Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Phuketpolisen skäller på tuk-tukchaufförer


MPR Nyheter

Recommended Posts

Phuketpolisen begärde under måndagen att de tuk-tukchaufförer som är skyldiga för misshandeln

av två holländska turister i Patong tidigare under månaden ska lämna in sig själva till

polisen, eller riskera strängare straff.

Under ett möte med representanter för tuk-tukchaufförerna i Patong skällde man även ut dom för

att ha satt upp en blockad på Bangla Road efter misshandeln som protest.

Slagsmålet bröt ut tidigt den 1 augusti efter att två turister vägrat att betala 1,000 baht

för skador som ska ha uppkommit efter att en av dom gått in i en parkerad tuk-tuk.

En polis försökte avbryta slagsmålet men ska enligt uppgifter ha hållits fast av andra

tuk-tukchaufförer.

Han lyckades avfyra ett varningsskott, som dessvärre inte fick någon verkan.

Man ska sedan ha satt upp en blockad för att protestera mot hur polisen hanterade situationen.

En av anledningarna ska enligt uppgifter ha varit att polisen inte agerade tillräckligt fort

för att förhindra slagsmålet.

Polisen rapporterar dock att man har fotografier på de fyra chaufförer som deltog i misshandeln.

Källa: http://www.phuketgazette.net/archives/articles/2011/article10830.html?forum=no

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • THAISWEDE

    3

  • Gustav

    3

  • tompengpung

    2

  • Stoneys

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ännu en anledning till att man vägra Phuket. Fattar inte att polisen ta tag i detta en gång för alla... men förmodligen får väl nån hög polischef en del av kakan från ockerpriserna dom tar för att åka med deras sketna tuktuk. Här i Pattaya har inte priserna ändrats nåt sen jag var här första gången. 10tbh från Pattaya till jomtien är synd att klaga på. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en anledning till att man vägra Phuket. Fattar inte att polisen ta tag i detta en gång för alla... men förmodligen får väl nån hög polischef en del av kakan från ockerpriserna dom tar för att åka med deras sketna tuktuk. Här i Pattaya har inte priserna ändrats nåt sen jag var här första gången. 10tbh från Pattaya till jomtien är synd att klaga på. :)

Vad skulle en liknande resa kosta i Phuket?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skulle en liknande resa kosta i Phuket?

Vet ej men skulle tippa på 2 noller till mot Pattaya.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket, Phuket, Phuket!

Jag var där en gång för några år sedan. Allt var dyrt och försäljarna otrevliga, i vissa fall till och med oförskämda. Vi stannade mest på lägenhetshotellet :(

Kommer nog aldrig mer att åka dit då det finns så många bättre alternativ i LOS!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

kommer aldrig att åka till Phuket då det finns massa andra bra ställen, har aldrig varit där men pga allt skit så är det ett lätt val av mig

Link to comment
Dela på andra sajter

kommer aldrig att åka till Phuket då det finns massa andra bra ställen, har aldrig varit där men pga allt skit så är det ett lätt val av mig

Precis som folk som aldrig kommer att åka till Pattaya för all skit som finns där, de har visserligen aldrig varit där men de vet ju hur det är där...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

har varit där, ogillar det (taxi och hotelmaffian), men åker nog dit igen.vad gör man inte för polarna???

Har slutat att åka taxi i Phuket. Ser istället till att bo centralt så man kan krypa hem på natten.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

har varit där, ogillar det (taxi och hotelmaffian), men åker nog dit igen.vad gör man inte för polarna???

Har slutat att åka taxi i Phuket. Ser istället till att bo centralt så man kan krypa hem på natten.

Du använder dig av samma taktik som jag, bo centralt med krypavstånd hem så slipper man bli skinnad av en tuk.tuk

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skulle en liknande resa kosta i Phuket?

200 bath inom stan, 100m eller 5 km förra året...

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som folk som aldrig kommer att åka till Pattaya för all skit som finns där, de har visserligen aldrig varit där men de vet ju hur det är där...

Har varit där men kommer aldrig sätta min fot i skit stället Pattaya mer...Vem fan vill tillbringa sin semester bland otrevliga Thailändare och Europas socialt utstötta folk...

Och till er som klagar på tuk tuk priser ta en tur till Koh samui där har du Thailands dyraste taxi priser..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

tuk tuk Tuk-Tuk.jpg

songthaew songthaew-thailand.jpg

inte så många som blir skinnade av tuk tuk på Phuket :)

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket har varit mitt favvo ställe i många många år,men nu är jag less,det är inte Thailand längre.Det har blivit en värre variant av Mallis eller nåt annat skit. :not_i:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket har varit mitt favvo ställe i många många år,men nu är jag less,det är inte Thailand längre.Det har blivit en värre variant av Mallis eller nåt annat skit. :not_i:

Phuket är och kan bli mångas favvo ställe, därför att det inte är Thailand längre.

Många turister söker numera all-inclusive boenden, och lämnar inte sitt hotell eller turistort så där mycket för att se landet de besöker.

