Jump to content
IGNORERAD

Bästa golfbanorna inom 1tim från pattaya


Krafta

Recommended Posts

Vilka golfbanor runt Pattaya (typ inom 1 tim resa ) tycker du är de bästa samt vilka gillar du mest att spela på och varför / och eventuellt - vilka spelar du inte på och varför inte?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krafta

    15

  • HuligArne

    6

  • Mankan

    5

  • Sam sip sam

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mina egna:

Siam Plantation

+ Kanonbana, blir inte mycket bättre än det här,snabba greener, ligger nära Pattaya, ditt namn står på skåpet i omklädesrummet etc,.

Klubbhus: Kanon

Omklädesrum: Kanon

Betyg 4.8(5)

- för dyr att spela på för ofta, inga svenskarrangörer åker dit.

Pris: 3000 (psc2700)

Siam old course

+ Kanonbana,snabba greener, ligger nära Pattaya.

Klubbhus: Kanon

Omklädesrum: Kanon

Betyg 4.6(5)

- för dyr att spela på för ofta, inga svenskarrangörer åker dit.

Pris: 3000 (psc2700)

Laem Chabang

27 hål designad av Jack Nicklaus.

+mycket bra anläggning och välbesökt.

Kanonbana, ganska nära Pattaya.

Betyg 4.4(5)

Klubbhus: Kanon

Omklädesrum: Kanon

- för dyr att spela på för ofta, det händer att svenskarrangörer åker dit.

- pris:2500 (psc2250)

Khao Kheow

27 hål designad av legendaren Pete Dye och hans son Perry.

Efter att man har spelat 18 hål på den här banan känner man sig bara lycklig!

Klubbhus: Kanon

Omklädesrum: Kanon

Betyg: 4.3

+ Fantastisk golfupplevelse.

- vet inga,har bara tyckt att jag lever livet efter en runda på den här banan.

-pris 2000 (1200)

Bangphra: Trevlig golbana med bra kvalitet ,man får passa sig för apor på några hål så dom inte rensar provianten.

Betyg: 3.7

+ Trevlig bana, bra greener.

Klubbhus: Kanon

Omklädesrum: Kanon

Speciellt: vattensprut&lufttorkning på toaletten.

Emerald G.C.

Ganska rolig bana att spela men det är mer klöver på fairway än gräs.Dessutom ligger banan instängd bland växtligheten och det finns lite uppförsbackar så det blir ganska varmt när man spelar - golfbil kan nog rekommenderas.

Resturangen ligger öppet och är ganska gemytligt.

Omklädesrummet är ganska sunkig.

Betyg: 3.0

Greenwood G.C.

Mycket trevlig bekantskap,

18 hål designad av Peter Thomsom.

+mycket bra anläggning.

Bra bana.

Betyg 3.5 (5)

Klubbhus: Kanon

Omklädesrum: Mkt bra

- Hårda greener och samtidigt sumpaktiga foregreener (kalle-anka enl. mig), 1 tim från Pattaya.

Svenskarrangörer åker gärna hit. pris:900.

Phoenix

Mycket bra bana nära Pattaya.

27 hål design Dennis Griffiths.

Bra kvalitet på greener & fairways

Klubbhus: enormt! Men har väl fått några år på nacken nu.

Omklädesrum: bra

Betyg: 3.7

Burapha: Mycket trevliga banor med 36 hål, ligger granngårds med laem chabang.

Designer: David Graham & Gary Panks.

Mycket trevlig bana som bör spelas.

Bra kvalitet på greener & fairways

Klubbhus: mkt bra.

Omklädesrum: mkt bra

Betyg:4.1

Pris 2000 (1800).

Crystal bay

27-hål, Design: Thai Takenaka.

Hyfsat trevlig bana att spela men det stora problemet är att dom skiter i bunkrarna - nästan inga caddies krattar.

Klubbhus: ok

Omklädesrum: ok

Betyg:2.8

Kännetecken - dom tre tornen.

Pris:2000 (750)

Mountin Shadow

Designer: Ronald Fream

Ganska kul bana men lite trixig.

Greenerna är dock ganska tröga.

Betyg:3.3

Klubbhus: ok

Omklädesrum: ok

Pris:2000 (750)

Pattana Sports Club

Designer: Gussan.

27 hål.

Mycket trevlig golfbana med bl.a. ett par 6-hål.

Betyg 3.8

Klubbhus: mycket bra

Omklädesrum: mycket bra.

Pris 1500 (1500)

Pattaya Country Club

Ganska roliga hål men kvaliteten på greener & fairway är inte dom bästa.

Resturangen är lite halvsunkig.

Omklädningsrummen är helsunkiga.

Betyg::2.5

Pris 1100 (770)

Pleasant valley

Designer: Golf East

En ny men bra golfbana.

