Jump to content
IGNORERAD

Inbrottssäkra huset


Guest DrRambone

Recommended Posts

Guest DrRambone

Svärmor fick ett inbrott i kåken igår, dom klättrade över muren , sågade upp fönstergallret och slog in rutan.

Väl inne i kåken sågade dom upp alla låsta dörrar och skåp.

Tanten blev av med 50 kBaht och 3 baht guld.

Allt skedde på eftermiddagen, finns grannar vägg i vägg.

Så nu ska vår kåk o svärmors säkras lite bättre. Rejäla galler är på g, ståldörrar på baksidan.

Nån som vet om det finns bra larm att tillgå?, Ir + vibration, helst med installation

Link to comment
Dela på andra sajter

Bura in grannarna så e problemet borta. :whistle:

Självklart så är problemet löst.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet löser sig nog inte, men det är otroligt va pricksäkra buset är, dom går alltid in i rätt hus där guld och stålar finns, inget vidare att se kassaskåpet få fötter.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Bura in grannarna så e problemet borta. :whistle:

inte omöjligt, polisen är rätt intresserande av grannen just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.klart att man tycker det är för jävligt att få ett inbrott i sitt hus.men att få ett hus absolut inbrotts säkert är näst in till omöjligt :huh: . det skall mycket till att inte få ett inbrott! för tjyvarna ligger alltid ett steg före i det systemet att göra ett inbrott.det som är nog det bästa är att ha en ilsken pittbull :diablo: och då är det ändå inte hundra % säkert, även det bästa larmet kan dem nog sätta ur spel.bra lås fines säkertsom försvårar det, vad jag vet så har assaabloy bra lås men om det finns i Thailand vet jag inte, men jag håller fullständigt med om att det är för jävligt att få ett oönskat besök i sitt hem.men jag önskar er all lycka att finna ett system som ialla fall försvårar det för tjyvarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 cm pansarstålplåt i alla väggar. ha sedan ett stort fönster ut mot en gränd med smååå järngaller.

sen drar man högspänningsledningarna via dessa galler. skulle vilja se den "tjyven" som klara av det.:diablo:

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Update. Packet gjorde ett försök till med vårat hus, men våra 3 thai ridgeback bet en av killarna rätt rejält så killen haffades på sjukan.

Får se vad det leder till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lao/Pak chong

För 10 år sen var det tjuvar i våran by.men svärfar och ett par kompisar sköt ett par tjuvar. 2 -3 gånger hände det idag finns inga tjuvar men grannby har det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Update. Packet gjorde ett försök till med vårat hus, men våra 3 thai ridgeback bet en av killarna rätt rejält så killen haffades på sjukan.

Får se vad det leder till.

Var var hundarna förra gången ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand har man dille på att sätta galler för fönstrena, för att stävja tjuvar.

Av någon förunderlig anledning så lyckas tjuvarna ta sig in ändå.

Däremot kan man undra hur många Thai som brinner inne på grund av dessa galler?

Personligen när min fru förde galler på tal i vårat hus i BKK så tvärvägrade jag av just detta skäl.

Vi bor däremot med bra fungerande ronderande security.

För några år sedan var det en inbrottsvåg i området.

Man bytte då Security bolag. Och sedan försvann det problemet.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Mitt tips för att slippa tjuvar åtminstone på bynivå är att inte skaffa stöld begärliga saker och att alltid förvara större summor på banken, låter man alla som vill komma och gå i huset så vet alla snart att det inte finns något nämnvärt att hämta och man får ha huset i fred.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

I Thailand har man dille på att sätta galler för fönstrena, för att stävja tjuvar.

Av någon förunderlig anledning så lyckas tjuvarna ta sig in ändå.

Däremot kan man undra hur många Thai som brinner inne på grund av dessa galler?

Personligen när min fru förde galler på tal i vårat hus i BKK så tvärvägrade jag av just detta skäl.

Vi bor däremot med bra fungerande ronderande security.

För några år sedan var det en inbrottsvåg i området.

Man bytte då Security bolag. Och sedan försvann det problemet.

Mvh Janne

Har galler på alla fönster, utan dom så hade huset varit länsat fler ggr om. Har fått byta ut gallret på ett av fönstren pga brytskador.

Hej

Mitt tips för att slippa tjuvar åtminstone på bynivå är att inte skaffa stöld begärliga saker och att alltid förvara större summor på banken, låter man alla som vill komma och gå i huset så vet alla snart att det inte finns något nämnvärt att hämta och man får ha huset i fred.

Mvh Isan Lover

Visst, men vi har firma och har en hel del dyra reservdelar till maskinerna inne.

Och vissa dagar så betalas lönerna ut och då har vi även en del kontanter hemma. Det var lönerna som stals från svärmor.

Märkligt väl det matchades in... Undersökningar pågår.

Tillbringat hela dan med stärka upp gallren, i båda kåkarna. Jäkla trist historia, svärmor skärrad till tusen nu.

Edit: ska köpa ett http://www.aliexpress.com/product-fm/442813815-wireless-and-wired-Intelligent-GSM-Alarm-System-With-2GSM-Bands-wholesalers.html o testa

Ändrades av DrRambone
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...