Jump to content
IGNORERAD

Personlig inbjudan


foreverbubbles8

Recommended Posts

foreverbubbles8

Svärmor har precis fått sitt visa för släktbesök beviljat. Passet är stämplat, biljetten är bokad och försäkringen är betald. :rofl:

Men på ambassaden i Bkk sa dom att hon var tvungen att ha en personlig inbjudan från oss i Sverige med sig som hon kan

visa upp i tullen på Arlanda. Har hon inte det kan det bli problem att komma in i Sverige påstår ambassaden.

Någon som känner igen det här? Vet att jag skrev en personlig inbjudan till min fru när hon kom på TV, men den visade hon upp

för ambassaden i Bkk och inte på Arlanda.

Är det nya regler, eller har det blivit ett missförstånd måntro?

Trodde att referentbilaga E skulle räcka.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan, det måste vara ett missförstånd. Svärmor har visa, niema Problema.

Mvh Anders      Min svärmor var här 2004  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Se till att svärmor har ditt mobilnummer så tullen kan få tag på dig.min fru hade problem första gången hon kom hit då tullen ville kolla hennes försäkringspapper och min fru förstod inte vad dom menade.

mvh Joachim

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, se till så du kan bli nådd. Svåger & svägerska stoppades i Amsterdam 2004 och skulle väl varit kvar där ännu om jag inte lämnat mitt mobilnummer till dem innan. Så passpolisen ringde mig och frågade en massa listiga frågor innan de släppte igenom dem för vidare resa till Sverige. Konstigt tycker jag när de har giltiga visum i passen...

Små hönor skall inte värpa stora ägg, för då blir dom slarviga i rumpan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag frågade just de...hon hade ju visat klart...men fick till svar att en del mindre smarta brudar tydligen löste tillbaka försäkringen å fick pengarna tillbaka efter att visat var klart  :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här står det i regelverket beträffande Schengenvisum:

"Visumet ska vara klart och infört i passet före inresan i Schengenområdet. Rätten till inresa prövas dock varje gång som innehavaren passerar områdets yttre gräns. Vid gränskontrollen måste alla som reser in kunna visa att de har pengar för uppehället under besöket och för hemresan, en medicinsk reseförsäkring samt dokument som visar syftet med besöket".

Att visa upp "pengar för uppehället" gäller dock inte om man är inbjuden enligt referensbilaga E.

OBS! Finns också att läsa på Migrationsverkets hemsida under rubriken visum.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...