Rolig att spela, men känns lite kort.

Kvaliteten på greener & fairway är bra.

betyg 3.7

Plutaluang Navy

36 hål, Design Thai Navy.

Spela west/North - dom hålen är riktigt bra , dom andra hålen är sämre.

Klubbhus: ok

Omklädesrum: ok

Betyg 3.6

Pris: 800.

Rayong Green Valley

Designer: Peter W Thompson.

Mycket trevlig golfbana, klubbhuset är gemensamt med st.andrews2000 och den nybyggda banan silky oak.

Jag har bara haft möjligheten att spela green valley men efter en medioker inledning de första 9 så gjorde jag 2st birdies och en eagle varefter himmelen öppnade sig och det var vatten överallt så tävlingen fick avbrytas.

Så jag tar nästa möjliga tillfälle att spela banan igen.

- En massa korianer spelar här och de kan starta flera fyrbollar innan du kommer fram till 10:ans tee om du inte passar dig!

Klubbhus: ok

Omklädesrum: ok.

Betyg:4.1

Tresure Hill

Trevlig men trixig bana.

- Nästan 1 timma i restid.

Betyg:3.7

+ billigt 900 (700).

Resturang OK

Omklädesrum OK

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Krafta,

Nu får man ju lite flashbacks!

Minns inte alla banor jag och Drivern spelade på, men jag var nöjd med Emerald och Phoenix.

Drivern har säkert mycket att tillägga när han får möjlighet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Krafta hade en ganska bra presentation. Håller inte med om Siam plantaion- att den är en kanonbana om man har under 3 i handikap stämmer .Annars blir det som när vi var där caddiserna tröttnade till slut att peka ut var vill skulle sikta ,det var för snabbt.... Old course känner jag delägarna och det ät en superbana,men jag tror att den är privat nu...

Lamem Shabang och Phoenix speladde vi mest phoenix för den låg nära ,helt okey banor båda två..

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

På Siam Plantation, Siam Old Course, Laem Chabang och Burapha är det biltvång så där får man lägga på ca 600 bath på priset

Under lågsäsong så finns det en del riktigt bra erbjudanden, fram till 30 september så kostar t ex Siam Plantation 1250 bath (i stället för 2700) på måndagar.

Aktuella priser och rabatter hittar man här:

http://www.pattayasp...d=171&Itemid=58

Jag har spelat både Siam och Laem Chabang med Jomtien Golf som är en svensk arrangör, de brukar inte ha de banorna i det ordinarie programmet men finns det intresse så fixar de en extratur dit.

Ändrades av HuligArne
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hej Krafta,

Nu får man ju lite flashbacks!

Minns inte alla banor jag och Drivern spelade på, men jag var nöjd med Emerald och Phoenix.

Drivern har säkert mycket att tillägga när han får möjlighet.

Herr Chang har talat.

Jo då fick man ju ha den äran att se Herr Chang spela golf på phoenix , jädrans boll var det ngn som muttrade

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Eastern Star om man gillar kokospalmer ,kul grej är yardmarkeringarna , Fågelholkar !!.

Bambam,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Greenwood och Bangpra ligger högt upp på min favolista

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Royal Lakeside är en av mina favoriter.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Aja baja!

Inte provsvinga på tee!:crazy:

Svårt att undvika när man druckit Beer Chang ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

I forhallande till pris ar Khao Kheo bast enligt mig. Den tycker jag har allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Svårt att undvika när man druckit Beer Chang ;)

Herr Chang har talat.

Njae Heineken var det

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man sätter likhetstecken mellan bästa och mest prisvärda så tycker jag Khao Keow och Pleasant Valley ger mest golf för pengarna.

Då har jag utgått från att man är medlem i PSC och kan utnyttja den rejäla rabatt som dessa båda banor har för PSC-medlemmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Krafta hade en ganska bra presentation. Håller inte med om Siam plantaion- att den är en kanonbana om man har under 3 i handikap stämmer .Annars blir det som när vi var där caddiserna tröttnade till slut att peka ut var vill skulle sikta ,det var för snabbt.... Old course känner jag delägarna och det ät en superbana,men jag tror att den är privat nu...

Lamem Shabang och Phoenix speladde vi mest phoenix för den låg nära ,helt okey banor båda två..

Tobbe

Tjena Fimmer!

Siam Plantation är inte den lättaste golfbanan och passar nog inte alla men själv så fick jag en mycket bra totalupplevelse efter att spelat den här banan ( inte för att jag gjorde någon sänkning eller dylikt

)Att LPGA har valde att lägga sin tävling i asien på banan gör ju inte saken sämre.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mini golf banan Pattaya klang -beachroad.

Nära till allt.

Kanon!

