Jump to content
IGNORERAD

Kamera-kit till salu av en vän


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Hur mycket ska man ge för grejorna???

köper nog allt av henne om priset är rätt men vill veta av er som håller på med fotoutrustning vad det kan vara värt

Lista gärna efter bilden

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    4

  • Enis

    3

  • Nypan

    3

  • Maitan

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

BTT kanske behöver den

Nog för att Leica är bra... men det är väl lite för mycket begärt att kunna se enda till Pattaya med den? :crazy:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Såg ut att vara ett 105mm macro, 70-300, D80 och en kikare. Sedan lite småskrot.

I svenska pesetas skulle de bli strax över 15300:- och det är enligt mig dyrt.

12800:- nytt för objektiven. Kameran vette fan ca 3000:- på blocket.

Vet inte vad kikaren är värd, men det är nästan uppe i nypriser på sakerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

invänta Wille... han kan cannon han

Jo wille kanske kan Canon, men nu pratar vi Nikon

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Köp kikaren Forden den får du mest användning av här nere. :ironi: Mvh Maitan.

Nog för att jag ser dåligt allt men tror inte jag behöver kikare för att komunisera me dom på rummet, får ju bara små rum så dom sitter ju i knät hela tiden på en :crazy::crazy::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Såg ut att vara ett 105mm macro, 70-300, D80 och en kikare. Sedan lite småskrot.

I svenska pesetas skulle de bli strax över 15300:- och det är enligt mig dyrt.

12800:- nytt för objektiven. Kameran vette fan ca 3000:- på blocket.

Vet inte vad kikaren är värd, men det är nästan uppe i nypriser på sakerna.

Jag har bjudit 30 000thb för grejorna

Hon får 55 000thb i shopen säger hon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo wille kanske kan Canon, men nu pratar vi Nikon

C;D

:bag::bag::bag:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag har bjudit 30 000thb för grejorna Hon får 55 000thb i shopen säger hon

Låter vettigare att köpa nytt för 55 000thb. Har för mig att sony är relativt billigt i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kikaren exkluderad så får jag det till runt 50,000 bath nypris för de två objektiven och drygt 30,000 för kameran. Med tanke på att kameran inte säljs längre är det lite svårare att värdera kanske (ser ut som en D90). Jag skulle inte betalat mer än 50,000 för rubbet men skulle även funderat på att köpa nytt istället. Objektiven etc. kan vara defekta vilket kan vara svårt att avgöra. Dessutom är det ena objektivet ett fast 105mm vilket kanske inte är optimalt och det andra ett 70-300 vilket ger bra zoom men betyder att du inte har något all-around objektiv som fungerar i flera olika situationer.

För ca 50,000 baht får du tex. detta http://www.fotofile.net/product.php?id=15215 - en riktigt bra kamera och ett mkt bra och framförallt flexibelt objektiv - nytt och oanvänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kikaren exkluderad så får jag det till runt 50,000 bath nypris för de två objektiven och drygt 30,000 för kameran. Med tanke på att kameran inte säljs längre är det lite svårare att värdera kanske (ser ut som en D90). Jag skulle inte betalat mer än 50,000 för rubbet men skulle även funderat på att köpa nytt istället. Objektiven etc. kan vara defekta vilket kan vara svårt att avgöra. Dessutom är det ena objektivet ett fast 105mm vilket kanske inte är optimalt och det andra ett 70-300 vilket ger bra zoom men betyder att du inte har något all-around objektiv som fungerar i flera olika situationer.

För ca 50,000 baht får du tex. detta http://www.fotofile.ct.php?id=15215 - en riktigt bra kamera och ett mkt bra och framförallt flexibelt objektiv - nytt och oanvänt.

Ser jag fel eller missar Wille mfl ett Nikon objektiv som är 18- 135 (det som sitter på kamerahuset)?

Och sen ser det ut som det står D80 på kameran, vad det är värt vet jag inte...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst hade jag missat det Tommy.

Men det påverkar inte värdet nämnvärt tycker jag. Skulle fortfarande satsa på nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Visst hade jag missat det Tommy.

Men det påverkar inte värdet nämnvärt tycker jag. Skulle fortfarande satsa på nytt.

Nu får vi ju inte glömma kikaren som också följer med. :crazy:

Då kan man titta i den och rita så gott man bara kan. Analogt så in i hel***e

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, det " betyder att du (inte) har något all-around objektiv som fungerar i flera olika situationer."

Antar att du kan använda det till det mesta av ditt fotograferande, det går från ordentlig vidvinkel till en hyfsad "Zoom".

Jag hade nog forskat vidare om skick och begagnat pris innan jag slog till, och det har du ju börjat med, iom denna tråden.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag håller med Wille.

Såg att 60D'n var billig i Thailand. Kanske hus med Canons 17-55 f2,8 för att senare köpa på sig mer saker om det behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

invänta Wille... han kan cannon han

Nå Enis ska du slå till :crazy:

mer info på Fotosidan

post-3713-0-96501300-1314043549.png

post-3713-0-77522000-1314043583.png

post-3713-0-96501300-1314043549.png

post-3713-0-77522000-1314043583.png

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Nå Enis ska du slå till :crazy:

mer info på Fotosidan

Lista redan inskickad till tomten.. men frugan vill ha ny spis... så de vet e F*n

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Lista redan inskickad till tomten.. men frugan vill ha ny spis... så de vet e F*n

Ny spis frugan :crazy::crazy: Det är väll du som sköter den :ahh::rotfl:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...