Jump to content
IGNORERAD

Mobilt internet


Jolo

Recommended Posts

Tjejen ska få min gamla dator och jag skulle vilja ha tips på vilket mobila internet som är bäst / mest prisvärt.

Det ska fungera i Pattaya samt helst även i Phetchabun.

Det bör vara tillräckligt snabbt för att klara av samtal med kamera, åtminstone i Pattaya.

(Jag läser om 2G och 3G men vet inte vad t ex 2G räcker till)

Ska man teckna abonemang eller köpa kontantkort? För och nackdelar med abonemang? Uppsägningstid?

Är det obegränsad surf eller är det antal timmar som gäller?

Om det är timmar så är nog det minsta 30 timmar i månaden, helst 50 eller 100 beroende på prisskillnaden.

Är det lätt att fylla på några timmar extra om man har t ex 30 timmar i månaden så kan det vara det bästa.

Behöver även hjälp med vilka krav man skall ställa på en "dongel".

Tack på förhand!

//Regency

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen ska få min gamla dator och jag skulle vilja ha tips på vilket mobila internet som är bäst / mest prisvärt.

Det ska fungera i Pattaya samt helst även i Phetchabun.

Det bör vara tillräckligt snabbt för att klara av samtal med kamera, åtminstone i Pattaya.

(Jag läser om 2G och 3G men vet inte vad t ex 2G räcker till)

Ska man teckna abonemang eller köpa kontantkort? För och nackdelar med abonemang? Uppsägningstid?

Är det obegränsad surf eller är det antal timmar som gäller?

Om det är timmar så är nog det minsta 30 timmar i månaden, helst 50 eller 100 beroende på prisskillnaden.

Är det lätt att fylla på några timmar extra om man har t ex 30 timmar i månaden så kan det vara det bästa.

Behöver även hjälp med vilka krav man skall ställa på en "dongel".

Tack på förhand!

//Regency

Hej !

Om du använder MPR s sökfunktion så hittar du på 10 min mer än du kan få här på en vecka.

Där finns allt om mobilt bredband det skrevs om det senast i förra månaden.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret :-)

Jag har läst och sökt (mer än 10 minuter) innan jag skrev frågan.

Jag tyckte inte att jag hittade svaren på mina frågor.

Priser och täckning på olika nät är färskvara har jag förstått då vissa skrivit om 3G i Pattaya medans vissa säger att det bara finns i Bangkok.

Det kan vara så att jag inte är tillräckligt duktig på att söka, det beklagar jag.

Ha en trevlig kväll!

//Regency

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det finns säkert några tips i denna tråd, bäst är nog att kolla med lokala butiker som säljer mobilsurf. Länk

:wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...