Jump to content
IGNORERAD

Nu har vi provat på den svenska barn-akuten


Surin P3

Recommended Posts

Har samma uppfattning som Tommy efter förra årets olycka, sonen hade lyckats få nånting i skallen i plugget, telefon hem tll sambon som plockade in mig,mor,syster och några till i bilen, iväg till sjukan, tog 25 minuter, när vi kom dit var han redan röntgad, fått tröst och en syster som tog hand om också vårat följe och som omedelbart förklarade att "det är ingen fara". Vi fick t.o.m. se röntgenplåtarna och tala 2 min. med läkaren.

Kostnad 1300 bath (inte vårt sjukhus så det var nåt strul med försäkringen, eller så var farangen för synlig).

Detta kallar jag akutvård både för drabbade och anhöriga.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    16

  • Herr Chang

    8

  • Tommy

    6

  • snömannen

    4

Mest aktiva i denna tråd

anonym

Förtydligande.. att få vänta i 6 timmar för att någon ska titta på problemet dvs en doktor kan nog ej vara praxis.

Då är det ju bättre att någon tittar på problemet säger att det kan vara brutet, vi måste vänta att svullnaden går ner, vi kan ge värktabletter under tiden m.m.

1 doktor + massa barn = dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk sjukvård suger (är kass)!

2004 i Januari genomgick jag en planerad operation, det var för att ta bort hemoroider.

Det positiva var att operationen gick fint, och jag har inga problem alls längre.

Bland de negativa sakerna jag upplevde var:

1. Läkaren som gjorde ingreppet, skojade friskt med sjuksköterskorna under operationen...

Jag bad honom dra ner på volymen, med tanke på att jag bara var lokalbedövad, och mådde illa av hans kommentarer avseende mitt tillstånd... Det utmynnade i att jag fick hörlurar med radioprogrammet "P3" på hög volym, för att slippa höra hans trams... Men jag antog att hans smaklösa skitprat fortsatte, om inte annat för att jag såg honom snacka vidare...

2. När jag låg och återhämtade mig i en sjuksäng, fick jag reda på att jag skulle bli utskriven nästa dag, OK, det var vad jag fått reda på innan operationen.

Kl 22:00, när jag somnat kommer en Sjuksköka in och väcker mig med kommentaren, "du skall åka hem nu"...

"Det kan ni glömma" sa jag, "är det för att ni behöver en sjuksäng nu?"... Det var det, jag vägrade lämna och fick sova vidare.

3. Tidigt nästa morgon, (en Lördag, om jag inte missminner mig), blev jag väckt och "utslängd".

Jag hade mycket ont i arslet (helt normalt i ett sånt här läge), och bad att få med mig smärtstillande tabletter hem (trodde att det ingick i "servicen")...

Det gick inte alls, jag fick veta att jag skulle gå och handla själv, på närmaste apotek (inte så kul, när arslet blöder, och smärtan gör det nästan omöjligt att gå... och jag menar inte att det var bara var lite obekvämt).

I ett land med fungerande sjukvård, så får man med sig de mediciner man behöver, från Sjukhuset, ett exempel på ett sådant land är: Thailand.

Jag kan dra ett par exempel på den Svenska sjukvården till, om ni vill :wai:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Man ska VARA dödssjuk om man ska få vård men då är den Djävligt BRA . Har haft hjärtfel 1 gång talade dom om det för mig när jag ringde akuet på UAS . Jag trodde det var astma. När jag kom dit hann jag inte sätta mig inna dom rulla in mig på Ekg. Ballong sprängni 1 t  senare. Nu var jag upp  för en månad sedan och sa till att jag hade lite ont i hjärtat hann inte ens smsa till jobbet. Dom hitta inget fel då belhöll dom mig 30 timmar på medecin. Nu är jag sjukskriven och pensionerar mig i oktober. Det är om man är riktigt sjuk det. Kompisen mor omkrin 80 år men pigg fick ont kommer ej ihåg vad  Ok akuten hyffsad 3 t men röntgen 18 timmar inan något hände.

