Jump to content
IGNORERAD

Inrikesflyg


Sheriffen

Recommended Posts

Inget sista minuten vid reguljärflyg. Samma låga pris hela tiden, men räkna med att billigaste "biljetttypen" är slutsåld, på de mest attraktiva flygavgångarna. Sena kvällsavgångar kan vara det enda som finns kvar.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Caveman

    9

  • pigge01

    7

  • hamnoi

    6

  • leifen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Upptäckte att mitt kort var trasigt (spruckit pga för mycket stålar i plånboken.. ??? ) 1 vecka innan avresa i år och blev lite orolig att nytt kort skulle ställa till det. Ringde SEB och det var inga problem då det nya kortet har samma siffror förutom "de 3 på baksidan".

Tillägg: resan bokad med SAS och betald via sas.se med SEB Eurobonus MasterCard

Stämmer, det är skillnad på trasigt kort och förlorat/stulet kort.

I det första fallet får man ett nytt kort med samma kortnummer, förlorat/stulet kort spärras och då får man ett nytt kort med ett helt annat kortnummer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Upptäckte att mitt kort var trasigt (spruckit pga för mycket stålar i plånboken.. ??? ) 1 vecka innan avresa i år och blev lite orolig att nytt kort skulle ställa till det. Ringde SEB och det var inga problem då det nya kortet har samma siffror förutom "de 3 på baksidan".

Tillägg: resan bokad med SAS och betald via sas.se med SEB Eurobonus MasterCard

Inga problem med västerländska flygbolag mfl.

Men utan kort i Thailand och Filippinerna så kan det gå illa.

Dom ska se att det är rätt kort vid incheckning!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlora ditt bankkort och försök att resa!

Lycka till!

Du förlorar både resa och det du betalar via kortet.

Det drabba en arbetes kamrat nyligen.

På semester i Thailand.

Caveman :kort: Du är bra för mycket stanna t Nattliv

Slamma inte på MPR.

Tack

Nu är ju gumman ganska hård mot mig både vad gäller bankkort så som nattliv, men 2 nätter inne i Surin han jag med att fira ihop med SurinP3 ifiol utan att gumman han sätta stop för det.

Men om möjligheten fanns så kanske jag skulle överväga 365st av dessa nätter årligen :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer, det är skillnad på trasigt kort och förlorat/stulet kort.

I det första fallet får man ett nytt kort med samma kortnummer, förlorat/stulet kort spärras och då får man ett nytt kort med ett helt annat kortnummer.

Har aldrig blivit av med kort (bara annat som de flesta vet...) men det var ju bra att veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen exakt siffra på hur många gånger jag har flugit med AirAsia men det är ett bra antal gånger, brukar bli 5,6 flighter med dem varje år.

Jag har bokat ALLA mina biljetter på nätet och jag har ALDRIG visat upp nåt kreditkort vid incheckning.

Inrikesflyg i Thailand inga problem, Vietnam inga problem, Malaysia inga problem, Hong Kong inga problem.

Jag vet inte om en enda person som har behövt visa upp sitt kreditkort vid avresa. Den som påstår att det kontrolleras varje gång i Thailand och Filippinerna vet inte vad de pratar om.

För egen del har jag flugit med (utöver AiAsia) i Asien: Thai, Air France (BKK-Saigon), Malaysian Airlines, Cathay Pacific.

När det gäller AirAsia så är det mkt enkelt att boka via deras sida, enda negativa är väl att det är lite svårt att se totalkostnaden för biljetten om man inte gör en bokning. (det tillkommer ett antal avgifter tex platsbokning och bagage). Vad det gäller bagage så betalar man för vad man tror att sin väska kommer att väga och det är billigare att boka detta direkt på nätet än att åka på övervikt vid incheckning. Man väljer 15, 20, 25 eller 30 kg/väska. Inte särskilt stor skillnad i pris för de olika prisklasserna.

Nytt är att alla flighter som bokas efter 30/9 måste checkas in i förväg via internet eller AirAisa's egna incheckningsterminaler som finns precis bredvid deras vanliga incheckningsdiskar. Förresten, måste är väl att ta i för det går att checka in precis som vanligt mot en kostnad av ca 100 Thb/person. Inget jättepris direkt.

Prisbilden på AirAsia's flighter är "först till kvarn" som gäller. Billigaste flighterna presenteras långt i förväg och de allra billigaste flighterna brukar gå väldigt tidigt på morgonen eller mkt sent på kvällen. Det är dock ingen garanti för de har ofta kampanjer med riktigt låga priser, de flighterna brukar dock nästan alltid utgå från Kuala Lumpur.