Man är trygg inom murarna på sitt hotell som vaktas av beväpnade väktare. På hotellet finns allt, butiker, gym, pool, resturanter, barer och div. salonger för skönhet och fitness. Vad skall man då ut på stan för?

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du använder dig av samma taktik som jag, bo centralt med krypavstånd hem så slipper man bli skinnad av en tuk.tuk

Jag med! :14: Sen kan man ju faktist hyra en moppe också så kan man ta sig runt hela ön på egen hand. Bara att bojkotta dessa giriga tuktuk chaffisar.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var i Phuket så åkte jag vanlig bil inte tuk tuk. Mycket bekvämare och ofta billigare. Betalade 200-300 Bath Kata-Patong 2009 Jag hade det trevligt och är nöjd med den resan. Klart Pattaya är billigare och bathtaxin är outstanding.

Men så mycket billigare nja något.

Betalade 350bath för att åka taxi från Jomtien till Pattaya Bangkok Hospital.2010

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

tuk tuk Tuk-Tuk.jpg

songthaew songthaew-thailand.jpg

inte så många som blir skinnade av tuk tuk på Phuket :)

Hehe, håller med. Tror aldrig jag sett en Tuk-Tuk på Phuket. Däremot så har jag sett en jävla massa songthaew...

Har bott i Kata 2 gånger och det e ju inte direkt så att man står och hoppar jämfota av lycka när man tagit en songthaew hem från Patong på morgonen och man skall betala, typ 500b... Men för det mesta bor jag i Patong så man har krypavstånd hem. Jag hyr moppe istället så jag kan ta mig till Kata på dagarna, för polaren bor alltid där. Kan man bada och umgås sen får han ta cabbe bort till mig i Patong på kvällen när man skall supa.

Link to comment
Dela på andra sajter

tuk tuk Tuk-Tuk.jpg

songthaew songthaew-thailand.jpg

inte så många som blir skinnade av tuk tuk på Phuket :)

Så här ser Phukets tuktuk:ar ut

post-5552-0-19597800-1313648721.jpg

post-5552-0-19597800-1313648721.jpg

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var i Phuket så åkte jag vanlig bil inte tuk tuk. Mycket bekvämare och ofta billigare. Betalade 200-300 Bath Kata-Patong 2009 Jag hade det trevligt och är nöjd med den resan. Klart Pattaya är billigare och bathtaxin är outstanding.

Men så mycket billigare nja något.

Betalade 350bath för att åka taxi från Jomtien till Pattaya Bangkok Hospital.2010

Ja du blev blåst! :nyam:

Den resan ska kosta max 200b!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken av resorna Pattaya eller Phuket? Pattaya hade jag över 40graders feber så jag sket nog i om det hade kostad800.

Fick en hel lastbil för mig själv ända fram till porten så 350 var det nog värt.

I phuket så åkta jag Camry, Honda osv inget jävla flak. Jo en gång hem från Patong åkte jag tuk tuk vilken jävla resa, Tur att jag hade 4 airbags runt om kring mig som stöttade mig i denna svåra stund.

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser Phukets tuktuk:ar ut

post-5552-0-19597800-1313648721.jpg

Det där är väl knappast en Tuk Tuk...? Det som utmärker en Tuk Tuk är väl att den bara har 3 hjul. Nä nä, fordonet på bilden är en songthaew i mina ögon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är väl knappast en Tuk Tuk...? Det som utmärker en Tuk Tuk är väl att den bara har 3 hjul. Nä nä, fordonet på bilden är en songthaew i mina ögon.

Faktum är att jag aldrig hört en thailändare kalla en Phuket "tuk tuk" för "song täo". Kanske beroende på att den finns i två varianter, med bänkar på längden (som "song täo") eller på tvären.

Det generella benämningen för trehjuliga fordon är "sam lå" (tre hjul), ibland även kallas "tuk tuk".

Phuket hade en gång i tiden trehjuliga "tuk tuk", men Phuket är kuperat. Uppför gick det rejält långsamt men det tog tuk tuk förarna igen i nerför. Något som ledde till alltför många olyckor.

Guvernören på Phuket uttryckte det hela "Tuk tukarna uppgift är att transportera turister. Inte köra ihjäl dem". Och förbjöd trehjuliga tuk tuk.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står massa bilar överallt som kör dig dit du vill. Då menar jag inte dom små lasbilarna med tingeltangel(tuk tuk). Dom har inte någon taxameter utan du får deala med dom. Du kan åka buss också från Kata till Patong tror att det var 20 eller 30 bath.

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står massa bilar överallt som kör dig dit du vill. Då menar jag inte dom små lasbilarna med tingeltangel(tuk tuk). Dom har inte någon taxameter utan du får deala med dom. Du kan åka buss också från Kata till Patong tror att det var 20 eller 30 bath.

//G

Hej,

Om man inte gjort om rutterna sista åren så gick bussarna inte mellan Kata-Karon och Patong utan från Kata-Karon till Phuket Town och mellan Patong och Phuket Town.

Jag vill minnas att man för en del år sedan drog igång en linje mellan Kata-Karon och Patong men att sedan chauffören hittats mördad så lades den linjen ned pga problem att hitta nu chaufför.

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...