Jump to content
IGNORERAD

Vilken Tablet skall min fru köpa?


stjp8729

Recommended Posts

Hej :)

Tanten tänkte hon skulle köpa en Tablet, men vet inte vilken hon skall välja, dock är kravet 3G och WiFi. Någon här hade köpt en ACER ICONIA TAB W500P 32GB, är det något som rekommenderas?

Notera att vi bor i Bangkok, så vi kommer att köpa den i Thailand.

Ha en gör go dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hasseigöteborg

    4

  • Wangthong

    4

  • andersbangkok

    3

  • JingJing

    2

Mest aktiva i denna tråd

hasseigöteborg

Varken Acer eller ASUS har ju 3G i sig.

Å andra sidan har man ju 3G i sin Android mobil och från 2.2 kan man ju låta den vara WiFi accesspunkt. Så klarar man sig med ett Surf abonnemang.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta en stund, om ett halvår blir det julafton.

Köp en bärbar PC istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Själv har jag en Samsung Galaxy Tab som jag är nöjd med. Hade med den till Thailand

funkar perfekt även där :great: ... peea

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker man om kvalité och saker som fungerar finns det bara ett val, iPad. Vill man ha något annat finns det massor att välja på.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tycker man om kvalité och saker som fungerar finns det bara ett val, iPad. Vill man ha något annat finns det massor att välja på.

/Siamkap

Ja det märkte man ju hur bra den ´var på Herr changs resor ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det märkte man ju hur bra den ´var på Herr changs resor ha ha

Var säkert handhavande fel som ställde till det för den gode HC :crazy:

Tycker paddan fungerar helt utmärkt på resa.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Var säkert handhavande fel som ställde till det för den gode HC :crazy:

Tycker paddan fungerar helt utmärkt på resa.

Jo det var ju det som var så kul att det var just han ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Var säkert handhavande fel som ställde till det för den gode HC :crazy:

Tycker paddan fungerar helt utmärkt på resa.

Men han ska ha en stjärna i kanten att han erkände att det var nått fel :)

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Tycker man om kvalité och saker som fungerar finns det bara ett val, iPad. Vill man ha något annat finns det massor att välja på.

/Siamkap

Och titta på TV3play hur? Och kollar fotona från kameran som jag tagit på resan i bussen på väg tillbaks till HuaHin hur? Alla företag har sina för och nackdelar.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Och titta på TV3play hur? Och kollar fotona från kameran som jag tagit på resan i bussen på väg tillbaks till HuaHin hur? Alla företag har sina för och nackdelar.

hf

Ssv alla tablets har sina fördelar och brister men jämför gärna, paddan är (ännu så länge) den mest kompletta.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Och titta på TV3play hur? Och kollar fotona från kameran som jag tagit på resan i bussen på väg tillbaks till HuaHin hur? Alla företag har sina för och nackdelar.

hf

Frågan var vilken Tablet stjp8729´s fru ska köpa och om hon ska titta på Tv3 så är naturligtvis iPad ett dåligt val.

Men att välja bort den mest kompetenta för en skitkananal som Tv3 är inte så genomtänkt :whistle:

Och för ditt andra problem så finns lösningen här

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Var säkert handhavande fel som ställde till det för den gode HC

Tycker paddan fungerar helt utmärkt på resa.

En MBP och sedan var T i träsket. Beroendeframkallande märke :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

iPad 2 3G och wifi är väl det bästa alternativet just nu. Tar nog ett tag innan de andra kommer ikapp och går om ´som de gjort på mobilsidan. Fru och dotter verkar extremt nojda med vår padda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

iPad 2 fungerar utmärkt om man inte dricker för mycket Beer Chang och sommarlätta ;)

Vad som irriterar mig mest när jag surfar är att det är alldeles för lätt att klicka på en länk när man egentligen bara ville skrolla den sida man är på.

Nästa resa blir det nog en MacBook Air 13", jag gillar piltangenter!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

iPad 2 fungerar utmärkt om man inte dricker för mycket Beer Chang och sommarlätta ;)

Vad som irriterar mig mest när jag surfar är att det är alldeles för lätt att klicka på en länk när man egentligen bara ville skrolla den sida man är på.

Nästa resa blir det nog en MacBook Air 13", jag gillar piltangenter!

Herr Chang har talat.

Intressant inlägg!

Kan du rekommendera någon platta som fungerar bra när man druckit för mycket Chang /sommarlätta? :drinks:

Menar du att den inte går att justera känsligheten på länkklicket så att det blir användbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Intressant inlägg!

Kan du rekommendera någon platta som fungerar bra när man druckit för mycket Chang /sommarlätta? :drinks:

Menar du att den inte går att justera känsligheten på länkklicket så att det blir användbart.

Finns det någon du kan göra det på överhuvudtaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon du kan göra det på överhuvudtaget?

Med mus/pekplatta har jag inte stöt på någon som det inte går på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Med mus/pekplatta har jag inte stöt på någon som det inte går på.

Nu frågade jag om det finns något fabrikat som har en touchscreen där du kan ändra känsligheten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har använt Acer iconia i ca en vecka och är hittils mycket nöjd. Eftersom den kör med Android (Linux i botten) så är den betydligt mer öppen än Ipad. Jag har tidigare haft en HTC telefon med Andoid och har nu en Iphone 4 (företagspolicy) och frågar du mig vinner Android alla gånger. Vill man dock inte själv ändra så mycket kanske Ipad är enklare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu frågade jag om det finns något fabrikat som har en touchscreen där du kan ändra känsligheten?

Samma fundering som jag har alltså! På äpplen går det tydligen inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Samma fundering som jag har alltså! På äpplen går det tydligen inte!

Nej det går inte och jag har inte hittat någon information att det går på något annat märke heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det går inte och jag har inte hittat någon information att det går på något annat märke heller.

Egentligen ganska märkligt. De apparater med touch jag provat har jag inte kännt mig bekvämma med av just den anledningen.

Varför skulle det vara så svårt att få till en inställning? Har de någon adaptiv inställning tro. Usäkta känner att det kanske börjar bli lite OT, men och andra sidan må väl denna information vara av värde för de som funderar på att köpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ärligt så är jag inte alls bevand med teknologin bakom touch skärmar och vet om det går att ställa in känsligheten eller om det är automatiskt.

Har aldrig haft problem med känsligheten på varken iPod Touch,iPhone eller iPad som jag bara lekt lite med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...