Jump to content
IGNORERAD

Hur ska man orka Svartsjuka?


Oregistrerad

Recommended Posts

Nicke Lilltroll

Tror att du missförstått poängen med FB helt.

Det är en öppen community mellan vänner/familjer.

de har jag nog, kollade just nu hur många vänner jag har på facebook, va 708 stycken

känner inte en käft av dom :D

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicke Lilltroll

    6

  • jocko53

    4

  • Neil

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Oregistrerad knasen

de har jag nog, kollade just nu hur många vänner jag har på facebook, va 708 stycken

känner inte en käft av dom :D

Alla känner apan, men apan känner ingen :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bröt upp med min TGF idag.

Hon hade lagt en kommentar på en bild på Facebook som hennes ex hade lagt ut på sin egen Facebook sida, där han håller om en annan brud med handen på arselet på nya bruden.

Min TGF skrev då som kommentar på bilden "Nice Picture! Fuck you man!" Etc.

Jag menar hon är tillsammans med mig, varför skulle hon bry sig om sitt ex lägger ut en bild på han och en ny tjej eller inte.

Tycker det verkar lite förhastat att bryta upp bara för det. Nu kan det ju ligga en hel del annat bakom som jag inte vet om, men det lilla borde inte vara hela orsaken. Visst, ni är tillsammans, och hon hyser förmodligen känslor för honom. Men det kan också vara att hon tycker att han lägger ut bilden för att reta henne. Svårt för en åtomstående att veta vad som kan vara orsaken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att svartsjukan hänger på att man känner sig osäker i förhållandet, eller?

Mvh

Magrood

Spiken på huvudet där, instämmer fullständigt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressanta svar ! Mycket intressant. Idag försöker vi, tjejen och jag lappa ihop förhållandet genom att åka på en Kryssning till Finland. Men jag är lite skeptisk. Såren blev lite för djupa och mycket fula ord skreks. Men som sagt. Fy för den som ger sig! Trevlig helg Forumister. Nu ska jag till Bussen som tar mig från vardagen ett tag.

MVH: BC

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som thai kvinna fattar inte heller varför man ska slänga eller förstöra bilder från sitt tidigare liv.

Men vet att några av mina kompisar tycker det är viktigt att slänga killens kort med exen.

:::

Själv har jag ganska bra kontakt med föredettingar till både min man och mitt ex.

Tycker att man inte brukar slicka tillbaks saliven som man har spottat ut, typ.

:::

Tror att svartsjukan hänger på att man känner sig osäker i förhållandet, eller?

:::

:::

Mvh

Magrood

thaitjejernas svartsjuka beror naturligtsvis på att dom är rädd att förlora ansiktet, och statusen att vara ihop med en farang inför familj och avundsjuka kompisar hemma i byn,tillochmed att en del inte vill åka hem därför att dom inte står med den skadeglädje som endel visar,plus en oviss framtid,samt parat med ett enormt kontrollbehov

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bröt upp med min TGF idag.

Hon hade lagt en kommentar på en bild på Facebook som hennes ex hade lagt ut på sin egen Facebook sida, där han håller om en annan brud med handen på arselet på nya bruden.

Min TGF skrev då som kommentar på bilden "Nice Picture! Fuck you man!" Etc.

Jag menar hon är tillsammans med mig, varför skulle hon bry sig om sitt ex lägger ut en bild på han och en ny tjej eller inte.

Är det vad som krävs för att du ska bryta upp så säger jag bara lycka till i ett liv av ensamhet. här verkar det vara du som har problem med svartsjukan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det vad som krävs för att du ska bryta upp så säger jag bara lycka till i ett liv av ensamhet. här verkar det vara du som har problem med svartsjukan.

Ja jag fattade inte heller vad det var att bråka över än mer göra slut???

Link to comment
Dela på andra sajter

de har jag nog, kollade just nu hur många vänner jag har på facebook, va 708 stycken

känner inte en käft av dom :D

Hej

Du har klickat 708 gånger på fel ruta :14:

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Förflutna skall raderas, i hjärna också,om man vill behålla penis och livet, annars får man ta sig en farang lady.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förflutna skall raderas, i hjärna också,om man vill behålla penis och livet, annars får man ta sig en farang lady.

Stämmer om man är en toffel och inte har några ballar alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Zoran1:: Ha ha ha, du kan bli av med ballar också " Nästa gång du pinkar, kolla hu r många Ballar du har?

Tyvärr, så blandas alltid pungkulor, "Balls " med en snopp, erigerad, eller ej.

Om Ni vet det sedan tidigare, Eller om Det är en nyhet för Eder, Snacka med min fru . Kram Mvh Anders<p class="rep_bar clearfix right" id="rep_post_364126" style="margin-top: 6px; margin-right: 4px; margin-bottom: 6px; margin-left: 4px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; float: right; white-space: nowrap; ">

  • rep_up.png

  • rep_down.png

  • 0

  • Citera detta inlägg

  • MultiCitat

Link to comment
Dela på andra sajter

Zoran1:: Ha ha ha, du kan bli av med ballar också " Nästa gång du pinkar, kolla hu r många Ballar du har?

Tyvärr, så blandas alltid pungkulor, "Balls " med en snopp, erigerad, eller ej.

Om Ni vet det sedan tidigare, Eller om Det är en nyhet för Eder, Snacka med min fru . Kram Mvh Anders<p class="rep_bar clearfix right" id="rep_post_364126" style="margin-top: 6px; margin-right: 4px; margin-bottom: 6px; margin-left: 4px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; float: right; white-space: nowrap; ">

  • rep_up.png

  • rep_down.png

  • 0

  • Citera detta inlägg

  • MultiCitat

Uppfattat :thumbsup: . Over and out

Mvh Hn :14:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Bullshit, zoran1,

En fru accepterar vad man har haft tidigare, likaväl som vi accepterar vad frugan har haft tidigare. Det är inte så många av oss som blir ihop med jumfruer och knappast några thai tjeier som hittar en . shit vet inte ens vad dom kallas, kaske mammas pojke.

Visst är min fru svartsjuk ibland, men det kan oxå jag vara, så det jämnar sig ut.

Jag kände min blivande fru i 6 månader när jag skickade ned en mille tbh med beskedet att kjöp tomten vi såg, hon reste ned och prutade ned priset till 850 tusen och dom sista 5 åren har vi levt där utan större problem.

Viss fiins det undantag, som tex mitt ex men det gjäller att gå på kännslan, överdriven svartsjuka fungerar aldrig. Alla vi har ett förflutent som vi inte kan , eller vill ändra på, är inte att komma ifrån.

Det är bara att respektera vad som har händt tidigare och bygga upp ett nytt liv från det.

Mbh

T.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tasa: Härligt med en människa som kör på Känsla, Anders gjorde det, lever nu med lilla Fru Dahl sedan snart tre år här i Buriram

Link to comment
Dela på andra sajter

de har jag nog, kollade just nu hur många vänner jag har på facebook, va 708 stycken

känner inte en käft av dom :D

De hörde dig nog på radio på 50- och 60-talet, alla vill vara vän med en kändis. :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer som blixt från klar himmel. Då står man där, utan både det ena och det andra. Men thai läkare är bra på att laga det kropsloiga. Var det gäller det ekonomiska så är dom också bra på att ruinera dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter inte som att det var enda orsaken till separationen. Låter lite som att det var droppen som fick bägaren att rinna över.

Ja precis, dock så har det inte varit en "följetång" eller dokusåpa vårat förhållande dvs, det är ett par saker som jag stört mig på gällande hennes beteende gentemot hennes ex pojkvän. Första gången det hände var när han ringde när vi var på väg i Taxi till en restaurang, då pratade hon engelska med "någon" och hon sa helt enkelt i telefonen att hon inte kunde träffas för att hon var på väg mot en restaurang, hon sa inte "Me and my boyfriend are on the way to an restaurant" utan hon sa "im on the way to an restaurant, cannot meet".

Det var det första som "petade mig i ögat" så att säga, och sen har det återuprepats detta med exet, tex att hon går in och kommenterar en bild på honom och en annan tjej som har legat ute i ett album på Facebook ett bra tag.

Hur som haver så efter att jag dumpade tjejen så har det iaf kommit fram nya bilder på tjejjen och hennes ex, där de har träffats i mitten av denna Augusti när jag har varit hemma och slavat och slitit arselet av mig. Hon kunde helt enkelt inte vänta 2 månader på att jag kom tillbaka.

Och detta visste jag ju givetvis redan, jag kunde ha valt att "inte se" som så många av er andra gör, och kört på och varit "lycklig" pga att det man inte vet eller ser eller hör tar man ingen skada av, eller jag kunde ha hållt koll på vad hon i praktiken faktiskt gör och dumpat henne, vilket jag givetvis gjorde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...