Om ert barn får ont i magen fråga då efter en utlänsk läkare. Dotra fick ont i kistan Vi åkte till UAS komm in på en timme Doktorn kolla och fråga har du bajsat? Nej sa jäntan Hon fick piller och sen var hon bra

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med alla om att det är svårt att få tillgång till vården, men när det står högt upp på priolistan och patienten är dålig så får man verkligen vård snabbt.

Jag har själv astma och har varit inne ett par gånger med problem.

Efter att ha fått lite erfarenhet så tog jag en dusch, gillar inte att duscha där om jag inte måste, efter att ha pratat med akuten om att jag hade problem och var på väg in. Precis när jag kom ut från duschen så ringde de från akuten och frågade om de inte skulle skicka en ambulans. Rätt schysst mottagande måste jag säga.

Jag tog taxi den här gången så att jag inte skulle få bannor av sjuksköterskan, gången innan så körde jag 80km och då blev dom yxtokiga när jag berättade hur jag kommit dit.

Jag var rätt kritisk i ett annat inlägg (svampförgifningen), men det finns verkligen bra vård när man får del av den. Det finns även mycket som är oerhört fel, men det gör det i LOS också. eller? ??? ? ???

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Stefan-P

HerrChang,

"Det hade säkert varit bättre service i svensk sjukvård om man likt i Thailand kunde välja var ens pengar hamnar..."

Jag anser att det var ett alldeles för diffust svar du kom med. Kan du möjligen utveckla ditt resonemang en aning?

Och till er alla andra hypokondriker som totalsågar den svenska sjukvården har jag även en tankeställare till:

Min frus syster avled endast 26 år gammal i (hör och häpna) Thailand!. Detta pga av hjärtproblem, samt att inga försäkringar i, ja just det ja, Thailand täcker upp denna typ av åkomma. Om du inte har exeptionellt tjock plånbok alltså. 

  Min far är 73 år och fick en pacemaker inopererad vid 61 års ålder, och är i liv enbart pga av detta. Hade han fått denna sjukvård i Thailand? Mmmm, elller hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan-P,

"Jag anser att det var ett alldeles för diffust svar du kom med. Kan du möjligen utveckla ditt resonemang en aning?"

Tja, jag förstår inte vad du undrar över? Som det är nu får svenska sjukvården mina skattepengar vare sig jag vill eller inte. Det finns liksom ingen anledning att fjäska för mig eller ens ge mig hyfsad service, man får sina pengar ändå.

Om du inte förstår vad detta har för inverkan på en verksamhet vet jag inte vad jag ska skriva. Om man är missnöjd med till exempel en mataffär så kan man låta bli att handla där. Finns ju gott om andra affärer. Hur gör man med sin undermåliga vårdcentral? Rösta på något annat parti i nästa val? Jojo, det blir säkert bra...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Stefan-P

HerrChang,

"Tja, jag förstår inte vad du undrar över?"

-Ganska mycket.

"Som det är nu får svenska sjukvården mina skattepengar vare sig jag vill eller inte"

"Det finns liksom ingen anledning att fjäska för mig eller ens ge mig hyfsad service, man får sina pengar ändå."

-Inga kommentarer förutom denna alltså; vilket egoististiskt lågvattenmärke säger jag bara. Kyss mig i arslet!

"Jojo, det blir säkert bra..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan-P,

Ser till min bedrövelse att du förfaller till egoist-argumentet.

Så fort man inte gillar hur ens skattepengar spenderas i den så kallade svenska välfärden är man en egoist. Har du inget bättre att komma med?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Stefan-P

HerrChang,

"Ser till min bedrövelse att du förfaller till egoist-argumentet."

-Vem är egoist? Inte jag i alla fall, snarare du i så fall. Som gillar att "fjäskas" med, menar jag då.

Att svara med en motfråga på min fråga... ganska så motbjudande eller hur? :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå Stefan-P...

Jag är egoist för att jag gärna ser att de skattepengar jag betalar in erkänns av de som åtnjuter dom? Vad lever du i för drömvärld?

