Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Puea Thais oro över massgravarna i Rayong


MPR Nyheter

Recommended Posts

Partiet Puea Thai har fortfarande misstankar om att rödskjortor som försvann under förra året

kan finnas bland de 169 oidentifierade kropparna som begravts i Rayong.

Detta trots att det redan sagts att kropparna är för gamla.

Pueah Thai har bett polisen att vara extra noggranna när dom undersöker identiteten på kropparna,

och i vilket samband dom begravts.

"Bland de 169 kropparna så kan det finnas rödskjortor som dödades under de politiska oroligheterna

förra året", sade partiets talesman Prompong Nopparit.

Man har även satt ihop ett team för att själva undersöka händelsen, som kommer att hålla sitt

första möte på torsdag.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/politics/252704/pheu-thai-shares-red-shirt-fears-over-temple-deaths

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    6

  • Tallviking

    4

  • SvenBertil

    4

  • MaiChai

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Partiet Puea Thai har fortfarande misstankar om att rödskjortor som försvann under förra året

kan finnas bland de 169 oidentifierade kropparna som begravts i Rayong.

Detta trots att det redan sagts att kropparna är för gamla.

Pueah Thai har bett polisen att vara extra noggranna när dom undersöker identiteten på kropparna,

och i vilket samband dom begravts.

"Bland de 169 kropparna så kan det finnas rödskjortor som dödades under de politiska oroligheterna

förra året", sade partiets talesman Prompong Nopparit.

Man har även satt ihop ett team för att själva undersöka händelsen, som kommer att hålla sitt

första möte på torsdag.

Källa: http://www.bangkokpo...r-temple-deaths

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Är det någon här som någonstans sett någon lista eller förteckning över saknade personer; personer som saknas i samband med terrorhandlingarna i Bangkok 2010?

IL som försöker leta på alla fanatiska siter; har du hittat något?

Det skulle vara intressant att se var dessa rykten uppkommit, såvida dom inte är sanna. Någonstans måste väl någon ha något namn eller...?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon här som någonstans sett någon lista eller förteckning över saknade personer; personer som saknas i samband med terrorhandlingarna i Bangkok 2010?

IL som försöker leta på alla fanatiska siter; har du hittat något?

Det skulle vara intressant att se var dessa rykten uppkommit, såvida dom inte är sanna. Någonstans måste väl någon ha något namn eller...?

Vi kan väl anta att PT´s egna undersökning kommer att slå fast att det är rödskjortor från 2010 som hittats.

Trots att kropparna enligt objektiv expertis är för gamla, inga rödskjortor saknas enligt dem själva och ingen har sett eller fotograferat militären föra bort alla dessa kroppar hela vägen till Rayong...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt Bangkok Pundit varierar uppgifterna om antalet saknade efter demonstrationerna i Bangkok mellan 21-60 personer..

http://asiancorrespo...nd-in-Thailand/

Mvh Isan Lover

En jävligt vag siffra om jag får säga det-och fortfarande inte ett enda namn på någon. Fortfarande inga anhöriga som saknar någon.

Men om det nu finns saknade så borde ju herrar som Arisamun och andra finnas med i dessa 21-60 personer. Arisamun finns i Kambodja till exempel med ett gäng andra terrorister. Men det mest klara beviset är att kropparna har legat där längre än ett år enligt objektiv forensisk expertis-det är därför som PT måste tillsätta sin egen utredning för annars spricker ju deras sanning om de saknade rödskjortorna

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan man inte precisera mer än så drygt ett år efter händelserna ?

Hej

Jag gjorde en liten sökning eftersom uppgifter önskades, men det var inte mycket jag fann, men eftersom ämnet är på tapeten nu borde det komma mer exakt information snabbt, det är ju många som undrar.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det skrevs ju en del om saknade personer tidigare men någon exakt aktuell siffra hittar jag inte, men här är lite äldre artiklar om ämnet.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/07/05/national/Sakhon-Nakhon-man-among-26-red-shirts-missing-or-h-30133017.html

http://www.associatedcontent.com/article/5447592/thai_red_shirt_protesters_arrested.html

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag gjorde en liten sökning eftersom uppgifter önskades, men det var inte mycket jag fann, men eftersom ämnet är på tapeten nu borde det komma mer exakt information snabbt, det är ju många som undrar.

Mvh isan Lover

Men tycker du inte själv det är konstigt att ingen har anmält någon saknad, rödskjortorna siter har ingen information om saknade. Det första som brukar hända är ju att man upprättar listor med namn på saknade. Det är grundregel 1A.

Här finns INGEN information men en del snack. Även du måste väl tycka att det är konstigt?

Intill dess någon relevant information verkligen kommer fram så tolkar jag detta som dåligt regisserad propaganda från rödmyrorna.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

ändå lite märkligt är det väl att 169 döda har hittats och ingen saknar dom?