Ha en bra kväll!

Mvh / PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack PTG!

Det du skriver är precis så som jag också upplever det.

Synd att folk som inte vet hur det ligger till och kommer in här på MPR och läser felaktigheterna Pigge sprider.

De kan ju t.o.m hända att de tror på hans ord , kanske borde moderatorerna göra som de gjorde med BTT?

Stoppa in han i "ofarliga" Nightlife..

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack PTG!

Det du skriver är precis så som jag också upplever det.

Synd att folk som inte vet hur det ligger till och kommer in här på MPR och läser felaktigheterna Pigge sprider.

De kan ju t.o.m hända att de tror på hans ord , kanske borde moderatorerna göra som de gjorde med BTT?

Stoppa in han i "ofarliga" Nightlife..

Nu reser bara Pigge med ett bolag som alla vet :wink: . Och hos dom har jag med fått slänga upp kortet när man checkar in.

E du lättretad idag CM :14: .

Mvh Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlora ditt bankkort och försök att resa!

Lycka till!

Du förlorar både resa och det du betalar via kortet.

Det drabba en arbetes kamrat nyligen.

Det där stämmer inte alls. Varför skulle man inte få resa för att man inte har med sig kortet man betalade resan med? Det enda du behöver för att resa är en giltig identifikationshandling. Det kanske var ett tag sedan du var ute och reste, men förut så kunde man lägga in sitt kreditkort som FOID (form of identification) för att kunna dra det i automaterna vid checkin-automaterna. Men även om man saknade det kunde man alltid checka in "manuellt".

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där stämmer inte alls. Varför skulle man inte få resa för att man inte har med sig kortet man betalade resan med? Det enda du behöver för att resa är en giltig identifikationshandling. Det kanske var ett tag sedan du var ute och reste, men förut så kunde man lägga in sitt kreditkort som FOID (form of identification) för att kunna dra det i automaterna vid checkin-automaterna. Men även om man saknade det kunde man alltid checka in "manuellt".

Reservation & Ticketing Terms & Conditions

Reservation and Electronic Ticket

<p class="type-C">

  • An advance reservation can be made at least 6 hours and a maximum of 11 months prior to departure except:

<p class="type-B">

  • Travel commencing from Manila require a reservation at least 72 hours prior to departure.

  • Travel commencing from Jakarta and Denpasar require a reservation at least 12 hours prior to departure.

  • For travel commencing from city that cannot be paid online, notice of this will appear when booking.

<p class="type-C">

  • Electronic ticketing can be purchased on-line with fares and applicable taxes and surcharges in the local currency from where the journey commences automatically charged to your credit card or Visa/MasterCard debit card.

  • Passengers who have used their own credit card or Visa/MasterCard debit card for purchase of the ticket must also present their payment card together with their personal identification (photo ID or passport) during check-in.ase note that the name and number on the payment card must be spelled exactly identical to the name on the identification card or passport.

  • If the traveling passenger is not the credit card or Visa/MasterCard debit card owner, please see the Regulations.

  • If passenger purchase ticket online for his/herself or sponsor someone with credit card using password VBV (Verified by Visa) or 3D Secure (Master Cards secure) which giving his/her the added assurance that he/she will be exempted from present credit card at check-in counter and/or not required to contact any THAI selling office in person.

Mvh HN :police:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu reser bara Pigge med ett bolag som alla vet :wink: . Och hos dom har jag med fått slänga upp kortet när man checkar in.

E du lättretad idag CM :14: .

Mvh Hn :wai:

Nej för tusan, jag ogillar bara när folk sprider dynga i seriösa trådar.

Jag minns själv när man var första gångare och på väg till Thailand, man letade info med väldig energi.

Och om då det man fått som info visar sig vara precis tvärtom så skulle jag iallafall bli förbannad.

Pigge kan jätte gärna skriva i varenda tråd som finns i off topic och nightlife och jag lovar att jag aldrig hackat eller kommer att hacka på det han framför där.

Men när han helt uppenbart sprider felaktigheter gång på gång i resetrådar där nykomlingar hämtar info mm så kan jag inte knipa igen :)

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

ett utdrag ur en e biljett från Thai som jag köpt via internet direkt av dem

THE PICTURE IDENTIFICATION,INCLUDING CREDIT CARD USED FOR ANY PURCHASE BY PHONE OR INTERNET,SHALL BE PRESENTED AT CHECK-IN

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Enkel grundregel: Kontrollera vilka regler som gäller för det flygbolag som du bokat resa med.

