Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Puea Thais oro över massgravarna i Rayong


MPR Nyheter

Recommended Posts

Vad har detta med det vi diskuterar att göra? Nu virrar du iväg på villovägar igen

Var fokuserad och tappa inte tråden så fort du inte längre kan argitera.

Vi diskuterade kring frågan varför viss, inkl. du "vet att det finns personer som försvunnit (kanske inrullade i den mattan som lyftes ut när din minister köpte ny?) som ingen frågat efter, som ingen saknat, men som ändå saknas och har bortförts?

Hur får du ihop den ekvationen?

Att få ihop den ekvationen utan kända faktorer är omöjligt. Jag drar ett litet räkneexempel. Detta är min kända bakrund, det finns naturligtvis åtskilliga, men som sagt detta är vad jag kan nämna utifrån mina kända faktorer

Jag bor i en issanby med c:a 2500 innevånare alla känner alla.

Frugan är en i en syskonskara på 7 pers, alla är gifta, vilket innebär 6 olika thaisläkter ( jag är inte Thai )

Syskon barnen 16 st är vuxna och gifta, där tillkom ytterligare 16 olika thaifamiljer. Alla som känner till thai:s familjesamman hållning vet att alla känner alla, såväl kärnfamiljen som alla inlaws, även om de inte skulle träffas mer än vart femte år.

Frugans ena svåger var i bkk, samtliga här ovan uppräknade visste om detta. Skulle han försvunnit under mystiska omständigheter är jag övertygad att deras gemensamma röst skulle höras från issan till Bangkok och vidare till internationell press och allt vad det skulle innebära för sittande regering.

Det finns i dagsläget inga reella bevis som bekräftar eller dementerar hemliga bortförande tillika mord eller tortyr.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    6

  • Tallviking

    4

  • SvenBertil

    4

  • MaiChai

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Problemet med dig är du alltid VET vad det handlar om INNAN sådana undersökningar gör vilket du agiterar hårt med (din uppfattning)

När sedan undersökningen inte visar vad du agiterat för blir du tvärtyst och vägrar kommentera eller rabblar en massa ramsor som om ändå resultatet stöder dina agiterade "fakta" alternativt hävdar att resultatet är lögn och politisk propagerande av mutade myndigheter och domare eller medlemmar ur militäre/herrklubb/eliten i Bangkok

Varför agiterar du för olika saker INNAN undersökningarna genomförts ?

Räcker det inte med att agitera för att en undersökning skall genomföras och sedan baserat på resultatet hantera den informationen och agitera efter resultatet ?

Hej

Själv har jag inte läst ett enda inlägg i denna tråd där någon har har sagt sig VETA vilka dom döda är, men däremot har flera gissningar och spekulationer över vilka dom skulle kunna vara framförts, och det tycker jag är helt logiskt.

Visa gärna ett exempel på inlägg där någon säger sig VETA vilka dom döda är redan innan saken har utretts, själv har jag missat dessa.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv har jag inte läst ett enda inlägg i denna tråd där någon har har sagt sig VETA vilka dom döda är, men däremot har flera gissningar och spekulationer över vilka dom skulle kunna vara framförts, och det tycker jag är helt logiskt.

Visa gärna ett exempel på inlägg där någon säger sig VETA vilka dom döda är redan innan saken har utretts, själv har jag missat dessa.

Mvh Isan Lover

Hade hellre sett en lista på de som skulle vara saknade efter terrordåden i Bangkok.. så har du en lista på namn??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hade hellre sett en lista på de som skulle vara saknade efter terrordåden i Bangkok.. så har du en lista på namn??

Hej

Har du en lista på alla som var med.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har du en lista på alla som var med.

Mvh Isan Lover

??

Måste väl finnas en namnlista på de som du påstår saknas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

??

Måste väl finnas en namnlista på de som du påstår saknas?

Hej

Nu har du nog missuppfattat det här, det är inte jag personligen som påstår att mellan 21-60 personer saknas utan andra människor och organisationer i Thailand.

Och det är nog dom du ska fråga om namn på dom som saknas, och om den lista du efterfrågar.

Jag personligen vet inte mer om det här än vad vi har fått reda på i press och nyheter, och jag tvivlar på att någon annan svensk heller sitter inne med okänd fakta om detta.

Men rent logiskt borde det vara svårt att få fram säkra listor eftersom man inte vet hur många som var med och hur många som saknas av andra orsaker, så det här kan säkert ta en del tid att klara upp, men arbetet med detta lär väl komma igång nu med en ny regering, den tidigare har inte startat några utredningar alls mig veterligen.

Så man får väl starta en utredning och se hur det egentligen ligger till, som det nu är vet ingen tydligen säkert.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nu har du nog missuppfattat det här, det är inte jag personligen som påstår att mellan 21-60 personer saknas utan andra människor och organisationer i Thailand.

Och det är nog dom du ska fråga om namn på dom som saknas, och om den lista du efterfrågar.

Jag personligen vet inte mer om det här än vad vi har fått reda på i press och nyheter, och jag tvivlar på att någon annan svensk heller sitter inne med okänd fakta om detta.

Men rent logiskt borde det vara svårt att få fram säkra listor eftersom man inte vet hur många som var med och hur många som saknas av andra orsaker, så det här kan säkert ta en del tid att klara upp, men arbetet med detta lär väl komma igång nu med en ny regering, den tidigare har inte startat några utredningar alls mig veterligen.

Så man får väl starta en utredning och se hur det egentligen ligger till, som det nu är vet ingen tydligen säkert.

Mvh Isan Lover

Sanningen är förmodligen att allt bara är ett påhitt, hade upp mot 60 personer försvunnit under terrorattackerna i Bangkok så hade det varit ett himla liv på släkt och vänner.

Så i och med att det är tyst så säger logiken att allt är fabricerat av de som tror sig tjäna mest på detta.

Inte konstigt dock att du sväljer sådant med hull och hår, dock har du lite svårare att smälta och erkänna saker som att Yingluck har sagt att hon skall göra allt för att hjälpa och gynna militären, att en röd minister nyss sa sig att LM-lagarna skall följas osv..

Selektiv läsförståelse eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Partiet Puea Thai har fortfarande misstankar om att rödskjortor som försvann under förra året

kan finnas bland de 169 oidentifierade kropparna som begravts i Rayong.

Detta trots att det redan sagts att kropparna är för gamla.

Pueah Thai har bett polisen att vara extra noggranna när dom undersöker identiteten på kropparna,

och i vilket samband dom begravts.

"Bland de 169 kropparna så kan det finnas rödskjortor som dödades under de politiska oroligheterna

förra året", sade partiets talesman Prompong Nopparit.

Man har även satt ihop ett team för att själva undersöka händelsen, som kommer att hålla sitt

första möte på torsdag.

Källa: http://www.bangkokpo...r-temple-deaths

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Hoppas för de anhöriga till massakern 1992 får svar, om man läser i Amnestys artikel så saknas det 175 ifrån -92 och dom har funnit 169, close enough?

bodde själv i Bkk när det hände och vet att det sågs lastbilar som körde iväg med fulla lass av motorcyklar ifrån offren.

post-3153-0-76783300-1314376901.pngpost-3153-0-89839400-1314376924.png

post-3153-0-76783300-1314376901.png

post-3153-0-89839400-1314376924.png

Ändrades av Lung King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hände inte allt ont i Thailand mellan 2001-2006? Innan och efter dessa mörka år har har väl Thailand varit frihetens och rättvisans bastion i Sydostasien?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...