Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Utrikesministern hjälper Thaksin med visum


MPR Nyheter

Recommended Posts

Utrikesminister Surapong Towichukchaikul medgav under måndagen att han bett den japanska ambassadören

i Thailand att överväga ett godkännande av Thaksin Shinawatras ansökan om ett japanskt inresevisum.

Ambassadören ska då ha frågat om den nya regeringen motsätter sig att andra länder utfärdar visum

till den avsatte premiärministern.

Surapong svarade då att den nya regeringen inte har någon sådan policy.

"Så jag sade till ambassadören att snälla hjälpa till", sade Surapong, och tillade att det var

upp till den japanska regeringen att ta det slutgiltiga beslutet.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/home/Surapong-admits-he-asked-Japan-to-consider-approvi-30162784.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Nationmultimediacom-Breakingnews+%28NationMultimedia.com+-+Breakingnews%29

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • carpenter

    5

  • andersbangkok

    3

  • knifetown

    2

  • mekong

    2

Mest aktiva i denna tråd

Snacka om att det jobbas för högtryck på alla håll och kanter, med att på något sätt få in den store skurken i LOS!

Sen är det väl bara att sitta och vänta på att helvetet bryter ut.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om att det jobbas för högtryck på alla håll och kanter, med att på något sätt få in den store skurken i LOS!

Sen är det väl bara att sitta och vänta på att helvetet bryter ut.

År väl bra jobbat Skurken försöker kanske bara att undersöka kostnaderna för för datorerna till skolorna. Är inte det ok. eller är du bara ovetande och inget förstår. Till ditt försvar kan jag säga du är inte ensam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

År väl bra jobbat Skurken försöker kanske bara att undersöka kostnaderna för för datorerna till skolorna. Är inte det ok. eller är du bara ovetande och inget förstår. Till ditt försvar kan jag säga du är inte ensam.

Vilken tur att allvetaren carpenter sitter inne med alla svaren då. Tyvärr blir man ju inte klokare av att läsa oraklets ohyfsade inlägg då det i mångt och mycket enbart går ut på att idi*tförklara sina meningsmotståndare :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

År väl bra jobbat Skurken försöker kanske bara att undersöka kostnaderna för för datorerna till skolorna. Är inte det ok. eller är du bara ovetande och inget förstår. Till ditt försvar kan jag säga du är inte ensam.

Så kan det ju vara men med 300 MPs måste det väl finnas någon som är sugen på lite sushi och kan flyga till Tokyo för att fråga om de kan få köpa 7 miljoner datorer för 3,000 Baht styck, inte ska väl ägaren och chefsideologen behöva hålla på med så simpla ärenden? Eller så kan han skicka ett mail, det kan även folk som är persona non-grata göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tur att allvetaren carpenter sitter inne med alla svaren då. Tyvärr blir man ju inte klokare av att läsa oraklets ohyfsade inlägg då det i mångt och mycket enbart går ut på att idi*tförklara sina meningsmotståndare :crazy:

Vad är ditt problem har du inget jobb , det verkar så För med din inställning ha du du inte arbetat i mitt lag. Men är man knasig så är man, men endast vid ett av mina byggen, sen är det slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan det ju vara men med 300 MPs måste det väl finnas någon som är sugen på lite sushi och kan flyga till Tokyo för att fråga om de kan få köpa 7 miljoner datorer för 3,000 Baht styck, inte ska väl ägaren och chefsideologen behöva hålla på med så simpla ärenden? Eller så kan han skicka ett mail, det kan även folk som är persona non-grata göra.

Ett mail kan inte se känna o diskutera Så skall du åka eller har du vana att föra affärer över mail . Då måste du blivet blåst många gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vad är ditt problem har du inget jobb , det verkar så För med din inställning ha du du inte arbetat i mitt lag. Men är man knasig så är man, men endast vid ett av mina byggen, sen är det slut.

:rotfl: Om jag tolkar ditt inlägg rätt så skulle du alltså inte kunna arbeta ihop med någon som har andra åsikter än du själv, stämmer det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan det ju vara men med 300 MPs måste det väl finnas någon som är sugen på lite sushi och kan flyga till Tokyo för att fråga om de kan få köpa 7 miljoner datorer för 3,000 Baht styck, inte ska väl ägaren och chefsideologen behöva hålla på med så simpla ärenden? Eller så kan han skicka ett mail, det kan även folk som är persona non-grata göra.

Takki åker så gärna till Japan.

Han är duktig på att tjäna pengar på sitt folk och vill komma igång med sitt nya jobb

Thaksin offers to be trade Ambassador

http://www.thaivisa.ade-ambassador/

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett mail kan inte se känna o diskutera Så skall du åka eller har du vana att föra affärer över mail . Då måste du blivet blåst många gånger.

