Jump to content
IGNORERAD

PAD - Inga "djur" i parlamentet tack !


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

De GULA tar till "Dirty campaigning" !

People's Alliance for Democracy (PAD) will seek a court injunction blocking the

removal of billboards with "animal" politicians, its spokesman Panthep Pourpongpan said today.

http://www.nationmultimedia.com/2011/06/09/national/PAD-roars-over-billboard-ban-30157395.html

The placards were erected by the For Heaven and Earth Party, an offshoot of the Santi Asoke sect,

which has close ties to the People's Alliance for Democracy.

The PAD is campaigning to persuade voters to tick the "Vote No" box on their ballot papers.

The placards feature a variety of animals, including buffalos, monitor lizards and dogs,

wearing human suits with the message "Don't let the animals into parliament".

http://www.bangkokpost.com/news/election/241294/ec-dogmatic-over-posters

post-5068-0-38633900-1307611032_thumb.jp

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    7

  • andersbangkok

    4

  • Roi Et Perra

    4

  • Mr Phimai

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest DrRambone

Sicket bananland...

Verkar vara panik inför valet hos vissa partier...

Ändrades av DrRambone
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Sicket bananland...

Verkar vara panik inför valet hos vissa partier...

Då måste det väl kännas skönt att du inte behöver varken engagera dig eller resa dit. Det måste väl anses vara ett sätt att stödja den militärdiktatur som du anser finns där?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Då måste det väl kännas skönt att du inte behöver varken engagera dig eller resa dit. Det måste väl anses vara ett sätt att stödja den militärdiktatur som du anser finns där?

Det kommer att ändras alldeles snart ser du. Om PT vinner valet så är det inte en diktatur längre ser du. Lätt som en plätt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Roi Et Perra

Då måste det väl kännas skönt att du inte behöver varken engagera dig eller resa dit. Det måste väl anses vara ett sätt att stödja den militärdiktatur som du anser finns där?

Du anser fortfarande att det inte är en (militär) diktatur? Och att premiärministern är folkvald?

Same same.(suck)

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Då måste det väl kännas skönt att du inte behöver varken engagera dig eller resa dit. Det måste väl anses vara ett sätt att stödja den militärdiktatur som du anser finns där?

Till skillnad från dig så bryr jag mig om landet och dess befolkning.

Ett demokratiskt Thailand gynnar dom flesta, bara en del parasiter som stretar emot.

Men bollen rullar så ett bättre Thailand är på g.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du anser fortfarande att det inte är en (militär) diktatur? Och att premiärministern är folkvald?

Same same.(suck)

Thailand befinner sig under civilt styre med en militär med allt för stort inflytande.

Man befinner sig på ungefär samma demokratiska nivå som Turkiet som inte heller anses vara en (militär) diktatur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till skillnad från dig så bryr jag mig om landet och dess befolkning.

Tragisk kommentar. Men tyvärr säkert representativ för vad många på IL/Bossej & co -sidan tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Tragisk kommentar. Men tyvärr säkert representativ för vad många på IL/Bossej & co -sidan tycker.

Det tragiska är väl att så många på detta forum är emot demokrati...

Link to comment
Dela på andra sajter

Roi Et Perra

Thailand befinner sig under civilt styre med en militär med allt för stort inflytande.

Man befinner sig på ungefär samma demokratiska nivå som Turkiet som inte heller anses vara en (militär) diktatur.

Nja...då anser jag nog Turkiet vara mer demokratiskt...

civilt styre kanske man kan kalla det...men dom gör inget utan militärens samtycke...

Det tragiska är väl att så många på detta forum är emot demokrati...

Har fått den känslan med...

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tragiska är väl att så många på detta forum är emot demokrati...

Jasså?

Själv är jag övertygad om att det finns en del på detta forum som är korkade nog att tro att det finns medlemmar som är emot demokrati.

Men inte att det faktiskt finns några sådana.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Thailand befinner sig under civilt styre med en militär med allt för stort inflytande.

Man befinner sig på ungefär samma demokratiska nivå som Turkiet som inte heller anses vara en (militär) diktatur.

Nja, gör de verkligen det?

De senaste åren har väl dessa länder utvecklats i motsatt riktning till varandra.

Militärens inflytande har ökat i Thailand de senaste åren,

och militärens inflytande har minskat i Turkiet.

President Abdullah Gül och Premiärminister Recep Tayyip Erdoğan i Turkiet och deras

ganska islamistvänliga parti har väl istället förskjutit en del av

makten från militären till istället olika religiösa maktgrupperingar.

Själv föredrar jag Mustafa Kemal Atatürk, som var det moderna Turkiets grundare och förste president.

Han var ett gott föredöme för alla ledare i muslimska länder tycker jag.

Synd att så få har valt att gå i hans fotspår.

Men åter till Thailand . . . :wai:

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Roi Et Perra

Jasså?

Själv är jag övertygad om att det finns en del på detta forum som är korkade nog att tro att det finns medlemmar som är emot demokrati.

Men inte att det faktiskt finns några sådana.

Korkade?

bara för att man framför en åsikt som inte stämmer med din? Oj oj oj.vad storsint av dig att låta folk tycka vad dom vill :ironi:

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Jasså?

Själv är jag övertygad om att det finns en del på detta forum som är korkade nog att tro att det finns medlemmar som är emot demokrati.

Men inte att det faktiskt finns några sådana.

Tja, många här verkar vilja mysa med militären o dess lakejer.

Ingen vidare demokratisk anda direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Till skillnad från dig så bryr jag mig om landet och dess befolkning.

Ett demokratiskt Thailand gynnar dom flesta, bara en del parasiter som stretar emot.

