Jump to content
IGNORERAD

Chang på bolaget nu


husse

Recommended Posts

Från och med i juli så finns Chang med i det ordinarie sortimentet på systembolaget. Det blir en T9 vilket betyder att dom olika butikerna själva väljer om den ska hyllföras eller ej men den går alltid att beställa till vilket bolag man vill per flaska.

Visserligen är det 5% junket,

men bättre än den krångliga specialbeställningen som det vart tidigare :drinks:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • khun-petch

    8

  • Sam sip sam

    7

  • JohanB

    6

  • Odin

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fan ska man dricka den hemma i Sverige för när det finns så jävla många sorter som är bättre ?!!

Att man dricker den i Thailand är ju försvarbart för där finns det ju inte så många sorter att välja på..

Link to comment
Dela på andra sajter

Från och med i juli så finns Chang med i det ordinarie sortimentet på systembolaget. Det blir en T9 vilket betyder att dom olika butikerna själva väljer om den ska hyllföras eller ej men den går alltid att beställa till vilket bolag man vill per flaska.

Visserligen är det 5% junket,

men bättre än den krångliga specialbeställningen som det vart tidigare :drinks:

fy fan för chang5% smakar "skit" endast classic är goot nog

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Håller med falukorven ta hit sånt jävla fulöl iofs är ju 5% hyffsad pga att den är gjord på malt till skillnad mot rävpisset chang i Thailand som är gjort på ris

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Men vill man verkligen dricka chang i sverige.Men eftersom detta är en changtråd så måste jag fråga helst alla medlemmar.

Jag har en god vän från italien som drack chang tills han av sina lärarkolegor fick rådet att avstå från chang

p.g.a.en del konstiga chemikalier som chang skulle blanda i sina bryggder.Jag älskar chang och förväntar mig

ett visst stöd från er.Varför skulle det stora bryggeriet som tillverkar chang göra sig skyldig till något

sådant?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Men vill man verkligen dricka chang i sverige.Men eftersom detta är en changtråd så måste jag fråga helst alla medlemmar.

Jag har en god vän från italien som drack chang tills han av sina lärarkolegor fick rådet att avstå från chang

p.g.a.en del konstiga chemikalier som chang skulle blanda i sina bryggder.Jag älskar chang och förväntar mig

ett visst stöd från er.Varför skulle det stora bryggeriet som tillverkar chang göra sig skyldig till något

sådant?

Skiten smakar ju kemikalier för inte smakar det öl, är väl bara snåljåpar och fyllon som dricker skiten

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiten smakar ju kemikalier för inte smakar det öl, är väl bara snåljåpar och fyllon som dricker skiten

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Ja detta inlägg har jag ingen som helst förståelse för och jag vet att det är inte bara jag.Nu vet inte

jag vilken öl som du vurmar för men är det leo så kan jag säga att efter 2 flaskor med upprepade

kräkkänslor så går resten ner när alkoholen börjar verka om man nu känner att man vill ha en liten

ölfylla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men allvarligt talat är det fler som har hört det här skitsnacket om chang.För det måste det väl ändå vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja detta inlägg har jag ingen som helst förståelse för och jag vet att det är inte bara jag.Nu vet inte

jag vilken öl som du vurmar för men är det leo så kan jag säga att efter 2 flaskor med upprepade

kräkkänslor så går resten ner när alkoholen börjar verka om man nu känner att man vill ha en liten

ölfylla.

Finns inget thailändskt öl som är gott, den ända ngt så när drickbar är chang draught men den är ju gjord på malt också

+ att den är nog inte så fullbombad med kemikalier som flaskölen

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

är väl bara snåljåpar och fyllon som dricker skiten

Till vilken av dessa 2 kategorier räknar du in dig själv i? B)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inget thailändskt öl som är gott, den ända ngt så när drickbar är chang draught men den är ju gjord på malt också

+ att den är nog inte så fullbombad med kemikalier som flaskölen

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Man säger att det är kemikalier i chang classic men ingen kan säga vad eller varför.Om det vore farligt

så borde jag vara kemikalieförgiftad nu efter 4 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Till vilken av dessa 2 kategorier räknar du in dig själv i? B)

Ha ha ja då hade vi kul, man måste bjuda till lite

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

ja nu va det inte smaken jag ville diskutera med mitt inlägg utan nyheten om att den ska finnas på hyllan på fler bolag.

Men min reflektion över LOS-ölsmaker är såhär:

singa = kattpiss

leo= vatten

alltså finns bara Chang kvar som är drickbar, med det säger jag inte att den är god i exportversionen :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med falukorven ta hit sånt jävla fulöl iofs är ju 5% hyffsad pga att den är gjord på malt till skillnad mot rävpisset chang i Thailand som är gjort på ris

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Nu förstår jag vad ni snackar för tok.Ni går inte efter smak utan ni fokuserar på tillverkningsprocess.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man säger att det är kemikalier i chang classic men ingen kan säga vad eller varför.Om det vore farligt

så borde jag vara kemikalieförgiftad nu efter 4 år.

Kemikalen sägs vara formalihyd ( som innan det blev förbjudet att använda i Svea användes i spånplattor, formalihyd sägs frammkalla missfall mm.)

Ps. jag är nog så jäkla superkonserverad det bara går att bli efter all underbar Chang jag har druckit... och även fortsättningsvis tänker njuta av

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte så kräsen dricker lite av varje.

Lite kul va det att en medlem bet sig själv i Rö..n :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kemikalen sägs vara formalihyd ( som innan det blev förbjudet att använda i Svea användes i spånplattor, formalihyd sägs frammkalla missfall mm.)

Ps. jag är nog så jäkla superkonserverad det bara går att bli efter all underbar Chang jag har druckit... och även fortsättningsvis tänker njuta av

Då undrar jag om du är ett fyllo eller en snåljop ? Sorry han gav bara 2 alternativ.

Själv är jag inget av det men dricker Chang ändå.

Ändrades av nissefisk1
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Är inte så kräsen dricker lite av varje.

Lite kul va det att en medlem bet sig själv i Rö..n :)

Ja nu är ju kortet en fejk från en medlemsträff i phuket, för några år sedan

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Då undrar jag om du är ett fyllo eller en snåljop ? Sorry han gav bara 2 alternativ.

Själv är jag inget av det men dricker Chang ändå.

Jag skiter i hans alternativ, jag är en livsnjutare...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nej med den prissättningen får man stå ut med att kräkas eller kanske en pripps blå.bs

Den är ju såå god och då spelar väl inte priset ngn roll

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Jag skiter i hans alternativ, jag är en livsnjutare...

Inte på öl he he

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte på öl he he

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Just på öl min vän, och så även du min Brutus, enligt ovanstående bild...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Beer Chang 14,90

Leo 9,90

Jag tror Chang får svårt med denna prissättning

http://www.systembol...earchquery=thai

Prissättningen visar att Leo inte kan säljas om man inte dumpar priset. :whistle: Ett kvalitetsöl som Chang kan säljas till ett högre pris. Changen blir alldrig för dyr. :great:

Kenthamon :wai:

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...