"Att svara med en motfråga på min fråga... "

Jag svarade, och ställde en motfråga. Normal debatteknik... är det svårt att förstå för dig?

"ganska så motbjudande eller hur?"

Vad är det som är motbjudande? Att du inte har några andra argument än "egoist" och "motbjudande"?

Jag skriver först i svar #18:

"Det hade säkert varit bättre service i svensk sjukvård om man likt i Thailand kunde välja var ens pengar hamnar..."

Då skriver du i svar #31:

"Jag anser att det var ett alldeles för diffust svar du kom med. Kan du möjligen utveckla ditt resonemang en aning?"

För det första kom jag inte med ett svar på någon fråga. Jag la in min egen åsikt. Du är nog ganska ensam om att tycka den är "diffus".

Jag svarar i inlägg #32 och ställer dessutom frågor till dig. Liksom jag gör i detta inlägg. Har du problem med det? Titta nu igenom denna tråd och fundera lite på vad du anklagar mig för.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som några har sagt redan. Kommer du till akuten och du inte är akut sjuk så får man vänta. Jag har själv tyvärr fått uppleva att komma till akuten via ambulans med en 2-åring. Andningsstillestånd. Nu lyckades vi få igång andningen innan ambulansen kom och under hela tiden hade vi kontakt med sos. De i sin tur hade kontakt med ambulansen.

När vi väl kom till akuten så blev vi mottagna och en massa frågor ställdes för att ge en diagnos. Eftersom det inte var akut längre så fick vi vänta på diverse undersökningar som röntgen m.m.

Sedan blev det andningsstillestånd igen. Det första jag tänkte på att var är all sjukvårdspersonal såg inte en enda (Östra i Gbg). Nåväl i andra dörren jag öppnade fanns det sköterskor. Snabb förklaring och som tur var så fanns en narkosläkare i närheten. Det (o)lustiga är att en av sköterskorna säger ring 112. Wtf, vi är ju för bövelen på sjukhuset redan! Blocka henne tänkte jag bara och fokusera på den sköterskan som inte fick panik.

Iaf fall för att göra en lång historia kort så kom andningen igång och nu kan jag säga att det blev fart på undersökningar och röntgen och hela baletten. Ingen väntan någonstans förrutom för alla som vi gick före då.

24 timmars övervakning och sedan flytt till en avdelning. Utskriven efter en knapp vecka efter en massa provtagningar. Alla negativa vilket är positivt i detta fallet

Jajustja jag skulle ju betala räkningen sedan när jag skulle hem. Fast den hade redan Herr Chang och jag betalat på skatten. Kostnad 0 kr vid utcheckning.

Fast det är klart vill vi korta köerna på akuten så blir ju skatterna ännu högre. Sedan är det troligt att sjukvården kan bli effektivare iofs.

Jag tycker att få vänta nån timme när man INTE är i akut behov av sjukvård är acceptabelt. Att man som HC påpekar att man inte har något alternativ att ställa sig utanför systemet och betala själv är ju korrekt, den möjligheten finns inte.

Att sedan jämföra privatsjukhus i Bangkok känns ju bara fel. Jag har varit där och det var oklanderligt men det kostade mer än halva månadslönen för en anställd på lokala 7/11 och då behövde jag "bara" medicin för en inflammation och eventuellt ett intyg på att jag inte var i "flygdugligt" skick. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Stefan-P

HerrChang,

"Så fort man inte gillar hur ens skattepengar spenderas i den så kallade svenska välfärden är man en egoist. Har du inget bättre att komma med?"

-Var skulle du hellre se att dina skattepengar spenderades? Fast jag kan nog hålla med dig om att man borde bli lite mera "kostnadsmedveten" inom den offentliga sektorn. Lite internfakturering kanske vore på sin plats?

  Att privatisera sjukvården löser förstås det mesta och lite till, åtminstone för de välbärgade som då slipper trängas med fattiglapparna på akutmottagningen. Och när jag ändå är inne på det, så kanske man borde ta och privatisera polismyndigheten också? Kanske det skulle bli lite fart på dessa latmaskar - om vem som griper flest brottslingar. Likt friskolorna som nu får "tävla" för att få flest elever.

