Guest Incinerator Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 Jag skulle aldrig ödsla 20 tusen poäng på 10 kg bagage. Kostar ju 25 tusen poäng för en uppgradering och då ingår ju även 10 kg mer automatiskt. Jag vill minnas att någon har sagt mej att Thai ska ha "etniska"(minst en av resande är Thai)biljetter som ger extra bagage vikt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 Detta hittade jag på nätet. verkar gälla alla flygbolag. Varje enskilt bagage får väga max 32 kg och med maxmåtten 158 cm (längd+bredd+höjd) Leif Om det ändå vore så väl.. Det tyngsta bagage jag lastat som hade heavytag vägde 47 kg, vad det tyngsta i realiteten vägt har jag ingen aning om, då typ arab och balkan länder inte bryr sig om att sätta heavytaggar på tunga väskor, å det är inga dåliga pjäser som brukar komma från dyliga länder.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 Om det ändå vore så väl.. Det tyngsta bagage jag lastat som hade heavytag vägde 47 kg, vad det tyngsta i realiteten vägt har jag ingen aning om, då typ arab och balkan länder inte bryr sig om att sätta heavytaggar på tunga väskor, å det är inga dåliga pjäser som brukar komma från dyliga länder.. Själv skulle jag aldrig våga chansa på att ett flygbolag blundar för en för tung väska, särskilt när jag åker på economi-biljetter. Att många har fått igenom sina övervikter tidigare, ger väl ingen garanti att personalen bjussar på detta nästa gång, oavsett flygbolag. Jag håller mig till de kilon och kolliregler som gäller. Det räcker mer än väl för mig, och att likt nomader ta med alla ägodelar fram och tillbaka, är inget för mig. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 (ändrad) Jag brukar ha nått kilo extra i väskan och sen laptop som handbagage. Överst i väskan har jag en liten ryggsäck med lite grejer i=ca 5kg,skulle dom säga nått om vikten tar jag bara ut den lilla ryggsäcken och tar den som handbagage.Men det har jag aldrig behövt göra,inte ens AirAsia brukar bry sig på inrikes flygen,och där är väl 15kg max? Ändrades Juli 21, 2011 av jlh66 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 På SAS med Silver hade ni fått ta med er: 2 Väskor a 23kg x 3 = 6 väskor eller totalt 138kg Det vill säga 53% mer. Slutsats om man vill ha med sig mycket packning skall man inte välja Thai. Ja det är bra! Men på SAS ska du ha 20,000 poäng/ ett år innan du får silver. På Thai räcker det med 10,000 poäng / ett år till Silver. Alltså med SAS 2 resor med fulla poäng! Medan på Thai det räcker med en resa CPH / ARN -BKK = 10,700 poäng. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tricky Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 Hur mycket betalar folk för biljetterna med Thai airways för att få poäng?...När jag flugit med Thai har jag aldrig varit berättigad till poäng därför jag inte har något bonus kort med dom...Men jag har ett Flying blue kort och där får man minst 25% miles på kortet när man flyger billigaste biljetterna...Mer när man har högre status eller dyrare biljett klass. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 Ja det är bra! Men på SAS ska du ha 20,000 poäng/ ett år innan du får silver. På Thai räcker det med 10,000 poäng / ett år till Silver. Alltså med SAS 2 resor med fulla poäng! Medan på Thai det räcker med en resa CPH / ARN -BKK = 10,700 poäng. Hälsar pigge01 Vilka flygklasser och prisnivåer ger dessa fulla poäng, på Thai resp SAS? Undrar Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 (ändrad) Vilka flygklasser och prisnivåer ger dessa fulla poäng, på Thai resp SAS? Undrar Leif På Thai är det från Q-klass. Inte rea biljetter i V o W - klass. Vid resa 19/11- 10/12 kostar biljetten 10,998 sek på Thais hemsida. ARN-BKK. Q-klass = 10,700 poäng. Medan V-klass kostar 9,263 sek = inga poäng. Det skiljer ca: 1800 sek och biljetten är ombokningsbar max 3 m. V-klass ska betalas inom 3 dagar. SAS vet jag inte, Det finnes andra som kan svara på det. Hälsar pigge01 Ändrades Juli 21, 2011 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 På Thai är det från Q-klass. Inte rea biljetter i V o W - klass. Vid resa 19/11- 10/12 kostar biljetten 10,998 sek på Thais hemsida. ARN-BKK. Q-klass = 10,700 poäng. Medan