Jump to content
IGNORERAD

Är 2011 ett gynnsamt år för att bygga hus i Thailand?


Herr Chang

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Hej

Enligt mig är det nog tur för Thailändarna att dessa regler finns annars skulle dom väl inte kunna bo alls på populära platser.

Mvh Isan Lover

Med tanke på alla rika thailändare som det onekligen finns,

så förstår jag inte varför de inte skulle kunna bo på populära

ställen bara för att faranger skulle få rätt att köpa lite tomtmark i Thailand.

Om du med "Thailändare" menar fattiga bybor så kan de inte

köpa någon tomtmark idag heller,

i alla fall inte vid populära platser.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    6

  • Avregistrerad clion

    5

  • Soengsang

    4

  • Tujtuj

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

När vi skulle köpa bil för två år sedan gick fru tuj-tuj till en spådam i Thailand och blev informerad om att juni det året var bäst för oss och bilköp. Både maj och juli skulle innebära otur.

Vi köpte just i juni, och bilen har fungerat klockrent! Lite läskigt faktiskt!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi skulle köpa bil för två år sedan gick fru tuj-tuj till en spådam i Thailand och blev informerad om att juni det året var bäst för oss och bilköp. Både maj och juli skulle innebära otur.

Vi köpte just i juni, och bilen har fungerat klockrent! Lite läskigt faktiskt!

Glömde du Untitled-1.gif. ? Köpte min bil för 2 år sedan i mars, har fungerat klockrent och det känns inte ett dugg läskigt. Snarare något jag räknat med och utan "tips" från någon spådam. Men var o en är ju salig på sin trowhistle.gif. Mvh Hnjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

När jag byggde mitt första hus i Sverige

fick inte jag heller äga marken eller huset

banken blev ägare

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Vi fick också order att bygga under 2011, med start den 11'e juni, mycket viktigt tydligen.

Å andra sidan så har det varit likadant med alla byggen, men de verkar alltid hitta ett datum som passar under de närmsta veckorna...

För min del är jag bara glad att jag ej får äga något, vid en eventuell skilsmässa så går husen till den jag idag tycker har rätt till dem.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Nu ska vi inte överdramatisera detta med att jag inte vill betala för hus i Thailand. Det har helt enkelt sin grund i att fru Chang vägrar att betala något för vårt boende i Sverige (typ halva hyran, halva elräkningen etc), de pengarna ska sparas till annat. OK säger jag, du betalar boende i Thailand så betalar jag boende i Sverige. Vilket verkar vara OK även för fru Chang.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

För min del är jag bara glad att jag ej får äga något, vid en eventuell skilsmässa så går husen till den jag idag tycker har rätt till dem.

Det resonemanget verkar ju väldigt logiskt...????

Ska nog också börja bygga hus åt alla jag träffar och själv kan jag bo på gatan för då har jag råd att bygga fler hus åt andra. :friends:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det resonemanget verkar ju väldigt logiskt...????

Ska nog också börja bygga hus åt alla jag träffar och själv kan jag bo på gatan för då har jag råd att bygga fler hus åt andra. :friends:

Tjena Mekong såg att du inte gillade Erkkis resonomang så det ska bli spännande att höra vad du tycker om mitt och vad jag har valt att göra.

Hus, tomt och bil i Thailand står faktiskt inte på mig, men vad gör det när jag har en underbar fru som hus, tomt och bil står på. så enligt några här är jag en losser eller en dum kärlekskrank blåögd farrang. Men jag håller inte med! vi har det så in i helvete bra fortfarande efter 12 år som gifta med två ungar och inga planer på att skiljas har vi heller, delad ekonomi har vi så några hennes eller mina pengar finns inte och ja hon jobbar och tjänar pengar så det är inte min lön vi samsas om. Skulle jag gå och vänta på att frugan sparar ihop pengar själv till hus och bil både här och i Thailand så skulle jag förmodligen fortfarande gå i väntans tider, vi kom rätt så snart fram till att kämpar vi tillsammans så går allting så mycket bättre och vi når gemensamt uppsatta mål snabbare. När hon kom till Sverige så stod vi på ruta ett och frågan var hur vi skulle komma vidare, då fick jag ställa mig frågan har jag gift mig för att skiljas eller är tanken att vi ska bli gammla tlilsammans och svaret var givet, jag är av åsikten att har man tagit fan i båten får man ro honom i land eller i detta fallet henne. Alla förhållande ser olika ut men jag skulle inte kunna vara i ett förhållande där jag skulle gå och oroa mig för att frugan vill skiljas och styra ekonomin efter den vanföreställningen, går man och oroar sig för det ligger det nog nära tillhands att det blir en själv uppfyllande profetia. Så vad jag vill säga är att visst har jag betalat mer än frugan, men so what, skulle jag må bättre om frugan cyklade till jobbet och vi bodde i en liten hyreslägenhet samt var inkvarterade hos svärmor och svärfar när vi är i Thailand jag tror inte det. Varför ska man behöva sänka standarden för att man gifter sig med en thailändska från landsbyggden, eller som några här menar att man ska vänta tills frugan har skrapat ihop pengar själv så hon kan bygga ett hus i los. Har ni barn så kan ni ju inbilla er att det är de ni bygger till så kanske det känns lättare att lätta på plånboken, Sen kan jag kanske tycka att man ska vänta med att bygga i Thailand tills plånboken tillåter att man håller banken utanför.Ska man vänta med att göra något tills man har exakt samma ekonomiska resurser så blir livet en enda lång väntan och det är inget för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Tja SSS, det var ju intressanta synpunkter!

