Jump to content
IGNORERAD

Kamera-kit till salu av en vän


Guest Forden34

Recommended Posts

Bor här nere och brukar ibland kolla lite på priserna, eftersom jag har funderingar på att köpa nytt Nikonhus. Kollat priset hä r i ett par butiker och sedan på nätet hemma och skillnaden är knappast mer en priset på en Changbeer.

Tänk på att om ni huvudsakligen bor eller vistas I Swe så är det bättre att köpa där med tanke på service och framförallt garanti.

Finns även nästan nya på Nätet och i en del butiker till bra pris.Om jag inte hade Nikon skulle jag troligen köpa en Sony.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    4

  • Enis

    3

  • Nypan

    3

  • Maitan

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Forden Det är en svår fråga.

Känner du för tjejen som säljer?

Då kan saken komma i ett annat läge.

Bjud det du tror att du vill ge.

Allt hänger på hur du ska använda Kameran till.

En D80 är helt ok för de flesta som fotar

Kolla av objektiven noga så det inte är repor i dem.

Hälsar pigge01.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kikaren exkluderad så får jag det till runt 50,000 bath nypris för de två objektiven och drygt 30,000 för kameran. Med tanke på att kameran inte säljs längre är det lite svårare att värdera kanske (ser ut som en D90). Jag skulle inte betalat mer än 50,000 för rubbet men skulle även funderat på att köpa nytt istället. Objektiven etc. kan vara defekta vilket kan vara svårt att avgöra. Dessutom är det ena objektivet ett fast 105mm vilket kanske inte är optimalt och det andra ett 70-300 vilket ger bra zoom men betyder att du inte har något all-around objektiv som fungerar i flera olika situationer.

För ca 50,000 baht får du tex. detta http://www.fotofile.ct.php?id=15215 - en riktigt bra kamera och ett mkt bra och framförallt flexibelt objektiv - nytt och oanvänt.

Detta är en Canon du visade, inte får man blanda äpplen med päron, det sker bara i syltburken.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lutar åt att det blir nytt

Kamerahiuset utan objektiv kostar till Nikon D90 i Thai just nu mellen 28-30 000 TBH nytt

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gav hustrun en D80 när hon fyllde år, det var några år sedan nu. Verkligen bra kamera, men så är vi inga proffs heller. Räknar man med att objektiven är fungerande, helt utan defekter, så kan du ju lägga ett bud lägre än "shopen" - fast hon kanske inte säljer billigare än så? Om hon inte gör det kanske det är läge att kika på annat? Om det inte handlar om välgörenhet, då har ju objekt och pris inget samband (objekt = kamera...) :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...