Jump to content
IGNORERAD

Avsluta gammalt och börja på nytt!


grakullf

Recommended Posts

Ja,fan det är inte alltid så enkelt med relationer. Jag har just suttit och pratat med min gamla flickvän sedan 20 år tillbaka efter en trevlig middag på restaurang ihop. Vi är nu skilda i något slags samförstånd. Även om separationen kom från mig och från min ¨kraschlandning¨ i Thailand för 5-6 år sedan. D.v.s när jag vaknade upp i livet!

Nu har vi avverkat vårat förhållande på en slutligen, kamratbasis. Hon har sålt kåken som vi bodde i och flyttat 140 mil härifrån. Själv bor jag ensam numera,i ett annat boende.

Jag och min sida har ju inlett en relation med min flickvän från Isaan och tänker fan i mig fixa det! Bort iväg med gamla minnen och prylar. Ta med sig gamla ¨minnessaker¨är inte min grej. Så en slags utradering av det gamla är nu på gång. Undrar dock lite grann om man kommer att ångra sig senare. Fast då är det ju försent!

(Sparar dock allt i mitt huvud)

Nya händelser blir ju så småningom gamla minnen igen,tänker jag. Det är ju trots allt NU,jag lever.

Så jag fortsätter att utradera det gamla och satsar på det nya med vad det kommer att innebära. Så jävla spännande! Det var ju den utmaningen som jag saknade. Nu har jag den och tänker göra något bra med den!

Varför skriver jag om det här? Förmodligen för att det är så trist att bara ha en jobbarvardag i Sverige att leva i när det är ¨hemma¨i Kranuan jag vill bo och leva. Nu är jag mig själv och bara önskar mig iväg till mitt hem i Kranuan. Eller så är det så att jag har blivit sentimental p.gr.a nån whiskey för mycket. Mest troligt!

Det skall i alla fall bli så jävla skönt att lämna allt och dra iväg på nästan ett halvår till mitt andra liv.

Skål på Er vänner!

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • grakullf

    5

  • sarne

    3

  • clas391

    3

  • Avregistrerad clion

    2

Mest aktiva i denna tråd

Så om jag tolkar din text rätt slängde du kärringen när du började åka till Thailand för 6 år sen...

Och nu är du osäker på om du kommer sakna henne efter 20år tillsammans...Jadu lycka till säger jag

20år är inte kort tid att dela med någon människa.Jag personligen hade inte kunna byta det för ett liv i Issan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag förstår hur du känner, jag har gjort samma resa som du! Men, försök få lite distans till det hela. Det är ingen bra idé att bränna alla skepp på en gång, även om det känns som ett mycket bra val just nu. Det kommer en grå vardag även med en thaitjej, dock sannolikt mycket mer händelserikt. Så mitt råd är att: kör hårt men med lite förstånd i behåll!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte din ålder, men jag känner igen mig i din beskrivning och lycka till.

Det gäller att våga, och släppa alla andras värderingar.

Jag gör samma sak, och innan års-skiftet, är vi gifta på riktigt i Thailand.

Två veckor till så fixar vi till det pappersmässiga och i december det kulturella brölloppet med mina barn och e:xet och en massa vänner.

Det mår man bra av i livets sista kvartal..

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

jag önskar dig lycka till kanske inte blir lätt kanske blir lätt det kan ingen annan än du själv svara på.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag tolkar din text rätt slängde du kärringen när du började åka till Thailand för 6 år sen...

Och nu är du osäker på om du kommer sakna henne efter 20år tillsammans...Jadu lycka till säger jag

20år är inte kort tid att dela med någon människa.Jag personligen hade inte kunna byta det för ett liv i Issan.

Nej! Jag kommer inte att sakna henne på det sättet och jag är inte osäker på mitt beslut eller. Vi hade 20 fina år tillsammans. Sen så var det över. Ungefär som att läsa en bra bok som var jävligt lång och intressant. Men, nu blev den läst och jag börjar på en ny bok efter att jag har vilat huvudet ifrån den gamla ett slag. Dom 20 åren är ju inte bortkastade,nu går vi en ny vår till mötes,både hon och jag. Vi hade brännt krutet! Poff!

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte din ålder, men jag känner igen mig i din beskrivning och lycka till.

