Jump to content
IGNORERAD

Köpa flygbiljett


Guest Oregistrerad knasen

En liten reseundersökningen  

159 röster

  1. 1. Vad är viktigast när ni ska flyga till Thailand

    • Att det är Thai Airways
      5
    • Att det inte är sunkiga Thai Airways
      2
    • Att det är Thai Airways men inte via fjollträsk
      1
    • Att det är Thai Airways från Stockholm
      12
    • Att det är gratis sprit ombord
      4
    • Att det finns en egen skärm med speldosa i varje stol
      4
    • Att det är bra benutrymme
      14
    • Så billigt som möjligt (restid, antal mellanlandningar spelar ingen roll )
      7
    • Direkt oavsett pris (om man bor på behagligt avstånd från större flyplats)
      19
    • Så billigt som möjligt så länge totala restiden inte överskrider 15 timmar
      84
    • Att det är kvällsflyg
      9
  2. 2. Hur föredrar ni att köpa flygbiljett?

    • Sköter allt själv via internet för att spara pengar
      118
    • Betalar gärna lite extra för personlig service
      41


Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Det brukar ju käbblas en del om hur man ska flyga till Thailand och hur man ska boka biljett. Skulle vara kul att se via en omröstning hur MPR:arna tänker när det ska köpa sin Thailandsbiljett.

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kung Otto

    2

  • Up2You

    2

  • leifen

    2

  • B747

    2

Mest aktiva i denna tråd

Borgmästarens Son

Detta ska bli roligt att se..

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, som sagt det kan ju bli en kul diskussion. Omröstningen var ju inte ett dugg vinklad... :wink:

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

billigast å ja verkar inte va ensam :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju flera alternativ man ville kryssa i men bara är ett är tillåtet. Så direkt det går från Göteborg, så alternativen är egentligen Köpenhamn eller Tyskland, Holland. Absolut inte Stockholm på väg hem eftersom de inte inser att man mellanlandar och skall vidare från Arlanda. Alla Sveriges 9 miljoner invånare bor inte i Stockholm. Så bästa alternativ är Thai via Köpenhamn, även om de var lite snåla med drickat senast ???

Ang drickat påminner detta mig om en flygnign jag hade inom Europa för något år sen. När de serverade dryck, beställde jag en öl. Flyg värdinnan frågade om jag vill ha något mer, så jag sa en öl till tack! Fick då svaret att bara en alkoldryck per passagerare.Ok då är allt bra tyckte jag, inget vatten här inte... Lite senare när mat o dryck var serverade till alla kom samma flygvärdinna o stack till mig en öl till... det kallar jag service. Tack KLM. :14:

Ändrades av nitramj77
Link to comment
Dela på andra sajter

Det får bli detta:

Direkt oavsett pris (om man bor på behagligt avstånd från större flygplats!

Alltså rakt på!

Har 55km till Kastrup.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gärna direkt men inte till vilket pris som helst, annars max en mellanlandning och inte mer än 2-3 timmars väntan till bästa pris. Inga forna sovjetstatsflyg dock.

Helst kvällsflyg men på vägen hem blir det en dagflygning för första gången, får se hur det går.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ja, som sagt det kan ju bli en kul diskussion. Omröstningen var ju inte ett dugg vinklad... :wink:

Vinklat? :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det får bli detta:

Direkt oavsett pris (om man bor på behagligt avstånd från större flygplats!

Alltså rakt på!

Har 55km till Kastrup.

Hälsar pigge01

Förstår det både Thai och SAS flyger ju direkt från Kastrup :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabbaste vägen. Livet är för kort för att häcka på flygplatser

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Billigast möjligt, men max en mellanlandning från Göteborg, lagom tid för bytet absolut inte under 1 timma, för då är det för stor risk för strul och missad anknytning, 2 timmar känns bra.

Bokar gärna själv numer.

Avskyr att flyga åt fel håll i nån timma,så via Paris eller London är tex uteslutet, de flygplatserna är inte heller några favoriter, Schipol/KLM undviker jag pga en personlig bojkott, det känns också som att flyga åt lite fel håll till att börja med å flygplatsen är lite kass...

Berlinair är ofta billiga med hyfsad totaltid fr Gbg (se upp så att ni inte åker på 2 byte i Tyskland på nån av vägarna bara), Finnair e också bra dock ofta lite för kort tid vid byte på återresan till Götet och enda alternativet är en lååång väntan på Helsinki (missar dock hellre ett byte på resan mot Sverige än den mot Bkk).

Fri sprit känns inte så viktigt, bryr mej inte om att kolla sånt.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill oxå ha flersvarsalternativ...

Billigast möjliga (nästan och om möjligt), dock inga lågpris/f.d. sovjetstatsbolag.

Jag kollar även på bl.a. skytrax för att se vad andra har för erfarenheter från bolagen. Hellre lägger jag ett par hundra eller kanske en tusenlapp extra för att välja bort bolag som Oman Air, Kuwait Airways eller Aeroswit och lägger hellre ett par timmar extra med en egen ihopkomponerad resa via Heathrow, vidare till Abu Dhabi/Doha eller liknande.

Fick för mig att jag skulle kunnat tänka mig att mellanlanda med Jet Airways eller Kingfisher i Mumbai eller Dheli i Indien men pga katastrofala flygplatsrecensioner så är det numera otänkbart.

Sparar jag runt 1000 till kanske uppemot 3000 kr på t.ex. LHR-AUH-BKK eller LHR-TPE-BKK och får en 20-24 timmars resa så fine, de timmarna är som bortblåsta när jag väl har landat...