Jag trodde att det var uppenbart att mitt förslag om att skicka mail var ett skämt men jag borde givetvis förstått bättre...

Jag tog för givet att du skämtade när du skrev att Thaksin ska studera datorer i Japan men bara för att undvika vidare missförstånd skulle jag vilja ha ett klargörande; tror du att Thailands de-facto statsminister åker till Japan för "se känna o diskutera" datorer?

Link to comment
Dela på andra sajter

:rotfl: Om jag tolkar ditt inlägg rätt så skulle du alltså inte kunna arbeta ihop med någon som har andra åsikter än du själv, stämmer det?

I frågan om hur vi som lag skall tackla Företagets förslag till att sänka våra löner och du är i minoritet så hade du åkt ut frän arbetsplatsen innan du tagit in ande taget efter din argumentation . Femte kollenare har alltid varit avskydda.

Nu skall jag bara säga var jag tror och det är att du tillhör de arbetare som har sett till att arbetarklassen taget ett steg tillbaka o förlorat bra mycket ekonomiskt. Men du tror att du något annat , säger bara du har blivet blåst.

Lev du i din låtsad värd du är inte ensam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde att det var uppenbart att mitt förslag om att skicka mail var ett skämt men jag borde givetvis förstått bättre...

Jag tog för givet att du skämtade när du skrev att Thaksin ska studera datorer i Japan men bara för att undvika vidare missförstånd skulle jag vilja ha ett klargörande; tror du att Thailands de-facto statsminister åker till Japan för "se känna o diskutera" datorer?

Vad menar du skall han gå på horhus eller jag fattar inte vad du menar nått skall han väl de fackto göra. Om han skall gå på hor hus så kan jag hjälpa även om att mina erfaren heter är från 1963.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

I frågan om hur vi som lag skall tackla Företagets förslag till att sänka våra löner och du är i minoritet så hade du åkt ut frän arbetsplatsen innan du tagit in ande taget efter din argumentation . Femte kollenare har alltid varit avskydda.

Nu skall jag bara säga var jag tror och det är att du tillhör de arbetare som har sett till att arbetarklassen taget ett steg tillbaka o förlorat bra mycket ekonomiskt. Men du tror att du något annat , säger bara du har blivet blåst.

Lev du i din låtsad värd du är inte ensam.

Nu får du nog ta och utveckla ditt kommunistsvammel lite grann. Fullt med påhopp är det, men jag förstår ändå inte riktigt vad du menar :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Det fattar väl vem som helst att Thaksin åker runt Världen för att förhandla ihop den bästa affären på datorer för skolorna, men köpet kommer självklart att ske där Thaksin själv får störst "kickback" i egen ficka.

Ha en bra dag!

:wai:

Kanske bäst att lägga till den här :ironi: eller kanske det är sanning, vem vet nu? Ingen på MPR iallafall...

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

År väl bra jobbat Skurken försöker kanske bara att undersöka kostnaderna för för datorerna till skolorna. Är inte det ok. eller är du bara ovetande och inget förstår. Till ditt försvar kan jag säga du är inte ensam.

Ett inlägg som visar kunskapsnivån.du har en stor utvecklingspotential.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själv tycker jag att det är på tiden att Thaksin åter kan röra sig fritt i världen, åtminstone om man ser på hur andra i denna politiska konflikt har hanterats, kuppmakrna själva går helt fria och den ledande Generalen vid kuppen tilläts dessutom att ställa upp som kandidat i det senaste valet, PAD,s ledare har sluppit straff helt för sin brottsliga handlingar och dom få av dessa som har blivit dömda för andra brott som Sondhi har ännu inte suttit av en dag av sitt straff, och Interpool tillkännagav häromdagen att Thaksin aldrig har varit efterlyst även om PAD Kasit ville ha det så.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Själv tycker jag att det enda håll Thakisn skall röra sig åt, det är mot Thailand och två års fängelse. Därefter kan han börja försöka göra sig fri från sina mut-och korruptionsaffärer. Det vore det bästa för det Thailändska samhället.

Om han dessutom inte låter Thailand bli en familjeangelägenhet som tidigare, så kanske systern har en minsta chans.

Nu ser det inte ut så;

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/251720/knights-of-the-square-table

Klanen i ett nötskal.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att det enda håll Thakisn skall röra sig åt, det är mot Thailand och två års fängelse. Därefter kan han börja försöka göra sig fri från sina mut-och korruptionsaffärer. Det vore det bästa för det Thailändska samhället.

