Jump to content
IGNORERAD

Ögonlaseroperation


goli006

Recommended Posts

Hej

Är det någon som har eller funderar på att göra en ögonlaseroperation i Thailand ?

Det skulle vara av intresse att hör prisbild och resultat.

//Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • jack26

    5

  • Merlins

    3

  • Krokus

    2

  • Krafta

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjena,

genomförde min laseroperation för 3 månader sedan på Bumrungrad Hospital i Bangkok. 30.000 Baht per öga, med en vecka mellan operationerna för respektive öga. Åter på jobbet 1 dag senare i bägge fallen. Det tog omkring 2 månader innan ögonen stabiliserat sig med full skärpa och fokus. Fortfarande lite besvärligt med mörkerkörning pga ljuskänslighet, vilket tydligen försvinner för vissa men är ett permanent problem för andra.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort lasik operation på TRSC

http://www.lasikthai.com/default.php

Troligtvis dyrast i Bangkok med drygt 70.000 för bägge ögonen. Specialklinik för lasik i exklusiva lokaler mitt i stan och med utsökt service. Jag var inte nöjd med ena ögat. Inget snack. Ny operation gratis.

En thaitjej jag känner var lite snålare och valde Yanhee

http://www.yanhee.net/

Om jag minns rätt betalade hon 38.000 för bägge ögonen. Yanhee är ett internationellt sjukhus i den lägre prisklassen lite off från centrum på "fel sida" floden, men lasik operationen gick bra.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

yanhee hospital är en av Thailand bästa och kända för skönhetsoperationer, flesta av kändisar går dit.. om ngn skulle vara intresserad att bli fixa, jag skulle kunna fixa det för 15-30 % billigare.min fru har en kompis som jobbar där.

// Jack

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag valde att operera ögonen i Sverige. Det gjordes innan jag träffade min fru och anledningarna till att jag valde att ändå göra operationen i Sverige var att det känns som att Thailand kan ha högre infektionsrisk, i alla fall om man skall vara utomhus eller på stranden, och att det skulle bli dyrt om man skulle behöva åka tillbaka till Thailand ifall något skulle behöva rättas till

Idag skulle jag nog dock ändå välja Thailand nu när jag har thaifru. Operationen i Sverige gick på totalt 52tkr, 26 tkr per öga och cirka en vecka mellan varje öga. Anledningen till kostnaden var att det var en ICL/PRL - operation, en extra plastlins inuti ögat. Såg bra med respektive ögat efter cirka 20 minuter. Tror att priset i Thailand hade varit hälften så flygbiljett tur och retur plus lite omkostnader i Thailand hade ju ändå varit billigare än i Sverige.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara intressant att veta vilka synfel ni hade innan, tex åldersynfel eller annat

Kanske också er ålder, det kanske har inverkan på resultatet

Använde någon av er glasögon permanent innan, och ser ni helt bra efter operationen

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var närsynt och hade haft glasögon i 40 år. Jag valde "monovision". D.v.s. jag har numera ett öga för lång håll och ett öga att läsa med.

Funkar bra för mig och skönt att slippa både glasögon och läsglasögon.

Monovision funkar dock inte bra för alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var närsynt och hade haft glasögon i 40 år. Jag valde "monovision". D.v.s. jag har numera ett öga för lång håll och ett öga att läsa med.

Funkar bra för mig och skönt att slippa både glasögon och läsglasögon.

Monovision funkar dock inte bra för alla.

Tack Poffa för ditt svar.

har själv numera glasögon för min ålderssynsvaghet, hade en fantastiskt bra syn till jag blev 40-45 sedan har det bara gått utför..

Ser du numera bra då du kör bil eller sitter du bredvid, själv kör jag "hoj" och tycker det är jättejobbigt med glasögon, som många ggr när det är fuktigt immar och blir skitiga.

