Jump to content
IGNORERAD

min thaitjej verkar ha tvivelaktig bekantskapskrets


jolle

Recommended Posts

Har varit tillsammans med min Thaitjej ett antal månader nu. Jag har inge större problem med henne förutom jag går runt och funderar över vilka sorts människor hon umgås med. För att nämna två saker: en smeker korvar på en massage salong och en annan verkar lite speltorsk av sig, hur nära dessa står henne vet jag inte, hon har bara berättat. Vi alla känner ju folk som har svårt att göra rätt för sig men som sagt , de väcker lite obehag hos mig och kanske t o m ger mig tankar på att lämna henne. Självklart skulle hon ju aldrig hålla på med spel o prostitution enligt henne själv, ge mig era tankar om detta så är ni snälla.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 94
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hamnoi

    10

  • Soengsang

    5

  • Baa

    4

  • Nimman

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Fredman

Om jag skulle bli bedömd på grund av min bekantskapskrets så skulle jag både vara adlig och gangster.

Jag tror inte att någon skulle kalla mig för troll bara för att jag skriver på ett forum där det finns sådana. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu framgår det inte om ni är i Sverige eller i Thailand

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök lyssna på hur hon berättar om dessa kompisar, nedlåtande, positivt, negativt och om hon verkar bry sig om deras negativa sidor på ett, för dig, positivt sätt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har samma erfarenhet, tala ut om de förutsättningar som gäller dig och ditt sätt att tänka och var lyhörd för hennes svar.'

Sen vet jag inte om ni bor i en stor eller mindre ort, har man begränsat antal landsmaninnor och om nu dessa inte är av det vi kallar oklanderligt samhällsskikt så är det naturligtvis svårare att att hitta medsystrar än i en storstad där det förmodligen finns många fler av alla sorter.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Har varit tillsammans med min Thaitjej ett antal månader nu. Jag har inge större problem med henne förutom jag går runt och funderar över vilka sorts människor hon umgås med. För att nämna två saker: en smeker korvar på en massage salong och en annan verkar lite speltorsk av sig, hur nära dessa står henne vet jag inte, hon har bara berättat. Vi alla känner ju folk som har svårt att göra rätt för sig men som sagt , de väcker lite obehag hos mig och kanske t o m ger mig tankar på att lämna henne. Självklart skulle hon ju aldrig hålla på med spel o prostitution enligt henne själv, ge mig era tankar om detta så är ni snälla.

"Säg mig vilka vänner du har, så ska jag säga vem du är". Stämmer många gånger.

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Status är viktigt för många thaitjejer. I väldigt många fall blir ju pengar synonymt med status. En del tar intryck av omgivningen medans en del inte tar intryck och formas av det de ser och hör i sin närhet. Vilken typ din tjej är är väl svårt för någon här på forumet att veta. Du får använda ditt sunda förnuft!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Status är viktigt för många thaitjejer. I väldigt många fall blir ju pengar synonymt med status. En del tar intryck av omgivningen medans en del inte tar intryck och formas av det de ser och hör i sin närhet. Vilken typ din tjej är är väl svårt för någon här på forumet att veta. Du får använda ditt sunda förnuft!

Min efarenhet är att bartjejer dras till varandra. De som inte jobbat i "underhållsbranchen" är ganska trötta på barbrudar i Sverige, som verkar vara i majoritet.

Min erfarenhet är att tjejer som INTE är gamla prostituerade, bartjejer, är jävligt trötta på dessa. De har förstört ryktet för thaitjejer och har ett språk som en ICKE f.d. bartjej inte gillar.

Min erfarenhet av Thailand och barbrudar, är att det har hänt nåt i deras hjärnor som skadat dem allvarligt. Det finns säkert många ( eller några, vet ej) som klarar av att leva ett normalt liv.

Personligen skulle jag aldrig "ta hit" en fd barbrud pga det.

