Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Armén accepterar valresultatet


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Försvarsminister Prawit Wongsuwon förtydliga under torsdagen att den thailändska armén accepterar

valresultatet.

Detta inkluderar Puea Thais seger och dess rättighet att leda nästa regering, sade han.

Prawit gjorde uttalandet efter en ceremoni med de sex nya Gripen-planen som man beställt från Sverige.

På frågan om han oroar sig över vem som ska bli nästa försvarsminister så svarade han att det

är partiet som har makten som har ansvaret att göra det valet, och han ville inte svara på om

han blivit tillfrågad att stanna kvar på sin tjänst.

Rykten florerar dock om flera kandidater som kan vara tilltänkta för positionen, bland annat

general Somthat Attaranand.

Källa: http://www.bangkokpo...pt-poll-results

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Bara det att dom behöver uttala sig om en så självklar sak visar ju hur absurd situationen är, och vilken makt dessa män i uniform har.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Bara det att dom behöver uttala sig om en så självklar sak visar ju hur absurd situationen är, och vilken makt dessa män i uniform har.

Mvh Isan Lover

Och eftersom militären, enl. T.V., endast är mysfarbröder och demokratikramare, så måste det ju innebära att syster Thaksin är både KRAV-märkt och certifierad nu :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och eftersom militären, enl. T.V., endast är mysfarbröder och demokratikramare, så måste det ju innebära att syster Thaksin är både KRAV-märkt och certifierad nu :)

Japp. Än så länge. Tills dess hon gör bort sig och börjar mörda folk till höger och vänster, som brorsan. Och tills hon börjar bli diktatorisk.

Då kliver dom kanske in igen och slänger ut henne om inte folket reagerar. Eller borde dom skita i det och låta dig eller IL göra jobbet? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. Än så länge. Tills dess hon gör bort sig och börjar mörda folk till höger och vänster, som brorsan. Och tills hon börjar bli diktatorisk.

Då kliver dom kanske in igen och slänger ut henne om inte folket reagerar. Eller borde dom skita i det och låta dig eller IL göra jobbet? :)

Fattar militären beslutet själva eller agerar dom på rekommendation från The Council här på MPR? Kanske vi kunde ha månatliga omröstningar här på MPR om det blivit dags för en kupp? B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Fattar militären beslutet själva eller agerar dom på rekommendation från The Council här på MPR? Kanske vi kunde ha månatliga omröstningar här på MPR om det blivit dags för en kupp? B)

Hej

Ja man blir onekligen förvånad över hur olika syn på demokrati vi har här på forumet.

Men man får ju åtminstone större förståelse till varför det är så många konflikter i världen och inblick i hur olika människor kan tolka ordet demokrati, och vad som är demokratiskt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar militären beslutet själva eller agerar dom på rekommendation från The Council här på MPR? Kanske vi kunde ha månatliga omröstningar här på MPR om det blivit dags för en kupp? B)

Nej, det fattar ju alla när det är dags. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte i många demokratier det skulle accepteras att armén ens yttrar sig i frågan. Å andra sidan är inte Thailand en demokrati i västerländsk mening.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. Än så länge. Tills dess hon gör bort sig och börjar mörda folk till höger och vänster, som brorsan. Och tills hon börjar bli diktatorisk.

Då kliver dom kanske in igen och slänger ut henne om inte folket reagerar. Eller borde dom skita i det och låta dig eller IL göra jobbet? :)

Jag vill inte men jag måste fråga. Vad får dig att tro detta som du påstår i första stycket.Detta menar jag i all väl mening. Kan du aldrig tro något positivt till motsatsen är bevisad. Bränn inte dina skepp i förväg. För jag tror ju inte att två gånger på detta forum att två personer får rätt om Thailänsk politik, den posten får nog IL ha länge i än samt majisteet. :drinks:
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill inte men jag måste fråga. Vad får dig att tro detta som du påstår i första stycket.Detta menar jag i all väl mening. Kan du aldrig tro något positivt till motsatsen är bevisad.

Jag tror faktiskt inte att hon kommer att göra det.

"Tills dess" betyder inte ATT något kommer att ske eftersom hela resonemanget från början var hypotetiskt i.o.m RoiETs "så måste det ju innebära".

Du tolkar mig på orden eftersom du tog ur mitt inlägg ur sitt sammanhang och därför blir det fel och du utgår från att jag tror att Yingluck kommer att mörda folk.

Vilket jag inte tror.

Inte lätt det här. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Yingluck kommer väl troligen inte att kunna genomföra något på eget bevåg,allt måste troligen godkännas av "Gudfadern" och då är vi tillbaka på ruta ett igen men hoppas innerligt att jag har fel.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Ja man blir onekligen förvånad över hur olika syn på demokrati vi har här på forumet.

Men man får ju åtminstone större förståelse till varför det är så många konflikter i världen och inblick i hur olika människor kan tolka ordet demokrati, och vad som är demokratiskt.

Mvh Isan Lover

Ja sannerligen! En del accepterar visst spill i människoliv för "SAKENS" skull. Dessa individer fortsätter att argumentera för massavrättningarna under WOD. De försvarar även grova kriminella brott begångna av fd PM.

Det är sannerligen förvånande och "Men man får ju åtminstone större förståelse till varför det är så många konflikter i världen och inblick i hur olika människor kan tolka ordet demokrati, och vad som är demokratiskt."

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Bara det att dom behöver uttala sig om en så självklar sak visar ju hur absurd situationen är, och vilken makt dessa män i uniform har.

Mvh Isan Lover

Jag håller med, det är absurt. Militären ska hålla tyst och överhuvudtaget inte yttra sig om inrikespolitik. Den stora frågan blir dock hur Yingluck har tänkt sig att minska deras makt. Du verkar ju ha god insyn. Kan du ge oss en teaser? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med, det är absurt. Militären ska hålla tyst och överhuvudtaget inte yttra sig om inrikespolitik.

Jag ändrar mig lite och kan faktiskt förstå att det under rådande omständigheter inte är så märkligt att ÖB försäkrar militärens ställning. Det har ju ryktats om kupper och annat elände. På sikt måste deras inflytande försvinna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...