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

ändå lite märkligt är det väl att 169 döda har hittats och ingen saknar dom?

I den senaste länken stod det bl.a.

"Unclaimed bodies are usually buried in mass graves. In 2007, 800 bodies were dug up in Samut Prakan for a mass cremation. In December 2007, there was a mass cremation of 21,000 unclaimed victims in Bangkok. The monks at these temples have probably seen this kind of thing before."

Oidentifierade lik är ganska vanliga i Thailand. I många fall olagliga invandrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Pattaya finns en uppsamlingsplats för okända döda som omkommit på olika sätt. Med jämna mellanrum (ca var tredje månad enligt uppgift) samlas dessa okända döda ihop och bränns vid ett och samma tillfälle. Vid tillfället utförs en del ceremonier och det anses bra för själen att hedra dessa döda genom att närvara och ta del av olika mer eller mindre otrevliga ritualer. Ibland handlar det om ett 10-tal okända personer som dött och bränns och ibland om 50-60. Det finns gott om folk som dör i Thailand utan att anhöriga någonsin får veta något.

Det som är lite udda i det här fallet är väl att kropparna grävts ner och inte bränts. Nedgrävning är väl annars bara är vanligt när det gäller kineser som dör.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ja hittills har ingen visat NÅGOT som pekar mot att det saknas några från terrordåden i Bangkok. Kanske idé att lägga ner dessa anklagelser till dess någon åtminstone anmäler att man saknar någon?? Det är fånigt att diskutera ett icke-problem.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände med containermassgravarna som var sänkta i havet utanför Rayong.?

var inte dom också fulla med pju takki anhängare?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Men "man kan inte utesluta att dom flyttats till annan plats" Kanske är det dom som dykt upp nu?? :crazy:

Den berömda herrklubben är nog inblandad...det vet alla (i alla fall i byn för där ryktas det om detta...)

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

ändå lite märkligt är det väl att 169 döda har hittats och ingen saknar dom?

Precis vad jag tänkte skriva :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men tycker du inte själv det är konstigt att ingen har anmält någon saknad, rödskjortorna siter har ingen information om saknade. Det första som brukar hända är ju att man upprättar listor med namn på saknade. Det är grundregel 1A.

Här finns INGEN information men en del snack. Även du måste väl tycka att det är konstigt?

Intill dess någon relevant information verkligen kommer fram så tolkar jag detta som dåligt regisserad propaganda från rödmyrorna.

Hej

Att saknade personer är anmälda som sådana förmodar jag, men vem vet kanske myndigheterna har hållit antalet hemligt för att inte väcka opinion inför valet eller för att dom vill skydda dom skyldiga,men själv tror jag faktiskt att det är lite svårt att reda ut det här eftersom ingen vet exakt hur många och vilka som var i Bangkok och demonstrerade och just därför är nog siffran på saknade lite oviss och varierande, så det behöver inte vara något mystiskt med detta, och det ligger säkert inte i militärens intresse att få fram hur många som ev. saknas p.g.a deras agerande, men någon mer exakt siffra borde ju kunna tas fram nu när dom saknade är i fokus på det här sättet.

Men som sagt själv tror jag inte att dom nu hittade kommer ifrån dom senaste demonstrationerna i Bangkok utan ifrån något annat tillfälle, t.ex ifrån södra Thailand eller ifrån tidigare demonstarationer.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att saknade personer är anmälda som sådana förmodar jag, men vem vet kanske myndigheterna har hållit antalet hemligt för att inte väcka opinion inför valet eller för att dom vill skydda dom skyldiga,men själv tror jag faktiskt att det är lite svårt att reda ut det här eftersom ingen vet exakt hur många och vilka som var i Bangkok och demonstrerade och just därför är nog siffran på saknade lite oviss och varierande, så det behöver inte vara något mystiskt med detta, och det ligger säkert inte i militärens intresse att få fram hur många som ev. saknas p.g.a deras agerande, men någon mer exakt siffra borde ju kunna tas fram nu när dom saknade är i fokus på det här sättet.

Men som sagt själv tror jag inte att dom nu hittade kommer ifrån dom senaste demonstrationerna i Bangkok utan ifrån något annat tillfälle, t.ex ifrån södra Thailand eller ifrån tidigare demonstarationer.

Mvh Isan lover

Om det funnits sådana hade de röda gjort allt de kunnat för att driva den frågan, skrika högt om den, använda det för att få internationellt stöd etc etc

Med tanke på hur många som kremeras och annat av naturliga orsaker då och då som dött i olyckor eller sjukdomar men liken aldrig hämtats av släktingar så lär sannolikheten vara väldigt hög att det handlar om sådana kroppar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Att saknade personer är anmälda som sådana förmodar jag, men vem vet kanske myndigheterna har hållit antalet hemligt för att inte väcka opinion inför valet eller för att dom vill skydda dom skyldiga,men själv tror jag faktiskt att det är lite svårt att reda ut det här eftersom ingen vet exakt hur många och vilka som var i Bangkok och demonstrerade och just därför är nog siffran på saknade lite oviss och varierande, så det behöver inte vara något mystiskt med detta, och det ligger säkert inte i militärens intresse att få fram hur många som ev. saknas p.g.a deras agerande, men någon mer exakt siffra borde ju kunna tas fram nu när dom saknade är i fokus på det här sättet.