  För det vet ju alla, att "fri" konkurrens utan statlig inblandning är receptet för dagen. Om inte annat så höjer detta arbetslusten för gemene man. :rofl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan-P,

"Var skulle du hellre se att dina skattepengar spenderades?"

Jag har inget mot att betala skatt om jag upplever att jag får valuta för pengarna. Vad gäller svenska sjukvården tycker jag det är lite tveksamt.

Jag är inte så naiv att jag inbillar mig att privat driven verksamhet är lösningen på allt. Däremot är jag lite bekymrad över att det verkar finnas så lite incitament för offentliganställda att effektivisera sitt arbete. Jag menar, lyckas man utföra sin uppgift under budget blir det förstås lägre anslag nästa år. Utan några tack eller belöningar. Drar man över budgeten...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tyvär inga barn men läste detta i Metro idag.

I dagarna öppnar et privat barnsjukhus, finansierat via försäkringar, i Stockholm.

En reflexion, tror inte de som ligger bakom finansieringen av detta projet är så korkade att dom inte är säkra på utfallet.

Fanns det en tillfredställande vård skulle ett sådant projekt vara dödfött.

Man har planer på att öppna i Göteborg och danmark, förlåt Malmö också.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Stefan-P

HerrChang,

"Jag har inget mot att betala skatt om jag upplever att jag får valuta för pengarna. Vad gäller svenska sjukvården tycker jag det är lite tveksamt."

-Och som vanligt a´la din påtalade debatteknik svarade du förstås med en motfråga. Hade du du inget bättre svar på var du hellre skulle lägga dina skattepengar? Jag menar ett svar överhuvudtaget, alltså.

"Jag är inte så naiv att jag inbillar mig att privat driven verksamhet är lösningen på allt."

-Usch, vad månne dina grannar och gelikar tänka om dig i dessa tider. Kanske är du en så kallad "smygkommunist"? Fast det begreppet existerar ju förstås  inte längre, så vad månne man hellre välja då: hmmm, återstår som sagt att se.

:rofl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan-P,

Jag vill lägga mina skattepengar där jag upplever att jag får något av värde tillbaka.

Hoppas det är tillräckligt svar på din fråga.

"-Usch, vad månne dina grannar och gelikar tänka om dig i dessa tider."

Vad har mina grannar med saken att göra? Mina gelikar? Dessa tider?

Men ojdå, nu ställde jag ju motfrågor, och det ska man ju inte göra enligt dig. Ursäkta!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Vi får väl konstatera att alla som har någon form av sämre erfarenhet av den svenska sjukvården borde inte påtala dessa brister eftersom det då kan uppfattas som någon kritik till "värdens bästa sjukvård" Visst är sverige fantastiskt! Jantefjantar?

Finns det någon som minns det nyuppförda sjukhuset som en vecka efter invigningen lades ned? Men av någon märklig anledning så var det bara själva vården som lades ned, eller rättare sagt aldrig kom igång, men administrationen jobbade vidare något år.  Ett helt jävla våningsplan fullt med administratörer :yes: Undrar om dom administrerade sig själva? Detta är exempel på gigantiskt slöseri med våra skattekronor.

Är det så jävla orimligt att ställa lite krav på vart och hur skattekronorna används? Misstänker stark att det finns underliggande motiv att ifrågasätta kritik mot den svenska sjukvården. Man kanske till och med tycker högt skattetryck är bra för det minskar klyftorna, vart och hur pengarna sedan används är av underordnad betydelse.  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är nog ganska många som ifrågasätter hur skattepengar används för att tillgodose sjukvården - oavsett om det är akutvård eller ej.

SVT visade en dokumentär för ganska många år sen som visade skillnaden mellan Sveriges då sämsta vårdcentral i Jordbro (troligen fortfarande sämst) och en av de bättre (tror att det var Ekerö ?).