Jag vet att det finns fd barbrudar som funkar bra i Sverige också, men vad jag tror är de är ganska få. Det finns ett fog för alla negativa åsikter om thaitjejer.

Sant men brutalt. Verkligheten är inte alla gånger så angenäm, eller...

Kenthamon

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Min efarenhet är att bartjejer dras till varandra. De som inte jobbat i "underhållsbranchen" är ganska trötta på barbrudar i Sverige, som verkar vara i majoritet.

Min erfarenhet är att tjejer som INTE är gamla prostituerade, bartjejer, är jävligt trötta på dessa. De har förstört ryktet för thaitjejer och har ett språk som en ICKE f.d. bartjej inte gillar.

Min erfarenhet av Thailand och barbrudar, är att det har hänt nåt i deras hjärnor som skadat dem allvarligt. Det finns säkert många ( eller några, vet ej) som klarar av att leva ett normalt liv.

Personligen skulle jag aldrig "ta hit" en fd barbrud pga det.

Jag vet att det finns fd barbrudar som funkar bra i Sverige också, men vad jag tror är de är ganska få. Det finns ett fog för alla negativa åsikter om thaitjejer.

Sant men brutalt. Verkligheten är inte alla gånger så angenäm, eller...

Kenthamon

Ditt ord= sanning?

Skulle väl inte ta någons ord här som absolut sanning. Men du vet ju :nyam: .

Annars låter skivan som vanlig men med annan text : Dom där jävla invadrarna går på bidrag,stjäl,rånar skicka hem hela bunten. Men det finns ju en och annan som är bra oxå :6: . Mao samma "sanningar" i nygammal förpackning.

Mvh Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

//...Försök lyssna på hur hon berättar om dessa kompisar.

Precis min mening. Varför är just dessa personer hennes vänner? Vad har de två personerna som inte hennes andra vänner har?

Vad är viktigt för henne och vad har hon för intressen och mål här i livet. Att kunna sitta ner i lugn och ro och på lika villkor kunna ställa frågor och

ventilera funderingar är, tror jag, viktigt i ett förhållande. Inga tabun, men känsliga saker ur det förflutna behöver ju förstås inte lyftas fram.

Man måste ju våga lita på varandra, men kanske framför allt är just det faktum att man håller sig till sanningen A och O.

Lycka till!

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Ditt ord= sanning?

Skulle väl inte ta någons ord här som absolut sanning. Men du vet ju :nyam: .

Annars låter skivan som vanlig men med annan text : Dom där jävla invadrarna går på bidrag,stjäl,rånar skicka hem hela bunten. Men det finns ju en och annan som är bra oxå :6: . Mao samma "sanningar" i nygammal förpackning.

Mvh Hn :wai:

Mitt ord är ingen sanning, det är min erfarenhet, tro.

Jag ber om ursäkt för mitt ordval. Det var inte meningen att trampa folk på tårna, bara min reflektion över en känslig fråga.

Vad jag vill få fram är kanske också kontroversiellt, som min personlighet :=), att de flesta thaitjejer,som inte är skadade av barlivet, är så jävla goda.

Jag vill inte trampa någon på tårna men vill ändå framhålla den vanliga thaitjejen, Isaan, deep south eller Bkk, same, same but different.

Min inställning till bidrag och invandrare är följande så ingen missförstår: Min tjej har ett ""instegsjobb", vilket jag är väldigt glad för, bra för hennes ego och bra för min ekonomi, he he.

PS. Min tjej berättade idag om en incident i skolan, SFI.

Två killar, araber, kom till skolan och var upprörda och förargade, hotfulla, mot läraren.

De var arga p g a att de kommit till skolan och skrivit in sig på SFI. Däremot hade de inte varit delaktig av svenskundervisningengen, så de fick inte nåt bidrag av svenska samhället och var upprörda för det . De kom bara dit för att skriva in sig och drog vidare till..

Jag vill ge en ros till denna lärare som verkar ha stake i sig.

Kenthamon

Khrap khun khrap, Björklund för att du ställer krav på SFI.