Men som sagt själv tror jag inte att dom nu hittade kommer ifrån dom senaste demonstrationerna i Bangkok utan ifrån något annat tillfälle, t.ex ifrån södra Thailand eller ifrån tidigare demonstarationer.

Mvh Isan lover

Du har en roande livlig fantasi!

Kanske några anhöriga hade skrikit att deras son/dotter/fru/man/övrig anhörig saknades? Inte bara till polisen utan till andra såsom de rödas gäng.

Den här diskussionen närmar sig andra konspirationsteorier som att WTC sprängdes av amerikanerna, USA har aldrig landat på månen etc.

Containrarna var ett annat sådant exempel. Tror du var den som mest ondgjorde dig över det hemska med alla människor som dödats av militären. Av detta blev en pannkaka och du blev väldigt tyst i frågan.

Jag avvaktar intill dess röken lagt sig och även de röda kanske kan börja se nyktert på frågan (utom Thida förstås...hon lär aldrig nyktra till)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du har en roande livlig fantasi!

Kanske några anhöriga hade skrikit att deras son/dotter/fru/man/övrig anhörig saknades? Inte bara till polisen utan till andra såsom de rödas gäng.

Den här diskussionen närmar sig andra konspirationsteorier som att WTC sprängdes av amerikanerna, USA har aldrig landat på månen etc.

Containrarna var ett annat sådant exempel. Tror du var den som mest ondgjorde dig över det hemska med alla människor som dödats av militären. Av detta blev en pannkaka och du blev väldigt tyst i frågan.

Jag avvaktar intill dess röken lagt sig och även de röda kanske kan börja se nyktert på frågan (utom Thida förstås...hon lär aldrig nyktra till)

Hej

Att dom anhöriga till dom dödade ungdomarna vid studentupproren i Bangkok på nittiotalet hoppas på att få kropparna av sina barn tillbaka för kremering och begravning är inget att skämta om, och jag tycker att det var självklart att när fiskare i området fick upp skelettdelar när dom fiskade i närheten av dessa containrar så gjordes det en undersökning av dessa, och att undersöka sånt här är absolut inte fel.

Och jag tycker att det är lika självklart att saken med dom nu funna 169 liken bör utredas och om möjligt bör dom identifieras, att inte göra det skulle bara skapa rykten och misstankar, och det i första hand för att konstatera vika dom är och varför dom ligger där för dom ev. anhörigas skull, och i andra hand för att kunna straffa ev. skyldiga till ev. begågna brott.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med dig är du alltid VET vad det handlar om INNAN sådana undersökningar gör vilket du agiterar hårt med (din uppfattning)

När sedan undersökningen inte visar vad du agiterat för blir du tvärtyst och vägrar kommentera eller rabblar en massa ramsor som om ändå resultatet stöder dina agiterade "fakta" alternativt hävdar att resultatet är lögn och politisk propagerande av mutade myndigheter och domare eller medlemmar ur militäre/herrklubb/eliten i Bangkok

Varför agiterar du för olika saker INNAN undersökningarna genomförts ?

Räcker det inte med att agitera för att en undersökning skall genomföras och sedan baserat på resultatet hantera den informationen och agitera efter resultatet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Att dom anhöriga till dom dödade ungdomarna vid studentupproren i Bangkok på nittiotalet hoppas på att få kropparna av sina barn tillbaka för kremering och begravning är inget att skämta om, och jag tycker att det var självklart att när fiskare i området fick upp skelettdelar när dom fiskade i närheten av dessa containrar så gjordes det en undersökning av dessa, och att undersöka sånt här är absolut inte fel.

Och jag tycker att det är lika självklart att saken med dom nu funna 169 liken bör utredas och om möjligt bör dom identifieras, att inte göra det skulle bara skapa rykten och misstankar, och det i första hand för att konstatera vika dom är och varför dom ligger där för dom ev. anhörigas skull, och i andra hand för att kunna straffa ev. skyldiga till ev. begågna brott.

Mvh Isan Lover

Vad har detta med det vi diskuterar att göra? Nu virrar du iväg på villovägar igen

Var fokuserad och tappa inte tråden så fort du inte längre kan argitera.

Vi diskuterade kring frågan varför viss, inkl. du "vet att det finns personer som försvunnit (kanske inrullade i den mattan som lyftes ut när din minister köpte ny?) som ingen frågat efter, som ingen saknat, men som ändå saknas och har bortförts?

Hur får du ihop den ekvationen?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...