Jump to content
IGNORERAD

Midsommarmat vad säger tullen


rocky

Recommended Posts

Hej alla på mpr Rocky här. Jag och hela min familj 12pers ska fira midsommar i Korat

vi tänker ta med oss lite smått o gott som matjessill, kaviar, senap, svensk potatis

saltgurka på burk, gräddfil. Har säkert glömt något(nubben finns med) min fråga är

vad säger tullen ifall man hamnar där. :( Mvh Rocky

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Hej alla på mpr Rocky här. Jag och hela min familj 12pers ska fira midsommar i Korat

vi tänker ta med oss lite smått o gott som matjessill, kaviar, senap, svensk potatis

saltgurka på burk, gräddfil. Har säkert glömt något(nubben finns med) min fråga är

vad säger tullen ifall man hamnar där. :( Mvh Rocky

Samma sits, har för mig att färska varor (grönsaker etc) inte fås tas in..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man mot förmodan skulle bli stoppad med t.ex en påse potatis i väskan, vad händer då?

Man blir nog inte inlåst i alla fall, kanske man blir av med påsen i värsta fall?

Själv har jag aldrig blivit kontrollerad vare sig i Thailand eller när jag rest hem till Sverige ifrån Thailand.

Men däremot när jag reste ut ifrån Thailand en gång, och de såg i röntgen maskinen att jag hade 3st smatterband i väskan , så de tog de i beslag och sen var det bra med det :diablo:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Jag flera gånger haft med mig päron till min Tgf.

Det har dom aldrig sagt något om.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alltid livets nödtorft i väskan, Slottsenap, sill, kaffe, bruna bönor, kalles. Ingen bryr sig fast dom skrattar lite i scannerkollen.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,har heller aldrig haft några problem med mat,frukt etc.Gräddfil finns o köpa.Sourcreme på engelska. :drinks: Trevlig midsommar

SANDRAGGARE PÅ COCOSMALLIS

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har alltid livets nödtorft i väskan, Slottsenap, sill, kaffe, bruna bönor, kalles. Ingen bryr sig fast dom skrattar lite i scannerkollen.

Kaffe köper jag i Laos, hela böner, som jag maler själv, med en kaffekvarn inköpt i sve. Prova den gula förpackningen, men tänk på att de rostar ganska hårt så var försiktig och prova med hälften av vad du tar av sve kaffe. Den gröna förpackningen är som ett franskt espresso alltså rejält starkt, har inte provat den blå förpackningen ännu men ska över igen 8 /8 och kommer att köpa 5 pack av varje sort. Tror tillochmed att det kan gå att hitta kafelao på eller invid vietmarknaden längs med mekhong river walk. Du så väl som jag gillar ju ett gott röd vin, det finns ett överraskande gott thai vin som heter Knights black horse i vin försäljningen vid stora porten till strand promenaden, 350 / flaskan eller 900 - 3 st. Kan du få upp från pattis så fanns de på royal plaza för 250 / flaskan.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...