Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Minister anklagad för mattköp på 2-3 miljoner baht


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Anser du att "The Nation" står på ena sidan (som du inte står på) ?

Hej

Både Bangkok Post och The Nation är naturligtvis på dom gamla makthavarnas sida, men The Nation står i en egen klass och den kan man ju nästan inte läsa utan att skratta, men det finns tyvär säkert folk som tror att det dom skriver är både neutralt och sakligt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    10

  • noBuzz

    5

  • Khun Chang

    4

  • SvenBertil

    4

Mest aktiva i denna tråd

Hej

Både Bangkok Post och The Nation är naturligtvis på dom gamla makthavarnas sida, men The Nation står i en egen klass och den kan man ju nästan inte läsa utan att skratta, men det finns tyvär säkert folk som tror att det dom skriver är både neutralt och sakligt.

Mvh Isan Lover

Du behöver inte vara orolig, lär inte ta så lång tid innan pressfriheten är ett minne blott!

Annars brukar i regel journalister stödja de regeringar som har den största pressfriheten så i så fall så är det helt normalt att de stödjer den före detta Demokratiska regeringen i stället för den militärvänliga och rojalistiska Yingluckregeringen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag håller med om att vi kommer få se mer av sådant här när Sydostasiens mest korrumperade högerextremist är tillbaka vid makten. Att utbildningsministeriet lägger ett par miljoner på nya mattor för sina kontor förstår jag att du gillar; utbildning ger ju bara konstiga ideer och så är det ju bra om folket hålls outbildade så du kan fortsätta anställa dem för skräplöner och ha folk att leka Crocodile Dundee med.

Kan det inte vara så att ministern missuppfattade behovet skolan?

Lite mer matte eller ny matta är väl i stort sett samma sak, eller ?

Det gäller ju att föregå med gott exempel, och varför då inte börja med sitt eget kontor?

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Både Bangkok Post och The Nation är naturligtvis på dom gamla makthavarnas sida, men The Nation står i en egen klass och den kan man ju nästan inte läsa utan att skratta, men det finns tyvär säkert folk som tror att det dom skriver är både neutralt och sakligt.

Mvh Isan Lover

Så det är den FÖRRA regeringen som FORTFARANDE står för censurering och hantering av innehåll i dessa tidningar ?

Menar du att dagens regering inte har någon kontroll av tidningar och censur men den förra hade "en av de värsta i världen" vad avser censurnivå, som du brukade tjata om

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så det är den FÖRRA regeringen som FORTFARANDE står för censurering och hantering av innehåll i dessa tidningar ?

Menar du att dagens regering inte har någon kontroll av tidningar och censur men den förra hade "en av de värsta i världen" vad avser censurnivå, som du brukade tjata om

Hej

Båda dessa tidningar är rojalistiska och stöder generalerna och det demokratiska partiet i alla lägen oavsett vem som har makten, och det är något som lyser igenom kraftigt, så det handlar nog inte om censur utan ägarnas politiska hemvist och önskad inriktning av sin tidning.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

om en nyhet om mattor för 2-3 miljoner baht till kontor e en stor nyhet så måste de mesta annat vara bra :)

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Båda dessa tidningar är rojalistiska och stöder generalerna och det demokratiska partiet i alla lägen oavsett vem som har makten, och det är något som lyser igenom kraftigt, så det handlar nog inte om censur utan ägarnas politiska hemvist och önskad inriktning av sin tidning.

Mvh Isan Lover

Den förklaringen hade du inte under förra regeringen :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Båda dessa tidningar är rojalistiska och stöder generalerna

Mvh Isan Lover

Nu blev det rörigt igen??

PT har precis sagt att man skall bli hårdare angående LM-lagarna, Yingluck har lovat sitt fulla stöd till militären och till och med lovat dem nya helikoptrar som Abhisitregeringen nekat militären år efter år!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu blev det rörigt igen??

PT har precis sagt att man skall bli hårdare angående LM-lagarna, Yingluck har lovat sitt fulla stöd till militären och till och med lovat dem nya helikoptrar som Abhisitregeringen nekat militären år efter år!!

