Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Minister anklagad för mattköp på 2-3 miljoner baht


MPR Nyheter

Recommended Posts

Prakorb Ratanaphan från det thailändska demokratpartiet anklagade under onsdagen

utbildningsminister Woravat Auapinyakul för att ha bytt ut mattan i sitt nya kontor,

till en kostnad på 2-3 miljoner baht.

Pengar som enligt Ratanaphan ska ha kommit från regeringens budget.

Ratanapan talade under den andra dagen av en policy-debat, och sade att ministern istället

borde ha sparat pengarna för att utveckla en skola, eller för att betala för luncher och

mjölk till fattiga elever.

Utbildningsministern har i skrivande stund inte kommenterat anklagelserna.

På bilden syns Woravat Auapinyakul.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/home/Democrat-MP-accuses-education-minister-of-spending-30163545.html

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    10

  • noBuzz

    5

  • Khun Chang

    4

  • SvenBertil

    4

Mest aktiva i denna tråd

Vem f*n bryr sig om fattiga barn? Annat än i valtider förstås?

Mattorna var kanske gjorda av barn, som nu är lite minde fattiga. En riktig rivstart av den nya regeringen. Dessutom var de gamla mattorna odemokratiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Mattorna var kanske gjorda av barn, som nu är lite minde fattiga. En riktig rivstart av den nya regeringen. Dessutom var de gamla mattorna odemokratiska.

Tänk om någon från den berömda herrklubben har beträtt dessa mattor! Hemska tanke!

Då kan väl inte kärringmaffian (Yingluck, Thida och Potjaman) gå på dem. Det kan ju stänka en del demokratitankar på dem och det strider ju mot de rödas ideal.

Säkrast att byta :crazy:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mattorna var kanske gjorda av barn, som nu är lite minde fattiga. En riktig rivstart av den nya regeringen. Dessutom var de gamla mattorna odemokratiska.

De nya mattorna är röda förutsätter jag...

Verkar finnas hur mycket pengar som helst i utbidningministeriet, Ipads till alla kids och nya mattor i alla skolor. För inte har man väl lagt in mattor för miljontals baht på ministerns kontor bara?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Detta är nog bara ett av många liknande ärenden som vi kommer att få ta del av nu när militärens makt är bruten via valet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta är nog bara ett av många liknande ärenden som vi kommer att få ta del av nu när militärens makt är bruten via valet.

Mvh Isan Lover

Exempel på att ministrar skor sig själva på folkets bekostnad kommer vi att se många exempel på nu när demokraterna är utkastade.

Tänk för en gång skull håller jag med dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta är nog bara ett av många liknande ärenden som vi kommer att få ta del av nu när militärens makt är bruten via valet.

Mvh Isan Lover

Jag håller med om att vi kommer få se mer av sådant här när Sydostasiens mest korrumperade högerextremist är tillbaka vid makten. Att utbildningsministeriet lägger ett par miljoner på nya mattor för sina kontor förstår jag att du gillar; utbildning ger ju bara konstiga ideer och så är det ju bra om folket hålls outbildade så du kan fortsätta anställa dem för skräplöner och ha folk att leka Crocodile Dundee med.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Detta är nog bara ett av många liknande ärenden som vi kommer att få ta del av nu när militärens makt är bruten via valet.

Mvh Isan Lover

Jag kan bara hålla med dig. Vi kommer få se mycket sådant nu när odemokratiska, fanatiska krafter kommit till makten. Angående militärens makt; Ja Yingluck har verkligen visat att hon tar befälet över militären... :rotfl::rotfl:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara att beklaga.Finns inte mycket jag avskyr mer än korruption och när politiker skor sig själva! :skull::skull::skull::skull::angry2:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta är nog bara ett av många liknande ärenden som vi kommer att få ta del av nu när militärens makt är bruten via valet.

Mvh Isan Lover

Du läste ursprungsposten?

Det är den nye Phuea Thai utbildningsministern som köpt mattor till sitt nya kontor för ett par miljoner baht, inte militären, herrklubben eller demokraterna. Utan en av Thaksins grabbar. men du har rätt vi kommer att få se mycket av den här typen av privat spenderade med statens pengar nu när PT är vid makten.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta är nog bara ett av många liknande ärenden som vi kommer att få ta del av nu när militärens makt är bruten via valet.

Mvh Isan Lover

Ännu en gång skriver du innan hjärnan är inkopplad.Hoppas du menar det för jag håller med till 100%.Undrar vem i hierarkin som får nästa dusör. :14:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta är nog bara ett av många liknande ärenden som vi kommer att få ta del av nu när militärens makt är bruten via valet.

