Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Phuketpolisen skäller på tuk-tukchaufförer


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • THAISWEDE

    3

  • Gustav

    3

  • tompengpung

    2

  • Stoneys

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har fått åka gtatis i Patong ett par gånger , ena gången hade jag magproblem och chauffören tyckte väll synd om mig :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått åka gtatis i Patong ett par gånger , ena gången hade jag magproblem och chauffören tyckte väll synd om mig :rolleyes:

Kanske är dina resor som vi andra sponsrar!

:ironi:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum är att jag aldrig hört en thailändare kalla en Phuket "tuk tuk" för "song täo". Kanske beroende på att den finns i två varianter, med bänkar på längden (som "song täo") eller på tvären.

Det generella benämningen för trehjuliga fordon är "sam lå" (tre hjul), ibland även kallas "tuk tuk".

Phuket hade en gång i tiden trehjuliga "tuk tuk", men Phuket är kuperat. Uppför gick det rejält långsamt men det tog tuk tuk förarna igen i nerför. Något som ledde till alltför många olyckor.

Guvernören på Phuket uttryckte det hela "Tuk tukarna uppgift är att transportera turister. Inte köra ihjäl dem". Och förbjöd trehjuliga tuk tuk.

Poffa

Anledningen till att dom kallas Tuk Tuk är det speciella 2-taktsljudet. Folk tyckte att ljudet av dom lät nåt i stil med "tuk-tuk". Därav smeknamnet, Tuk Tuk. Och det ljudet har inte songthaew på phuket. Men jag förstår att folk säger Tuk Tuk, betydligt lättare än att bryta tungan på att säga songthaew.

Hej,

Om man inte gjort om rutterna sista åren så gick bussarna inte mellan Kata-Karon och Patong utan från Kata-Karon till Phuket Town och mellan Patong och Phuket Town.

Jag vill minnas att man för en del år sedan drog igång en linje mellan Kata-Karon och Patong men att sedan chauffören hittats mördad så lades den linjen ned pga problem att hitta nu chaufför.

TPP

Instämmer med föregående skribent. Tror inte heller att det går buss mellan turistområdena, bara mellan turistområdena och Town. Kollade upp lite busstabeller när jag var nere senast och hittade bara buss in till Town, inte till någon annan strand. Det är garanterat svinen på beachroad som ligger bakom detta.

Polaren var nere för några år sedan och tänkte ta en songthaew, men tyckte han ville ha för mycket betalt. Så han och pepparkakan gick istället och satte sig på en lokal buss. Då gick songthaew föraren fram och pratade med bussföraren som sen gick bak i bussen och sa till polaren att han och damen måste stiga av. Han fick inte köra dom. Polaren frågade varför. Han gav ingen förklaring. Han sa bara att det är så det ligger till. Jävla kräk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...