På Jordbros VC hade man ett flertal läkarvakanser. Problemet var att ingen ville ha fast anställning där. Så man hyrde in läkare från bemanningsföretag. Inte billigt. Nya läkare varje månad som inte känner till lokala rutiner. På den andra vårdcentralen hade man faktiskt fler fast anställda läkare än vad som behövdes för att täcka behovet. Jag ljuger inte. Med andra ord är det avsevärt bättre att bo i ett vårdområde med högre social status. Du får garanterat bättre vård och säkerligen betalar du även lägre skatt  :he:

Nuvarande situation på Jordbro VC. Ett antal läkare med invandrarbakgrund har anställts. Inget fel i det. Men det vore ju faktiskt ganska bra om läkare och patient förstår vad som sägs.

Sen är det väl inte bara Jordbro som använt sig av bemanningsföretag. Om jag förstått det hela rätt så är det en ganska populär variant i landstingen. Det är ju avsevärt lättare att - från tid till annan - reglera personalbehovet om man har inhyrd personal jämfört med fast anställda. Men knappast billigare. Troligen placerar man sig precis på gränsen till vad som är acceptabelt (läs katastrof) när det gäller antalet anställda. Men inte på Ekerö (?) VC. Där vill läkarna vara anställda. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vi får väl konstatera att alla som har någon form av sämre erfarenhet av den svenska sjukvården borde inte påtala dessa brister eftersom det då kan uppfattas som någon kritik till "värdens bästa sjukvård" Visst är sverige fantastiskt! Jantefjantar?

...

Är det så jävla orimligt att ställa lite krav på vart och hur skattekronorna används? Misstänker stark att det finns underliggande motiv att ifrågasätta kritik mot den svenska sjukvården. Man kanske till och med tycker högt skattetryck är bra för det minskar klyftorna, vart och hur pengarna sedan används är av underordnad betydelse.   :yes:

Hej Jing Jing!

Här får du en färskare rapport över hur svensk sjukvård än den 3 år gamla som jag visade dig tidigare.

http://www.skl.se/ar...p?C=406&A=53441

Denna reflekterar sjukvård under alliansen.

Det är ingen här som har påstått att man inte får kritisera svensk sjukvård. Det som Surin berättar, det som hände den thailändska kvinnan som dog i förgiftning, m.m. är fullständigt oacceptabelt. Man måste klaga högljutt för att makthavare ska förstå vilka problem som måste prioriteras.

Men när man kritiserar någonting skadar det inte att beakta bakgrundsfakta. Du måste förstå att det är mycket svårare att göra avsevärda förbättringar när Sverige redan har bland de bästa vårdsystem i världen. För att göra de förändringar som du, jag och alla andra önskar måste landet höja kostnaderna. Som jag visade dig i detta inlägg:

http://www.maipenrai...g24266#msg24266

hamnar Sveriges sjukvårdskostnaderna per person på plats 13 i världen. De är mindre än hälften av USA:s sjukvårdskostnnader. Sverige kan väl börja betala lika mycket pengar för vården som de andra länderna och genomföra förbättringar. Men skattebetalarna är inte villiga att höja skatten. Många vill tvärtom betala mindre!

Bakom de många oacceptabla missen i sjukvården utfördes det trots allt 26 miljoner lyckade läkarebesök år 2006. Det är ganska svårt att det alltid gå till som det ska.

Det finns en hel överkonsumtion också. Av försiktighets skäl ges vård till icke-behövande vilket slukar en del resurser. Som tonåring upplevde jag personligen flera berusade vänner som blev inskriva på sjukhuset mitt i natten för att de deckade på en fest. Ambulans, akutenbesök, sjukhusrum, drop, osv. gick åt för att dessa kompisar vaknade till efter 2 timmar och ville hem igen!

Tyvärr är köar inte det enda problem som ska löses. Bland annat har problemet med att sjukvården orsakar dödsfall belysts i hög grad i västvärlden. Patienter dör på sjukhuset på grund av infektioner, fallolyckor, mm. Detta problem har också fått högsta prioritering. Det finns mycket som måste göras men med begränsade resurser!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Ett av många problem inom sjukvården är det här f-bannade remissystemet.

