Jump to content
IGNORERAD

Finn 55555 fel


Guest jfk_68

Recommended Posts

Guest jfk_68

Den som designat denna framtida byggnad i Bangkok hade förmodligen problem som barn.

Det ser faktiskt ut som ett Lego-bygge jag själv satte ihop som 8-åring.

Även jag hade en svår uppväxt med en lila brandbil, stygga bröder och ofullständiga Lego-lådor.

Skillnaden är att jag undvek att bli brandman, familjeterapeut eller arkitekt.

Om bilden: This handout computer graphic images received by PACE Development on July 31, 2011 shows the future MahaNakorn building in Bangkok. The 77-storey skyscraper is set to become the latest, and tallest, addition to Bangkok's ever-changing skyline, already transformed by a construction boom that has raised fears of a property bubble.

post-5416-0-74110200-1312315645.jpg

Ändrades av jfk_68
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att den inte ser så himla fräck ut, lite halvdan faktisk.

Hade de tagit ut svängarna lite mer så hade de kanske lyckats, som de gör i Gulfstaterna.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Nattvy av tornet. På papper.

Jag får känslan att King Kong klättrat upp, skrapat sönder kåken med sina långa klor/naglar.

Men smaken är som baken.

Någon gillar det. Annars skulle de förmodligen inte satsa miljarder baht på bygget.

post-5416-0-95985000-1312338767.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag bl.a jobbar inom Design & arkitektur-området kan jag bara inflika att det finns massor av kåkar idag som designas på liknande sätt världen över. Det är "inne" just nu i arkitekturkretsar

Här är vad en av världens mest framstående designer ritar på

http://www.dynamicarchitecture.net/

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag bl.a jobbar inom Design & arkitektur-området kan jag bara inflika att det finns massor av kåkar idag som designas på liknande sätt världen över. Det är "inne" just nu i arkitekturkretsar

Här är vad en av världens mest framstående designer ritar på

http://www.dynamicarchitecture.net/

Intressant att du jobbar med, eller har jobbat med, så enormt mkt olika saker. Vad jobbar du med inom design och arkitektur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att du jobbar med, eller har jobbat med, så enormt mkt olika saker. Vad jobbar du med inom design och arkitektur?

IT-direktör på en global organisation inom arkitektur och design. Det var för denna jag organiserade och genomförde världskongressen i Boston förra månaden

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 4 år senare...

Någon som vet nåt mer om när denna byggnad är färdig?

Fast riktigt färdig lär den väl aldrig bli då det tydligen medvetet skall fattas några legobitar i fasaden...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Finns nåt liknande spektakel i Kista med en "reva" mitt i kåken, om jag nu kommer ihåg rätt dvs.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Benriach:

Någon som vet nåt mer om när denna byggnad är färdig?

Fast riktigt färdig lär den väl aldrig bli då det tydligen medvetet skall fattas några legobitar i fasaden...

Kolla med @dtbkk han har koll på det mesta i bkk.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev M33:

Kolla med @dtbkk han har koll på det mesta i bkk.

Vet inte om jag har så bra koll. Men tack ändå.

 

Gällande Mahanakhon byggnaden så det försenat (inte oväntat). Skalet är klart, och inredning på gång. Stora delar av bygganden är ett hotell (159 rum), och lägenheter (200 stycken). Det blir en lifestyle mall (10000 kvadratmeter). På taket, 314 meter upp, blir det en restaurang och bar. Den verkar bli inglasad. Sett bilder på utsikten från taket, ser maffigt ut. Den baren lär bli välbesökt. Ska bli intressant att se hur (äckligt) dyrt det blir där uppe?

 

I gatuplanet finns redan i dag Dean & Deluca. På våning sex finns en mycket trevlig utomhusbar som heter Vogue Lounge. Lite flashigt men man känner sig inte obekväm. Haft flera trevliga datear där.

 

Ska bli kul att besöka hotellet, shoppingen och terrassen när det är klart.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...