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Där håller jag med dig fullständigt och det kanske är det som är en del av problemet.

Att det ställs för lite krav.

Link to comment
Dela på andra sajter

MIna tankar kring detta är att det finns två typer av kompis.

En kategori som bara är kompis som det inte är så noga med och som kan ses som ytliga vänner.

Sedan så finns det vänner som går som "kusiner" som är riktigt nära vänner, nästan som sin egen familj som man håller nära sig.

Antagligen är dessa kompisar som du skriver om av den första kategorin, och hon håller dom lite lätt på avstånd men ändå nära nog för att umgås med men inte mer än så

L" because it has a Led Ling in the flont

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag vill ge en ros till denna lärare som verkar ha stake i sig.

Kenthamon

Khrap khun khrap, Björklund för att du ställer krav på SFI.

Då är det många som ska ha en ros då det är många som har stake i sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Då är det många som ska ha en ros då det är många som har stake i sig

Absolut, håller med dig. Finns många duktiga lärare som behöver en positiv uppmärksamhet.

Däremot, Björklunds krav på SFI, att man måste vara närvarande på SFI är glädjande. Inte bara för mig, utan för alla invandrare som kan visa att de är seriösa.

De som bara kommer för att skriva in sig och försvinner till .. ska inte ha nåt bidrag, tycker jag.

Däremot var det nåt som (S) tyckte var OK när dom hade makten. (Förstår inte varför, men ni som har kontakt med S kan ställa frågan när ni pratar med S)

S=bidragsvännens bästa kompis, eller har jag fel, vilket jag aldrg har.

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Min efarenhet är att bartjejer dras till varandra. De som inte jobbat i "underhållsbranchen" är ganska trötta på barbrudar i Sverige, som verkar vara i majoritet.

Min erfarenhet är att tjejer som INTE är gamla prostituerade, bartjejer, är jävligt trötta på dessa. De har förstört ryktet för thaitjejer och har ett språk som en ICKE f.d. bartjej inte gillar.

Min erfarenhet av Thailand och barbrudar, är att det har hänt nåt i deras hjärnor som skadat dem allvarligt. Det finns säkert många ( eller några, vet ej) som klarar av att leva ett normalt liv.

Personligen skulle jag aldrig "ta hit" en fd barbrud pga det.

Jag vet att det finns fd barbrudar som funkar bra i Sverige också, men vad jag tror är de är ganska få. Det finns ett fog för alla negativa åsikter om thaitjejer.

Sant men brutalt. Verkligheten är inte alla gånger så angenäm, eller...

Kenthamon

Min efarenhet är att bartjejer dras till varandra. De som inte jobbat i "underhållsbranchen" är ganska trötta på barbrudar i Sverige, som verkar vara i majoritet.

Min erfarenhet är att tjejer som INTE är gamla prostituerade, bartjejer, är jävligt trötta på dessa. De har förstört ryktet för thaitjejer och har ett språk som en ICKE f.d. bartjej inte gillar.

Min erfarenhet av Thailand och barbrudar, är att det har hänt nåt i deras hjärnor som skadat dem allvarligt. Det finns säkert många ( eller några, vet ej) som klarar av att leva ett normalt liv.

Personligen skulle jag aldrig "ta hit" en fd barbrud pga det.

Jag vet att det finns fd barbrudar som funkar bra i Sverige också, men vad jag tror är de är ganska få. Det finns ett fog för alla negativa åsikter om thaitjejer.

Sant men brutalt. Verkligheten är inte alla gånger så angenäm, eller...

Kenthamon

BLA BLA BLA

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

BLA BLA BLA

Den tanken har även föresvävat mej,,,,,,, sen kom jag att fundera på om IL och Brodern har skaffat barn tillsammans.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

en smeker korvar på en massage salong

korvar skall stekas i köket

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

BLA BLA BLA

Trampar på en öm tå så.

Jag har aldrig sagt att alla bartjejer är skit, eller hur?

Thailand är fantastiskt, och du är en del av detta fantastiska. Jag förstår av din reaktion att du känner dig berörd. Du har ju, trots din ålder över 60 år, nyligen blivit farsa med en betydligt yngre tjej. Jag har inga synpunkter på det, men tror att många andra har det.

Trots detta , sticker du ut hakan, och tycker att jag skriver blaha, blaha. Är din tjej en f.d bartjeje eller...?

Dina inlägg i övrigt tyder på en intelligens som jag gillar.

Om din tjej är f d bartjej eller ej, har jag inga kommentare om detta. Jag vet att de kan vara så j_vla söta och rara och tror att många har ett lyckligt liv, trots bakgrunden.

Skjut inte den som säger det som många säger, att thaitjejer är horor.

Jag lever själv med en thaitjej och är lycklig.

Jag hoppas du också upplever min lycka, oberoende om din tjej är f d bartjej eller inte.

Kenthamon

PS. Jag jobbar i ditt gamla Sundbyberg, sosseland, deep thru. hehe DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Om hon "röker" i sängen så har hon lärt sig det någonstans. smiley-char124.gif

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det faktum att hon ventilerar detta med dig visar väl som jag ser det att det är en reko tjej.

Gör allt för att stödja och hjälpa henne nu så ska du se att det löser sig.Det är inte jättelätt

att flytta till en ny världsdel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trampar på en öm tå så.

Jag har aldrig sagt att alla bartjejer är skit, eller hur?

Thailand är fantastiskt, och du är en del av detta fantastiska. Jag förstår av din reaktion att du känner dig berörd. Du har ju, trots din ålder över 60 år, nyligen blivit farsa med en betydligt yngre tjej. Jag har inga synpunkter på det, men tror att många andra har det.

Trots detta , sticker du ut hakan, och tycker att jag skriver blaha, blaha. Är din tjej en f.d bartjeje eller...?

Dina inlägg i övrigt tyder på en intelligens som jag gillar.

Om din tjej är f d bartjej eller ej, har jag inga kommentare om detta. Jag vet att de kan vara så j_vla söta och rara och tror att många har ett lyckligt liv, trots bakgrunden.

Skjut inte den som säger det som många säger, att thaitjejer är horor.

Jag lever själv med en thaitjej och är lycklig.

Jag hoppas du också upplever min lycka, oberoende om din tjej är f d bartjej eller inte.

Kenthamon

PS. Jag jobbar i ditt gamla Sundbyberg, sosseland, deep thru. hehe DS

Herrjisses.

Det börjar bli så jävla uttjatat att förklara att man visst inte tycker si o så och så hakar man på att det visst nog är si o så i alla fall, och nej, ingen "gammal bartjej" men en som hade det svårt och ändå lyckades hålla huvudet över vattenlinjen. PUST, Jag skiter i att försvara mig själv och mitt val, det är ju trots allt mitt liv, men

läser man ditt inlägg som jag kommenterade i ett singulart perspektiv så framstår det som inget annat än , tja, vet inte annat än nedslående över en grupp individer, och du tenderar till likt en papegoja upprepa en fråga huruvida det är en bartjej eller ej som fött vårat barn eller ej, precis som det skulle ha gjort någon skillnad, har man valt livspartner så har man, och är man lycklig så är man, du skriver att du är lycklig med din Thaikvinna, min kommentar, BRA, det är ju därför man har ett förhållande och även i de fall det passar, familj.,

Önskar Er lycka till, vad ni nu har för planer, men det skulle vara klädsamt om du kunde försöka förstå de stackars kvinnor som skall behöva dras med ett livslångt ok bara för att de i sin desperation sålde sig som bartjej, kanske bara för en natt eller i värsta fall en längre tid.

(Jorå, visst är man gammal Hallonbergskontorist, nästan i alla fall, men så mycket influenser av sossestyret märktes icke, hade några bra år med Förvaltarens som hyresvärld.)

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...