Jump to content
IGNORERAD

Yingluck i södra Thailand


noBuzz

Recommended Posts

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    17

  • Tallviking

    10

  • MaiChai

    10

  • Rob

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Yingluck är på besök i Demokraternas fäste i södra Thailand.

http://www.nationmul...t-30157778.html

Som vallöfte sade hon bl.a att "our party will increase quotas of Thai-Muslims going on the pilgrimage to Mecca".

Vad tycks om detta?

Det beror väl på om hon syftade på att erbjuda T.o.R eller enkel biljett till Mecca?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Yingluck är på besök i Demokraternas fäste i södra Thailand.

http://www.nationmul...t-30157778.html

Som vallöfte sade hon bl.a att "our party will increase quotas of Thai-Muslims going on the pilgrimage to Mecca".

Vad tycks om detta?

PT's enda mandat söder om Bangkok är just i ett av muslim distrikten. Så det är väl ett tack för rösterna i förra valet besök.

I övrigt lär hon knappast offra tid i södra Thailand.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Den som vill höra Yngluck "hacka" sig igenom en intervju på engelska kan göra detta här:

http://www.bangkokpost.com/multimedia/vdo/238500/exclusive-yingluck-shinawatra-interview

Med tanke på hur hon behärskar eller kanske rent av misshandlar det engelska språket

så kan man ju undra om hon tog sin master degree på Kentucky University i USA på distans från Thailand?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på hur hon behärskar eller kanske rent av misshandlar det engelska språket

så kan man ju undra om hon tog sin master degree på Kentucky University i USA på distans från Thailand?

Från Wiki.

"She graduated with a bachelors degree from the Faculty of Political Science and Public Administration, Chiang Mai University in 1988 and a masters degree in Political Science from Kentucky State University, United States, in 1990."

Det är ett helt koppel hundar begravda i den saken gissar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som vill höra Yngluck "hacka" sig igenom en intervju på engelska kan göra detta här:

http://www.bangkokpo...watra-interview

Med tanke på hur hon behärskar eller kanske rent av misshandlar det engelska språket

så kan man ju undra om hon tog sin master degree på Kentucky University i USA på distans från Thailand?

SN

Kan man inte köpa sig till sådana Master-tiltlar ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kan man inte köpa sig till sådana Master-tiltlar ? :whistle:

Tror inte att Kentucky University är ett sådant brevlådeuniversitet som säljer titlar.

Däremot kan hon ju ha betalat någon duktig person som har hjälpt henne att skriva THESIS-uppsatsen.

Men att det skulle vara så i Yinglucks fall ,tja det vet jag inget om.

Nästan tragiskt att hon tydligen saknar självkritik nog att vilja avstå

en engelskspråkig intervju som med all önskärd tydlighet visar att

hon inte behärskar språket tillräckligt bra.

Detta väcker ju bara en massa frågetecken om hennes "äkthet" innan valet.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan man inte köpa sig till sådana Master-tiltlar ? :whistle:

Hej

Utan att ta ställning til henne personligen så är det väl precis på samma sätt som med militära titlar, statliga och kommunala tjänster, jobb i domstolar, köpa dig fri i rättegångar m.m, i Thailand finns det nog nästan ingenting som inte går att köpa när man tänker efter, det är inte undra på att dom fattiga förblir fattiga.

Det var ju en diskussion om man kunde köpa befattningar och utbildningar i Thailand nyligen i en annan tråd, men där fanns det konstigt nog medlemmar på forumet som bestred detta.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Utan att ta ställning til henne personligen så är det väl precis på samma sätt som med militära titlar, statliga och kommunala tjänster, jobb i domstolar, köpa dig fri i rättegångar m.m, i Thailand finns det nog nästan ingenting som inte går att köpa när man tänker efter, det är inte undra på att dom fattiga förblir fattiga.

Det var ju en diskussion om man kunde köpa befattningar och utbildningar i Thailand nyligen i en annan tråd, men där fanns det konstigt nog medlemmar på forumet som bestred detta.

Mvh Isan Lover

Jag tolkar detta som att du tycker det vore ok om hon gjort det för så gör alla andra.