Det gäller att våga, och släppa alla andras värderingar.

Jag gör samma sak, och innan års-skiftet, är vi gifta på riktigt i Thailand.

Två veckor till så fixar vi till det pappersmässiga och i december det kulturella brölloppet med mina barn och e:xet och en massa vänner.

Det mår man bra av i livets sista kvartal..

Nu är jag som tidigast 5 år ifrån pension och jag ämnar satsa dom sista vitala åren och resten också på min flickvän och mitt ¨nya¨liv i Isaan,det kommer att bli bra. Det tog mig 5 år innan jag tog tag i det nya,så det var inte en reaktion ifrån min första resa till Los.Jag mognade med mitt beslut allteftersom.

Till dig Leifen säger jag bara.-Grattis! Önskar Er allt väl!

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår , men vad menar du ?

Ja se dessa biträden som jobbar i Lampäffären...

Wanipok.

Egentligen borde jag inte ens svara på det, men gör det i alla fall. Du har helt FEL! Det behöver inte vara något fel med lampaffärsarbetande,. Nu är hon ingen sådan,men det spelar egentligen ingen roll vad hon jobbat med om kärleken förändrat situationen.

I hennes fall så är hon utbildad engelsklärare på högstadienivål. Hon talar utmärkt engelska.

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så tror jag att fler av oss tänker, varför bo i Sverige när vi kan bo i vårt lilla paradis på jorden, dvs Thailand..

Link to comment
Dela på andra sajter

En fin berättelse, känner såväl igen mig själv, stundom undrar man vad som skett, vad som påverkar ens beslut, hur det kom sig att man valde detta liv, det finns så många frågetecken som vid en klarare eftertanke ger så många olika svar men samtidigt en förväntan på något nytt och förhoppningsvis mycket bättre.

Man har ju bara ett liv och när man gör sina val har man oftast ingen reträttväg, ånger är till för att ersättas av förväntan och inte ge plats för ruelse över vad som kunnat vara, det är i alla fall redan passerat och framtiden står ju där, mitt framför Dig, i en del fall som här på MPR forumet i form av en Thailändska och utan att att generalisera för mycket så har i alla fall jag den erfarenheten att när man bestämmt sig, på riktigt alltså, och gjort sitt livs förhoppningsvis sista val av livskamrat, då, just då, kommer den stora lyckan med all som därvid hör att klinga likt en bröllopsklocka allsomoftast hos Er liksom hos många många andra.

Stort lycka till.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl någon klok man/kvinna som sa: När man är gammal så ångrar man sakerna man inte gjorde , inte det man har gjort.

Ligger väl en del i det.

Tycker du gör helt rätt. Ett stort lycka till.

Mvh Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag tolkar din text rätt slängde du kärringen när du började åka till Thailand för 6 år sen...

Och nu är du osäker på om du kommer sakna henne efter 20år tillsammans...Jadu lycka till säger jag

20år är inte kort tid att dela med någon människa.Jag personligen hade inte kunna byta det för ett liv i Issan.

Jag delade över tio år med en och samma människa plus barn tillsammans och det var inget problem att dumpa henne och gå vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag önskar dig lycka till. Har du träffat rätt kvinna så får du ett bra liv.

Min personliga erfarenhet är ett drygt 20-årigt förhållande som blev ohållbart, jag bröt upp. Efter en kortare ungkarlsperiod med allt det innebär, träffade jag min blivande fru i Thailand. Vi har nu varit gifta i snart 12 år, bor i Sverige. Mitt livs klart bästa val. Har haft fantastiska år tillsammans med henne, nu väntar vi på min pensionering då vi flyttar till Thailand.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag önskar dig lycka till. Har du träffat rätt kvinna så får du ett bra liv.

Min personliga erfarenhet är ett drygt 20-årigt förhållande som blev ohållbart, jag bröt upp. Efter en kortare ungkarlsperiod med allt det innebär, träffade jag min blivande fru i Thailand. Vi har nu varit gifta i snart 12 år, bor i Sverige. Mitt livs klart bästa val. Har haft fantastiska år tillsammans med henne, nu väntar vi på min pensionering då vi flyttar till Thailand.