Om jag vet var jag har ont tex i knäet så borde man väl rimligtvis kunna ringa direkt till ortopeden på SÖS och få en tid.

Som det är nu måste man gå via sin husläkare på vårdcentralen som ska konstatera att det är knäet  man har ont i och

i sin tur skicka en remiss till ortopeden på SÖS.

Snacka om flaskhals. En sån här procedur tar i bästa fall 2-3 veckor.

Har hört och hoppas verkligen att det är sant att dom provar i olika kommuner att plocka bort remisssystemen

så man kan kontakta en specialist läkare direkt.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Jing Jing!

Här får du en färskare rapport över hur svensk sjukvård än den 3 år gamla som jag visade dig tidigare.

http://www.skl.se/ar...p?C=406&A=53441

Denna reflekterar sjukvård under alliansen.

Det är ingen här som har påstått att man inte får kritisera svensk sjukvård. Det som Surin berättar, det som hände den thailändska kvinnan som dog i förgiftning, m.m. är fullständigt oacceptabelt. Man måste klaga högljutt för att makthavare ska förstå vilka problem som måste prioriteras.

Men när man kritiserar någonting skadar det inte att beakta bakgrundsfakta. Du måste förstå att det är mycket svårare att göra avsevärda förbättringar när Sverige redan har bland de bästa vårdsystem i världen. För att göra de förändringar som du, jag och alla andra önskar måste landet höja kostnaderna. Som jag visade dig i detta inlägg:

http://www.maipenrai...g24266#msg24266

hamnar Sveriges sjukvårdskostnaderna per person på plats 13 i världen. De är mindre än hälften av USA:s sjukvårdskostnnader. Sverige kan väl börja betala lika mycket pengar för vården som de andra länderna och genomföra förbättringar. Men skattebetalarna är inte villiga att höja skatten. Många vill tvärtom betala mindre!

Bakom de många oacceptabla missen i sjukvården utfördes det trots allt 26 miljoner lyckade läkarebesök år 2006. Det är ganska svårt att det alltid gå till som det ska.

Det finns en hel överkonsumtion också. Av försiktighets skäl ges vård till icke-behövande vilket slukar en del resurser. Som tonåring upplevde jag personligen flera berusade vänner som blev inskriva på sjukhuset mitt i natten för att de deckade på en fest. Ambulans, akutenbesök, sjukhusrum, drop, osv. gick åt för att dessa kompisar vaknade till efter 2 timmar och ville hem igen!

Tyvärr är köar inte det enda problem som ska löses. Bland annat har problemet med att sjukvården orsakar dödsfall belysts i hög grad i västvärlden. Patienter dör på sjukhuset på grund av infektioner, fallolyckor, mm. Detta problem har också fått högsta prioritering. Det finns mycket som måste göras men med begränsade resurser!

Hälsning

Svarten

Hej Svarten

Att dina länkar skulle på något sätt skulle verifiera det faktum att svensk sjukvård är på topp måste nog ifrågasättas.

Vi har anledning att vara stolta över kvaliteten i den svenska sjukvården. Återigen rankas Sverige högt när det gäller medicinska resultat samtidigt som kostnaderna är måttliga. Svensk sjukvård ger valuta för pengarna även om det självklart finns utrymme för förbättringar, säger Håkan Sörman, vd på Sveriges Kommuner och Landsting.

Vad förvånad jag skulle bli om VD för Kommuner och Landsting skulle påstå något annat.

När det gäller den andra länken så är det ju som du själva beskriver helt omöjligt att dra några vettiga slutsatser. Eftersom USA har höga stämningskostnader som "drar upp" kostnaderna, och förmodligen har vi väldigt höga administrativa kostnader i Sverige som drar upp kostnaderna. Hur många kronor är det som egentligen går till vården? Höga kostnader för administrativasystem och ineffektiva inköpsfunktioner borde väl redovisas separat? Jag tycker dina siffror bara visar på att svensk sjukvård är ineffektiv och på tok för dyr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...