Heathrow flög jag via senast 2010 och kritiken förstår jag mig inte på. Från att jag landade med SAS på kvällen tog det mig c:a 10-15 min från att jag klev av planet tills jag väntade på parkeringen utanför terminalen. Morgonen därpå tog det mig 30-40 min från att jag ställt mig i incheckningskön tills jag passerat säkerhetskontrollen...

På tillbakavägen var tiden från att jag klev av planet tills jag var på nästa terminal inkl väntan på buss och bussfärd och 1 säkerhetskontroll 20-25 min innan jag klev in på restaurangen och beställde mig en pint å lasagne. :ok:

De får gärna bjuda på ett par öl å en virre eller två på planet. Standard idag bör vara personlig IFE (lekskärm i sätet framför... :thumbsup: ) för att dels fördriva tiden om man inte kan sova samt att de som vill sova slipper ha rullande filmer på stora 80-tals duken i kabinen. Bra för allas trevnad så ungarna håller sig sysselsatta och inte springer runt och stör...

Kvällsflighterna är skönast för att det är mest praktiskt och trevligt att kika ut under start/landning och under flygningen... Praktiskt även så att man hinner göra saker på dagen, t.ex. jobba...

Jag bokar och pusslar gärna själv ihop resan, internet eller min resebyrå spelar ingen roll, det är priset som avgör.

Nu på min kommande resa i September blev det Thai hela vägen, ARN-BKK-HKG, HKG-BKK och BKK-ARN via resebyrån som jag alltid anlitar pga att de hade billigaste priset. 6015 sek inkl skatter/avgifter, 12 sept - 8 okt och det blev både billigast och mest praktiskt oavsett hur jag pusslade på nätet.

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

Direkt om möjligt. Får gärna kosta extra. Bra benutrymme. Låter agent sköta bokningen. Flyger helst Thai just nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägsta möjliga pris vill vi väl alla ha, så även jag, dock inte på bekostnad av långa restider eller dåligt benutrymme.

Direktflyg med Thai är ju alltid nice men 1-årsbiljetterna är lite onödigt dyra, 15000 sek

Nu åker jag med Turkish (21/9-22/4) för 5000 sek med restid på 15 resp. 17 tim. Helt överkomligt.

Biljetter köper jag nästan uteslutande på en liten lokal resebyrå som har alldeles lysande bra service.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Kastrup är ett krav för mig,har åkt flest gånger med Thai ,men nu senast med Qatar dvs en mellanlandning, helt Ok faktiskt,bara skönt att få sträcka på benen ca 2 timmar,samt bättre underhållning på planet betydligt lyxigare än Thaikärrorna...Men flygplatsen var väl ingen hit direkt men man hann med lite käk sen var det dags för incheckning igen.Tyvärr åker jag alltid när det är som dyrast tror jag?

Början av Januari när Sverige visar sig från sin sämsta sida,December är det ju alltid lite kul med Julskyltningar lite Luciafirande härlig stämmning lite varstans sen Jul och till sist Nyår ,men sen blir det förbannat tråkigt och kallt här hemma, men då har man Thailand att se fram emot...brukar vara ledig 6 veckor då och komma hem i mitten av februari sen är inte våren långt borta här i Skåne...

Bokar mina resor själv för det mesta, men en liten resebyra brukar ta hand om resorna när min tjej kommer hit på sommaren...Tack Nonki!

Ändrades av Bäckis

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Kastrup är ett krav för mig,har åkt flest gånger med Thai ,men nu senast med Qatar dvs en mellanlandning, helt Ok faktiskt,bara skönt att få sträcka på benen ca 2 timmar,samt bättre underhållning på planet betydligt lyxigare än Thaikärrorna...Men flygplatsen var väl ingen hit direkt men man hann med lite käk sen var det dags för incheckning igen.Tyvärr åker jag alltid när det är som dyrast tror jag?

Början av Januari när Sverige visar sig från sin sämsta sida,December är det ju alltid lite kul med Julskyltningar lite Luciafirande härlig stämmning lite varstans sen Jul och till sist Nyår ,men sen blir det förbannat tråkigt och kallt här hemma, men då har man Thailand att se fram emot...brukar vara ledig 6 veckor då och komma hem i mitten av februari sen är inte våren långt borta här i Skåne...

Bokar mina resor själv för det mesta, men en liten resebyra brukar ta hand om resorna när min tjej kommer hit på sommaren...Tack Nonki!

Det fina med Thai är dock att man kan sträcka på benen under resans gång. Man är alltså inte tvungen att sitta kvar på sin plats som man tydligen är på Qatar :wink: I princip finns det ju inget som hindrar att man går om kring på¨planet i två timmar. Skillnaden är dock att du under dessa två timmar samtidigt tillryggalagt ca en femtedel av resan.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Det fina med Thai är dock att man kan sträcka på benen under resans gång. Man är alltså inte tvungen att sitta kvar på sin plats som man tydligen är på Qatar :wink: I princip finns det ju inget som hindrar att man går om kring på¨planet i två timmar. Skillnaden är dock att du under dessa två timmar samtidigt tillryggalagt ca en femtedel av resan.

Nu förstår jag inte ,varför skulle man inte få sträcka på benen med Qatar???

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill åka direkt ARN-BKK.Thai har bra benutrymme.Sedan så åker jag under lågsäsong,och då är dom inte så dyra.Dessutom så är ju flygvärdinnorna ganska snygga.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...