Härligt att läsa! Jag gläds med dig. Hoppas att jag tänker på samma sätt om 12 år. Det som känns bra nu behöver ju inte bli rätt som det blev i ditt fall. Man kan ju alltid hoppas och naturligtvis måste man ju tro på relationen.

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ungefär samma historia som Sarne och firar 9 underbara år i december och kommer att flytta om några år

Vi har vårat hus utanför Wang Sam Mo ca 7 mil från Kranuan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde den resan för ett år sedan och jag har inte ångrat mej. Skrev en liten tråd på Närkes Korat forum innför flytten.

http://korat.forum24.se/korat-about346.htm

Vill ge dej det rådet att:

Spendra så mycket tid du bara kan, på det ställe där du tänker bosätta dej, innan ni flyttar ned, bli van vid miljön, den ska ju bli ditt hem.

Kom ihåg att du INTE är på semester, utan lev ett så normalt vardags liv som möjligt.

Se till att ha något att pyssla med, trädgård, matlagning, skaffa en hund att dressera, skruva på en bil eller vad som helst som roar dej.

När lappsjukan sätter in, det kommer den att göra, så åk någonstans där det finns europeer att prata med

Och kom ihåg att det är ett stort steg att ta, planera och tänk igenom allt så mycket det går och har du bestämt dej så lycka till och blicka framåt, inte bakåt, så kommer det nog att lyckas.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

En fin berättelse, känner såväl igen mig själv, stundom undrar man vad som skett, vad som påverkar ens beslut, hur det kom sig att man valde detta liv, det finns så många frågetecken som vid en klarare eftertanke ger så många olika svar men samtidigt en förväntan på något nytt och förhoppningsvis mycket bättre.

Man har ju bara ett liv och när man gör sina val har man oftast ingen reträttväg, ånger är till för att ersättas av förväntan och inte ge plats för ruelse över vad som kunnat vara, det är i alla fall redan passerat och framtiden står ju där, mitt framför Dig, i en del fall som här på MPR forumet i form av en Thailändska och utan att att generalisera för mycket så har i alla fall jag den erfarenheten att när man bestämmt sig, på riktigt alltså, och gjort sitt livs förhoppningsvis sista val av livskamrat, då, just då, kommer den stora lyckan med all som därvid hör att klinga likt en bröllopsklocka allsomoftast hos Er liksom hos många många andra.

Stort lycka till.

Baa

Har du vart i kyrkan min vän :ahh: Så mjuk i tonen vart de länge sen :crazy::ironi:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Har ungefär samma historia som Sarne och firar 9 underbara år i december och kommer att flytta om några år

Vi har vårat hus utanför Wang Sam Mo ca 7 mil från Kranuan

Helsike vem ska va DJ på V träffarna då <_<

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du vart i kyrkan min vän :ahh: Så mjuk i tonen vart de länge sen :crazy::ironi:

Det, min käre Clirre kallas mångsidigt agerande, beror väldigt mycket på vem och vad man svarar på.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde den resan för ett år sedan och jag har inte ångrat mej. Skrev en liten tråd på Närkes Korat forum innför flytten.

http://korat.forum24...at-about346.htm

Vill ge dej det rådet att:

Spendra så mycket tid du bara kan, på det ställe där du tänker bosätta dej, innan ni flyttar ned, bli van vid miljön, den ska ju bli ditt hem.

Kom ihåg att du INTE är på semester, utan lev ett så normalt vardags liv som möjligt.

Se till att ha något att pyssla med, trädgård, matlagning, skaffa en hund att dressera, skruva på en bil eller vad som helst som roar dej.

När lappsjukan sätter in, det kommer den att göra, så åk någonstans där det finns europeer att prata med

Och kom ihåg att det är ett stort steg att ta, planera och tänk igenom allt så mycket det går och har du bestämt dej så lycka till och blicka framåt, inte bakåt, så kommer det nog att lyckas.

Claes,

Din länk fungerar tyvärr inte. Finns kanske inte forumet kvar? Läser gärna din tråd.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och där satt den. Det konstiga är att jag får upp, at-about, som det står i min länk

Ser ut som om du missade ett sista "l" i adressen. Intressant tråd, hoppas du har det bra där i Cayjaphum!

:)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...