Om han dessutom inte låter Thailand bli en familjeangelägenhet som tidigare, så kanske systern har en minsta chans.

Nu ser det inte ut så;

http://www.bangkokpo...he-square-table

Klanen i ett nötskal.

Voranai är klockren som vanligt.

But for the life of me, who is this gentleman called Surapong Towijakchaikul? He's from Chiang Mai, people say, and has a degree in engineering to boot. That no doubt will come in handy with his appointment as foreign minister.

He can supervise the building of the Phreah Vihear Superhighway or something, for the greater good of neighbourly relations and all that.

Apparently his aunt is also married to Thaksin Shinawatra's uncle? Well, that's very nice. Family should stick together and help each other. This whole ''exile'' and ''Hun Sen'' business should be in good hands now.

Detta skrevs ju innan han började agera som Dr T´s personliga resekonsult-borde det inte vara Yingluck som åker på Officiellt besök till Japan?

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/251929/govt-defended-over-thaksin-japan-visit

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det, det bara den ena sidans fel alltihopa!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du skall han gå på horhus eller jag fattar inte vad du menar nått skall han väl de fackto göra. Om han skall gå på hor hus så kan jag hjälpa även om att mina erfaren heter är från 1963.

?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

I frågan om hur vi som lag skall tackla Företagets förslag till att sänka våra löner och du är i minoritet så hade du åkt ut frän arbetsplatsen innan du tagit in ande taget efter din argumentation . Femte kollenare har alltid varit avskydda.

Nu skall jag bara säga var jag tror och det är att du tillhör de arbetare som har sett till att arbetarklassen taget ett steg tillbaka o förlorat bra mycket ekonomiskt. Men du tror att du något annat , säger bara du har blivet blåst.

Lev du i din låtsad värd du är inte ensam.

??

Kan någon översätta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

I frågan om hur vi som lag skall tackla Företagets förslag till att sänka våra löner och du är i minoritet så hade du åkt ut frän arbetsplatsen innan du tagit in ande taget efter din argumentation . Femte kollenare har alltid varit avskydda.

Nu skall jag bara säga var jag tror och det är att du tillhör de arbetare som har sett till att arbetarklassen taget ett steg tillbaka o förlorat bra mycket ekonomiskt. Men du tror att du något annat , säger bara du har blivet blåst.

Lev du i din låtsad värd du är inte ensam.

Hallå, det är 2011, INTE 1917. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycks mig som medlem Carpenters dator har någon typ av tidsanpassat krypteringsprogram.

På mornarna går det alldeles utmärkt att förstå vad som skrivs från denna maskin, välformulerat och tydligt, men sedan , ja sedan.

Vid lunchtid börjar datorn bli lite smått argsint, inte riktigt säker dock, redan vid denna tid är nämligen meddelande krypterade till viss del.

Och sedan går det bara utför och rätt snabbt så blir varenda inlägg fullständigt oläsbara, i alla fall för oss som inte har fått krypteringsnyckeln. :neo:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycks mig som medlem Carpenters dator har någon typ av tidsanpassat krypteringsprogram.

På mornarna går det alldeles utmärkt att förstå vad som skrivs från denna maskin, välformulerat och tydligt, men sedan , ja sedan.

Vid lunchtid börjar datorn bli lite smått argsint, inte riktigt säker dock, redan vid denna tid är nämligen meddelande krypterade till viss del.

Och sedan går det bara utför och rätt snabbt så blir varenda inlägg fullständigt oläsbara, i alla fall för oss som inte har fått krypteringsnyckeln. :neo:

Testa denna nyckel:

http://www.systembol...ue&nocache=True

Hade en kollega som var raka motsatsen, han var sur och tvär på mornarna, men framåt dagen vart han gladare och trevligare, tror det hade med innehållet i hans termos att göra, det var nåt special Te...

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tycks mig som medlem Carpenters dator har någon typ av tidsanpassat krypteringsprogram.

På mornarna går det alldeles utmärkt att förstå vad som skrivs från denna maskin, välformulerat och tydligt, men sedan , ja sedan.

Vid lunchtid börjar datorn bli lite smått argsint, inte riktigt säker dock, redan vid denna tid är nämligen meddelande krypterade till viss del.

Och sedan går det bara utför och rätt snabbt så blir varenda inlägg fullständigt oläsbara, i alla fall för oss som inte har fått krypteringsnyckeln. :neo:

Han har nog haft besök av elefanterna igen :giggle:

Inte jag heller när jag nu läser i efter hand. Var nog fem stora Elefanter på besök.

Så så kan det gå när inte locket är på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...