V-klass kostar 9,263 sek = inga poäng. Det skiljer ca: 1800 sek och biljetten är ombokningsbar max 3 m. V-klass ska betalas inom 3 dagar. SAS vet jag inte, Det finnes andra som kan svara på det. Hälsar pigge01 Pigge jag vill inte vara taskig,men nu har jag läst så många försvarstal för Thai som du skrivit så jag måste bara säga detta. Jag fattar oftast inte ett skit av det du försöker förklara förutom att du verkligen älskar Thaiair Vem är du?En krackpåtänd thaiair försäljare som tar med sig sitt kall/jobb hem och försöker omvandla alla thairesenärer till samma bolag? Fan lugna ner dig och inse att alla ser inte världen genom dina ögon Öppna dina vyer och testa ett annat bolag du med och du kanske upptäcker att det finns alternativ som är minst lika bra eller bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 Pigge jag vill inte vara taskig,men nu har jag läst så många försvarstal för Thai som du skrivit så jag måste bara säga detta. Jag fattar oftast inte ett skit av det du försöker förklara förutom att du verkligen älskar Thaiair Vem är du?En krackpåtänd thaiair försäljare som tar med sig sitt kall/jobb hem och försöker omvandla alla thairesenärer till samma bolag? Fan lugna ner dig och inse att alla ser inte världen genom dina ögon Öppna dina vyer och testa ett annat bolag du med och du kanske upptäcker att det finns alternativ som är minst lika bra eller bättre. Njae Pigge har bara 2 alternativ från köpenhamn sas eller thai och han har provat båda så han vet nog vad som är bäst för honom Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 Njae Pigge har bara 2 alternativ från köpenhamn sas eller thai och han har provat båda så han vet nog vad som är bäst för honom Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Justfan tänkte inte på att det bara går att välja på 2 bolag från dessa ställen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 (ändrad) Pigge jag vill inte vara taskig,men nu har jag läst så många försvarstal för Thai som du skrivit så jag måste bara säga detta. Jag fattar oftast inte ett skit av det du försöker förklara förutom att du verkligen älskar Thaiair Vem är du?En krackpåtänd thaiair försäljare som tar med sig sitt kall/jobb hem och försöker omvandla alla thairesenärer till samma bolag? Fan lugna ner dig och inse att alla ser inte världen genom dina ögon Öppna dina vyer och testa ett annat bolag du med och du kanske upptäcker att det finns alternativ som är minst lika bra eller bättre. Nej jag är inte som du beskriver dig själva ovan. se röd makering Som man skriver om andra som du gör blir du sedd så själva. Du får flyga med vem du vill! Det bryr jag mig inte om! Men tala sanning och ljug inte, Förtala inte om du inte har fakta. Att gynna Thai är inte fel. Då SAS inte kan hålla internationell standar tyvärr. Vi har bara SAS och Thai som flyger direkt till Thailand, tyvärr. Min semester är viktig och jag vill inte ödsla tid i onödan. Snabbt ner och snabbt hem. Jag hade hjärna sett andra direkt flyg från Kastrup! Med hög standar och god mat. Med snygga flygvärdinnor! Jag har samma typ av arbete sedan 1976 och har ganska bra jobb. Hälsar pigge01 Ändrades Juli 21, 2011 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 Nej jag är inte som du beskriver dig själva ovan. se röd makering Som man skriver om andra som du gör blir du sedd så själva. Du får flyga med vem du vill! Det bryr jag mig inte om! Men tala sanning och ljug inte, Förtala inte om du inte har fakta. Att gynna Thai är inte fel. Då SAS inte kan hålla internationell standar tyvärr. Vi har bara SAS och Thai som flyger direkt till Thailand, tyvärr. Min semester är viktig och jag vill inte ödsla tid i onödan. Snabbt ner och snabbt hem. Jag hade hjärna sett andra direkt flyg från Kastrup! Med hög standar och god mat. Med snygga flygvärdinnor! Jag har samma typ av arbete sedan 1976 och har ganska bra jobb. Hälsar pigge01 Okej Pigge nu fick jag svar på mitt ganska spydiga inlägg.Men nog måste du hålla med om att du försvarar Thaiair ganska hårt när det kommer till dom frågorna? Det fick mig att undra varför du försvarar dom med näbbar och klor,även när det ser ut som att folk överbevisar dig. Men nu vet jag din orsak och