Jump to content
IGNORERAD

Vem är den lycklige trissvinnarmedlemmen?


Pontus

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    5

  • Pontus

    4

  • Surin P3

    3

  • mr chaweng

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja det var inte jag :)

Från mig till Högsby är det bra ett stenkast, hoppas att de vinner en stor summa pengar nu när jag åker till Los och gör slut på mina! :thumbsup:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Ja, när någon vinner pengar är det högsta lyckan för de vinnande och de största gratulationer från övriga människor, t.o.m för de vinnande, okända människor.

Men när någon lyckas i arbetslivet, egenföretagandet eller dyligt, och lyckats göra sig en rejäl hacka trots full skattebetalning..ja då är det då glest mellan gratulanterna...

Eller när någon har funnit kärleken och lyckan, och blivit glad och börjat må bra, trots en opassande åldersskillnad..samma sak där.

Pengar utan att göra någonting för dem är tydligen det mest beundransvärda.

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

idi*t som outtar sig så men ok, han måste ju ändå vara med på TV så är ju oundvikligt...

Sambon ser ut som en kille tycker jag.

"Oddset för att lyckas med det som Rolant gjort är en på 400 000 enligt Svenska Spel."

Med 9 miljoner invånare så borde det hända drygt var tjugonde invånare då, eller (förutsatt att alla köpte en trisslott men ändå, inte så höga odds tycker jag)?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt kommentarerna i artikeln verkar det egentligen vara en på 136 miljarder vilket verkar stämma bättre

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Pengar gör väl ingen lycklig!? Men finns mycket annat i livet som gör en lycklig :)

Ha en bra fredag!

:wai:

En sånn kommentar kan bara komma från en som har gott om stålar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Pengar gör väl ingen lycklig!? Men finns mycket annat i livet som gör en lycklig :)

Ha en bra fredag!

:wai:

Pengar gör väl ingen lycklig... men de hjälper nog en bra bit på vägen. Vem vill inte vara rik i denna pengafixerade värld. Bra mycket bekvämare skulle det bli i alla fall. Spelar också Triss och hittills ingen vinst :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej :) Pengar gör väl ingen lycklig!? Men finns mycket annat i livet som gör en lycklig :) Ha en bra fredag! :wai:

Det samma kan man väl säga om skulder. Skulder har inte gjort någon som jag känner något vidare lycklig.

Fast då har vi ju inte alla samma umgängeskrets.

Hur är det bland er övriga? Känner ni någon som har blivit lycklig p.g.a skulder?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det samma kan man väl säga om skulder. Skulder har inte gjort någon som jag känner något vidare lycklig.

Fast då har vi ju inte alla samma umgängeskrets.

Hur är det bland er övriga? Känner ni någon som har blivit lycklig p.g.a skulder?

Hej andrejsdenruskige :)

Som ordspråket "Den som är satt i skuld är icke fri" och den läxan lärde man sig under 1980-talet och det tog 2 1/2 år med tre jobb (Mån - Fre 07:00 - 23:48, helger 07:00 - 15:00) att bli av med, aldrig mer ett lån :)

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej andrejsdenruskige :)

Som ordspråket "Den som är satt i skuld är icke fri" och den läxan lärde man sig under 1980-talet och det tog 2 1/2 år med tre jobb (Mån - Fre 07:00 - 23:48, helger 07:00 - 15:00) att bli av med, aldrig mer ett lån :)

Ha en bra dag!

:wai:

Ja, det är ju inte själva pengarna som gör en lycklig. Det är friheten som följer med pengarna som eventuellt gör en lite gladare.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att få en Trisslott á 25kr med tre klöver på är 1 på 2.000.000 enligt Svenska spels vinstplan på deras hemsida.

Med andra ord. Vill man bli rik, köp inga Trisslotter.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att få en Trisslott á 25kr med tre klöver på är 1 på 2.000.000 enligt Svenska spels vinstplan på deras hemsida.

Med andra ord. Vill man bli rik, köp inga Trisslotter.

Vart läste jag någon gång att Triss var just det spel som var enklast att vinna på? Då menade dom förstås vinst per lott och inte summan...

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är det fortfarande så att V75 har bästa vinstchangsen?

Det har då inte jag märkt i sånt fall

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

En sånn kommentar kan bara komma från en som har gott om stålar.

Eller en som har funnit lyckan ändå!!!!!

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är det fortfarande så att V75 har bästa vinstchangsen?

Det har då inte jag märkt i sånt fall

Offe

Hej,

En kompis säjer -att inte spela alls ger största vinsten.

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

idi*t som outtar sig så men ok, han måste ju ändå vara med på TV så är ju oundvikligt...

Sambon ser ut som en kille tycker jag.

"Oddset för att lyckas med det som Rolant gjort är en på 400 000 enligt Svenska Spel."

Med 9 miljoner invånare så borde det hända drygt var tjugonde invånare då, eller (förutsatt att alla köpte en trisslott men ändå, inte så höga odds tycker jag)?

Tror du får räkna om d där ;-) Om alla i sverige köpte en lott så "skulle/borde" ca 20 pers vinna, inte var 20:e.
Link to comment
Dela på andra sajter

Vart läste jag någon gång att Triss var just det spel som var enklast att vinna på? Då menade dom förstås vinst per lott och inte summan...

Utav 2 miljoner lotter är det vinst på 418.252 st dvs vinst på var femte lott. Var av 376.100 lotter är 25-50 kr vinster.

Sju lotter ger i snitt mer än miljonen tillbaka

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart ska man spela på ett spel där det gäller att han kuskap som t.ex V75, DD eller Stryktips om man vill bli rik.

ATG ger väl mer tillbaka till spelarna än vad SvSp gör, så det är på hästar man ska lägga kulorna.

Fast det viktigaste är att vara BÄTTRE än alla andra spelare vilket inte alltid är så lätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, pengar gör nog ingen lycklig...

Men jag gråter hellre i en stor condo i Jomtien, än i min lilla hyresetta i Sverige!

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Pengar gör väl ingen lycklig!? Men finns mycket annat i livet som gör en lycklig :)

Ha en bra fredag!

:wai:

Nja, jag håller nog inte riktigt med.

Min erfarenhet säger att man mår fan så mycket bättre med ordnad ekonomi, än när man upplever att varje månad har för många dagar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har en kollega som har rätt så gott om stålar.

Det blev diskussion om pengar på jobbet.

Jag menade att pengar är viktigt medans en annan kollega menade att han skulle belåna allt och sket i om han hade pengar eller ej.

Kollegan med stålar blandar sig då in i leken och uttrycker med bosninsk brytning:

"fan, andrejsdenruskige. Lyssna inte på den jevla idiåten. Jag har provat vara fattig och jag har provat vara rik. DET ER FAN BETTRE ATT VARA RIK!"

Så var det slut på den diskussionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Pengar gör väl ingen lycklig!? Men finns mycket annat i livet som gör en lycklig :)

Ha en bra fredag!

:wai:

Som att dricka en chang t.ex :nyam:

trevlig helg gubbs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...