För egen del kan jag bara säga att det är svårsmält för mig att betala för något jag inte har någon äganderätt i.

Men var och en gör ju som man finner lämpligast. Och det angår inte mig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu ska vi inte överdramatisera detta med att jag inte vill betala för hus i Thailand. Det har helt enkelt sin grund i att fru Chang vägrar att betala något för vårt boende i Sverige (typ halva hyran, halva elräkningen etc), de pengarna ska sparas till annat. OK säger jag, du betalar boende i Thailand så betalar jag boende i Sverige. Vilket verkar vara OK även för fru Chang.

Herr Chang har talat.

Hej

Då förstår jag bättre att du resonerar som du gör, i vårt fall har vi delad ekonomi både i Sverige och Thailand och frugan är duktig på att dra sitt strå till stacken.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Mekong såg att du inte gillade Erkkis resonomang så det ska bli spännande att höra vad du tycker om mitt och vad jag har valt att göra.

Hallå SSS,

Tror du missförstod min kommentar till Erkki...skrev "det resonemanget verkar ju väldigt logiskt" med det menade jag att jag inte förstår hur han resonerar och INTE att jag inte gillar det.

Alla är vi ju olika som tur är, och du verkar vara nöjd med livet och dina val som du gjort och det är väl det som också är det viktigaste, att man själv är nöjd. Om man sen var en blåögd loser det får framtiden utvisa.

Själv så väljer jag att hyra så länge jag inte själv kan äga det jag investerar i och standarden behöver inte vara sämre för att man hyr.

Hoppas att Erkki också är nöjd med sina val även om jag inte förstår dom. ;)

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Då förstår jag bättre att du resonerar som du gör, i vårt fall har vi delad ekonomi både i Sverige och Thailand och frugan är duktig på att dra sitt strå till stacken.

Mvh Isan Lover

Ja... hade väl hellre sett att vi delat på allt. Men vill hon inte är det inte mycket jag kan göra åt det.

Thaisläkten är helt enkelt viktigare än mig, speciellt då jag bevisligen klarat mig själv innan jag träffade fru Chang. Så krass kan verkligheten vara med en thaidam.

Jag har frågat vad som skulle hända om jag blir ruinerad av någon anledning. Fru Chang meddelar att hon kommer att ge mig mat och logi, plus en öl och en cigarett om dagen. Ja, det låter ju lockande...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

När vi skulle köpa bil för två år sedan gick fru tuj-tuj till en spådam i Thailand och blev informerad om att juni det året var bäst för oss och bilköp. Både maj och juli skulle innebära otur.

Vi köpte just i juni, och bilen har fungerat klockrent! Lite läskigt faktiskt!

Hej Tujtuj Kul hisoria!

Köpte min bil begagnad, här i Thailand för fem år sedan utan rekomendation från någon spåkärring.

De enda problem jag haft med den är att gasen i ACn måste fyllas på varje år, batteriet har jag måst byta varannat år, och bromsbeläggen en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tujtuj Kul hisoria!

Köpte min bil begagnad, här i Thailand för fem år sedan utan rekomendation från någon spåkärring.

De enda problem jag haft med den är att gasen i ACn måste fyllas på varje år, batteriet har jag måst byta varannat år, och bromsbeläggen en gång.

Haha, då får du skylla dig själv.

Utan spåtant, går det som det går :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, då får du skylla dig själv.

Utan spåtant, går det som det går :)

:D ...japp Bosse och övriga, drag lärdom! Spåtant är billigare än bilmekaniker!

Kan man sedan dessutom få en munk att rita lite krumelurer i bilen så är saken klar - du har en evighetsmaskin!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har frågat vad som skulle hända om jag blir ruinerad av någon anledning. Fru Chang meddelar att hon kommer att ge mig mat och logi, plus en öl och en cigarett om dagen. Ja, det låter ju lockande...