Själv tycker jag att detta är direkt felaktigt men vi har tydligen olika uppfattningar här på forumet..

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Utan att ta ställning til henne personligen så är det väl precis på samma sätt som med militära titlar, statliga och kommunala tjänster, jobb i domstolar, köpa dig fri i rättegångar m.m, i Thailand finns det nog nästan ingenting som inte går att köpa när man tänker efter, det är inte undra på att dom fattiga förblir fattiga.

Det var ju en diskussion om man kunde köpa befattningar och utbildningar i Thailand nyligen i en annan tråd, men där fanns det konstigt nog medlemmar på forumet som bestred detta.

Mvh Isan Lover

Inte finns väl detta i ditt röda Thailand eller.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller i USA som ju det universitetet ligger i om nu IL missat det. :giggle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Från Wiki.

"She graduated with a bachelors degree from the Faculty of Political Science and Public Administration, Chiang Mai University in 1988 and a masters degree in Political Science from Kentucky State University, United States, in 1990."

Det är ett helt koppel hundar begravda i den saken gissar jag.

Enda kopplet som är löst är vissa på mpr som tar alla halmstrån till hjälp i sin desperation...

http://en.wikipedia.org/wiki/Yingluck_Shinawatra om ni vill läsa på om Yingluck_Shinawatra

Ändrades av DrRambone
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Exteriört är hon i alla fall riktigt fräsch.

Hon är ju trots allt 44 år gammal, och det var 21 år sedan hon tog sin master degree i USA.

Har hon inte umgåtts med några engelskspråkiga faranger sedan dess,

så är det väl inte så konstigt om hon numera är lite ringrostig i det engelska språket.

Det har ju tidigare varit en och annan thailändsk premiärminister som också

slog knut på tungan när de skulle bli intervjuade på engelska. (Abhisit undantagen)

Så hon är inte ensam om att ta det lite lätt på att kunna utrycka sig väl på engelska.

Vi själva hade ju T. Fäldin en gång i tiden . . . :whistle:

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte inte prinsen i självaste Sverige tillgång till nåt universitet nyss pga dåliga betyg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Exteriört är hon i alla fall riktigt fräsch. Hon är ju trots allt 44 år gammal, och det var 21 år sedan hon tog sin master degree i USA. Har hon inte umgåtts med några engelskspråkiga faranger sedan dess, så är det väl inte så konstigt om hon numera är lite ringrostig i det engelska språket. Det har ju tidigare varit en och annan thailändsk premiärminister som också slog knut på tungan när de skulle bli intervjuade på engelska. (Abhisit undantagen) Så hon är inte ensam om att ta det lite lätt på att kunna utrycka sig väl på engelska.
Jag tycker att du har en poäng här faktiskt. Man glömmer bort att vi i Sverige faktiskt har studerat engelska ända sedan grundskola och upp i gymnasiet, och ändå så pratar vi ändå Engelska riktigt dåligt.

Jag skulle vilja se valfri MPR medlem med en kamera/mic upptryckt i nyllet utföra en intervju på Engelska som de visste att ex antal miljoner personer tittar på (utan alcohål i kroppen).

Ändrades av Rob
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att du har en poäng här faktiskt. Man glömmer bort att vi i Sverige faktiskt har studerat engelska ända sedan grundskola och upp i gymnasiet, och ändå så pratar vi ändå Engelska riktigt dåligt.

Jag skulle vilja se valfri MPR medlem med en kamera/mic upptryckt i nyllet utföra en intervju på Engelska som de visste att ex antal miljoner personer tittar på (utan alcohål i kroppen).

Jag kan direkt säga att jag träffat ganska många medlemmar som skulle kunna göra en intervju på engelska, ungefär 100 gånger bättre.

Helt utan alkohol i kroppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan direkt säga att jag träffat ganska många medlemmar som skulle kunna göra en intervju på engelska, ungefär 100 gånger bättre.

Helt utan alkohol i kroppen.

Jo bättre absolut, men inte bra, med tanke på den utbildning vi ändå har i Engelska språket. Det är rent ut av pinsamt att se Svenska statsföreträdare prata Engelska, Reinfeildt, Borg, Kungen etc.