Nedanstående gäller om du flyger med Thaiair och har köpt biljetten på internet:

:

Passengers who have used their own credit card or Visa/MasterCard debit card for purchase of the ticket must also present their payment card together with their personal identification (photo ID or passport) during check-in. Please note that the name and number on the payment card must be spelled exactly identical to the name on the identification card or passport.

http://www.thaiairwa...-conditions.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlora ditt bankkort och försök att resa!

Lycka till!

Du förlorar både resa och det du betalar via kortet.

Det drabba en arbetes kamrat nyligen.

På semester i Thailand.

// Caveman :kort: Du är bra för mycket stanna i Nattliv

Slamma inte på MPR.

Tack

Det är typ Bangkokair som kräver att man ska visa kortet man betalade med.

Att man skulle förlora pengar stämmer inte kompisen bokade sin resa med mitt kort då han hade glömt

sin internetdosa hemma så han kunde inte verifera köpet som man måste göra nu med Svenska banker...

När han kom till incheakningen fick han köpa en ny biljett eftersom jag inte skulle med honom på den resan från Samui-bkk.Och pengarna som

var dragna på mitt kort skickade Bangkokair tillbaka.Kan även nämna att han fick betala exakt samma pris som på nätet...

Flygbolagen är rädda för stulna kort då folk bokar resor och kortet inte hunnit spärras då förlorar flygbolaget eftersom banken inte kommer betala...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har rest att antal inrikes resor i Thailand de senaste två åren.

Jag har aldrig blivit frågad om att visa upp mitt visa kort, varken med Air Asia eller Thai Airways..

Det enda de gör är att kolla passet och hämta fram reservationen med hjälp av detta.

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har rest att antal inrikes resor i Thailand de senaste två åren.

Jag har aldrig blivit frågad om att visa upp mitt visa kort, varken med Air Asia eller Thai Airways..

Det enda de gör är att kolla passet och hämta fram reservationen med hjälp av detta.

//Peo

Airasia kollar kortet om din resa är bokad innan 48timmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har rest att antal inrikes resor i Thailand de senaste två åren.

Jag har aldrig blivit frågad om att visa upp mitt visa kort, varken med Air Asia eller Thai Airways..

Det enda de gör är att kolla passet och hämta fram reservationen med hjälp av detta.

//Peo

Har du bokat själv på nätet på Thais sida?

Mvh Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Airasia kollar kortet om din resa är bokad innan 48timmar.

Det är ju möjligt, har aldrig rest med så kort framförhållning..

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du bokat själv på nätet på Thais sida?

Mvh Hn :wai:

Ja, både hos Thai och Airasia har jag bokat själv via hemsidorna..

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara blivit tillfrågad en enda gång men när man bokar idag så skriver de (som just har blivit citerat ovan) att de har rätt att kräva att få se ditt kreditkort, därmed inte sagt att de alltid begär det, det kanske kan vara en bedömningsfråga om de känner sig osäkra på om du verkligen är ägare av ett sånt kort, vad vet jag?

Men vem reser utan nån typ av kort idag?

Så var är problemet?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, både hos Thai och Airasia har jag bokat själv via hemsidorna..

Ok. Har alltid fått visa mitt Master card vid incheckning när jag bokat på thais sida. Senast nu i juli Bkk-Khon Kaen.

Mvh Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Har alltid fått visa mitt Master card vid incheckning när jag bokat på thais sida. Senast nu i juli Bkk-Khon Kaen.

Mvh Hn :wai:

Jag har alltid haft med utskrift av kvittot/bokningen när jag checkar in, kanske det är anledningen till att jag inte har blivit tillfrågat om visa kortet?

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid haft med utskrift av kvittot/bokningen när jag checkar in, kanske det är anledningen till att jag inte har blivit tillfrågat om visa kortet?

//Peo

Samma här, jag åkte med Thai nu i somras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid haft med utskrift av kvittot/bokningen när jag checkar in, kanske det är anledningen till att jag inte har blivit tillfrågat om visa kortet?

//Peo

Kanske ser jag jävligt opålitlig ut vad vet jag :crazy: . Har alltid E-ticket/kvitto + pass men likförbannat får jag visa kortet.

Inte för att det spelar någon roll men ändå.

Mvh Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...