Mvh Isan Lover

Militären får mera pengar än någonsin tidigare, och detta av Yingluck, men på ett litet forum i Sverige har någon stackare fattat allt helt fel, han läser inte andras inlägg och han kollar inte ens sina egna innan han postar dem.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta är nog bara ett av många liknande ärenden som vi kommer att få ta del av nu när militärens makt är bruten via valet.

Mvh Isan Lover

Måste gratulera att du äntligen fått upp ögonen för sanningen.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ja den politiska pajkastningen lär fortsätta och båda sidor lär anklaga varandra för allt möjligt, både stort och smått , och det nya efter regeringsskiftet är väl att även fall som berör militären och det demokratiska partiet har chans att leda till fällande dommar, så jag väntar mig en ökning av anmälningar ifrån deras sida.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Ja den politiska pajkastningen lär fortsätta och båda sidor lär anklaga varandra för allt möjligt, både stort och smått , och det nya efter regeringsskiftet är väl att även fall som berör militären och det demokratiska partiet har chans att leda till fällande dommar, så jag väntar mig en ökning av anmälningar ifrån deras sida.

Mvh Isan Lover

Det blev som vanligt inge diskussion i sakfrågan. Vad tycker du om att ministern köpt nya mattor för miljonersTHB?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till ämnet.

I Sverige så renoveras det också i statsministerbostaden. Och den inflyttande statsministern byter möbler, tavlor och inredning i statsministerbostaden i Sagerska huset. Smaken är olika. Det är också skattebetalarnas pengar och bostaden sköts av Statens Fastighetsverk. Kan tänka mig att det är ungefär likadant i de olika departementen. Tycker inte det är mycket att hetsa upp sig för egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag tycker det är lika illa att man bränner pengar i Sverige som i Thailand. Lika illa på bägge ställen.Det är inget världskrig men värt att uttrycka sitt missnöje med.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är lika illa att man bränner pengar i Sverige som i Thailand. Lika illa på bägge ställen.Det är inget världskrig men värt att uttrycka sitt missnöje med.

Du glömde visa ditt missnöje sist de bytte mattor och det var väl efter senaste militärkuppen ;-)

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Du glömde utrycka din vrede sist de bytte mattor och det var efter senaste militärkuppen ;-)

Jag visste inte om att dom bytte mattor då. Du som vet, vad bytte dom till för färger?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till ämnet.

I Sverige så renoveras det också i statsministerbostaden. Och den inflyttande statsministern byter möbler, tavlor och inredning i statsministerbostaden i Sagerska huset. Smaken är olika. Det är också skattebetalarnas pengar och bostaden sköts av Statens Fastighetsverk. Kan tänka mig att det är ungefär likadant i de olika departementen. Tycker inte det är mycket att hetsa upp sig för egentligen.

Lite taskig timing bara att byta mattor så precis efter maktskiftet

Sagerska palatset har inte renoverats på många år och nu tror jag dom tvingade ut Reinfeldt för det var saker som varken fastighetsförvaltaren eller SÄPO accepterade längre så en större renovering tvingades fram.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

För att återgå till ämnet.

I Sverige så renoveras det också i statsministerbostaden. Och den inflyttande statsministern byter möbler, tavlor och inredning i statsministerbostaden i Sagerska huset. Smaken är olika. Det är också skattebetalarnas pengar och bostaden sköts av Statens Fastighetsverk. Kan tänka mig att det är ungefär likadant i de olika departementen. Tycker inte det är mycket att hetsa upp sig för egentligen.

Hej

Det känns inte som någon större grej för mig heller, men båda sidor kommer nog att ta alla chanser att smutskasta varandra och då kan till och med sånt här duga att försöka göra en "affär" av.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det känns inte som någon större grej för mig heller, men båda sidor kommer nog att ta alla chanser att smutskasta varandra och då kan till och med sånt här duga att försöka göra en "affär" av.

Mvh Isan Lover

Anser du att "The Nation" står på ena sidan (som du inte står på) ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det känns inte som någon större grej för mig heller, men båda sidor kommer nog att ta alla chanser att smutskasta varandra och då kan till och med sånt här duga att försöka göra en "affär" av.

Mvh Isan Lover

Jo så kommer det nog att bli. det här är ingen stor fråga tycker jag men som jag skrev tidigare, värt att visa sitt missnöje. Samma sak gäller i Sverige. Varje minister.statssekreterare och nedåt skall sätta sin prägel på sitt tjänsterum. Kan tyckas ganska onödigt då det kostar en massa pengar.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...