Jump to content
IGNORERAD

Inrikesflyg


Sheriffen

Recommended Posts

Vilken sida brukar ni boka era inrikesflyg i Thailand? Några tips på en bra sida mottages tacksamt (gärna en sida med sökmotor för de flesta bolag inkluderat såsom ex. Thai Airways, Bangkok Airways, Airasia, Nokair osv).

En undran över Air Asia, vad för regler gäller för bagage om man åker med dem inrikes? Någon som har erfarenhet? Hur stor och tung resväska får man ta med där (kan man jämföra och likställa Air Asia med ex. Ryanair där man bara får ta med minimal väska när man flyger med dom)?

Vad är rimligt pris på flygsträckan Bangkok - Phuket och Bangkok - Krabi i november?

Tack på förhand! Ha en bra dag.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pain is temporary - glory is forever

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Caveman

    9

  • pigge01

    7

  • hamnoi

    6

  • leifen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Guest Forden34

Jag hade 20 kilo med mig plus handbagage å det var inga problem med AirAsia, vet inte vad dom har för gräns

Link to comment
Dela på andra sajter

Olika pris beroende på vikt, gör en bokning utan att slutföra så får du med alla avgifter (och det är ett par.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Airasia är billiga.

Räkna med ca 400 kr enkel Bkk-Phuket alt. Krabi. dvs. 800 kr tor.

Ta med i beräkningen att handbagaget komma att vägas på Suvvan. Max 7kg. Väger det mer så blir det att betala extra.

Detta efter incheckningen strax före ombordstigningen.

http://booking.airasia.com/Select.aspx

Sen kan du också söka, boka och betala inrikesflyg i Thailand med de svenska sökmotorerna och internet-resebyråerna.

Åker du med Thai Air från Skandinavien så får du köpa billigt inrikesflyg med "Thai". Jag tror det var för 500 kr per resa.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Kollade lite på resor till krabi då vi ska åka till Ao Nang i november 24-28 6000thb för 2 personer tur å retur med Airasia å det är fan inte dyrt det må jag säga

Link to comment
Dela på andra sajter

När du bokar online med Air Asia får du uppskatta hur mycket ditt bagage kommer att väga (låg, mellan eller hög) och betala därefter. Kan betalas på plats också, men då är priserna högre.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

HC och jag flög exakt den sträckan i febban, BKK-HKT, KBV-BKK men jag kommer inte alls ihåg summan, kanske HC gör det? Det var inte mycket dock..

Vi åkte med bara handbagage och det har jag gjort de senaste 3-4 åren, ingen har vägt nåt alls, har haft kanske upp emot 15 kg men ingen koll alltså.

Det är bara att åka på!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var stenhårt 15 kg med Air asia upp till Udonthani. Det vara bara att betala för extravikten om man ville ha boardingkortet. Jag lovar vi var många som var oglada. men det var inte så dyrt. Jag betalade 360 bath.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otur. Ska inte tråka ut er med alla sträckor jag åkt med bara handbagage men är en hel del och aldrig nån koll. Vet många andra som också bara åker med handbagage och inte heller råkat ut för nåt, bl.a. Krögarn.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Har dom blivit hårdare nu airasia på vikten kanske?? jag åkte förra året nov-jan inga problem då

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har råkat ut för hårdare bedömning av bagagevikter med AirAsia. Främst på Suvvan.

Det följer väl med ett lågprisbolag att försöka dra in lite extra någonstans än på biljetten.

Nu behöver det ju inte bli ruin av detta, men att säga att det inte kan komma att ske för att det aldrig hänt mig är fel.

Mitt råd är att vara beredd på att betala vid övervikter.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalade 250 baht online för 15 kg BKK-Phuket till Air Asia när jag bokade biljetten. Kan det vara värt för att slippa krångel och irritation väl på plats tycker jag.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Nu är det väl 2-3 år sen jag flög med Air Asia senast,

Men det var inte så dyrt med övervikt då, bara 50-100Thb / kilo.

Om jag inte minns fel.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet om det skiljer i pris att köpa biljetten på plats eller om man köper den innan på nätet?

Generellt är väl lågprisbolagens biljetter billigare ju tidigare du bokar, vet inte om det finns någon "sista minuten" ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det skiljer ca 200skr eller om det var mer, kommer inte riktigt ihåg

Vad skiljer det 200sek på?

ps. generellt så kan man säga att ju tidigare du bokar med Air Asia ju billigare reser du.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet om det skiljer i pris att köpa biljetten på plats eller om man köper den innan på nätet?

Det skiljer inte mycket!

Men du måste visa Kortet du betala med om du bokat på nätet!! :crazy::kort::kort::52:

Köp vi resebyrå är bättre, om kortet blir stulet!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna INTE på Pigge för han har ingen koll alls, gör tvärt emot dvs. boka TIDIGT och gör det INTE via resebyrå utan BOKA direkt poå AirAsias hemsida för bästa pris

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge!

Varför sprider du dynga i seriösa trådar?

Jag har sagt det förr och säger det igen, HÅLL DIG TILL OFF TOPIC!!!!!

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skiljer inte mycket!

Men du måste visa Kortet du betala med om du bokat på nätet!! :crazy::kort::kort::52:

Köp vi resebyrå är bättre, om kortet blir stulet!

Hälsar pigge01

Upptäckte att mitt kort var trasigt (spruckit pga för mycket stålar i plånboken.. ??? ) 1 vecka innan avresa i år och blev lite orolig att nytt kort skulle ställa till det. Ringde SEB och det var inga problem då det nya kortet har samma siffror förutom "de 3 på baksidan".

Tillägg: resan bokad med SAS och betald via sas.se med SEB Eurobonus MasterCard

Ändrades av mackan33
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna INTE på Pigge för han har ingen koll alls, gör tvärt emot dvs. boka TIDIGT och gör det INTE via resebyrå utan BOKA direkt poå AirAsias hemsida för bästa pris
<br />Ja precis för det kan skilja flera tusen kronor beroende på efterfrågan

Och på air asia behövs inte visas upp ngt kort om det inte är ngt nytt för i år

<br /><br />Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge!

Varför sprider du dynga i seriösa trådar?

Jag har sagt det förr och säger det igen, HÅLL DIG TILL OFF TOPIC!!!!!

Förlora ditt bankkort och försök att resa!

Lycka till!

Du förlorar både resa och det du betalar via kortet.

Det drabba en arbetes kamrat nyligen.

På semester i Thailand.

// Caveman :kort: Du är bra för mycket stanna i Nattliv

Slamma inte på MPR.

Tack

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...