Jump to content
IGNORERAD

e-books på i-pad och android-tablets


omarama

Recommended Posts

Har sågat alla plattor oavsett märke sen dom kom men inne på siba idag så svängde det rätt rejält,hade varit väldigt skönt med alla böcker på så liten yta när man ska ut och resa och bara en sån sak som att kunna ladda ner fritt från en bukt någonstans

:dance1:

Det måste var en hel del här som har haft en platta ett tag nu,är det någon av er som har läst mycket e-böcker?

Hur upplever ni det i förhållande till en vanlig pappersbok? Är det mer tröttsamt? Finns dom titlar ni vill läsa som e-bok?

Hur många mb är en bok på typ 500 sidor i elektronisk form?

Hoppas på att få höra lite för och nackdelar med e-böcker på en platta av dom som har "läst lite böcker på en"

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Skulle gärna vela hjälpa till i denna fråga.

Men det enda jag läst (dock ej e.books) är noveller som alltid slutade med "Honorar: 500kr"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja jag har varken läst vanliga böcker eller e-böcker ej heller köpt droger på plattan ,så svar vet ej

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Har sågat alla plattor oavsett märke sen dom kom men inne på siba idag så svängde det rätt rejält,hade varit väldigt skönt med alla böcker på så liten yta när man ska ut och resa och bara en sån sak som att kunna ladda ner fritt från en bukt någonstans

:dance1:

Det måste var en hel del här som har haft en platta ett tag nu,är det någon av er som har läst mycket e-böcker?

Hur upplever ni det i förhållande till en vanlig pappersbok? Är det mer tröttsamt? Finns dom titlar ni vill läsa som e-bok?

Hur många mb är en bok på typ 500 sidor i elektronisk form?

Hoppas på att få höra lite för och nackdelar med e-böcker på en platta av dom som har "läst lite böcker på en"

Kan inte svara på dina frågor men på senaste resan till Thailand var det en resenär som läste en bok på en iPad.

Det såg jävligt smidigt ut för hon kunde läsa i totalt mörker till skillnad mot en vanlig bok där du är beroende av externt ljus.

Hon hade ljusstyrkan satt väldigt lågt så det var skonsamt mot ögonen och att bläddra mellan sidorna såg också enkelt ut.

Så hittar du dom titlar du vill ha på dom språk du vill ha kan jag inte se någon nackdel att läsa dom på en läsplatta.

Du kan få med alla dom böcker du vill ha på ett och samma ställe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pillade lite på en i-pad idag och och det kändes rätt bra när man bläddrade och såg klart läsvänligt ut..men stor skillnad på att läsa en sida i affären och att läsa i en bok några timmar så det hade varit kul att höra vad någon som testat hade att säga.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Foredrar pocket om det finnes men visst ar det smidigt att ha drygt 50 st bocker i Ipaden att välja mellan när lusten faller på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Va fan har ni inget att göra ,jag har inte läst en bok i hela mitt liv , har helt enkelt inte tid med sånt trams :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan har ni inget att göra ,jag har inte läst en bok i hela mitt liv , har helt enkelt inte tid med sånt trams :drinks:

Inte ens Trailer.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Inte ens Trailer.

Aldrig läst en hel men bläddrat i har jag gjort och läst ngn notis

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sågat alla plattor oavsett märke sen dom kom men inne på siba idag så svängde det rätt rejält,hade varit väldigt skönt med alla böcker på så liten yta när man ska ut och resa och bara en sån sak som att kunna ladda ner fritt från en bukt någonstans

:dance1:

Det måste var en hel del här som har haft en platta ett tag nu,är det någon av er som har läst mycket e-böcker?

Hur upplever ni det i förhållande till en vanlig pappersbok? Är det mer tröttsamt? Finns dom titlar ni vill läsa som e-bok?

Hur många mb är en bok på typ 500 sidor i elektronisk form?

Hoppas på att få höra lite för och nackdelar med e-böcker på en platta av dom som har "läst lite böcker på en"

Jag har bara läst datatidningar och guideböcker som eBOOK och de är inte på många MB, ett nr. av Computer Sweden ligger på 3-5MB

Nu kollade jag en av guideböckerna( Jesper.Ek.Dreamweaver.MX.2004.For.Alla.2005.SWEDiSH.RETAiL.eBOOK-DAGSTiDNiNGEN ) och den är på 316sidor och filen är 5,19MB

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Va fan har ni inget att göra ,jag har inte läst en bok i hela mitt liv , har helt enkelt inte tid med sånt trams :drinks:

Jag föredrar ljudböcker då kan man göra andra saker samtidigt som man lyssnar.

Det skulle väl vara ett alternativ när du kör lastbil?

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan har ni inget att göra ,jag har inte läst en bok i hela mitt liv , har helt enkelt inte tid med sånt trams :drinks:

Haha klockrent :rotfl:

Till TS: har läst ett par böcker på iPad och tycker det funkade riktigt bra. Upplevde det inte alls tröttsamt.

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag föredrar ljudböcker då kan man göra andra saker samtidigt som man lyssnar.

Det skulle väl vara ett alternativ när du kör lastbil?

Iofs men då hör jag ju inte när kardan börjar skramla eller växelådan he he , skämt åsido efter 1900 är det p4 radiosporten som gäller

i carbin

Link to comment
Dela på andra sajter

Iofs men då hör jag ju inte när kardan börjar skramla eller växelådan he he , skämt åsido efter 1900 är det p4 radiosporten som gäller

i carbin

I de Norska fjällen(jag räknar med halva Värmland dit) får du inte in någon radiosport :diablo:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

I de Norska fjällen(jag räknar med halva Värmland dit) får du inte in någon radiosport :diablo:

Jodå funkar fram till vinterbro , sedan några platser i langhus , från karihaugen och uppåt inga problem

har faktiskt fått in p4 göteborg kvällstid nere i kristiansand ett flertal ggr

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha klockrent :rotfl:

Till TS: har läst ett par böcker på iPad och tycker det funkade riktigt bra. Upplevde det inte alls tröttsamt.

Gott med en som har läst på´paddan bland alla analfabeter(Samsipsam) här inne.

Börjar bli riktigt köpsugen nu...laddade ner mer än 2000 böcker förut(ni vet var).

Om man läser på engelska verkar det finnas hur mycket som hellst.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Biblioteket lånar ut eböcker gratis. Skaffa lånekort och ladda ner. Har en ebook läsare.

Funkar toppen

G B)

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Gott med en som har läst på´paddan bland alla analfabeter(Samsipsam) här inne.

Börjar bli riktigt köpsugen nu...laddade ner mer än 2000 böcker förut(ni vet var).

Om man läser på engelska verkar det finnas hur mycket som hellst.

Ja ha nu är man analfabet bara för man har full sysselsättning och inte behöver läsa sagor för att fördriva tiden :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan har ni inget att göra ,jag har inte läst en bok i hela mitt liv , har helt enkelt inte tid med sånt trams :drinks:

Inte en endaste litta kokbok?:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Inte en endaste litta kokbok?:)

Där fick du till det :) , inte en hel men lite här å där ha jag läst :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...