Jump to content
IGNORERAD

Hotell i Pattaya..


Guest wUThai

Recommended Posts

Guest wUThai

Nån som har nåt nytt ställe att rekommendera? Gärna ligga centralt. Orka inte gå genom hela forumet för att leta igen, då sökfunktionen är kass.. iaf för mig. :)

Så ni som varit nere nyligen eller har nåt guldkorn som man missat kan väl slänga inte lite tips?! Allt från 15k - 25k mån är av intresse. 2 vuxna 1 barn.

Nästa vecka dra man! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • amja

    8

  • Mankan

    5

  • pigge01

    4

  • Sam sip sam

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nån som har nåt nytt ställe att rekommendera? Gärna ligga centralt. Orka inte gå genom hela forumet för att leta igen, då sökfunktionen är kass.. iaf för mig. :)

Så ni som varit nere nyligen eller har nåt guldkorn som man missat kan väl slänga inte lite tips?! Allt från 15k - 25k mån är av intresse. 2 vuxna 1 barn.

Nästa vecka dra man! :)

Diana estate. Soi bukhao har lyor i den prisklassen, fint område, 2 swimmingpools.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.lkpattaya.com/

Ta en titt på det här! Olika storlekar o priser.

Jag har bott på Mansion o tyckte det var helt ok.

De har väl inga månads priser eller har de det?

Jag såg inga på hemsidan i alla fall.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

De har väl inga månads priser eller har de det?

Jag såg inga på hemsidan i alla fall.

Titta en gång till ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Titta en gång till ;)

Nu har jag gjort det men fråga kvarstår.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gjort det men fråga kvarstår.

Läs innantill!

Tänker inte vara guide åt dig.

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gjort det men fråga kvarstår.

Svaret får man när man bokar. Reserverar/bokar man mer än 30 dagar poppar ett vecko månatligt alternativ upp.

För LK Mansion är priset för en månad 15 000 B.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs innantill!

Tänker inte vara guide åt dig.

Du var fantastiskt hjälpsam :suicide:

Guidehjälp klarar jag mig förövrigt utan, det var bara månadspriserna jag var ute efter.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svaret får man när man bokar. Reserverar/bokar man mer än 30 dagar poppar ett vecko månatligt alternativ upp.

För LK Mansion är priset för en månad 15 000 B.

Mvh

Tack för hjälpen. Jag fick av någon anledning för mig att det borde stå under rubriken "Rate"

Det var dumt av mig ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kan rekommendera lk premier på third road bodde där en månad i vintras för runt 15000 bath. Nya rum som har safe och städas varannan dag!

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Tack alla. Men LK går bort då grabben är 10 år, men dom har bara upp till 7 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycoon bygger nytt hotell som skulle slå upp portarna under hösten enl. ägarinnan, de brukar ha ett bra månadspris.

Ca 8,000 i mån + el o vatten men med fritt internet har de idag, vad det nya hotellet som ligger 50m innan på samma soi kommer att kosta vet jag ej.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Tycoon bygger nytt hotell som skulle slå upp portarna under hösten enl. ägarinnan, de brukar ha ett bra månadspris.

Ca 8,000 i mån + el o vatten men med fritt internet har de idag, vad det nya hotellet som ligger 50m innan på samma soi kommer att kosta vet jag ej.

Bodde faktiskt på Tycoon sist vi var nere. Rummen är ok och priset jättebra. Men läget är lite off.

Hittade detta stället.. men även där är ju läget inte så bra. Men ser onekligen väldigt bra ut och riktigt bra priser om nu den standarden är samma som bilderna, vilket dom ska vara då frugan ringde och snackade med dom idag. Jag ska nog åka dit och kolla när vi kommer ner.

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan rekommendera att du æven tar en titt på http://www.tripadvisor.com/ sida.

Sist jag var i Bangkok så anvænde jag deras rekommendationer och jag blev inte besviken, ær lite inne på att testa Mercure Hotel næsta gång jag tar en tur till Pattaya (hittat på tripadvisor).

Av ændast tre reviewer på tripadvisor, så sæger en om KTK Royal Residence “This is a fairly new hotel,good decor,swimming pool,wifi The problem is the constant building noise coming from on all side of this hotel... “ och ger stællet 2 av 5 møjliga.

Lycka till med hotel

//bob

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Kan rekommendera att du æven tar en titt på http://www.tripadvisor.com/ sida.

Sist jag var i Bangkok så anvænde jag deras rekommendationer och jag blev inte besviken, ær lite inne på att testa Mercure Hotel næsta gång jag tar en tur till Pattaya (hittat på tripadvisor).

Av ændast tre reviewer på tripadvisor, så sæger en om KTK Royal Residence “This is a fairly new hotel,good decor,swimming pool,wifi The problem is the constant building noise coming from on all side of this hotel... “ och ger stællet 2 av 5 møjliga.

Lycka till med hotel

//bob

Jag läste där också och just oljudet är ju inte så bra.. men den recensionen var från 2010. Men helt klart värt att åka dit och kolla iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya Bay resort har månadspris http://pattayabayresort.com/Monthly_Rates.aspx

Ett mycket prisvärt hotell!

Jag brukar bo där.

Bra läge bakom Aveny köpcentrum, ganska lugnt.

Tänk på detta!

Översättning från engelska till svenska

* Plus 7,00 baht per kilowattimme el som används (genomsnittliga månatliga elräkning är 1,800.00 baht) och 150 baht per person, per månad, fast avgift för vatten (2 personer = 300,00 baht per månad).

En 10,000.00 baht återbetalningsbar deposition krävs för att flytta in.

I månadsavgiften ingår: städning, buteljerat vatten och rena sängkläder två gånger per vecka (frukost ingår inte i våra månatliga avgifter).

Alla angivna priser är i Thai Baht och baseras på rum tillgängliga vid bokningstillfället.

En månad anses vara trettio (30) nätter.

Extra nätter debiteras på 500,00 Baht per natt - lågsäsong och 750,00 Baht per natt - Högsäsong.

Tills du har en bekräftad bokning, priser kan ändras utan förvarning.

Det finns inga återbetalningar eller prorations för tidig avresa till vår månatliga avgifter av någon anledning.

Månadskostnader kan inte convereted till andra kurser efter din incheckning.

Hälsar

pigge01

Alla rums priser och avgifter är föremål för ett ytterligare 7% statlig skatt.

Alltså ett pris tillägg!

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bokat fyra nätter i november på Eastiny Bella Vista Hotel & Residence mitt emellan soi 7 och 8 i Pattaya.

Någon som har bott där och vad tyckte du isf? Är ju inte försent att omboka om det skulle vara så...

http://www.eastinypattaya.com/bella_vista/

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och kollar på lite olika boende i Pattaya. Någon som har prövat http://www.seaside-guesthouse.com/index.html eller https://billabonghotel.com/index.htm.

Håller på med att göra mig redo för nya äventyr. Vill bo billigt i trevlig miljö. Skulle va trevligt med ett guesthouse med swimingpool, litet mathak och en pinne!!!B)Klart det ska vara tjejer där utan pinne. Men som gillar pinnar. Pinnar...Nä sorry Det var ett boende jag letar efter. Någon som sett Noi från maitans städpatrull?

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...