amja Inlagd Juli 19, 2011 Dela Inlagd Juli 19, 2011 Diana Estate är toppen.. Om man är från England o 60+ "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Juli 19, 2011 Dela Inlagd Juli 19, 2011 Diana Estate är toppen.. Om man är från England o 60+ Vet du hur gammal han är som frågar? Estaten har många goa gubbar.Ägare ochså. Svenskar ochså.Minst 12st vad jag vet. plus long rent. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Juli 19, 2011 Dela Inlagd Juli 19, 2011 Vet du hur gammal han är som frågar? Estaten har många goa gubbar.Ägare ochså. Svenskar ochså.Minst 12st vad jag vet. plus long rent. Nej, jag vet inte åldern, men han ska ju ha med sig en 10 åring.. Min uppfattning är iaf att det inte är något barnställe. "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 19, 2011 Dela Inlagd Juli 19, 2011 Du var fantastiskt hjälpsam Guidehjälp klarar jag mig förövrigt utan, det var bara månadspriserna jag var ute efter. Bry dig inte om Anja hon brukar vara otrevlig för det mesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Juli 19, 2011 Dela Inlagd Juli 19, 2011 Bry dig inte om Anja hon brukar vara otrevlig för det mesta Lär dig läsa/stava, surgubbe! Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 19, 2011 Dela Inlagd Juli 19, 2011 Lär dig läsa/stava, surgubbe! Mvh Amja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Juli 19, 2011 Dela Inlagd Juli 19, 2011 "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acrobban Inlagd Juli 20, 2011 Dela Inlagd Juli 20, 2011 Ja vad säger man? Pattaya är förmodligen världens billigaste stad vad gäller boende, kryllar ju av hotel, condos, guesthouses mm som kostar under 20 ooo baht/ mån. Med dagens kurs är 20000 baht 4376 kronor. och då får du ett fint hotelrum med ac, kyl, kabel tv, wifi mm, plus pool, städning varje dag, rent o snyggt. Tänkte bara det var kanske lite onödigt att starta en tråd ang tips om dessa ställen i Pattaya? när de finns överallt där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 20, 2011 Dela Inlagd Juli 20, 2011 Ja vad säger man? Pattaya är förmodligen världens billigaste stad vad gäller boende, kryllar ju av hotel, condos, guesthouses mm som kostar under 20 ooo baht/ mån. Med dagens kurs är 20000 baht 4376 kronor. och då får du ett fint hotelrum med ac, kyl, kabel tv, wifi mm, plus pool, städning varje dag, rent o snyggt. Tänkte bara det var kanske lite onödigt att starta en tråd ang tips om dessa ställen i Pattaya? när de finns överallt där. Varför detta?! Gubbarna gillar ju att svar på detta. Låt alla ha roligt! Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Juli 20, 2011 Dela Inlagd Juli 20, 2011 Det är milsvidd skillnad på standarden i samma prisklass, så jag tycker att tråden är berättigad. "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 20, 2011 Dela Inlagd Juli 20, 2011 Ja vad säger man? Pattaya är förmodligen världens billigaste stad vad gäller boende, kryllar ju av hotel, condos, guesthouses mm som kostar under 20 ooo baht/ mån. Med dagens kurs är 20000 baht 4376 kronor. och då får du ett fint hotelrum med ac, kyl, kabel tv, wifi mm, plus pool, städning varje dag, rent o snyggt. Tänkte bara det var kanske lite onödigt att starta en tråd ang tips om dessa ställen i Pattaya? när de finns överallt där. Ja va fan, du har ju helt rätt.. Lägg ner det här forumet, det är ju bara massa onödiga frågor här, där svaren är så självklara att de inte behövs några svar. Ungefär lika onödigt som när man ska köpa en ny tv i 5-6000 kr klassen och kollar sajter som prisjakt mm.. Finns ju hur många olika modeller som helst, men eftersom priset nästan är det samma så är det bara ta vilken som helst, skit i omdömen och egenskaper bara slå till på första