Jump to content
IGNORERAD

Viktigaste Thaifamilj, pengar, svensk man


sudden

Recommended Posts

Vad är viktigaste för en thai tjej, Thaifamilj, pengar, svensk man

Ibland undrar man vilket våra söta damer anser som nummer ett.

Vad är viktigast för oss Svenska män ? vill ej utveckla det gör andra här nu skulle jag tro.

Men sen kan man klart reflektera över vad (jag) vi själva är ute efter och värderar högst :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sudden

    3

  • Surin P3

    2

  • falukorven

    2

  • Toboas

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Siam-Nilsson

Vad är viktigaste för en thai tjej, Thaifamilj, pengar, svensk man

Ibland undrar man vilket våra söta damer anser som nummer ett.

Vad är viktigast för oss Svenska män ? vill ej utveckla det gör andra här nu skulle jag tro.

Men sen kan man klart reflektera över vad (jag) vi själva är ute efter och värderar högst :)

Förmodligen varierar intresset för vad som är viktigt lika mycket som hos svenska damer.

Varför skulle thaitjejer vara stöpta i en och samma form?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

1, Pengar till sin familj

2, Pengar till sig själv

3, Pengar till sin thaipojkvän (som farangen är ovetandes om oftast)

.

.

.

Sedan kommer man väl själv på 8 eller 9 plats skulle jag gissa, för det är ju trots allt vi som ska finansiera allt.. :huh::thank_you:

Annars kan du väl fråga din tjej Sudden vad som är viktigast för henne vet jag. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Damerna är goda affärskvinnor ibland :) Men de vill bli älskade nummer ett.

Sen finns det massor av undantag lika som oss bockar till faranger som tror vi är bäst (pengar):)

Till det stora hela delar jag Thai kvinna vill få bättre pengar Svensk man få lite mer till det goda för sig själva.

Vi eller de flesta vill leva med ödmjukhet. Bara om vi får som vi vill :) Pengar talar

Om jag skulle säga så är Thai folket mycket stolta och vi från andra länder väldigt långt ned på listan om vi inte bistår med pengar samtidigt som många Thai saknar det. Det är alltid intresat höra hur vissa tänker och det inte sagt jag har bättre tankar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Förmodligen varierar intresset för vad som är viktigt lika mycket som hos svenska damer.

Varför skulle thaitjejer vara stöpta i en och samma form?

SN

Hej

Instämmer.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt svar var baserat på fördomar. Men när det gäller min gumma så är jag 100% säker på att vår dotter kommer på första plats. Sedan kommer hennes familj efter det eller kanske till och med jag. Jag brukar nämligen pendla mellan en bottenplacering och en andra plats beroende på hur länge sedan det var man var aptankad. På de flesta söndagar ligger jag jävligt långt ner på den listan. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemma hos oss ser väl listan ut som följer:

Mat, tak över huvvet, utbildning till barnen.

Det som kommer efter är relativt oviktigt.

Det som också är oviktigt är väl hur listans punkter ordnas, det som är viktigt är att de ordnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bland Sveska kvinnor så gäller väl.

Pengar och status. Sen om vi får vara med så är det en bonus :)

Link to comment
Dela på andra sajter

1, Pengar till sin familj

2, Pengar till sig själv

3, Pengar till sin thaipojkvän (som farangen är ovetandes om oftast)

.

.

.

Sedan kommer man väl själv på 8 eller 9 plats skulle jag gissa, för det är ju trots allt vi som ska finansiera allt.. :huh::thank_you:

Annars kan du väl fråga din tjej Sudden vad som är viktigast för henne vet jag. :thumbsup:

fyller på listan

1, Pengar till sin familj

2, Pengar till sig själv

3, Pengar till sin thaipojkvän (som farangen är ovetandes om oftast)

4, åka på semester till Thailand två veckor före farangen för att träffa sin thaigubbe

.

.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

En sån här lista är inte lätt att göra, men ett försök skulle nog se ut så här, men det är svårt att rangordna sånt här så helt rätt är det kanske inte.