accepterar detta,sorry att jag va spydig,men slappna av lite du med och tro mig,det finns likvärdiga/bättre bolag än ThaiAir Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 (ändrad) Njae Pigge har bara 2 alternativ från köpenhamn sas eller thai och han har provat båda så han vet nog vad som är bäst för honom Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Ja vist har jag provar båda! 3 resor med SAS och 35 med Thai från Kastrup. På 12år Har flugit ner första gången 1999 med SAS hem med Thai! SASs B767-300 ner och Thais B747-300 hem. 1 resa t,o,r SAS B767-300 och 2 med SAS A340-300. Hade hoppats på att A340-300in skulle vara bättre än B767-300. Det ända som var bättre var "speldosan" i stolen framför. Tråkigt att SAS är så dåliga. Trångt i stols raderna och usel mat. träsmak i A340-300 Mycket dålig service. Ska snart prova SAS igen för att kolla om det blivit bättre! Flög Sundsvall - ARN - Ängelholm i jobbet i våras. Tråkigt och snålt. Hälsar pigge01 Ändrades Juli 21, 2011 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 22, 2011 Dela Inlagd Juli 22, 2011 . Att gynna Thai är inte fel. Då SAS inte kan hålla internationell standar tyvärr. Vi har bara SAS och Thai som flyger direkt till Thailand, tyvärr. Hälsar pigge01 Här håller jag inte med. Åker med båda bolagen varje år till Bangkok och tycker att dom är likvärdiga. Åker bara ekonomiklass, så det är det enda som jag kan bedöma. SAS passar bättre, när jag inte kan ta ledigt utan åker efter jobbet. Thai passar bra från Stockholm om jag har ledighet och åker på dagen. Båda duger gott åt mig. Kan väl inte vara fel att gynna ett skandinaviskt bolag heller, det blir väl ändå vi skattebetalare som punga ut, om vi åker med alla andra utom vårt "eget". Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 22, 2011 Dela Inlagd Juli 22, 2011 Här håller jag inte med. Åker med båda bolagen varje år till Bangkok och tycker att dom är likvärdiga. Åker bara ekonomiklass, så det är det enda som jag kan bedöma. SAS passar bättre, när jag inte kan ta ledigt utan åker efter jobbet. Thai passar bra från Stockholm om jag har ledighet och åker på dagen. Båda duger gott åt mig. Kan väl inte vara fel att gynna ett skandinaviskt bolag heller, det blir väl ändå vi skattebetalare som punga ut, om vi åker med alla andra utom vårt "eget". Leif Det skulle vara roligt att gynna SAS. Men då får det bli en större ändring i deras upphörande och flotta mm. Ny service plan, med större utbud typ Thai, Större stolsavstånd 33" inte 32" i EK Större plan typ B747-400 eller A340-600 med endast 18 - 24 platser i BK med dagliga flygningar på Bangkok. och delat med Thai ( TG6972 o TG6973 åter. ) Alltså en återgång till det service och biljett system som dom hade år 2000. Slopa röran de har idag. Poäng på alla resor på alla Star A. kort. På samma system som år 2000. Satsa stort på Ekonomi resenärerna. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Juli 22, 2011 Dela Inlagd Juli 22, 2011 På Thai är det från Q-klass. Inte rea biljetter i V o W - klass. Vid resa 19/11- 10/12 kostar biljetten 10,998 sek på Thais hemsida. ARN-BKK. Q-klass = 10,700 poäng. Medan V-klass kostar 9,263 sek = inga poäng. Det skiljer ca: 1800 sek och biljetten är ombokningsbar max 3 m. V-klass ska betalas inom 3 dagar. Förstår inte detta riktigt? Poäng får man alltså bara när man köper biljetter till fullpris? Vem gör det? Flygbiljett tor Bangkok brukar ju oftast gå att få för mellan 5-7000 kr. Då köper man väl inte en fullprisbiljett bara för att få poäng? /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 22, 2011 Dela Inlagd Juli 22, 2011 Om det ändå vore så väl.. Det tyngsta bagage jag lastat som hade heavytag vägde 47 kg, vad det tyngsta i realiteten vägt har jag ingen aning om, då typ arab och balkan länder inte bryr sig om att sätta heavytaggar på tunga väskor, å det är inga dåliga pjäser som brukar komma från dyliga länder.. Fru kantarells matväska vägde 41 samt 1 på 16 samt 2 handbagage ej invägda typ 20 kg = 77kg hi hi Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd Juli 22, 2011 Dela Inlagd Juli 22, 2011 (ändrad) Jag tycker det är skönt att slippa släpa med sig hela bohaget mellan olika länder när man är ute