Hej

Det är möjligt att du själv tror på det du skriver men jag gör det definitivt inte.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till ämnet.

I Sverige så renoveras det också i statsministerbostaden. Och den inflyttande statsministern byter möbler, tavlor och inredning i statsministerbostaden i Sagerska huset. Smaken är olika. Det är också skattebetalarnas pengar och bostaden sköts av Statens Fastighetsverk. Kan tänka mig att det är ungefär likadant i de olika departementen. Tycker inte det är mycket att hetsa upp sig för egentligen.

Du tycker inte det är skillnad på de fattiga i Sverige och Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu framgår det inte om mattorna verkligen behövde bytas, eller om dom byttes bara för bytandes skull.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är möjligt att du själv tror på det du skriver men jag gör det definitivt inte.

Mvh Isan Lover

Du glömde att tillägga att det inte spelar någon som helst roll om så Thaksin eller Yingluck berättade det för dig personligen, du skulle inte tro på det i alla fall. :)

Men bara för skojs skull.. vad tror du militärbudgeten hamnar på i år?

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Båda dessa tidningar är rojalistiska och stöder generalerna och det demokratiska partiet i alla lägen oavsett vem som har makten, och det är något som lyser igenom kraftigt, så det handlar nog inte om censur utan ägarnas politiska hemvist och önskad inriktning av sin tidning.

Mvh Isan Lover

Det där håller verkligen inte mina vänner på Bangkok Post med om, ej heller militären och polisen vilka ofta ondgör sig över de, enligt dem, radikala artiklarna.

Jag kan sannerligen inte säga att Bangkok Post skulle stödja militären och demokraterna.

Det räcker med att läsa några ledare så förstår man att det inte är så.

Edit; du har ju själv hyllat ett par journalister för att vara opartisk. Ändrade vinden riktning nu så du måste vända kappan?

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det är möjligt att du själv tror på det du skriver men jag gör det definitivt inte.

Mvh Isan Lover

Jag fattar inte vad som var fel. Kan du förklara? Har inte PT sagt att man skall öka trycket mot otillbörliga sidor om kungafamiljen? Har inte Yingluck sagt att hon fullt ut skall stöda militären?

Är det fel, det som skrivs? Bad är det du inte tror på?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det där håller verkligen inte mina vänner på Bangkok Post med om, ej heller militären och polisen vilka ofta ondgör sig över de, enligt dem, radikala artiklarna.

Jag kan sannerligen inte säga att Bangkok Post skulle stödja militären och demokraterna.

Det räcker med att läsa några ledare så förstår man att det inte är så.

Edit; du har ju själv hyllat ett par journalister för att vara opartisk. Ändrade vinden riktning nu så du måste vända kappan?

Hej

Vad det gäller The Nation så är den i en egen klass och Bangkok Post är lite bättre bl.a tack vare ett par Journalister som åtminstone skriver läsvärda artiklar som kan vara lite kritiska även mot demokraterna, men det är ändå en till största delen styrd rojalistisk tidning som skönmålar demokraterna, kungahus och militär och som är väldigt mycket mer kritisk mot TRT, PPP och nu PT och deras väljare, så jag saknar faktiskt en engelskspråkig tidning som kunde ta upp och skildra det som sker ifrån folket sida och inte som nu nästan alltid ifrån kungahus, militär och elitens sida.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Vad det gäller The Nation så är den i en egen klass och Bangkok Post är lite bättre bl.a tack vare ett par Journalister som åtminstone skriver läsvärda artiklar som kan vara lite kritiska även mot demokraterna, men det är ändå en till största delen styrd rojalistisk tidning som skönmålar demokraterna, kungahus och militär och som är väldigt mycket mer kritisk mot TRT, PPP och nu PT och deras väljare, så jag saknar faktiskt en engelskspråkig tidning som kunde ta upp och skildra det som sker ifrån folket sida och inte som nu nästan alltid ifrån kungahus, militär och elitens sida.