1. Mat (finns inte detta direkt när hon är hungrig så blir det kaos).

2. Familj med mig och pojken.

3. Thai släkten.

4. Arbetet.

5. Studier.

6. Vänner

7. Hjälpa andra på olika sätt (skolan, enskilda elever, m.m)

8. Spara.

9. Göra affärer.

10. Svampskogen

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej

En sån här lista är inte lätt att göra, men ett försök skulle nog se ut så här, men det är svårt att rangordna sånt här så helt rätt är det kanske inte.

1. Mat (finns inte detta direkt när hon är hungrig så blir det kaos).

2. Familj med mig och pojken.

3. Thai släkten.

4. Arbetet.

5. Studier.

6. Vänner

7. Hjälpa andra på olika sätt (skolan, enskilda elever, m.m)

8. Spara.

9. Göra affärer.

10. Svampskogen

Mvh Isan Lover

Hej Isaan Lover,

Det var en diger populäritetslista.

Får man fråga på vilken plats som Dr Thaksin och PhuaThai partiet hamnar?

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Isaan Lover,

Det var en diger populäritetslista.

Får man fråga på vilken plats som Dr Thaksin och PhuaThai partiet hamnar?

Mvh

SN

Hej

Frugans intresse för politik är minimalt, hon är ju uppväxt med korrumperade politiker och militärkupper, så förtroendet för dessa är näst intill noll, men även hon blev förvånad när TRT kom till makten och för första gången satsade utanför Bangkok vilket gynnade Isaan, och hon trodde redan i ett tidigt skede att eliten och militären inte skulle acceptera detta, och hon fick ju rätt, och hon är lika pessimistisk nu, hon tror att militären och eliten kommer att återta makten igen, frågan är bara hur.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

En sån här lista är inte lätt att göra, men ett försök skulle nog se ut så här, men det är svårt att rangordna sånt här så helt rätt är det kanske inte.

1. Mat (finns inte detta direkt när hon är hungrig så blir det kaos).

2. Familj med mig och pojken.

3. Thai släkten.

4. Arbetet.

5. Studier.

6. Vänner

7. Hjälpa andra på olika sätt (skolan, enskilda elever, m.m)

8. Spara.

9. Göra affärer.

10. Svampskogen

Mvh Isan Lover

Jag håller med dig i stort sett. Min fru skulle nog inte ha med studier på sin lista, istället skulle nog Budda halkat in där någonstans, lite längre ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

En väldigt bra relation till mig, är jag bara lycklig och harmonisk (tillfredsställd) får hon alltid sin vilja igenom. Till syvende och sist verkar det vara så att det är min älskade som bestämmer i allt, efter noggrann genombelysning av problemet får hon sin vilja igenom, fattar ibland (oftast) inte hur men så är det och så kommer det att förbli (för husfridens skull). Min äkta hälft är väldigt sparsam, det är jag dessutom glad för (i 9 fall av 10), den hon missunnar mest är i alla fall sig själv, allt och andra går i första hand, och då våra barn - hennes barn - mina barn, ingen turordning ingen nämnd ingen glömd.

M.a.o. så länge jag håller mig på mattan är allt lugnt och problemfritt, vilket också innebär minimalt rökande och drickande, vara otrogen hinner jag inte med, har fullt sjå med att bara vara trogen.

Ovan var ett skämt dock i grunden väldigt allvarligt, vet att trohet är a och o för min fru.

Inbillar mig att ovan gäller oberoende vilken nationalitet kvinnan än har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bland Sveska kvinnor så gäller väl.

Pengar och status. Sen om vi får vara med så är det en bonus :)

talar du av egen erfarenhet när det gäller din mor och syster?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man antar att mat och husrum hamnar högst för de flesta människor så skulle jag sätta resten av listan såhär:

1) Jag.

2) Datorn.

3) Kaffe + chili (inte samtidigt dock)

4) Familjen i Thailand (föräldrar, syskon)

5) Hitta jobb.

6) Pengar.

Efter två dagar med hennes föräldrar och syster (med barn) som innneboende här fällde hon kommentaren "Nästa gång vi är Thailand behöver vi inte besöka min familj." Det kan bli för mycket av det goda tydligen. :)

När det gäller förhållandet till pengar så - för att undvika att generalisera hela befolkningar - som med mat: Den som aldrig har gått hungrig uppskattar inte ett dukat bord på samma sätt som den som har varit utan.