och reser. Mitt bagage alltså handbagaget vägde 7kg och då väger nog väskan nästan hälften av det. Kan inte förstå att inte dom gamla dinosaurierna till flygbolag inte gör som dom nya moderna flygbolagen där man får betala för hur mycket bagage man vill ta med sig. Ändrades Juli 22, 2011 av Kentan I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juli 22, 2011 Dela Inlagd Juli 22, 2011 Förstår inte detta riktigt? Poäng får man alltså bara när man köper biljetter till fullpris? Vem gör det? Flygbiljett tor Bangkok brukar ju oftast gå att få för mellan 5-7000 kr. Då köper man väl inte en fullprisbiljett bara för att få poäng? /GSt Nope, man får poäng för icke fullpris-biljetter också.En fullprisbiljett är grisdyr... vi snackar lätt 13 tusen o uppåt för den. Runt 1500:- och några hundringar upp/ner extra för att få en poänggivande biljett kontra icke poänggivande om man skall göra en liten generalisering. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tricky Inlagd Juli 22, 2011 Dela Inlagd Juli 22, 2011 Nope, man får poäng för icke fullpris-biljetter också.En fullprisbiljett är grisdyr... vi snackar lätt 13 tusen o uppåt för den. Runt 1500:- och några hundringar upp/ner extra för att få en poänggivande biljett kontra icke poänggivande om man skall göra en liten generalisering. Vad är det för mening att köpa en poäng givande biljett när den kostar 1500kr mer? poängen du får på den resan är knappast värda 1500kr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juli 22, 2011 Dela Inlagd Juli 22, 2011 Vad är det för mening att köpa en poäng givande biljett när den kostar 1500kr mer? poängen du får på den resan är knappast värda 1500kr. För den som åker 1 gång/år är det ingen större mening men om man åker 4 ggr på ett år + nån liten avstickare så får man Guldkort i 2 år... Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 22, 2011 Dela Inlagd Juli 22, 2011 (ändrad) Förstår inte detta riktigt? Poäng får man alltså bara när man köper biljetter till fullpris? Vem gör det? Flygbiljett tor Bangkok brukar ju oftast gå att få för mellan 5-7000 kr. Då köper man väl inte en fullprisbiljett bara för att få poäng? /GSt Pm du bokar som jag börjat med. Har du dessa val i EK-klass De två första är W o V-klass det tredje är Q-klass den jag bokar. Den dyraste gäller i ett år. Outbound: Stockholm - Bangkok Saturday, August 20, 2011 14:30 Stockholm (ARN) 05:50 Bangkok (BKK) +1 day(s) Thai Airways Intl (TG961) Return: Bangkok - Stockholm Wednesday, August 31, 2011 01:10 Bangkok (BKK) 07:00 Stockholm Thai Airways Intl (TG960) Fare type Fare description Lowest price THAI SAVER Economy Class, valid on flight/date shown, no mileage accrual 8,708.00 SEK THAI SAVER PLUS Economy Class, flexible flight/date with fee SEK1000, no milage accrual 9,748.00 SEK THAI SAVER ADVANTAGE Economy Class, flexible flight/date with fee SEK1000, refundable 11,628.00 SEK THAI ADVANTAGE Economy Class, flexible flight/date with fee SEK500, refundable 13,648.00 SEK THAI FLEXI SAVER Economy Class, flexible flight/date free of charge, refundable 14,168.00 SEK Hälsar pigge01 Ändrades Juli 22, 2011 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 22, 2011 Dela Inlagd Juli 22, 2011 För den som åker 1 gång/år är det ingen större mening men om man åker 4 ggr på ett år + nån liten avstickare så får man Guldkort i 2 år... Tack lamai64! Det är svårt nu utan guldkortet! Men man vänjer sig. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 22, 2011 Dela Inlagd Juli 22, 2011 Vad är det för mening att köpa en poäng givande biljett när den kostar 1500kr mer? poängen du får på den resan är knappast värda 1500kr. Håller med det finns ingen anledning, annat att det är status. På mina fyra resor med Thai har jag fått noll poäng hittills, men åkt billigt. I kunnige och påläste Pigges exempel kostar det 2900 kr extra för att få poäng. Det är det inte värt tycker jag. Men anser man det är värt priset att få poäng och uppgradering till Silver och Guld, så är det var och ens ensak. Jag åker till billigaste priset, vi kliver på samtidigt och kommer fram samtidigt. Med SAS i snål-klassen, får jag i alla fall 3500 poäng. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu