Jump to content
IGNORERAD

Pattaya Sports Club


Jive

Recommended Posts

Nu vet jag inte om den här informationen är relevant för någon MPM:are, men jag chansar.

Man kan numera få ett "Resident Membership" i PSC om man har ett Non Imm O-A Visa (Retirementvisa).

Med detta medlemskapet får man betydlig större rabatt på vissa golfbanor (ca 35% på greenfee), än med ett "vanligt" medlemskap

Priset är detsamma som för det tidigare, vanliga - 2500 Baht/6 år eller 500 Baht/år.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Är det fortfarande så att alla medlemskap förfaller 1 juli?

Dvs, om man betalar för ett år i maj, så blir det till att betala nytt medlemskap 1 juli?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det fortfarande så att alla medlemskap förfaller 1 juli?

Dvs, om man betalar för ett år i maj, så blir det till att betala nytt medlemskap 1 juli?

Herr Chang har talat.

Mitt ettåriga medlemsskap förföll den 30/6 ser jag på medlemskortet, jag löste medlemsskapet i februari.

Är man i Pattaya i juni/juli varje år så kanske det är bättre att betala för 6 år så spelar förfallodagen mindre roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det fortfarande så att alla medlemskap förfaller 1 juli?

Dvs, om man betalar för ett år i maj, så blir det till att betala nytt medlemskap 1 juli?

Herr Chang har talat.

Jag kollade mitt "expiration date" och det är mycket riktigt 30 juni.

Hade ingen aning om detta förrän du tog upp det, så det verkar ju vara så.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte om den här informationen är relevant för någon MPM:are, men jag chansar.

Man kan numera få ett "Resident Membership" i PSC om man har ett Non Imm O-A Visa (Retirementvisa).

Med detta medlemskapet får man betydlig större rabatt på vissa golfbanor (ca 35% på greenfee), än med ett "vanligt" medlemskap

Priset är detsamma som för det tidigare, vanliga - 2500 Baht/6 år eller 500 Baht/år.

Kan man få det om man har Non-B visum?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man få det om man har Non-B visum?

Jag vet tyvärr inte vad Non B innebär, men principen är, att man kan visa att man bor här. T ex räcker det med att visa att du har en gul husbok, som jag gjorde.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet tyvärr inte vad Non B innebär, men principen är, att man kan visa att man bor här. T ex räcker det med att visa att du har en gul husbok, som jag gjorde.

Ok, work-permit går säkert bra då (Non-B= Business visa)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...