Men bollen rullar så ett bättre Thailand är på g.

Ja uttrycket "banan-land" visar verkligen respekt för landet och dess befolkning :whistle:

Demokrati är just vad vi alla vill ha så där är vi överens. Tur att det är fria val i Thailand vilket är ett av fundamenten i demokrati.

Sedan skall förstås varken polis, militär eller inflytelserika Thailändare försöka påverka valen. Den gamle generalen borde inte vara kvar. Kanske några av de yngre generalerna ta befälet istället.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det tragiska är väl att så många på detta forum är emot demokrati...

Med ett sådant infantilt uttalande så undrar jag om det är självporträtt i din avatar.

Tänk igenom en gång till..

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

civilt styre kanske man kan kalla det...men dom gör inget utan militärens samtycke...

Gissar att du har ett antal dokument till ditt förfogande som visar hur militären varit inblandad i alla regeringsfrågor. :)

"Diktatur" handlar nämligen om styre så det vill till att du visar deras direkta inblandning för att du ska kunna kalla Thailand en diktatur.

Om du inte har något konkret som visar detta, förutom en massa konspiratoriska antaganden om bakom-kuliiserna-spel vid regeringsbildning, så inser du väl själv hur trovärdigt det låter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tja, många här verkar vilja mysa med militären o dess lakejer.

Ingen vidare demokratisk anda direkt.

NIX,

tack och lov är det bara en eller ett fåtal herrar på MPR

som ryser (myser) av välbehag då de ser generalernas parader eller hör tendensiöst vapenskrammel

i syfte att styra den demokratiska utvecklingen i önskad eller oönskad riktning.

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Med ett sådant infantilt uttalande så undrar jag om det är självporträtt i din avatar.

Tänk igenom en gång till..

Har fortfarande samma inställning: "eliten" i Thailand måste komma in 2000 talet o inse att alla röster är lika värda...

Och acceptera att folket väljer sina ledare. Anser du detta vara fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, gör de verkligen det?

De senaste åren har väl dessa länder utvecklats i motsatt riktning till varandra.

Militärens inflytande har ökat i Thailand de senaste åren,

och militärens inflytande har minskat i Turkiet.

President Abdullah Gül och Premiärminister Recep Tayyip Erdoğan i Turkiet och deras

ganska islamistvänliga parti har väl istället förskjutit en del av

makten från militären till istället olika religiösa maktgrupperingar.

Själv föredrar jag Mustafa Kemal Atatürk, som var det moderna Turkiets grundare och förste president.

Han var ett gott föredöme för alla ledare i muslimska länder tycker jag.

Synd att så få har valt att gå i hans fotspår.

Men åter till Thailand . . . :wai:

Mvh

SN

Absolut.. de har utvecklats i riktning mot varandra. Militärens inblandning i den Thailändska politiken var nästan obefintlig innan Thaksin.

Och då, tror jag, var Thailand betydligt med demokratiserat.

Sedan dess har det gått utför för Thailand och därför, gissar jag, att man befinner sig på ungefär samma nivå numera.

Men ska jag vara helt ärligt så har jag ingen större koll på hur det gått i Turkiet de senaste åren, efter att man försökte förändras för att möta EUs krav, så kanske har jag fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Har fortfarande samma inställning: "eliten" i Thailand måste komma in 2000 talet o inse att alla röster är lika värda...

Och acceptera att folket väljer sina ledare. Anser du detta vara fel?

Du skrev "Det tragiska är väl att så många på detta forum är emot demokrati..."

Jag har följt och skrivit på detta forum ett par år nu och jag kan inte säga att någon skrivit att dom är emot demokrati. Så inte jag heller.

det som bland annat debatteras är huruvida upplopp och vandalisering är en metod.

Då kan man jämföra med Syrien, Tunisien etc. Det är nog här en av vägdelarna finns.

Det finns dom som tycker att våld är berättigat som medel då dom upplever att det är en diktatur som skall slås ner.

Det finns andra, inkl jag själv, som anser att Thailand är en demokrati, om än en skör sådan, och att våld inte är rätt väg framåt.

Jag har inte sett någon här som är emot fria val. Tyvärr så upplevs fria val, när det egna blocket förlorar, som riggade av andra sidan. Då uppstår debatten om att "det måste till nyval...denna gång fria".

Sedan tjafsar vi kring om senaste valet var riktigt eller inte, hur stor påverkan militären har (där gissar vi alla för ingen av oss vet)

Man att du påstår att det finns medlemmar som är emot demokrati; det visar bara din förmåga att läsa och det blir inga pluspoäng där!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Man att du påstår att det finns medlemmar som är emot demokrati; det visar bara din förmåga att läsa och det blir inga pluspoäng där!

Behöver inga plus av dig...

Räcker att läsa försvaret av sittande "regering" från en del MPRare för att se vilka som gillar "demokrati" a la Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Korkade?

bara för att man framför en åsikt som inte stämmer med din? Oj oj oj.vad storsint av dig att låta folk tycka vad dom vill :ironi:

Nej, du förstog nog inte mitt inlägg. "Korkade" - för att man inte kollar upp fakta innan man bildar sig en uppfattning om andra.

För det finns knappast några medlemmar som är emot demokrati här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Påhopp utan saklig grund är ungefär lika smart som att torka sig i röven innan man skiter.

Mr Phimai

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

Roi Et Perra

Nej, du förstog nog inte mitt inlägg. "Korkade" - för att man inte kollar upp fakta innan man bildar sig en uppfattning om andra.

För det finns knappast några medlemmar som är emot demokrati här.

Ok tyckte det lät väldigt konstigt... :great:

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...