Även när de har inövade tal och inte är i en intervju eller utfrågning så kryper det ju i kroppen när de går lös på Engelska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo bättre absolut, men inte bra, med tanke på den utbildning vi ändå har i Engelska språket. Det är rent ut av pinsamt att se Svenska statsföreträdare prata Engelska, Reinfeildt, Borg, Kungen etc.

Även när de har inövade tal och inte är i en intervju eller utfrågning så kryper det ju i kroppen när de går lös på Engelska.

Jag omformulerar.

Jag känner flera medlemmar som i princip pratar lika bra engelska som svenska.

Och hade gjort intervjun på "bra" engelska.

Men jag håller med om att många svenskar pratar lixom svengelska.

Men även det är bättre än det språk som pratades i intervjun.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, tjejen hade problem de första 30 sekunderna, sen kommer hon ju igång. Dom parar ihop henne med en snubbe som intervjuar henne som troligtvis har bott i England halva livet (han ser även ut som en hasip hasip), visst blir kontrasten stor när man har en person som pratar flytande Engelska som motpart.

Samma kontrast sker när man har en Svensk som blir intervjuad gentemot en Engelsk talande journalist.

Den som säger att man inte förstår vad hon säger behöver ju vistas i Thailand lite mer, no doubt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag omformulerar.

Jag känner flera medlemmar som i princip pratar lika bra engelska som svenska.

Och hade gjort intervjun på "bra" engelska.

Men jag håller med om att många svenskar pratar lixom svengelska.

Men även det är bättre än det språk som pratades i intervjun.

Kandiderar man till att axla den svenska statsministerposten eller som i Yinglucks fall

försöker bli Thailands första kvinnliga premiärminister så borde en högre nivå

på engelskan vara självklar.

Trots allt lever vi ju i en starkt Internationell värld idag,

och i Yinglucks fall så saknas ju inte slantar för att ta lite privatlektioner.

Dessvärre tror jag att intresset att kunna tala en bra Engelska inte riktigt finns.

Maj pen raj, med andra ord . . .

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Kandiderar man till att axla den svenska statsministerposten eller som i Yinglucks fall

försöker bli Thailands första kvinnliga premiärminister så borde en högre nivå

på engelskan vara självklar.

Trots allt lever vi ju i en starkt Internationell värld idag,

och i Yinglucks fall så saknas ju inte slantar för att ta lite privatlektioner.

Dessvärre tror jag att intresset att kunna tala en bra Engelska inte riktigt finns.

Maj pen raj, med andra ord . . .

SN

Alltså, hon kandiderar till Premiärminister, inte till Utrikesminister, jag tror att hon kommer kunna ta emot statsbesök och göra sig förstådd utan problem om hon nu skulle bli vald.

Jag håller med om hon skulle vara kandidat till IMF ordförande eller liknande poster så hade det varit en helt annan situation.

Ändrades av Rob
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, hon kandiderar till Premiärminister, inte till Utrikesminister, jag tror att hon kommer kunna ta emot statsbesök och göra sig förstådd utan problem om hon nu skulle bli vald.

Jag håller med om hon skulle vara kandidat till IMF ordförande eller liknande poster så hade det varit en helt annan situation.

Där kan man kanske tänka sej att globetrottern i Dubai kommer in i bilden.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Alltså, hon kandiderar till Premiärminister, inte till Utrikesminister, jag tror att hon kommer kunna ta emot statsbesök och göra sig förstådd utan problem om hon nu skulle bli vald.

Jag håller med om hon skulle vara kandidat till IMF ordförande eller liknande poster så hade det varit en helt annan situation.

Vid dessa tillfällen i och utanför det egna landet gäller det inte att bara "göra sig förstådd".

Syftet med att då kunna prata en bra Engelska med utländska gäster är istället att

via konversation kunna förmedla ett seriöst, insatt och intellektuellt intryck av både

sig själv och landets regering. Annars blir man inte tagen på allvar.

Kan man inte det så är det snarare bättre att förlita sig till "tolkhjälp".

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...