Mvh Isan Lover

Du vet att mediaklimatet i Thailand har ganska snäva gränser. Framför allt Bangkok Post speglar, enligt min åsikt, områden från folkets sida. Det visar väl den stora Thailändska läsekretsen? Eller tillhör dom inte folket?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är möjligt att du själv tror på det du skriver men jag gör det definitivt inte.

Mvh Isan Lover

Så PT har inte sagt att det blir hårdare LM-lagar, Yingluck har alltså inte lovat militären sitt stöd??

Finns nog en anledning att du inte bryr dig om att läsa vissa av trådarna här!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag fattar inte vad som var fel. Kan du förklara? Har inte PT sagt att man skall öka trycket mot otillbörliga sidor om kungafamiljen? Har inte Yingluck sagt att hon fullt ut skall stöda militären?

Är det fel, det som skrivs? Bad är det du inte tror på?

Du missade visst att kommenetra något kring dett inlägg? http://www.maipenrai.se/forum/t/15528-nyhet-minister-anklagad-for-mattkop-pa-2-3-miljoner-baht/page__st__30__p__364487#entry364487

Det skulle vara intressant at höra hur du tänkte här.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Men bara för skojs skull.. vad tror du militärbudgeten hamnar på i år?

Det vore intressant med ett svar.

Tror du att budgeten kommer att minskas väsentligt nu när inte militärens marionett styr längre? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vad det gäller The Nation så är den i en egen klass och Bangkok Post är lite bättre bl.a tack vare ett par Journalister som åtminstone skriver läsvärda artiklar som kan vara lite kritiska även mot demokraterna, men det är ändå en till största delen styrd rojalistisk tidning som skönmålar demokraterna, kungahus och militär och som är väldigt mycket mer kritisk mot TRT, PPP och nu PT och deras väljare, så jag saknar faktiskt en engelskspråkig tidning som kunde ta upp och skildra det som sker ifrån folket sida och inte som nu nästan alltid ifrån kungahus, militär och elitens sida.

Mvh Isan Lover

Har du fått det röda cirkuläret om kanal 7 reportern Somjit Nawakruasunthorn.

Det måste vara skönt nu när det är fritt fram för röd skjortorna att hänga ut och hota journalister.

Kommer du att följa uppmaningen “Remember her face” och “Take care of her when you see her”.

Sann demokrati av röd skjortorna.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du fått det röda cirkuläret om kanal 7 reportern Somjit Nawakruasunthorn.

Det måste vara skönt nu när det är fritt fram för röd skjortorna att hänga ut och hota journalister.

Kommer du att följa uppmaningen “Remember her face” och “Take care of her when you see her”.

Sann demokrati av röd skjortorna.

Sådana idi*ter finns mer eller mindre i alla led men de verkar vara en hel del fler i de rödas.

Tycker att dessa återkommande exempel på våldsverkan och odemokratiska metoder börjar bli lite för många inom UDDs anhängarskara.

Man måste ju ställa sig frågan varför detta får så stor spridning i en "demokratirörelse". :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har du fått det röda cirkuläret om kanal 7 reportern Somjit Nawakruasunthorn.

Det måste vara skönt nu när det är fritt fram för röd skjortorna att hänga ut och hota journalister.

Kommer du att följa uppmaningen “Remember her face” och “Take care of her when you see her”.

Sann demokrati av röd skjortorna.

Hej

Nej jag har inte fått något cirkulär, men jag har läst om dom och tagit del av både oppositionens och regeringens synpunkter på dom, och som vanligt ligger väl sanningen någonstans mitt emellan, och jag förstår att båda sidor har olika syn på detta cirkulär och vad som egentigen avses med det.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej jag har inte fått något cirkulär, men jag har läst om dom och tagit del av både oppositionens och regeringens synpunkter på dom, och som vanligt ligger väl sanningen någonstans mitt emellan, och jag förstår att båda sidor har olika syn på detta cirkulär och vad som egentigen avses med det.

Mvh Isan Lover

Men det är okej att komma med illa förtäckta hot mot en journalist för att hon ställde för svåra frågor till Yingluck?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hota journalister är naturligtvis inte försvarbart. Aldrig någonsin. Det finns väl ingen som påstår motsatsen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...