bästa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juli 21, 2011 Dela Inlagd Juli 21, 2011 Tänkte bara det var kanske lite onödigt att starta en tråd ang tips om dessa ställen i Pattaya? när de finns överallt där. Håller med, tycker Wuthai med fruga + barn kan hoppa av vid Klangen och ta sitt bagage o knalla runt lite för att fixa sitt boende istället för att skapa såna här onödiga trådar Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Augusti 19, 2011 Dela Inlagd Augusti 19, 2011 (ändrad) Jag har bokat fyra nätter i november på Eastiny Bella Vista Hotel & Residence mitt emellan soi 7 och 8 i Pattaya. Någon som har bott där och vad tyckte du isf? Är ju inte försent att omboka om det skulle vara så... http://www.eastinypa...om/bella_vista/ Hur tyckte du hotellet var?? Vad kostade det?? Ser nu att det är först i november du skall dit. Kanske någon annan har uppdatering. Ändrades Augusti 19, 2011 av lill_kurre "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 19, 2011 Dela Inlagd Augusti 19, 2011 Jag har bokat fyra nätter i november på Eastiny Bella Vista Hotel & Residence mitt emellan soi 7 och 8 i Pattaya. Någon som har bott där och vad tyckte du isf? Är ju inte försent att omboka om det skulle vara så... http://www.eastinypa...om/bella_vista/ Jag och nitt71 bodde där 2010 i Juni. Det finnes bättre hotell i Pattaya för det priset! Lite för dyrt, till den standaren. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trebh Inlagd Augusti 19, 2011 Dela Inlagd Augusti 19, 2011 Jag och nitt71 bodde där 2010 i Juni. Det finnes bättre hotell i Pattaya för det priset! Lite för dyrt, till den standaren. Hälsar pigge01 Skriv inte bara:Det finns bättre hotell för det priset!Ge oss också namnet på dessa bättre hotell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd Augusti 19, 2011 Dela Inlagd Augusti 19, 2011 Sitter och kollar på lite olika boende i Pattaya. Någon som har prövat http://www.seaside-g.com/index.html eller https://billabonghotel.com/index.htm. Håller på med att göra mig redo för nya äventyr. Vill bo billigt i trevlig miljö. Skulle va trevligt med ett guesthouse med swimingpool, litet mathak och en pinne!!!B)Klart det ska vara tjejer där utan pinne. Men som gillar pinnar. Pinnar...Nä sorry Det var ett boende jag letar efter. Någon som sett Noi från maitans städpatrull? //G Bodde i standardrum på Billabong i december och det var helt OK. Kostade 700/natt om jag inte minns fel. Tjejer finns det massor av där. När jag kom tillbaka till Pattaya efter några veckor i Udon Thani så tog jag in på Liquid Lounge (http://www.liquidloungepattaya.com) som ligger på hörnet vid soi Buakhao. Nästan dubbelt så stort rum för samma pengar. Inte många damer där kan tilläggas men från balkongen var det bra utsikt över de dansande skönheterna på Blue Moon. https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 19, 2011 Dela Inlagd Augusti 19, 2011 Skriv inte bara:Det finns bättre hotell för det priset!Ge oss också namnet på dessa bättre hotell Det blir för mycket att rada upp! I Pattaya finnes det hundra talens hotell. Bara att leta : http://www.sawasdee.com/ är en sökväg. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chockdii Inlagd Augusti 20, 2011 Dela Inlagd Augusti 20, 2011 Ska man bo månadsvis och vill ha mer discount så hamnar man lite off...centralt belägna hotell ger ju i regel usel discount... Ville bara säga det ;-) Annars blir mitt tips att hyra en condo..(google is your friend) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd Augusti 20, 2011 Dela Inlagd Augusti 20, 2011 Nya Tycoon, är det någon som varit förbi? öppnar de till 1:a Okt som planerat eller blir det förskjutet som vanligt iThailand? ps.Jag snackade med ägarinnan i Apr. och hon lovade bra öppningspriser precis så som Tycoon hade då hon öppnade det. ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 20, 2011 Dela Inlagd Augusti 20, 2011 (ändrad) Nya Tycoon, är det någon som varit förbi? öppnar de till 1:a Okt som planerat eller blir det förskjutet som vanligt iThailand? ps.Jag snackade med ägarinnan i Apr. och hon lovade bra öppningspriser precis så som Tycoon hade då hon öppnade det. Tjena, Cave! Grabben och jag körde bort till Tycoon och kollade av läget. Hon sa att dom ska öppna nästa månad.. sen om det blir så det vet bara Buddha! Priserna blir något högre, bifoga även prislista till dig. Kommer med all säkerhet bo där nästa år. Internet ska finnas i alla rum, kabel eller wifi kan man välja mellan. Sen glömde jag fråga om pool, då min thai är begränsad så fick grabben fråga en av byggarna om det fanns pool, och det fanns sa grabben! Ändrades Augusti 20, 2011 av wUThai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Felixduva Inlagd Augusti 20, 2011 Dela Inlagd Augusti 20, 2011 Ja att Tycoon Suite skall öppna nästa månad skall nog tas med en nypa salt.kines ägarinnan sa först maj sedan juli och nu nästa månad.vi får se om de har öppnat till högsäsongen..priserna har också varierat en del men stämmer detta så är 14500:- ett klart prisvärt alternativ i förhållande till andra nybyggda hotell. Har för mig att poolen skulle vara på en sidan av hotellet delvis under tak men det är uppgifter från personalen på Place så det kan nog bli så eller ingen pool alls. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
StefanJ Inlagd Augusti 23, 2011 Dela Inlagd Augusti 23, 2011 Jag har bokat in mig på ett ganska nytt hotel, öppnade för ca 1 år sen. Nature View Hotel, på soi Buakao http://www.natureviewpattaya.com/index1.html http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g293919-d2089884-Reviews-Nature_View_Hotel-Pattaya_Chonburi_Province.html 2-14feb 2012, 1150bt/natt för Pool deluxe room, med balkong.. har fått bra recensioner Jag valde mellan mitt senaste hotel, Pasadena Lodge på soi Lek Metro /diana Oxå jäkla bra och fina rum 1200-1500bt/natt.. men Nature hade pool, så jag valde den Är det nån som har hunnit bott på Nature View? Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Augusti 23, 2011 Dela Inlagd Augusti 23, 2011 Har bott där en natt under Songkran. Kom inte ihåg så mycket av det., men många kompisar har bott där. Enda nackdelen var att det inte fanns internet på rummen. Annars trevlig personal. Har även bott på Pasadena Lodge men aldrig mer. Hade bokat 2 rum där för några år sedan men när vi kom dit fanns det bara ett rum. Checkade ut efter en natt. Tyckte att det ser bra ut men mest var man livrädd att något skulle gå sönder. Sakerna håll knappt ihop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Augusti 23, 2011 Dela Inlagd Augusti 23, 2011 Jag har bokat in mig på ett ganska nytt hotel, öppnade för ca 1 år sen. Nature View Hotel, på soi Buakao http://www.naturevie...com/index1.html http://www.tripadvis...i_Province.html 2-14feb 2012, 1150bt/natt för Pool deluxe room, med balkong.. har fått bra recensioner Jag valde mellan mitt senaste hotel, Pasadena Lodge på soi Lek Metro /diana Oxå jäkla bra och fina rum 1200-1500bt/natt.. men Nature hade pool, så jag valde den Är det nån som har hunnit bott på Nature View? Pasadena har jag också bott på, lite roliga och udda rum, helt ok! Dock verkar långliggare lagt beslag på dom bästa rummen med stor balkong.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Augusti 23, 2011 Dela Inlagd Augusti 23, 2011 Pasadena har jag också bott på, lite roliga och udda rum, helt ok! Dock verkar långliggare lagt beslag på dom bästa rummen med stor balkong.. Som du då? manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu