Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Över 4,000 förädralösa barn i södra Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Våldsamheterna i södra Thailand har lämnat 4,455 barn föräldralösa, och gjort upp till 2,295

kvinnor till änkor under dom senaste åtta åren.

Pattani har sett det största antalet föräldralösa barn med 1,691 stycken.

Efter det kommer Narathiwat med 1,586, och på tredje plats ser vi Yala med 1,027.

Flest änkor står Pattani för med 849.

På andra plats kommer återigen Narathiwat med 714, och sedan Yala med 657.

Under den pågående konflikten så har våldshandlingar begåtts nästan dagligen.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/home/4455-children-orphaned-by-unrest-in-deep-South-30162553.html

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Detta är väl något för den samlade politik expertisen på forumet att samlas runt istället för att gagga om den nya regeringens dåliga löften?

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Detta är väl något för den samlade politik expertisen på forumet att samlas runt istället för att gagga om den nya regeringens dåliga löften?

Håller med fullständigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Detta är väl något för den samlade politik expertisen på forumet att samlas runt istället för att gagga om den nya regeringens dåliga löften?

Håller med fullständigt.

Det är fritt fram för er båda att komma med tankar och förslag kring detta ämne.

Att gnälla om att andra inte pratar om ett ämne är inte direkt produktivt.

Så vad har ni för idéer kring detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fritt fram för er båda att komma med tankar och förslag kring detta ämne.

Att gnälla om att andra inte pratar om ett ämne är inte direkt produktivt.

Så vad har ni för idéer kring detta?

Tycks vara enklare för vissa att klanka på de som tycker något om en sak, än att tycka något själv.

Nåväl, tyvärr så är dessa 3 provinser inte intressant för regeringen, de har fullt upp med helt andra provinser, nämligen de som gör att man vinner val.

Själv tycker jag att man skulle införa visst självstyre, låta lokala förmågor kunna bli Amphuransvariga istället för bara inflyttade, samt att en och annan baht kunde skickas åt söder också.

Men som sagt, på dessa 3 provinser vinner man inga val så då är det enklast att blunda, eller sända mer militär.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Är tyvärr pessimistisk-de tre provinserna kommer att användas av regeringen som avledningsmanöver när mediauppmärksamheten på regeringens misslyckanden och skumraskaffärer blir för stor. Precis som det var under TRT tiden.

Men jag hoppas att jag har fel.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycks vara enklare för vissa att klanka på de som tycker något om en sak, än att tycka något själv.

Nåväl, tyvärr så är dessa 3 provinser inte intressant för regeringen, de har fullt upp med helt andra provinser, nämligen de som gör att man vinner val.

Själv tycker jag att man skulle införa visst självstyre, låta lokala förmågor kunna bli Amphuransvariga istället för bara inflyttade, samt att en och annan baht kunde skickas åt söder också.

Men som sagt, på dessa 3 provinser vinner man inga val så då är det enklast att blunda, eller sända mer militär.

Kanske kommer jag ihåg fel men var inte ett av PTs vallöften just ökat självstyre i södern?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej det kan hända att jag är lite för korkad för att fatta poängen,men nog är barnen det största problemet i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fritt fram för er båda att komma med tankar och förslag kring detta ämne.

Att gnälla om att andra inte pratar om ett ämne är inte direkt produktivt.

Så vad har ni för idéer kring detta?

Att kalla det att gnälla när någon vill lyfta fram ett ämne ur skuggan säjer ganska mycket om den personen.

Jag har inga större kunskaper om vad som kan göras, jag blev mycket illa berörd när jag läste detta därför vill jag lyfta upp frågan i ljuset!

Du verkar inte att bry dej om denna frågan då det tydligen inte är ditt granskap!

Ha det gott njut av livet ni som kan!

Trevlig helg på er alla

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske kommer jag ihåg fel men var inte ett av PTs vallöften just ökat självstyre i södern?

Ingen aning, men oavsett vad, har ju historien visat att dessa tre provinser bara brukar få bly när det kommer till kritan, men vi kan väl hoppas att det ändrar sig nu.

Men som sagt, på folket i dessa provinser vinner man inga val, så låt oss först se om de också kommer få egna datorer eller om detta bara gäller norra delarna.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Att kalla det att gnälla när någon vill lyfta fram ett ämne ur skuggan säjer ganska mycket om den personen.

Jag har inga större kunskaper om vad som kan göras, jag blev mycket illa berörd när jag läste detta därför vill jag lyfta upp frågan i ljuset!

Du verkar inte att bry dej om denna frågan då det tydligen inte är ditt granskap!

Ha det gott njut av livet ni som kan!

Trevlig helg på er alla

TPP

Lyfta fram ett ämne ur skuggorna...?

Ämnet är skrivet igår av MPRs nyhetsskribent.

Känns som om MPR har lyft fram detta ämne ur skuggorna.

Men ta gärna åt dig äran för att ha lyft fram ämnet i ljuset. Inte mig emot.

Vad gäller ämnet så kan jag bara tycka att det är hemska siffror.

Att säga att jag inte bryr mig, känns som aningens oförskämt, men samtidigt har du väl rätt i att om situationen hade gällt för mitt område, hade jag säkert brytt mig mera. Kan någon säga nåt annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfta fram ett ämne ur skuggorna...?

Ämnet är skrivet igår av MPRs nyhetsskribent.

Känns som om MPR har lyft fram detta ämne ur skuggorna.

Men ta gärna åt dig äran för att ha lyft fram ämnet i ljuset. Inte mig emot.

Vad gäller ämnet så kan jag bara tycka att det är hemska siffror.

Att säga att jag inte bryr mig, känns som aningens oförskämt, men samtidigt har du väl rätt i att om situationen hade gällt för mitt område, hade jag säkert brytt mig mera. Kan någon säga nåt annat?

Jag vill inte ta åt mej någon ära alls, att jag skrev något beror på att jag började att må illa när jag läste notisen!

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

OK. Nog tvistat om detta i ett ämne som denna.

Jag har ingen avskit att tvista med någon angående detta ämne, nu blir jag strax hämtad till en AW kväll så god natt och ha en bra helg alla!

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...