Jag tycker att minigolf är ganska kul också, men kan inte komma ihåg att jag sett någon minigolfbana runt klangen & beachroad - kan du beskriva lite närmare var den ligger.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

«fimmer, den 17 July 2011 - 06:02 , sade:

Tjena!

Krafta hade en ganska bra presentation. Håller inte med om Siam plantaion- att den är en kanonbana om man har under 3 i handikap stämmer .Annars blir det som när vi var där caddiserna tröttnade till slut att peka ut var vill skulle sikta ,det var för snabbt.... Old course känner jag delägarna och det ät en superbana,men jag tror att den är privat nu...

Lamem Shabang och Phoenix speladde vi mest phoenix för den låg nära ,helt okey banor båda två..

Tobbe

Tjena Fimmer!

Siam Plantation är inte den lättaste golfbanan och passar nog inte alla men själv så fick jag en mycket bra totalupplevelse efter att spelat den här banan ( inte för att jag gjorde någon sänkning eller dylikt

)Att LPGA har valde att lägga sin tävling i asien på banan gör ju inte saken sämre.

Om jag inte är helt ute och cyklar så spelar väl LPGA på Old course och inte på Plantation.

Jag spelade för övrigt Plantation två gånger i vintras och visst var greenerna fina och väl ondulerade på sina ställen. Kan dock inte säga att jag upplevde dem som speciellt snabba.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Eastern Star om man gillar kokospalmer ,kul grej är yardmarkeringarna , Fågelholkar !!.

Bambam,,

Eastern Star : Där håller dom på att renovera banan - Banan är ju designad av självaste Robert Trent Jones Jr så jag har stora förväntningar på den här banan i vinter när jag kommer att spela den!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte är helt ute och cyklar så spelar väl LPGA på Old course och inte på Plantation.

Jag spelade för övrigt Plantation två gånger i vintras och visst var greenerna fina och väl ondulerade på sina ställen. Kan dock inte säga att jag upplevde dem som speciellt snabba.

Tjena Mankan!

Det är sant att LPGA gick på siam old course i år men den har gått på plantation tidigare, Plantation spelade jag 2009 och då var den riktigt bra, 2010&2011 spelade jag bara med

svenskarrangörer och dom åker varken till old course,plantation eller st.andrews2000 vilket jag tycker är synd ( gillar att spela dom banorna).

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Kanon!

Jag tycker att minigolf är ganska kul också, men kan inte komma ihåg att jag sett någon minigolfbana runt klangen & beachroad - kan du beskriva lite närmare var den ligger.

Den ligger vid nova lodge hotell vid korsningen beach road klangen

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Mankan!

Det är sant att LPGA gick på siam old course i år men den har gått på plantation tidigare, Plantation spelade jag 2009 och då var den riktigt bra, 2010&2011 spelade jag bara med

svenskarrangörer och dom åker varken till old course,plantation eller st.andrews2000 vilket jag tycker är synd ( gillar att spela dom banorna).

Ok där ser man. Sture och Wängan hade faktiskt några eller åtminstone en gång till plantation i Mars till ganska ok pris. Jag spelade en gång med dem och en gång i privat regi.

Trevlig bana i alla fall

post-3918-0-32005900-1311368111_thumb.jp

post-3918-0-80666600-1311368118_thumb.jp

post-3918-0-63816800-1311368125_thumb.jp

post-3918-0-60926200-1311368134_thumb.jp

post-3918-0-23666600-1311368141_thumb.jp

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ligger vid nova lodge hotell vid korsningen beach road klangen

OK! Då lär det bli några besök där framöver.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok där ser man. Sture och Wängan hade faktiskt några eller åtminstone en gång till plantation i Mars till ganska ok pris. Jag spelade en gång med dem och en gång i privat regi.

Trevlig bana i alla fall

Trevliga bilder Mankan!

Jag har hitintills bara spelat golf i Pattaya under december-januari - men sture & Wängan har väl inte haft några utflykter till siam plantation under högsäsongperioden dom senaste åren? Sture hade väl någon resa till old course för ett par år sedan i typ maj om jag inte minns fel - sen fixar ju sture egna golfutflykter om några är intresserade under lågsäsongen..

Hälsningar

Michael

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevliga bilder Mankan!

Jag har hitintills bara spelat golf i Pattaya under december-januari - men sture & Wängan har väl inte haft några utflykter till siam plantation under högsäsongperioden dom senaste åren? Sture hade väl någon resa till old course för ett par år sedan i typ maj om jag inte minns fel - sen fixar ju sture egna golfutflykter om några är intresserade under lågsäsongen..

Hälsningar

Michael

Jomtien Golf o Travelservice bokar bana efter gästenrnas önskemål

Plantation är en fin bana.

016_redigerad-1.jpg

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...