Jump to content
IGNORERAD

Thailändskor jobbar i Malaysia


chrisnils075

Recommended Posts

Bartjejer i Malaysia? Var då? Har aldrig upplevt det. Måste ha varit blind eller nåt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Är inte helt ovanligt med Thailändska "bartjejer" i Malaysia, bara att gå på en lokal Karaoke, HardRock Cafe eller Beach Club så träffar du alltid på någon Thailändska.

Och givetvis på "vanliga yrken" finns det en och annan Thailändsk, inom byggnadsindusrin finns det gott om Thailändska män, om än i en minoretet i förhållande till Pakistan och Indonesien.

Och i samtliga yrken är det förstås en hörge lön som lockar.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

`Någon som vet varför många Thaitjejer jobbar i Malaysia? tjänar dom bättre där?

Antagligen, det verkar inte sannnolikt att dom åker dit för att tjäna mindre pengar.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en kompis från Chiang Mai som sålde mutta på Koh Samui tidigare. Hon hade även jobbat i Singapore ett tag. Hon sa att det var mycket bättre betalt där för att sära på benen än i Thailand. Nu vet jag inte om hon rekryterade sina kunder i någon bar i Singapore eller hur det var. Men jag vill minnas att det var mer affärsmän från asien som var kunderna där än europeiska turister hon raggade upp inne i Chaweng.. Hon trivdes i alla fall inte i Singapore så hon åkte tillbaka till Thailand och Koh Samui. Idag har hon byggt hus och bor i Chiang Mai och har thaikille vad jag förstår..

Varför svamlar jag om detta ? Jag har ingen jävla arning, kom bara och tänka på det när jag läste tråden antagligen.. Singapore är ju inte Malaysia.. Blir väl raderat som många av mina andra inlägg antar jag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara inom vissa branscher isåfall för jag har upplevt det omvända. När jag var på Phi Phi så jobbade det en mycket trevlig och söt tjej från Malaysia på mitt hotell. Hon jobbade som värd/receptionist. Frågade henne varför hon jobbade i Thailand, svaret var "Lönen är mycket bättre än i Malaysia".

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara inom vissa branscher isåfall för jag har upplevt det omvända. När jag var på Phi Phi så jobbade det en mycket trevlig och söt tjej från Malaysia på mitt hotell. Hon jobbade som värd/receptionist. Frågade henne varför hon jobbade i Thailand, svaret var "Lönen är mycket bättre än i Malaysia".

/Marlon

Hej Marlon :)

Generellt är lönerna bättre eller tom mycket bättre i Malaysia jämfört med Thailand, så det var nog baserat på extra "sidoinkomster" (ex dricks) som receptionisten menade att lönen var bättre i Thailand. Vi gjorde ett antal utredingar i mitt tidigare jobb i Malaysia då vi diskuterade var vi skulle förlägga versamheten, men valet föll ändå på Malaysia av andra anledningar än löneläget.

Coporate tax Thailand.

- Skatt 15% Net vinst upp till 1 000 000.

- Skatt 25% Net vinst 1 000 000 - 3 000 000.

- Skatt 30% Net vinst över 3 000 000.

Coporate tax Malaysia.

- Skatt 20% - 25% upp till 500 000 MYR Net vinst (20% eller 25% beroende på bolagsform)

- Skatt 25% över 500 000 MYR Net vinst oavsett bolagsform.

Givetvis finns det i bägge länderna olika typ av avdrag, så ovanstående just som referens.

Exempel: Maid Malaysia 24/6 1500 MYR = ca 15 000 Baht, Maid Thailand 24/6 8000 - 10 000 Baht.

Ha en bra dag i kalla Svedala!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Marlon :)

Generellt är lönerna bättre eller tom mycket bättre i Malaysia jämfört med Thailand, så det var nog baserat på extra "sidoinkomster" (ex dricks) som receptionisten menade att lönen var bättre i Thailand. Vi gjorde ett antal utredingar i mitt tidigare jobb i Malaysia då vi diskuterade var vi skulle förlägga versamheten, men valet föll ändå på Malaysia av andra anledningar än löneläget.

Coporate tax Thailand.

- Skatt 15% Net vinst upp till 1 000 000.

- Skatt 25% Net vinst 1 000 000 - 3 000 000.

- Skatt 30% Net vinst över 3 000 000.

Coporate tax Malaysia.

- Skatt 20% - 25% upp till 500 000 MYR Net vinst (20% eller 25% beroende på bolagsform)

- Skatt 25% över 500 000 MYR Net vinst oavsett bolagsform.

Givetvis finns det i bägge länderna olika typ av avdrag, så ovanstående just som referens.

Exempel: Maid Malaysia 24/6 1500 MYR = ca 15 000 Baht, Maid Thailand 24/6 8000 - 10 000 Baht.

Ha en bra dag i kalla Svedala!

:wai:

Hej stjp8729

Ja så kan det ju så klart vara, mycket amerikanska turister och de höll inte speciellt hårt i plånboken :wink: . Vi pratade aldrig om förhållandet grundlön vs. dricks, bara att hon tjänade mer pengar där än hemma.

Ha en bra dag i värmen!

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu ska prata damer så har jag "hört" att vietnamesiskor kräver typ några hundra (SEK) i Vietnam medan de bara får 10 USD i Kambodja och de får lite mer i andra länder typ Macau, men ingenstans högre än i Vietnam. Var den logiken ligger har jag ingen aning om????

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...