Har en kompis som har månadslinser, och det funkar bra för honom, jag måste göra något men vet inte vilket alternativ det blir. därför mitt intresse här.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag började med glasögon vid 6år, linser från 16år. Haft en rad olika linser och innan operation hade jag dygnet-runtlinser. Är närsynt med -9,5 och -7,5 i styrka på linserna. Opererade ögonen när jag var 32. Är inte i behov av några glasögon eller linser idag. Monoseende skulle nog passa mig eftersom mitt brytningsfel har gjort att jag ändå bara kollar med ett öga. Ibland brukade jag köra med enbart en lins i vilket gjorde att jag i princip var blind på det andra om avståndet översteg 10cm.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ingen erfarenhet av operation i Thailand. Skulle dock inte tveka att operera i Thailand om jag hade ett behov.

Jag följde med en bekant till operation vid Globen i Stockholm för några år sedan. Mest som moraliskt stöd. Han fick knapra tabletter för att bli avslappnad inför ingreppet. Efter operationen skulle vi åka hem till honom och jag kan säga så mycket att han inte skulle ha anlänt till bostaden om inte jag varit med. Han var totalt snurrig och virrig efter tabletterna så min närvaro var nödvändig, kan jag säga.

Med andra ord, tag med en vän, för säkerhets skull.

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen erfarenhet av operation i Thailand. Skulle dock inte tveka att operera i Thailand om jag hade ett behov.

Jag följde med en bekant till operation vid Globen i Stockholm för några år sedan. Mest som moraliskt stöd. Han fick knapra tabletter för att bli avslappnad inför ingreppet. Efter operationen skulle vi åka hem till honom och jag kan säga så mycket att han inte skulle ha anlänt till bostaden om inte jag varit med. Han var totalt snurrig och virrig efter tabletterna så min närvaro var nödvändig, kan jag säga.

Med andra ord, tag med en vän, för säkerhets skull.

:-)

Min operation (ICL/PRL) innebar enbart lokal bedövning/avslappning runt ögat som opererades och jag kunde som sagt var se OK strax efter operationen. Störst problem hade jag innan första operation eftersom jag inte fick ha linser en vecka innan operation och jag inte hade några glasögon. Jag var alltså halvblind i en vecka. Om jag skulle läsa så gällde avståndet 5-10 cm vilket var lite jobbigt. Hade även problem att se vad för butiker det var som jag gick förbi eller vad för varor som låg i matbutiken. Blev att inhandla saker som jag visste var de var för någonstans.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

ingen som har opererat sig før ålderssynthet brukar göra sig påmind i 45-årsåldern (”läsglasögonåldern”), typ med RLE-metoden?

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Hej

RLE kostar 49 500 kr i Malmö, fick pris idag från Bangkok Phuket hospital c/a 16 000 kr för ett öga

Lasse

Då kan man anta att det är samma pris på B. Pattaya Hospetal.

49,500 x 2 = 99,000sek om priset i Malmö avser ett öga.

16,000 x 2 = 32,000sek

49,500 - 32,000 = 17,500sek.

Då är ju både resa ock boende betalt. :nyam:

Mot att göra det privat här hemma

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Pris i Udon Thani är ca 25 000 Baht, vi frågade angående frugans mormor, men hon vägrade gå med på att låta oss satsa så mycket pengar på hennes syn, så det blev inget.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan.Har läst reklam för detta hemma i sverige.Det låter bra,du behöver aldrig mer glasögon.Stämmer detta?åldersförändringar mm.Man kanske måste punga ut dessa summor som nämns om ett par år igen?eller har jag fel?

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Jag kommer att göra ögon operation dvt Lasik i Yanhee hospital för 28000 bath för bägge ögon. Jag vet inte om de har FS- Lasik där. Men skulle tror att det kostar lite mera. Skillnad mellan lasik o fs - lasik är att FS- lasik få du bästa syn direkt mellan lasik måste du unvika starka sol stråning och ha sol glasögon på dig i ca 7 dagar. Kommer att göra det under Januari månad.

