 14-17 helt kört! :nono:

Det är likadant på dom större varuhusen i Thailand, om du inte

är smart och köper mer än två backar öl, vin eller sprit. Då är du nämligen

en "bar/restaurangägare" och lagen slutar att fungera mellan 14-17 :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra skrivet Nonki och förstår vad du menar.

Själv har jag tröttnat på Pattis. Orkar inte med det längre och vill bara bli full så fort jag kommer in i stan?! Blir jobbigt i längden :crazy:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Bra skrivet Nonki och förstår vad du menar.

Själv har jag tröttnat på Pattis. Orkar inte med det längre och vill bara bli full så fort jag kommer in i stan?! Blir jobbigt i längden :crazy:

Vem f-n vill inte va full???????? Finns inget som är jobbigt när man är full, bara efteråt, en gång på hundra kan det vara jobbigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...