Jump to content
IGNORERAD

Gummi Träd priserna rusar i Isaan


olmolm

Recommended Posts

Jag kom från udon thani igår och vill uppdatera nya priser i Isaan . Disel kostar 30.60 bat i udon nu utanför stan

ca 0.30 bat mer... Gummi träd köpte jag i februari för 40 bat st förra veckan köpte jag mer träd kostnad 85 bat st

och då inte samma höjd på plantorna Kolla på många ställe men jag vill ha så grova stammar som möjligt

Traktor plöja mark 400 bat tim Vad tror ni.. många som har mark pratar bara om gummi träd nu ibland kö på säljställe

priset kan fortsätta upp... kalkylerna jag ser här håller inte längre kan någon uppdatera var gränsen går innan kk

Mvh olmolm

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Var gränsen går vågar jag mig inte på att gissa, men att priset på plantor stiger stämmer i vårt område (Nong Khai) också.

Traktor priset vet någon annan säkert bättre, vi brukar betala per rai och inte per timme.

Vi betalade 50 baht styck för några månader sedan och hade räknat med ca 40 baht, för några år sedan var priset 25 baht, och jag kan mycket väl tänka mig att priset nu är 60-70 baht.

Och vi planterade 15 rai nu när regnen började och vi hade problem att hitta plantor överhuvudtaget, och priset blev lite högre än normalt, det samma gällde även Cassava för utplantering som vi planterade på 10 rai.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej alla!! Är ny här men det verkar vara ett trevligt forum!! Kan bara instämma att det är dyrt ,gumman är nere i byn nu och köpte plantor för 80B dubbla priset mot sist :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...