Jump to content
IGNORERAD

Var köper man kamera ?


Guest paw-76

Recommended Posts

Vart är bäst att köpa en kamera, Sverige eller los ? Känner mej lite inspirerad efter alla andras kort här på forumet. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror lite på hur mycket garanti du vill ha på den. Kameror inköpta i Thailand, och allt annat också för den delen, har bara garantin gällande inom Thailand.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt min erfarenhet finns det inte mycket pengar att tjäna genom att köpa kamera i Thailand.

Köp den i Sverige och få garanti du kan lita på.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

objektiv har RIKTIG världsgaranti!

Och ofta är det något billigare i Thailand, men det beror på vad man är ute efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Bangkok rekommenderar jag Panthip Plaza, butiken LAOX, sväng vänster direkt efter att ni lämnat rulltrappan upp till 4:e våningen, så står ni rakt framför butiken.

Senast farsan var här köpte han en kamera där för knappa 2000 kronor, han kollade priset i de stora elektronik affärerna i Sverige när han kom hem.

Han sa att det var dubbelt så dyrt på SIBA och Elgiganten, och då fick han inte med kameraväska eller minnes kort i dom butikerna, vilket jag alltid fått på LAOX, men man skall fråga för att de skall ingå.

Jag har köpt 2 kameror till det senaste året i den butiken, och alltid fått mycket bra priser.

Vad gäller garanti så får man världsgaranti på kamerorna där, men kolla upp att de fyller i garantipappren.

Vad gäller "Tax refund", så påstår de att de inte betalar moms, nåt som tydligen är möjligt att slippa för små butiker i Thailand, jag har inte kollat upp hur det ligger till med det.

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Men hur är det med äktheten på de produkter som köps på Phantip ? Köpte en Lumix DMC-TZ3 på senaste trippen, på klisterlappen i botten står det mesta på Kinesiska så jag undrar ju?! Tusen spänn billigare än här hemma o den fungerar ju ?

I övrigt kan ju nämnas att HS-TGG står och väntar på ARN för mig idag !  :party:

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken med köp från USA är att man får betala tull på varan och sedan moms på hela priset, alltså kameran, frakten och tullen.

Jag skulle inte rekommendera LAOX, om jag tvivlade på äktheten.

Däremot har det hänt att jag fått en kamera avsedd för japanmarknaden, än sen?

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kameran köper du i Sverige (av garantiskäl).

Objektiv (i vilket fall Canon) skall däremot ha "world wide warranty" och skillnaderna i pris är ganska stora på många utav dom.

Personligen ångrar jag djupt att jag inte slog till i somras när jag var på Fotofile (MBK).

Deras pris för ett nytt Canon EF 135/2 är ca 6.000 SEK. Cyberphoto-pris är 9.990 SEK. En viss skillnad.

MVH

Tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Kamera skall man köpa i Sverige om man inte råkar vara expert.

Pris skillnaden är liten och som jag köpte kameran sist i phuket town 2003 så var jag mycket missnöjd efter ett tag.

Kameran i sig fungerade bra i början men var nog inte det senaste med tanke på hur långsam den var och bilderna såg efter ett tag oftast dubbelexponerade ut.

Förra månaden köpte jag en kamera på net on net för dryga två tusen och är nöjd.

Liten digitalkamera räcker för oss.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...