Link to comment
Dela på andra sajter

En väldigt bra relation till mig, är jag bara lycklig och harmonisk (tillfredsställd) får hon alltid sin vilja igenom. Till syvende och sist verkar det vara så att det är min älskade som bestämmer i allt, efter noggrann genombelysning av problemet får hon sin vilja igenom, fattar ibland (oftast) inte hur men så är det och så kommer det att förbli (för husfridens skull).

Känner igen det där. Här hemma är det jag som bestämmer allt om allting utom i de fall hon råkar ha en avvikande mening, då brukar hon få bestämma. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag håller med dig i stort sett. Min fru skulle nog inte ha med studier på sin lista, istället skulle nog Budda halkat in där någonstans, lite längre ner.

Hej

Buddha har nog plats på dom flesta Thailändskors lista men min fru är ganska ointreserad, hon har ingen Buddha i Sverige som hon tillber och inte i Thailand heller, inga cermonier eller rökelse, och det är i princip ingen i hennes släkt som är så religiös som Thailändare normalt är, i byn är det nästan ingen som har andehus utanför sitt hus, inte så många som går regelbundet i templen, hennes släkt verkar vara mer Anemister och tro på andevärlden och tilltron på det övernaturliga och att allt ska vara i balans, både själen, kroppen, naturen och miljön, men dom deltar precis som alla andra bybor i dom större buddistiska cermonierna och högtiderna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej

Buddha har nog plats på dom flesta Thailändskors lista men min fru är ganska ointreserad, hon har ingen Buddha i Sverige som hon tillber och inte i Thailand heller, inga cermonier eller rökelse, /// ...

Mvh Isan Lover

Detta gäller även min fru, för religion och thailändsk politik är

inga större intresseområden hos henne heller.

Hon har väl under åren kommit fram till den insikten att om hon nu ska lyckas med något i livet

så hänger det till syvende och sist på henne själv, och att inga thailändska politikers ord

eller andligt "hokus pokus" kan ordna detta åt henne.

Helt avigt inställd är hon dock inte till den buddhistiska religionen,

för ett visst andligt deltagande sparar hon nog

som en backup och tröst om det ändå skulle gå åt skogen. :whistle:

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

fyller på listan

1, Pengar till sin familj

2, Pengar till sig själv

3, Pengar till sin thaipojkvän (som farangen är ovetandes om oftast)

4, åka på semester till Thailand två veckor före farangen för att träffa sin thaigubbe

.

.

Antar att du inte har någon partner från Thailand!

Och om du har det och har ovanstående erfarenheter så tycker jag att du skall kasta ut henne omgående.

Tragiskt att ni verkar vara en hel del som har samma tråkiga erfarenheter av Thaitjejer, hur kunde ni bli ihop med dessa pengahungriga våp.

Min egen lista:

1: Barnen

2: Övriga familjen inklusive mig

3: Att alltid försöka få sin omgivning nöjd och glad

4: Mat

5: Att läsa böcker

6: Studera

7: Resa

8: Städa

9: Sova

10: Att sova med mig ? :whistle:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du inte har någon partner från Thailand!

Och om du har det och har ovanstående erfarenheter så tycker jag att du skall kasta ut henne omgående.

Tragiskt att ni verkar vara en hel del som har samma tråkiga erfarenheter av Thaitjejer, hur kunde ni bli ihop med dessa pengahungriga våp.

Min egen lista:

1: Barnen

2: Övriga familjen inklusive mig

3: Att alltid försöka få sin omgivning nöjd och glad

4: Mat

5: Att läsa böcker

6: Studera

7: Resa

8: Städa

9: Sova

10: Att sova med mig ? :whistle:

Din fru borde få minus karma om hon hellre städar än sover med dig... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Din fru borde få minus karma om hon hellre städar än sover med dig... ;)

jo, men hon vet att jag inte gillar att sova med henne om det är smutsigt.... :)

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...