// Jack

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan.Har läst reklam för detta hemma i sverige.Det låter bra,du behöver aldrig mer glasögon.Stämmer detta?åldersförändringar mm.Man kanske måste punga ut dessa summor som nämns om ett par år igen?eller har jag fel?

Hej, gjorde operationen för några år sedan i Sverige och jag är supernöjd.

Företaget som jag gjorde det hos hade gratis synundersökning och reklamen jag sett idag så har dom också gratis synundersökning.

Är du intresserad så boka en tid och se vad dom säger.

Åldersförändringar kommer ändå men synfelet idag som man använder glasögon eller linser slipper man i många år. Sedan kanske man får använda läsglasögon.

Mvh T.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Jag kommer att göra ögon operation dvt Lasik i Yanhee hospital för 28000 bath för bägge ögon. Jag vet inte om de har FS- Lasik där. Men skulle tror att det kostar lite mera. Skillnad mellan lasik o fs - lasik är att FS- lasik få du bästa syn direkt mellan lasik måste du unvika starka sol stråning och ha sol glasögon på dig i ca 7 dagar. Kommer att göra det under Januari månad.

// Jack

Tjenare Jack!

Låter som ett mycket bra pris för lasik, har tittat på deras hemsida och kan inte se att dom gör ögonoperationer - har även skickat en förfrågan till dom om dom utför fs-lasik men har inte fått något svar ännu.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare Jack!

Låter som ett mycket bra pris för lasik, har tittat på deras hemsida och kan inte se att dom gör ögonoperationer - har även skickat en förfrågan till dom om dom utför fs-lasik men har inte fått något svar ännu.

Hej!

Tyvärr står ingenting på deras hemsida att de gör ögonoperationer. Men det gör de. Min fru har en kompis som jobbar där och de utför operationer. Man kan chatta med de och fråga om priset. Men akta dig, du kommer att få ett farang pris när du pratar med de via chattet. Jag är thai därför fick jag ett thai pris plus lite rabatt att har en som jobbar där.

// Jack

Link to comment
Dela på andra sajter

OK! Har du möjlighet att kolla vad jag kan få för pris för FS-lasik på båda ögonen alternativt RLE/CLE ( har för mig att du kunde hjälpa till att fixa ett bra pris vid ett tidigare inlägg ). Jag har runt - 1.25 på bägge ögonen samt lite astigmatism, är 47år men har inte märkt av någon åldersymtom på synen ännu, tänkte mig FS-lasik i första hand eftersom jag bara kommer att vara i Thailand i ca: 2-3 veckor i vinter och vill inte vara halvblind men prio1 är att få en så perfekt syn som möjligt och jag kan ändra mig (brukar iof alltid bli en förlängning av resan).

Hej!

Tyvärr står ingenting på deras hemsida att de gör ögonoperationer. Men det gör de. Min fru har en kompis som jobbar där och de utför operationer. Man kan chatta med de och fråga om priset. Men akta dig, du kommer att få ett farang pris när du pratar med de via chattet. Jag är thai därför fick jag ett thai pris plus lite rabatt att har en som jobbar där.

// Jack

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

OK! Har du möjlighet att kolla vad jag kan få för pris för FS-lasik på båda ögonen alternativt RLE/CLE ( har för mig att du kunde hjälpa till att fixa ett bra pris vid ett tidigare inlägg ). Jag har runt - 1.25 på bägge ögonen samt lite astigmatism, är 47år men har inte märkt av någon åldersymtom på synen ännu, tänkte mig FS-lasik i första hand eftersom jag bara kommer att vara i Thailand i ca: 2-3 veckor i vinter och vill inte vara halvblind men prio1 är att få en så perfekt syn som möjligt och jag kan ändra mig (brukar iof alltid bli en förlängning av resan).

jag har pratat med min fru, hon ska ringa till hennes kompis som jobba där om det finns pris för en farang. Vad jag förstår att de har bara pris för thailändare. typiskt Thailand..men jag hör av mig så fort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...