Jump to content
IGNORERAD

PAD - Inga "djur" i parlamentet tack !


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Absolut.. de har utvecklats i riktning mot varandra. Militärens inblandning i den Thailändska politiken var nästan obefintlig innan Thaksin.

Och då, tror jag, var Thailand betydligt med demokratiserat.

Sedan dess har det gått utför för Thailand och därför, gissar jag, att man befinner sig på ungefär samma nivå numera.

Men ska jag vara helt ärligt så har jag ingen större koll på hur det gått i Turkiet de senaste åren, efter att man försökte förändras för att möta EUs krav, så kanske har jag fel.

Det verkar som om det grundläggande problemet i den thailändska politiken kan sammanfattas som att de mesta av pengarna är i Bangkok och de flesta av rösterna är utanför Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    7

  • andersbangkok

    4

  • Roi Et Perra

    4

  • Mr Phimai

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det verkar som om det grundläggande problemet i den thailändska politiken kan sammanfattas som att de mesta av pengarna är i Bangkok och de flesta av rösterna är utanför Bangkok.

Kan Du då förklara varför de fattiga bönderna i södra Thailand och de underbetalda fabriksarbetarna i centra Thailand utgör demokraternas kärntrupp. Med siffror på 70-80% för demokraterna. PT har ett mandat söder om Bangkok.

Om det skulle vara pengarna som styrde.

Sambandet pengar / politiskt parti är nästintill obefintligt i Thailand. Det är helt andra orsaker som styr partival.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

"The Thai Veterinary Medical Association" tar nu de utpekade djuren i försvar.

Vetrinärerna i Thailand tycker att det är både missvisande och djupt orättvist att

jämföra oskyldiga djur med de något mer "skyldiga" politikerna i Parlamentet.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/241776/beastly-posters-vex-vets

Jag kan bara hålla med,

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...