Jump to content
IGNORERAD

hur tar man ner en bil/motorcykel till thailand?


dennis

Recommended Posts

Tjenare alla! finns det nån som vet hur och om det går å ta motorsykelsemester i Thailand? har precis köpt en ny hoj! tacksam för alla svar..

post-8699-0-20139300-1309800911_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

bullerobang

Här har du nog några killar som kan hjälpa dig med en hojsemester i Thailand, iaf om du vill åka med en gruppresa

bikerteamsweden

L" because it has a Led Ling in the flont

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Tjenare alla! finns det nån som vet hur och om det går å ta motorsykelsemester i Thailand? har precis köpt en ny hoj! tacksam för alla svar..

MC-semester i Thailand är inga problem. Jag hyrde en hoj i Chiang Mai en vecka hos Mr Mechanic och såg mig omkring i nordvästra Thailand. Väldigt trevlig upplevelse med boende både i storstad och i hus på pålar på landet:-) Med tanke på att det är billigt att hyra hoj där och din kräver ett eget fraktflygplan typ C-130 kan det bli billigare att hyra på plats. Har dock inte sett uthyrning av Trike om du är i behov av en sådan p.g.a t.ex. rörelsehinder. Go for it man !

Link to comment
Dela på andra sajter

formulerade frågan lite dåligt kanske! jag tillbringar vinterhalvåret i phuket där jag har ett hotell och restaurang.. tänkte bara ta ner den och köra där nere..hadde planer på och lägga 3 mån på och åka runt. har varit lite här och där men man blir ju friare på motorcykel..

Link to comment
Dela på andra sajter

formulerade frågan lite dåligt kanske! jag tillbringar vinterhalvåret i phuket där jag har ett hotell och restaurang.. tänkte bara ta ner den och köra där nere..hadde planer på och lägga 3 mån på och åka runt. har varit lite här och där men man blir ju friare på motorcykel..

Bered dig på en rejäl papperskvarn-du måste också deponera en stor summa pengar hos tullen som säkerhet och jag är tveksam till om du får köra omkring på en utlandsregistrerad hoj i hur många månader som helst.

Torde bli billigare och smidigare i längden att låta en Thai snida ihop en trike till dig, kolla med nickys Handlbar i Phuket så vet han nog vem som kan fixa det.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

har försökt få tag på david! svarar inte på mejlen.. träffade han i phuket för 2 år sen tror jag.. dom va med på radio i sverige från olika platser i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter


  • aj fan !! de e här ja skra skriva!! triken e bilreggad! undrar om thaikosulatet har nån aning om vem man ska kontakta.. har kollat olika int.sidor och alla säger att de e ett helvete å lite till..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Polaren skeppade ner sin jänkare i en container o kör för fullt så nog går det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här finns en länk om mc i Thailand, import och tullavgifter. Åka hoj i Thailand

:wai:

Ändrades av maakaao

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En MC tar du lättast in från Sverige med båt via Kambodja och sen kör du in i Thailand.

I Kambodja kostar det i princip inget, några tusen pengar (räknat i Baht) och in i Thailand åker du gratis.

Du får vid inträdet i Thailand ett Visa on Arrival för MC:n som gäller i 30 dagar.

Du får sedan köra hojen till gränsen var 30. dag för att förnya detta visa on arrival. Du får 30 dagar varje gång, inte 15 som gäller för personer.

Detta får du göra hur många gånger som helst. Inga begränsningar.

Det positiva är att du inte behöver åka till Kambodja vid visarunnet, utan bara ut ifrån Thailand (ofta körs fordonet av en tulltjänsteman, eftersom du inte vill lämna Thailand). Ut i ingenmansland och tillbaka. Kostar inget officiellt.

Det negativa är att du måste göra det var 30. dag och du kan heller inte sälja MCn i Thailand, utan att ge dig in på en vandring med containrar av pappersarbete.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Gäller samma för bil?

Och vad kostar frakt av ds till Kambodja

Morbror tog in en Chrysler Lancer 1969 Funkade men strul vid Tullen Man hade tx grillat mat i bagaerummet! Totalrenoverade åket ( Mycket rost ) Hade Thai reg Svarta som bara miltären har idag Sådana syntes även 007 Rullem

Sålde bilen vid hemfärd och tjänade bra på affären En ny Volvo var ung 5 gånger dyrare än i Sverige då Vet inget mer fast en Pv 444 kostade 12000 sk 1961 Ford Falcon 20000 Sek

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Du behöver följande papper vid gränsen, och kan stanna 30 dagar:

1, Registreringspapper (orginal, dock har jag använt fyfärgskopia, ser ut som orginal).

2, Tillägsförsäkring på din vanliga försäkring som gäller i Thailand/Malaysia. Kostade nu 250 RM för en månad.

3, Om det är leasingbil/hyrbil ett papper som bekräftar att du får bruka fordonet i det andra landet, se till att det blir påskrivet av CFO eller ägare till företaget.

4, Sedan bör (måste) du teckna en tredjeparts försäkring, detta görs 50 meter efter gränsen. Och kostade 220 Baht för en månad, och gäller upp till 5 000 000 Baht.

post-4239-0-83150500-1309863677_thumb.jp

Semester 2007

post-4239-0-18948200-1309863675_thumb.jp

Svensken vid gränsen till Kambodja, hade tänkt att köra över men det gillades inte av tullen, så beställde istället "bevakning" av tulltjänstemannen istället detta så man kunde känna sig trygg när man var i Kambodja..

Ha en bra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Gäller samma för bil?

Och vad kostar frakt av ds till Kambodja

Morbror tog in en Chrysler Lancer 1969 Funkade men strul vid Tullen Man hade tx grillat mat i bagaerummet! Totalrenoverade åket ( Mycket rost ) Hade Thai reg Svarta som bara miltären har idag Sådana syntes även 007 Rullem

Sålde bilen vid hemfärd och tjänade bra på affären En ny Volvo var ung 5 gånger dyrare än i Sverige då Vet inget mer fast en Pv 444 kostade 12000 sk 1961 Ford Falcon 20000 Sek

Offe

Jag kan kolla vad frakten kostade ifrån England om du vill...

Kompisen har en Range Rover som han kör över gränsen var 30. dag.

Han har försäkrat via ett vanligt thailändskt försäkringsbolag och det funkar fint. Han har provat flera gånger :)

Här är vi på väg till stranden och sjön för att åka lite båt med vattenskidor och en sån där studsa-på-vatten-som-en-galning-mackapär.

post-3076-0-93438100-1309864600_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...