Herr Chang har talat.

Skulle du inte kunna förhandla bort det där med maten mot dubbel ranson av cig & bärs, tror du?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle du inte kunna förhandla bort det där med maten mot dubbel ranson av cig & bärs, tror du?

Nja tror att det är ett smart drag av fruHC att inkludera maten, det lär ju inte bli någon betydande kostnad.

HC hungrig

hc1.jpg

HC mätt

hc2.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

:D ...japp Bosse och övriga, drag lärdom! Spåtant är billigare än bilmekaniker!

Kan man sedan dessutom få en munk att rita lite krumelurer i bilen så är saken klar - du har en evighetsmaskin!

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja tror att det är ett smart drag av fruHC att inkludera maten, det lär ju inte bli någon betydande kostnad.

Jo, det var liksom tanken bakom...

Ändrades av Surin P3
citat fixat

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja SSS, det var ju intressanta synpunkter!

För egen del kan jag bara säga att det är svårsmält för mig att betala för något jag inte har någon äganderätt i.

Men var och en gör ju som man finner lämpligast. Och det angår inte mig.

Herr Chang har talat.

Då måste du anse dig ha en äganderätt i fru chang, för stämmer det som jag har läst mig till så betalar du allt för henne här i Sverige.:whistle::ironi: .

Giftemål handlar för mig om tvåsamhet och om då frugan står som ägare och inte jag på grund av lagstiftningar som vi ej kan påverka, får mig bara att känna att det är ju en jävla tur att en av oss är Thai och kan stå som ägare. Tänk för annars hade vi missat allt det härliga med att ha ett eget ställe i Thailand, visst man kan hyra men det intresserar mig lite i Thailand som i Sverige, varför ska jag gå och föda eller göda en hyresvärd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då måste du anse dig ha en äganderätt i fru chang, för stämmer det som jag har läst mig till så betalar du allt för henne här i Sverige.:whistle::ironi: .

Giftemål handlar för mig om tvåsamhet och om då frugan står som ägare och inte jag på grund av lagstiftningar som vi ej kan påverka, får mig bara att känna att det är ju en jävla tur att en av oss är Thai och kan stå som ägare. Tänk för annars hade vi missat allt det härliga med att ha ett eget ställe i Thailand, visst man kan hyra men det intresserar mig lite i Thailand som i Sverige, varför ska jag gå och föda eller göda en hyresvärd.

Nej, det stämmer inte. Fru Chang betalar thaimat, kläder, skor, väskor, smink etc med pengar hon tjänat själv. Fru Chang har ett eget AB, och även om det inte är så fett så räcker pengarna. Det är väl endast boendekostnaderna som jag stör mig lite på att hon inte vill bidra till.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, är det ett enplanshus så kan man gott bygga det 2011 men för tvåplanshus så är 2013 att föredra.

Byggherren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

:D ...japp Bosse och övriga, drag lärdom! Spåtant är billigare än bilmekaniker!

Kan man sedan dessutom få en munk att rita lite krumelurer i bilen så är saken klar - du har en evighetsmaskin!

Förbannat bra råd du kommer med Tujtuj!

Berättade din historia för sambon.

Hon säger att hon hört, från spåtant, att det i år är ett bra år att köpa ny bil.

Hon lovar dessutom att ordna snören till bilen från munkarna för lycka

med bilen.

Man blir svarslös!:ironi:

``Spåtant billigare än bilmekaniker`? :drinks:

:dance1:

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Förbannat bra råd du kommer med Tujtuj!

Berättade din historia för sambon.

Hon säger att hon hört, från spåtant, att det i år är ett bra år att köpa ny bil.

Hon lovar dessutom att ordna snören till bilen från munkarna för lycka

med bilen.

Man blir svarslös!

``Spåtant billigare än bilmekaniker`?

Lite lustig paradox när någon, i ett svar, påstår att man är svarslös... :D

Jag har tidigare stört mig lite på de som skriver inlägg som är helt nedlusdade med smileys, särskilt den med ironiskylten.

Inser dock nu att den fyller ett syfte då inte alla medlemmar förmår förstå skämt på högre nivå än "halka på bananskals-humor".

Men du är säkert jätte duktig på något annat Bosse! :ironi:

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Men du är säkert jätte duktig på något annat Bosse! :ironi:

Helt rätt Tujtuj.

De flesta av oss här på MPR har väl sin kompetens inom olika områden.

Ganska bra tycker jag.

Grattis Du verkar vara den som är väldigt kompetent avseende

``skämt på högre nivå`` :ironi:

Inser att jag aldrig kommer till din högre nivå avseende skämt, och analys av skämt, och strävar inte efter toppnivån inom dessa områden.

Är du psykolog?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...